Diskuse: jak jezdíte rychle na dálnici?

137 komentářů

Klejna
24. března • 14:52

Myslím si ,že minimálně 50% aut s pražskou SPZ řídí šoféři z Brna,že pane Adler?!!!!!!!!!!!!

Lada
18. prosince • 21:36

Jejhorší je když jedete třeba 180 a nějakej magor se nekoukne do zrcátka a začne předjíždět. To máte kolikrát co dělat aby jste to do něj nenaprali. Nedávno jsem jed z Boleslavi do Prahy měl jsem tam asi 150 a stometrů předemnou z ičeho nic avie začala předjíždět nějakej nákladák. ubrzdil jsem to, ale ta avie jela tak 95 a předjížděla ho asi kilometr a nakonec ho ani nepředjela a vratila se do zadu. V tu chvíli jsem měl chut zabíjet.

Jiří
28. října • 13:44

Kdybys nejel jako prase 180, tak tě to nerozhodí, asi to nevíš, ale na dálnici je maximum 130 a to ještě v úseku mimo obec a maximálně 80 na dálnici v obci. Magor jsi tedy ty a doufám že brzy dojezdíš a skončíš na vozíku, smrt Ti nepřeji, to bys měl moc jednoduché a na vozíku si užiješ své.

Michal
12. září • 7:44

Pod 160 jen v provozu, 180 cestovni, 230 kdyz je nalada a agregat pod kapotou.

p.Tobias
12. září • 7:49

Ja po dalnici jezdim svym favoritem a staci mi rychlost 110. Jednou sem jel i 115. Doufam ze vas nikde nepotkam pri predjizdeni kamionu.

Michal
12. září • 7:51

Ja taky doufam,ze te nepotkam,protoze jestli budes ve 105 predjizdet kamion,tak pujdu plech na plech

p.Tobias
12. září • 7:52

No klidne bezte "plech na plech". Aspon mi zaplatite novy auto

Michal
12. září • 7:44

Pod 160 jen v provozu, 180 cestovni, 230 kdyz je nalada a agregat pod kapotou.

alien5@seznam.cz
5. září • 17:51

 

alien5
3. září • 16:28

skutecne rad sleduji psychologii stouchnu do vosiho hnizda a sleduji jak lide reaguji    to se pozna co je to za cloveka .cuusss

emsi
4. září • 7:41

Kazdy ma holt nejakou uchylku, ale porad je to lepsi nez to brzdeni

Bodik
3. září • 17:48

Ano, především jaký jsi ty. Doufám, že tě na silnici nikde nepotkám. Brzdi si dál ty předpise. By mě zajímalo, zda plníš věechny předpisy takhle na 100%............!!! Těžko!

Zdar

alien5
31. srpna • 19:15

kazdy ad si jezdi jak chce ale ad se pak nedivy ze ho brzdim kdyz jedu 130 to je totiz predepsana rychlost.To mam rad jak se mi v te rychlosti nekdo povesi 1 metr za zadek to pak poskadlim brzdu a hned se uklidni.

emsi
3. září • 14:45

Musis se u toho citit jako velky King. Jenze oni ti stejne i pres "vychovu" potom ujedou ze jo. To te na tom nejspis sere nejvic. Holt nektera auta umi jet i rychleji nez predepsanou a navic se u toho nerozpadnou. Z tech radobymoralistu by mohl nekdo napsat jaky je rozdil jet stejny usek za stejneho provozu 120km/h rozhrkanym Favoritem nebo 160 poslednim Saabem.

Bodik
28. srpna • 23:35

......je vcelku dobrá, i ti někteří rádoby vychocatelé se ke konci zlepšili.

Hlavně: PROSÍM, dívejte se po značkách, zařazujte se do pravých jízdních pruhů a dávejte přednost na kruhovém objezdu (auto na kruhovém objezdu je na hlavní)! A mělo by být relativně vše OK.

Dobře všichni dojeďte!

