Pozoruji jak je tady každej chytrej. Podívejte se prosím někdy do autobazarů. Pokud se člověk rozhodne (obv. z finančních důvodů) pro ojeté auto, tak nemůže řešit takové prkotiny jako barvu. Důležité je vymezit si použití auta a v bazaru to řešit hlavně podle stavu. Nedivím se proto že se výsledek natolik vzdálil od prvních představ. Pokud se podíváte do jakéhokoliv autobazaru a najdete tam více než pět procent aut v dobrém stavu a v ceně do 150k, tak Vás lituji, moc toho o autech nevíte a jste ohotni dát prachy za kdejaký vrak.
Vám pane Broža gratuluji, dnes koupit v bazaru auto, které se Vám i přitelkyni líbí, je s průhlednou minulosti a v zánovním stavu, se rovná vvýhře v loterii (pokud tedy Vaše nové Ka takové je). Sám jsem scháněl auto celý podzim a dobře vím o čem mluvím. Já prostě nepatřím k lidem co si vezmou dovolenou a řeknou si "tak dnes si koupím auto". Když jsem scháněl auto já, tak jsem měl parametry jasné - combi s motorem 1.6-1.8, nakonec jsem koupil dlouhou Feldu 1.6 protože byla jako nová, i když jsem původně o Felici moc neuvažoval.
Minulost je průhledná, nicméně ještě auto nebylo na prohlídku v servisu, takže pravý stav auta mohu jen odhadovat, snad se neliší od toho, co mi řekl kamarád, který auto před koupí prohlížel.
To je jasny, predstavy se meni a i kdyz ma clovek nejaky naroky, pro nej zajimava nabidka je muze klidne uplne zmenit. Ja jsem mel Feldu z roku 97. Uvazoval jsem o nejakem jetem kombiku, zvazoval jsem Astru, Megana nebo neco podobneho, tak maximalne 3 roky stareho. Nakonec jsem koupil uplne nove auto (to jsem puvodne nechtel ))
Chápu,že po otázce designu je to čistě subjektivní záležitost,ale všechno ostatní se dá docela dobře porovnat.Všech kdo se tady rozplýváte nad "autem" jako je Káčko atd. a naprosto bezdůvodně nasazujete na Fabii bych se rád zeptal-jeli jste už s ní někdy a vzápětí jste sedli do konkurence? Měl jsem možnost jezdit jak s Ka, tak s Ibizou,206tkou,Cliem,Puntem i tou "blbou"Fabií a to s 1.4 74kW a 44kW,1.9TDI,1.0 a teď i s 1.2HTP. Vyloženě líná mi připadala jen ta s litrovým motorem(to byl opravdu lenochod),ovšem TDI je absolutně bezkonkurenční i když uznávám, že ta cena je dost vysoko(i když konkurence taky není nijak levná). Teď jezdím s Fabií Classic Easy 1.2 za 260tis.(v této ceně myslím,že airbag,posilovač... není špatné)a její tříválec mě příjemně překvapil.Každý jistě pochopí, že 40kW není na závodění, ale naprosto dostačuje běžnému provozu a to včetně dálnice, kde při 140 motor točí 4000 otáček a je příjemně tichý. O perfektním podvozku a skvělém řazení není asi třeba mluvit.Když se přidá ještě kvalitní zpracování(což majitelé Fiatů,Seatů apod.přehlížejí) není v této ceně moc konkurentů.Ale někteří "experti " by tady pohanili prakticky cokoli. Když se tu objeví, třebaže Mercedes je téměř dokonalý(po vlastních zkušenostech s prakticky všemi modely(S 400CDI,ML 500,E320CDI,C200K...) a má extrémní výdrž(soused taxikář zatím najel s naftovou 124kou už 600tisíc km bez nějakého většího servisu a takových příkladů by bylomnohem víc), stejně se tu najde někdo s tvrzením, že Hyundai,kterého má mimochodem doma, je lepší (MB by se dal srovnávat snad s BMW ale to je asi tak všechno)a najde se i další vtipálek,který přihodí třeba, no řekněme Alfu? No a na závěr bych vřele doporučil všem, kteří si zde před koupí auta utvářejí názor, aby některé příspěvky v těchto diskuzích brali se skutečně velkou rezervou a raději se o všem přesvědčili sami.
o skvělém řazení není asi třeba mluvit.
No nejsem si jistej , když jsem prvně sedl za volant fabie tak jsem myslel že to je nějakej nepovedenej kus (právě kůlivá řazení) o víkendu jsem jezdil z jinou fábií a taky jezdím teď s oktávkou (nevím jestli maj identickou převodovku) ale u všeho se mi řadí stejně nepříjemně ?