3000GT
27. srpna • 16:21

Myslim,ze zdvihnutie limitu nic nevyriesi, teraz je 130,a ludia jazdia 150-160,ak bude 150 budu jazdit viac. Teraz sa boja o vodiacak aj pokuty su vyssie. Ja jazdim okolo 170,ale nerobim bordel,ked nejake pomalsie auto chce niekoho predbehnut,ak samozrejme vyhodi blinker a ide.Je to moje riziko a moja zodpovednost,ak chce niekto jazdit podla predpisov mna to len tesi. Lepit sa na niekoho alebo dokonca trubit je blbost,ak mu to jeho auto nevyda,je to zbytocne. Najviac sa mi paci nazor majitelov "sportakov" znacky Skoda,ktori este pred 2-3 rokmi vlastnili stare 105 alebo 120. "Co sa mi tam ma co pliest nejake hovado,ja mam predsa prednost". Vacsina z nich asi zabuda,ze 130 km/h limit je maximalna(!) povolena rychlost a ked niekto ide 110 neporusuje pravidla a ma urcite vacsie pravo sa rozculovat nad tym,ze niekto kasle na predpisy a este sa mu zozadu lepi na auto a blika(alebo ukazuje rozne gesta). Ak idem 200 musim si byt vedomy,ze ostatny mozu ist aj pomalsie. Ak niekto ide 100 a ja idem 200, urobim o takmer 30m za sekundu viac ako on,takze ked som za nim 150m za 5s som pri nom. On nevidi v svojom spatnom zrkadle ako rychlo idem ja(a ani nepredpoklada,ze ja to budem kalit 200). Urcite sa vodici pomalsich aut nemozu 5x pozerat do spatneho zrkadla,kym zacnu predbiehat, aby sa vodici nedodrzujuci predpisy citili bezpecne a (hlavne) aby im nik nestal v ceste. Urcite ja rychlejsie spomalim ako on zrychli. Tak ako sa citi majitel starej 105,ked mu kazdy dava najavo,ze ma staru sunku, tak by sa citil hociktori z nas,keby ho zacali atakovat nove 5 litre od Mercedesu alebo BMW(pomyslite si,ze je to debil). Ako sa citite,ked sa za vami objavi kolona bavorakov vladneho predstavitela alebo prezidenta a musite umoznit prejazd(a to tieto kolony nejazdia ani nahodou predpisovo)? Staci sa pozriet na nasho slovenskeho prezidenta,jeho kolona sposobila nehod viac ako dost(povacsinou zvalili vinu na nestastneho vodica,ktory bol v zlom case na zlom mieste).

DLABAS
27. srpna • 7:40

Proč jezdí 70% řidičů v prostředním pruhu na 3-prodé dálnici
Ja to fakt nepochopím.

 

Michal
12. září • 7:41

Protoze to jsou uplne nejvic vypatlani idioti!!Delaji tak z trojproudovky obycejnou dvouproudovku.Nekdy se snazim je vychovat vyblikavanim,ale je to jak hazet hrach na zed

Lojza
26. srpna • 14:24

Když čtu tyto příspěvky, tak jsem rád, že jsem z Vidlákova a na dálnici musím zaplať pánbůh jen málokdy. Na D1 se semele každý den nějaká nehoda a už se tomu ani nedivím

Back
25. srpna • 12:53

Na dálnicích mně vadí jajich přetíženost. Např. kolem Brna na D1 se nedá jet víc než 110. Víc ani nemá smysl, protože se zde neustále předjíždí kamiony a tak je 110 v levém pruhu vzácností.  

zqwert
24. srpna • 11:58

První krok pro zlepšení plynolosti na dálnicích, je zakázat vjezdu automobilům (staré Avie,...,), které nejsou schopny zvládnout táhlejší stoupání.

ace2
24. srpna • 18:43

No já bych na to šel zcela fikaně. Zákázal bych vjezd vozidlům na dálnici podle KW na jeden kilogram dle seriového výkonu udavaného výrobcem. O samotné hranici bych teď nepolemizoval, ale nastavil bych jí na takovou hranici aby dálnice byla prosta starých Škodovek, Aviatiků, Tatrovek v úpravě jeřáb a podobných nebezpečných elementů. Zakázat značku nejde, tohle by bylo zcela jasně dané a díky seriovému výkonu udavaného výrobce by se zamezilo nadšencům, kteří by si od kámoše přinesli papír že jejich Škodná má o 10 koní více... No není to špatný nápad že ? Je to jasně dané a díky kw/kg se dají postihnout jednoznečně jak nákladní tak i osobní vozidla. A argumenty že někdo nemá na lepší jsou irelevantní, když nemáš na konkurence schopné auto máš svobodnou možnost využívat levnější hromadnou dopravu a tím konkurence schopným autem může být v pohodě 12 let stará Mazda nebo Honda s cenou dnes natokolik nízkou, že ten kdo si jí nemůže dovolit má těžko i na kvalitní servis současného auta. Takže kdo je pro, tak zítra před Ministerstvem Dopravy a letáky s sebou.

radim
25. srpna • 9:41

To je tedy vyloženě špatný nápad napřídklad proto že hromadná doprava na dálnici  je realizována výhradně autobusy obvykle i staršího data výroby výhradně se vznětovým motorem u kterých je údaj kw/kg podřadný. Ten samý argument platí i pro dnes vyráběné atmosférické vznětové motory které se montují i do automobilů nižší střední třídy.

Kromě technických důvodů proč by bylo takové nařízení bylo obtížně uskutečnitelné, jsou zde i důvody morální. Jak si může někdo dovolit chtít někoho diskriminovat z pozice lepšího sociálního postavení ostatní ?. Je potřeba mít stále na mysli, že zákony jsou učebnicí slušného chování pro ty kterým se ho nedostává. 

svb
25. srpna • 10:31

Tak ta posledni veta me skutecne pobavila Dobre rano a vitejte v Ceske Republice...

LK
25. srpna • 10:15

Já bych se s dovolením zeptal, jak reagujete na diskriminaci cyklistů a pomalejších aut, kteří na dálnici nesmí?

radim
25. srpna • 12:30

Moji úvahu jsem založil na tezi, že pokud má člověk možnost se mít lépe tak se tomu nebrání (vztaženo ke vlastnictví hmotného majetku). Pokud se dobře nemá může to být z části jeho vinou a části ne. Pokud je člověk ne svou vinou v nevýhodě oproti ostatním a ostatní mu jeho nevýhodu výtýkají a dále ho kvůli ní omezují tak si velicce zjednodušeně představuji jeden z možných způsobů diskriminace který je možno aplikovat na  náš drobný problém. 

Co se týká cyklistů a pomalejších vozidel platí to co jsem již uvedl. Obecně je stav společnosti takový, že většina lidí se radši řídí tím co není zakázáno, je povoleno nebo se to dá obejít a nikoliv zdravým rozumem který v tomto případě říká, že dálnice je určena k "rychlé a plynulé" přepravě z místa na místo a pokud jsem vlastníkem vozidla s nímž jsem schopen dlouhodobě vyvinout takovou rychlost, že místo dálnice mohu jet po běžné silnici stejnou rychlostí, tak po dálnici nepojedu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Back
25. srpna • 14:28

Dost se mně nelíbí konec Tvého příspěvku

pokud jsem vlastníkem vozidla s nímž jsem schopen dlouhodobě vyvinout takovou rychlost, že místo dálnice mohu jet po běžné silnici stejnou rychlostí, tak po dálnici nepojedu.

To znamená, že řidiči s pomalejšíma autama by měli zamořovat životní prostředí v dědinách.

radim
25. srpna • 15:20

To jistě ne. Chci říci, že pokud pojedu takovou rychlostí po dálnici jako po bežné silnici, tak si vyberu silnici, jednak z ohleduplnosti a jednak je obvykle možné dojet na požadované místo (onou rychlostí) zvolením optimální trasy za stejnou dobu jako po dálnici (jestli cíl neleží poblíž dálnice).

LK
25. srpna • 8:08

Zdeňku, to se Ti to s V8 plánuje . To máš ale stejně jako s povinný ručením - vždy to odnesou ti s lepšími vozy na úkor těch šunkařů. Tohle Ti nikdo nezavede, spíš (když už by se dělala změna), tak spíš zdraží dálniční známky pro ty, co mají výkonnější motory (protože kdyby to zdražili i "běžnému lidu", tak ten bude hudrat, ale když to postihne jen ty, co jsou tak neuvěřitelně prachatí, že místo "1.2 Hovno To Pojede" živí nějaký dvoulitr, někdo třeba i 4.5 , tak jim "běžný lid" bude jedině tleskat.