Škodovky od Favorita dál mají dlouhý dráhy páky, tak tam ta rychlost občas nesedne, jak má...
Jasně!A kolem Fabie si zřejmě jenom prošel,viď? A taky víme, že tvoje stodvacátá má řazení na špičkové úrovni-to už tady taky někdo tvrdil, že mu jeho 105ka jezdí 190km/h. Bravo jen tak dál!
Pánové, pak se omlouvám, ve Fabii jsem se pouze vezl a můj tip odvozený od jiných Škodovek jaksi nevyšel. Jinak si mě Petře nepleť s extremistama schopnejma jezdit 130 se stodvácou, které brzdí jedna brzda + ručka. Právě ty na silnici vidím nejmíň rád.A zpátky k těm dlouhým drahám - když se mi poprvé stalo, že mě tam rychlost nesedla, tak jsem byl z toho docela vedle...
Fabie má dlouhý dráhy? Tak to si asi kolem toho auta jenom prošel ne?
No nevím, ve všech co jsem jezdil, to bylo OK(může se stát).
Hlavne ze ty sam si odbornik, ktery vyhodnotil Fabii s trivalcovym motorem ve sve tride s ohledem na konkurenci jako nejlepsi auto. No nic.
Nevím jestli jsem odborník, ale rozhodně jsem teď na jednoho narazil.Mohl bys poradit, které auto kolem čtvrt milionu je lepší?
Kolem ctvrt milionu (za to je tak Junior + deskl na kufr) bych si radsi koupil Punto. Ale pokud bych mel opravdu jen 250tKc, tak radsi neco mirne jeteho.
Doplň si znalosti. Za 260 se dá pořídit Fabia Easy(s výbavou Classic) a teď je v limitované sérii ještě o dalších 10tis. levnější.Ostatně celý loňský rok se dala pořídit Fresh edition za 260, která měla obdobnou výbavu jako Classic. Ovšem za ty peníze se dá koupit taky Matiz,Seicento,Dacie nebo pěkná Lada.Ach jo! A to Punto nemá ani posilovač nebo lakovaný nárazníky(když už se pominu kvalitu zpracování a trvanlivost Fiatu).
Leda ve snu, dopln si znalosti . Punto za 260 bude mi i posilovac, mozna ii dva airbagy a elektriku oken, ale hlavne 4 valcovy motor. Kvalitu neposuzuj, kdyz si Fiata nikdy nemel. Ja Fabii ano.
A jeste dovetek, narazka na kvalitu Fiatu prave ukazuje tvoji odbornost. V tyhle zemi totiz kazdej "odbornik" pise o nekvalite Fiatu, takze se ti omlouvam. Patris mezi ne a tudiz si odbornik.
Tak už se nedivím, proč dopadají konkurzy a výběrová řízení tak jak dopadají . Měl jsem o autě pro ženu jiné názory, ale p. Brože byl zásadový. Podmínky
1) Nový vůz ("Hlavně nechci jeté auto, ale nové a se zárukou")
2) Ne třídveřový vůz (... to změnu vylučuje třídveřové modely")
3 Trošičku větší zavazadlový prostor (aby bylo kam dávat nákupy - vylučuje matize a podobné prcky)
A výsledek znáte všichni
Petr
PS: ale čtenost je dobrá, reakcí dostatek, tak proč ne...
a spousta veselých snaživců diskutovala, až se z nich kouřilo vč. mě..........
Osobně si myslím, že to Kačko nebude bezpečnostně na výši (ať už to srovnám s Fabií, New Microu, Getzem, Jazzem)
To není, v crash testu dostalo tuším jen tři hvězdičky, nicméně stále lepší, než kdyby jezdila favoritem
Rozhodla cena... Nové auto bude počítám až příští rok.
No, Péťo, a kdypak začnete lakovat Káčko na červeno
Červené bude až nové auto Toto jsem koupil částečně kvůli sobě.
Kacko uz je ponekud zastarale, tusim (96).Navic ma velmi spatne crashtesty, motor, ktery se v nem pouziva taky nebude zadny sportovec.Predpokladam, ze rozhodla nizka cena v ackach, vzhledem k velmi slusnemu stavu (soude dle fotek)....
Jinak motor je 1,3 44 kW, 105Nm, jede dobre odspodu a s lehkým káčkem dokáže slušně zacvičit; 160 km/h po dálnici ve třech naprosto bez problému, 0-100 km/h dle mého měření těsně pod 13 s.
pane Brozo, nechcete z toho sundat ty silene stribrne plastove prahy?? a nechat jen tak v cernem laku a koupit nejaka pekna napr. 5-ti paprskova lita kola ? Myslim, ze by Kačenka hodne prokoukla . Tohle je naprosto sileny pokus o lehky tuning, kola delaji pul auta, tohle je vazne des ...