ace2
25. srpna • 19:29

LK: No jo no, s tím že to nikdy fair zcela nebude s tím jsem se už smířil a tak už máme v pojišťovně jako klub,alespoň fleetové ceny povinného ručení, když se někdo snaží a pracuje tak i dosáhne kýženého výsledku, takže povinné ručení platím méně než jsou ceníkové ceny, ti ostatní vždy budou hudrovat jak se jim vede špatně a tak je to se vším. Já prostě nechápu, proč by se vždy měla společnost řídit podle těch nejslabších a nejméně produktivních. Můj návrch není proto abych vyloučil na dálnici normáloní auta a povolil jen vozidlům nad 200 koní, nejsem zase až tak mimo realitu. Cílem je odstranit starý Škodovky, Aviatiky, Tatrovky v již zmiňované úpravě jeřáb a podobné socialistické produkty. Promiň, ale dnes si snad i ty nejchudčí dokáží koupit za 60 tis staršího Civica, Mazdu 626 a podobné auta, třeba 12 let stará, ale po všech stránkách bezpečnější než starý škodovky. Takže nemyslím na nás co mají 4.5 V8, ale na drtivou většinu aut pohybující se po dálnici. Já prostě nechápu, proč by se měl u všecho brát ohled na nejchudší. Si vem kolik asi musí dávat prostředků na servis svého současného auta, když nemá třeba ani těch 60 tis zakoupení nějaké té ojetiny... omezení KW/kg by bylo odlišné na osobáky i na nákladní. Já ujedu za 3 měsíce 20 tis km a fakt je na nervy vidět jak díky nějaké Avii, Škodný a pod vznikají krizové a rizikové situace jen díky tomu že ostatní se jim musejí vyhýbat, bzrdit a dělat jiné manévry. Jsem toho názoru že vysoká rychlost je mnohem méně nebezpečná než pomalá jízda. Velmi málo nehod na dálnici se stane díky vysoké rychlosti, maximálně někdo sletí s vozovky že jel jako vůl rychle za deště, ale když se stane nějaká nehoda, tak jsou to v drtivé situací nedodržení bezpečné vzdálenosti což není na rychlosti zavislé a pak velmi oblíbené nehody s účastní nákladního vozidla, což přičítám právě pomalé jízdě těchto trucků. A vůbec proč já musím platit povinné ručené a daně vyšší či stejné když mám katalizátor, EGR a A.I.R. tedy vše ekologické systémy, narozdíl od Škodný, která nic z toho neviděla ani v dokumentárním fimu... :(((

LK
26. srpna • 7:46

Já s Tebou s tím návrhem souhlasím, to jsi mně asi nepochopil, ale nevěřím tomu, že by tahle socialistická vláda udělala něco podobného. Na to je ten návrh moc revoluční. Ostatně chtělo by to začít už odspodu - vyřadit prorezlé nefunkční vraky opravdovou technickou, a ne "tady máš 14 stovek a papíry, kdy se pro to mohu stavit?".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Polda
26. srpna • 11:29

Jakou opravdovou technickou? Vždyť se nelíbilo že to dělaj policajti, tak je to konečně v nezávislejch rukách.(a kapsách)  A aby se to nedalo zpochybnit tak se už nedají průkazy všeho druhu ani odebírat. Neříkejte že nejste rádi.

Petr
25. srpna • 5:27

To zavedeno nikdy nebude, neboť:
1) by mohlo dojít ke snížení příspěvku do státního rozpočtu
2) nikdo by nebyl schopen kontrolovat, kolik které auto má výkon, nemyslíš snad, že dnes u Policie pracují technoidi a nadšenci, namísto běžného vzorku populace?

Díky bodu 1) se asi žádných dalších omezení nedočkáme (např. zákaz vjezdu vozům starším 30 let nebo výraznější zdražení dálniční známky např. pro nákladní vozy neboi pro osobní), vláda nemá zájem vytvořit rychlodráhu pro pár vozů, ale o rozumý příjem do státní kasy s kompromisním využitím dálnic.

Jediné reálné řešení, co mě napadá je zákaz provozu vozidel starších 30 let vůbec (vyjma veteránů), protože STK jsou silně úplatné a zřejmě k ničemu (to vím jen z doslechu od kamarádů, co mají Š120), jenže tohle také parlamentem asi neprojde, no ale když prošlo, že dovozové vozy starší 8 let jsou šrot, tak proč ne?

Kdyby tohle prošlo, tak pak by mohla být výjimka, známka OLDCAR za 5000/rok a kdo by chtěl jezdit se starým křápem, musel by mít známku, jinak by hrozila pokuta 2000 v blokovém řízení při každém odchytu.

Jak to třeba funguje v DE? Nemyslím, že mě tam vpustí např. z Trabantem, nebo snad ano?

Nějaké názory? Jak je to ve vyspělém světě, čím tam vyjma kupní síly motivují k obnově vozového parku?

Možná bych tu hranici i zpřísnil, a to rovnou na 20 let nebo 18 let a i pak by tady zbylo kupa jezdících šrotů.

ace2
25. srpna • 19:35

Zjistit výkon auta jde z techničáků.. v každém velkém techničáku je zapsán výkon. To je to nejmenší proto mě napadl tento nápad s dovědkem "udavaný výrobcem" aby si Tonda nemohl donést od kámoše papír ze servisu, že díky filtru má o 20 koní jiný výkon... jinak omezení nutně věkem je diskutabilní. Majitel Maserati či Jaguaru ze 70 let nejenže všem asi ukáže záda, ale jejich stav bude značně pozitivní. Omezit to jde jen výkonem tedy IMHO. Jinak jestli na dálnici pojede svých 130 Cadillac z roku 1959 (který má maximálku 190) tak budu jen rád a klidně by mohl být ještě starší :)))

Ivoš
23. srpna • 0:19

Jelikož mám upraveného off-roauda,tak jezdím maximálně tak 140.Běžně ale mezi 120 až 130.Víc to ani nejde.Mám tak široké pneu,že to pak pěkně hučí!

Iceman
22. srpna • 21:37

Nerozumim tomu jak tady nekteri pisi, ze pokud je dojede rychle auto pri predjizdeni tak jeste prodlouzi predjizdeci manevr... To mi prijde na leceni... Dnes jsem schvalne jel po dalnici stale predpisovych 130 km/h a 2/3 aut me predjizdely...

JirkaK
22. srpna • 21:06

Asi je to fakt nejvíc o vzájemné ohleduplnosti. Když pojedu po dálnici 180, tak prostě musím počítat s tím že někdy někoho pomalejšího dojedu a budu muset zpomalit, a neměl by to být důvod pro pěnu u huby.  Opačně když pojedu 100 a budu chtít předjet kamion, tak se holt musím důkladně dívat do zrcátek a počkat na dlouhou mezeru, a ne tam hupnout jak doma na gauč.  Taky si myslím,  (a tahle diskuse je toho důkazem),  že blikání a najíždění na auto před sebou je kontraproduktivní, protože ten vepředu se spíš zabejčí a provede nějakou schválnost, než aby rychle uhnul.  Třeba dělá za osmičku čistýho měsíčně, takže na nic jinýho než na starýho žigula nemá,  tím pádem ho všichni ti prachatí frajeři s..ou, a teď má krásnou možnost to jednomu z nich beztrestně ukázat. 

Rychlostní limity bych u nás nechal - je sice pravda že na suché dálnici se slabým provozem ani těch 180 není nic hrozného,  jenže spousta polovodičů dodnes nepochopila že za deště už je to spíš ruská ruleta.  I když mají BMW, ABS, EBD, ESP, atd.

radim
22. srpna • 17:18

Podle většiny příspěvků bych si mohl myslet, že každý druhý jezdí 160 a kdo ne tak je buď bulhar v kamionu nebo skokojený majitel Š120. Podle mých zkušeností opak je pravdou. Většina aut je něco kolem felicie či octavie a jejich zahraničních ekvivalentů jedoucích zhruba 120-130, pak jsou kamióny a auta starší, méně výkonnná nebo řízená řidiči kteří šetří anebo nikam nepospíchají a nižší rychost jim nevadí. Poslední skupinou, sice co do počtu nejmenší ale která je nejvíc slyšet jsou již zmiňovaní blikači a trubači kteří mají obvykle silné auto (nebo ne ale to jim k dosažení vysoké rychlosti nevadí - každé novější auto těch 160 "vymáčkne") a jedou tolik kolik jim situace dovolí a velice se jim nelíbí když musí kvůli těm nemožným a neschopným lenochodům zpomalovat.