Jinak gratuluji k volbe vozu a preji mnoho stastnych kilometru Vam i pritelkyni.
Už mám objednané pětipaprskové disky Milotec a nové gumičky Pirelli Plasty dávat dolů nebudu, mně se to naopak s nimi líbí.
Jestli to neni tajemstvi, za kolik bylo, kolik ma najeto a jak je to stare??? A o kolik desitek tisic kilometru to v ackach stocili?
125 tis., 97, 57kkm
K tym kilometrom... Neviem, ako kacko, ale napr. escorty maju ukazatel len do 99 999 km. Ak je to tak aj u toho kacka, potom tazko zistit, ci to auto ma 57kkm, alebo 157kkm.
Ked uvazim, ze je to 6 rokov stare auto, tak tych 57kkm odpoveda slabsiemu jazdeniu, cca. 800km za mesiac. Mne sa to zda dost malo, zalezi ale na tom kto na tom jazdil... mozne je to v kazdom pripade je, aj ked podozrive
Ale za tu cenu by to kludne mohlo mat aj tych 157kkm.
Jasně, nebýt dobré ceny a docela nízkého stavu tacho, velmi dobrému stavu po technické stránce a nerezavějící karoserii, tak bych šetřil na micru Nicméně jako první auto pro mladou holku je myslím káčko dobrá volba.
Nějak chybí odpoděď na argument o bezpečnosti, to už jste mohl tu přítelkyni zmrzačit sám, než jí koupit tuhle hrachovinu. A navíc v AAA, to je zákaznická způsobilost, jak brát elektroniku u Vietnamců, sorry, ale tahle kombinace mě dostala.
Když do vás někdo narazí v tiráku, je fuk, jestli máte fabii nebo ka. Na rozdíl od mnoha řidičů jezdí přítelkyně opatrně.
Heh, privadi me to k pomerne zertovne prihode z nedavne doby - obcas jezdim za znamym do servisu na drobna vylepseni vozu a jednou tam tak meli prejetou Octavii - kdyz jsem se ptal, jak k tomu doslo, dozvedel jsem se, ze pres predek auta jedouciho zhruba osmdesatkou prejelo Iveco... predek vozu byl seslapnuty skoro do placata, sklo samozrejme popraskane (ale vcelku), ale co je dulezitejsi - tomu cloveku se nestalo vubec nic - jednak diky airbagum, jednak diky pasum. No a vzhledem k tomu, ze Fabia je na tom co do tuhosti jeste o krapet lepe nez Octavia, daval bych pri podobne nehode daleko vetsi sance prave te Fabii nez Kacku :). O tuhosti Fabie bych ostatne mohl vypravet, no ne?
... tak takovy argument bych opravdu od redaktora automobiloveho magazinu necekal ... Nebylo zrovna na autorevue v minulosti uverejneno nekolik clanku z EuroNCAP a popisu testu a toho, jak se blizi realne nehode ??? Zrejme to dokazuje to, ze autorevue je stale na podprumerne urovni amaterskych pisalku...
moje rec, broza si koupil sracku a snazi se sam sebe presvedcit ze si koupil dobry auto. podvedome ale vi, ze slap do hovna....
Kdybyste dobře četl příspěvek, věděl byste, že to není auto pro mne. Kdyby se mi nelíbilo, nekoupím ho.
Nemůžete přece očekávat, že starší auto velikosti Ka bude bezpečné jako laguna... Kdyby si každý vybíral auto podle testů EuroNCAP, nikdo by si malá auta nekoupil. Uvědomte si, že ani redaktoři automobiliového magazínu nemusí mít peníze na nákup nového ultrabezpečného auta. Díky za pochopení.
Nemůžete přece očekávat, že starší auto velikosti Ka bude bezpečné jako laguna... No nevím jestli laguna je vzorem bezpečnosti, leda tak podle euroNCAP. Jinak si myslí, že Ka je určitě zajimavá volba, a co se týče bezpečnosti ve své době bylo celkem propracované.....navíc má vinikající podvozek s perfektní stabilitou. Škoda jen že nabítka motoru byla tak chudá....
Podvozek je výborný, stabilita špičková, motor ujde. Za ty prachy... A časem bude něco novjěšího, mám vyhlédnutou micru.
No, radši se zdržím komentáře. Nerad bych kazil radost z "nového" auta, ale to ta Fabie je proti tomu milionová-možná línější,ale jinak ve všem lepší, počínaje bezpečností a konče tím, že už vypadá trochu jako AUTO.
Fabia je obyčejné a tuctové auto za neskutečné peníze. Aby se vůbec prodávala, musela škodovka dát akční model creation, který už vypadá jakžtakž. Navíc má nudný design, zatímco ka je hezké a dynamické. To je můj názor.