Bohužel realita je taková, že naše dálniční síť je velice řídká a v nedobrém stavu a pokud je nějaký úsek na kterém by se dalo jet rychleji, tak to obvykle není možné protože na dálnici nejsme sami a neustálé zrychlování a zpomalování také k plynulosti a bezpečnosti silničního provozu nepřispívá.

Peter BA
23. srpna • 11:52

Feliny by som nepodcenoval, do konca minuleho mesiaca som jazdil s 1.6-tkou a na tej sa da uplne do pohody jazdit cestovnou rychlostou 150 - 160 km/h a isla by aj viac... Podla mna je 140 - 150 taka akuratna rychlost. Uz sa da ist aj v lavom prude, ak niekto vlezie do cesty, da sa to este dost rychlo ubrzdit. Vyhodou je ze ked pri tich 150 vidim za sebou nejakeho strelca, tak s avpohodicke stiham uhnut. Inac dam Vam typ, ak chcete kupit jazdenu Feldu, kupte 1.6. Cena je rovnaka ako u 1.3 snad aj nizsia. Spotreba cca rovnaka... Pri uvedenom tempe 140-150 asi 7,4 L/100km

Jan Nováček
22. srpna • 17:10

Pěkná diskuse, ale přirovnal bych jí k „házení hrachu na stěnu“. Převažují řidiči, kteří mírně porušují předpisy (též patřím do této skupiny). Mlčící většina (nejenom že nemá na nové auto, ale nemá ani přístup na internet), však tyto předpisy ani porušit nemůže, neboť my všichni pravidelní návštěvníci iDnes víme, že průměrné stáří auta v Čechách je 15 let. Omezení, zákazy a příkazy nic nevyřeší. Demokratické vědomí společnosti je stále velmi nízké. Pokud někdo bude s úspěchem řešit neutěšený stav na našich silnicích, pak to bude pouze za cenu dramatického zpřísnění pokud a postihů, což připomíná spíše diktaturu než demokracii.
Autoškoly i zkoušky na řidičské průkazy se zabývají pouze zákazy a příkazy. Policie postihuje pouze porušování některých zákazů a příkazů. Osvětová „reklama“ pouze varuje před porušováním zákazů a příkazů a případně ukazuje následky porušení těchto zákazů a příkazů.
Již skoro 14 let žijeme v demokracii, ale na našich silnicích jezdí pouze řidiči s totalitním myšlením:


  1. Já můžu všechno a vy ostatní nemůžete nic.

  2. Když Já nemůžu nebo nesmím, tak ty taky ne.

Kdyby tak na silnici platilo hlavně tato pravidlo: „Svoboda každého z nás končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“.

  1. Pojedu-li rychle, tak musím počítat s těmi co jedou pomalu, ale i s těmi co jedou rychleji a vždy by měl zpomalovat ten, pro něhož to znamená menší změnu rychlosti (s ohledem na kamióny i hybnosti) nebo směru.

  2. Pojedu-li pomalu, pak všichni jedou rychleji, ale zase by vždy by měl zpomalovat ten, pro něhož to znamená menší změnu rychlosti nebo směru. Řídit se pravidlem já jedu předpisově a on jako blázen je velmi krátkozraké, protože jednou to někdo neubrzdí … .

Jelikož mlčící většina se často řídí pravidlem „Když Já nemůžu nebo nesmím, tak ty taky ne“ nebo „Já můžu všechno“ protože mých XX tun nepřetlačíš“. Teď házím hrách jako všichni a přemýšlím o termínu „Utopická demokracie“.
Jaká bude reálná demokracie? Zákazy, příkazy, omezení a velmi tvrdé postihy, protože tak to funguje jinde (jeď v Americe o 50km/h rychleji než je povoleno), tak proč by to nefungovalo tady.

Daniel Cunder
22. srpna • 15:08

Nevim co se vsichni rozplivate nad americkymi dalnicemi. Znam pouze ty na severovychode, a vim ze jsou v dobrem stavu a siroke. Ale jak vsichni vime, dostat se tam nekam, tak je to desnej flak cesty. Me tam proste doziralo to, nad cim se tu autor clanku rozplyva. Vsichni jedou svoji ubohou omezenou rychlosti a vsude se tam jak kondori prohanej highway patrol cruisers. Proste otrava.

Tady v Evrope je to jine. Uz jsem si nekolikrat jel Svycary - Cechy. Svycarska A1 je kvalitni, ale pouze taky dvouproudova dalnice. Ale vse jde plynule. Protoze se tu policajtu a kontrol bojim jak cert krize, tak nidky nejedu o moc vic nez 130km/h. Nemecko je jine kafe... libi se mi ze tam malokdo respektuje i ty jejich smesna omezeni na 120. Mezi mnichovem a Salzburkem se nadherne a plynule jede na tech 210 (nastesti max co muj motor dokaze) a proste si neni na co stezovat... ale uznavam ze ty dalnice jsou na to delane.

Pak prijde Rakousko, pry je tam taky nejake omezeni, ale ja tam vetsinou dojedu pozde v noci a proto nejakych 160 na lidu prazdne dalnici smerem na Linz neni problem.

Cechy. Nase dalnice by se docela dala srovnat s tou svycarskou co se tyce tvaru, ale tak kvalita je bidna a proste na rovinu se tam bojim jet rychle. Co se limitu tyce, mozna by mohl byt vic protoze uz cesi maji auta pro ktere je nejakych 110 - 120 vtip a vylozene zdrzovani. Porad mame jeste dva pruhy a ti, co se jim to nelibi muzou zustat v pravo. Stejne tako ti otravni 'bulhari'!!!

mike_k
22. srpna • 14:33

Pokud me nikdo nebrzdi, coz neni casto, tak jezdim 180-220 podle mista.

panacek
26. srpna • 3:48

160-200, ale chystam chiptuning dneska mi do leveho pruhu vlitli 3x, grrr (

Marian Matys
23. září • 15:50

Musim se u teto diskuse smat...

Mam RS a na dalnicich jezdim podle stavu okoli a meho, nekdy tedy na tempomat 130 ale nekdy taky 220 - 240. Ale JEN KDYZ MAM PRED SEBOU DOSTATEK VOLNEHO MISTA. Jakmile vidim v pravem pruhu hloucek aut tak automaticky s dostatecnym predstihem sundavam nohu s plynu a jen cekam nejakyho joudu co mi tam vlitne - a to predjizdim treba kolem 150.

Co se tyce blikani - pokud nekoho dojedu a predjizdi tak neblikam, to proste nema cenu, co muze ten clovek delat? Ale kdyz to "zenu" a z dalky vidim chytraka jak je na navsteve v levym i kdyz ma pravej pomalej tak ho z dalky probliknu. Ne ze bych mu nadaval, jen ho upozornim at se saradi. Kdyz na me nekdo blikne ze nemam svetla tak se na nej taky nezlobim tak nevidim duvod, proc by to tihle lide meli delat.

Jinak osobne jsem pro DOPORUCENOU rychlost na dalnicich + prisnejsi kontrolu dodrzovani omezenych useku.

Eda
22. srpna • 13:37

Nádhera je pokud předjíždím třeba kamion jedu si svejch 130 a manevr netrvá až zas tak dlouho, přiřítí se nějakej Šumachr 2 stovkou a zuřivě bliká, co si asi představuje že budu dělat? Abych přidával, na to zvysoka kašlu, k tomu není sebemenší důvod, tak dám nohu s plynu a ten manévr trochu natáhnu. Příště možná bude vědět že světlama nikoho nevytlačí. Nikoho zbůhdarma neblokuju, ale když se neumí chovat...

mupet
28. srpna • 9:32

To jste opravdu chudáci. Takového debila co mě schválně blokuje, potkat v situaci, kdy třeba někoho povezu s nějakým vážným úrazem do nemocnice tak mu urvu hlavu a naseru do krku....proberte se!!!!!!!!

MarVan
9. června • 15:20

To se opravdu stává běžně.