Fabie je proti tomu milionová-možná línější,ale jinak ve všem lepšípočínaje bezpečností a konče tím, že už vypadá trochu jako AUTO. Já si neodpustím poznámku : hlavně s tím mrňavým pravým zpětným zrcátkem .
Ale jinak, ženám se prostě káčko líbí. Moje dospělá dcera začíná nad autíčkem přemýšlet a "káčko" je pro ní nejhezčí auto, o nějaké fabii ani neví že existuje . O auta se jinak nezajímá, nějaké technické parametry a podobně jsou pro ní "Špaňelská vesnice" ale vždycky když vidí tohle autíčko tak říká že to by fakt chtěla.
To je přesně ten důvod, proč jsem se nakonec rozhodl po káčko. I když má svoje chybky, jako chybějící ukazatel rezervy v nádrži nebo absence ovládání centrálu zevnitř (novější verze už prý mají).
V cem je proboha fabia milionova? Male tezke a line auto za sileny balik penez, to mi neprijde jako vyhodna koupe. Tyhle auta jsou drahy i v bazarech.
V tom, ze vydela VW dalsi miliony a miliony. Jinak naprostej prumer - nema cim zaujmout (tedy krome napisu "Skoda")
Naprostej souhlas...
Ano, Fabia je milionove auto, protoze je priserne drahe Stejne jako vsechno od VW.
Každému se líbí něco jiného Přítelkyni se více líbí káčko a já to respektuji.
Koupil jsem nedávno taky Ka, v bazaru, ale nebyl tam navod v obsluze. Nemate ho nekdo treba v PDF?
Zdravim,
mam ouplne stejny problem, tak se chci zeptat, zda jste ho nahodou nesehnal?
Diky, b.
Mimochodem, dobrá stránka o Ka: www.volny.cz/fordka/index1.html.
Auto je sice malé, možná se o dobře ovládá a parkuje, ale určitě není hezké - něco, co má plastový nárazník začínající v polovině vozu a táhnoucí se po beruškovsky až na to samé místo na protilehlé straně vozu, nelze označit za hezké. Ale teď vážně - důvod, proč se mi Ka nikdy nelíbilo, byl právě onen podivný tvar a především záď s nelakovaným černým nárazníkem. Brrr . Ale gratuluju ke koupi - btw: co ta oktávka?
Právě v černé barvě to není tak patrné... A věř tomu, že ženský po tom autě letí
Dokonce mne na parkovišti zastavila jedna postarší paní a ptala se, co to mám za úpravu... Oktávka samozřejmě bude.
a nechceli ste nahodou nieco 5dv? p.s.: vela kilometrov bez poruchy a havarie...
To sice ano, ale toto melo tak dobrou cenu, ze mi absence dalsi dvojice dveri nevadi.
Ono toho bylo vic, pokud si dobre pamatuju, podminka byla i to, ze ma byt nove. Je fajn, ze clovek dozrava
Nakonec jsem rozhodl jinak, je lepší, když se člověk učí jezdit v něčem, co může beztrestně odřít, protože je to holt už jeté Navíc ojetina neztrácí hodnotu tak brutálně, jako nové auto. Máte pravdu, člověk dozrává.
Paradoxne u auta pro zenske je nevyhodou ten obrovsky nelakovany plastovy naraznik. Pokud ho nekde odre (vetsinou otazka casu), tak to vypada hrozne blbe a narozdil od normalniho narazniku to nelze rozumne opravit.
Ale o to tu jde: u jetého a levného auta mi nevadí, když ho přítelkyně odře. Navíc myslím že oprava je naopak jednodušší než u nárazníku lakovaného; stačí škrábanec zatřít stejnou barvou.
Nevím jak šedý nelakovaný nárazník, ale já ve svých řidičských začátcích nedal dopustit na černé nelakované nárazníky u škodovek 120 případně u favorita. Když se to odřelo, vzhled se spravil smirkem a viksem na boty. A i když jsou moje řidičské začátky nějaký ten pátek nazpět, nedám aspoň na nelakované lišty na náraznících a na dveřích (narozdíl od lakovaných) dopustit dodnes. To byste se divili (a poznali na dveřích a náraznících), kolik lidí zažívá na parkovištích své řidičské začátky .
Gratuluji.Vypada lip nez jakakoliv Fabia (i bez tuningu ) a tipuju, ze je i podstatne zivejsi.
Je živější a má nižší spotřebu než 1,4 MPI u fabie; to víte, váží jen nějakých 940 kg...
Zkoušel jsem maximálku, bez problému 180 km/h na dálnici. Kola jsou 185/50 R14, snížený podvozek, takže je docela stabilní.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.