MarVan
9. června • 15:26

... tedy to že vezeš někoho těžce raněnýho/rodící manželku. Vysvětli ostatním, že mají zchladnout, přibrzdit a začít se chovat normálně, abychom měli šanci poznat že někoho zraněného opravdu vezeš.

martin
22. srpna • 13:56

spíš je otázka jestli jsi mu tam nevjel, pak se mu nelze divit. A natahování manevru jenom proto, že mi auto nejede považuju za schválnost.

 

Eda
22. srpna • 22:39

Auto mi vcelku jede a nikomu tam schválně před čumák nevlítnu, ale jedu-li 130 a někdo o 100 víc, je u tebe v cuku letu i když je původně pár set metrů za mnou a stačí dát mu nohu z plynu. Na 80 kamionu taky zpomalovat nebudu, tak brždění holt zůstane na tom Šumachrovi, když bliká tak si rozhodně nepolepší.

Petr
24. srpna • 10:03

Já myslím, že on bliká jen pokud se domnívá, že ho řidič brzdič přednímjedoucí nevidí, proč by blikal na někoho, kdo již zaregistroval, že by se měl zařadit doprava? Případně i trochu zrychlil (což na nafťáku poznáte někdy z pěkného kouře z výfuku)? Smutná pravda ale je, že řidiči některých vozů nesledují provoz okolo včet. za svým vozem, podle hesla (co je za mnou se mě netýká?).

Eda
24. srpna • 19:17

Takže mám porušit pravidla, kvůli porušovateli pravidel. Jo to je dobrý.

jzk
22. srpna • 14:52

jsem 15m za kamionem, jedu 130, kamion 90, ve zpetnym zrcatku v dalce na obzoru nejaka svetla (nebo je tam zatacka a nevidim nic). V klidu predjizdim, a kdyz jsem na urovni kabiny tak mam za sebou zurive blikajici mercedes nebo audi ktery jen tak tak dobrzdilo ze sve treti kosmicke. Samozrejme ze mam sto chuti vystoupit a vysvetlit mu ze jestli jeste jednou blikne tak mu promacknu ksichtem kapotu. Samozrejme ze to neudelam, po predjeti kamionu o bezpecnou vzdalenost vyhodim blinkr, slusne uhnu, a za vzdalujicim se pilotem si myslim neco o pr..li. Delat cokoli jinyho nema smysl. Akorat me dost desi co tu psali lidi, ze nekdy takovej mach vlitne pred vas a chce vas vybrzdit, to se mi nastesti nikdy nestalo a doufam ze takovyho magora v zivote nepotkam.

Dominik Adler
24. srpna • 23:58

Jestli na mě ještě jednou bude nějakej Pepík (2m za mnou) ve 160ti blikat, asi fakt vystoupím a dám mu do řepy.

Ne. Vždycky si jenom řeknu: Kam tak spěcháš hochu z Prahy? Mých 160 ti nestačí? No stejně se někde namotáš na strom, tak si jeď. Jo ale pokud předjíždím kamiony nebo víc aut, co jedou 110, tak brzdit a pouštět ho nebudu.

Jezdím okolo 150 a i tak mě pořád nějací týpci dojíždí až na kufr. Myslím, že problém našich dálnic a silnic není rychlost, ale slušnost.

Prosím všechny: Neblikejte a dodržujte bezpečný odstup!

Petr
25. srpna • 6:44

On ten pepík 2m za tebou může dost dobře poznat (pokud chce), jestli ho schválně brzdíš (tj. nezrychluješ nebo naopak ještě zpomaluješ) anebo se snažíš předjet a uklidit se.

A co je to mezera 50m mezi kamiony, má se tam ten pomalu předjíždějící tomu rychleji předjíždějícímu uklidit anebo ne, co ty myslíš?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dominik Adler
25. srpna • 9:12

Pokud byste si osvěžil základy čtení, lehce byste nahlédl, že jsem napsal "ve 160ti". Myšleno samozřejměm km/h, jestli jste to nepochopil. Takže za prvé: nejsem idiot, abych někoho schválně vrzdil, za druhé: je mi jedno, co kdo pozná. Dva metry je dost málo.

A ještě něco. Pokud jedu 160 km/h, seru na to, abych se někomu někam uklízel a zpomaloval kvůli tomu. Uhnu, až bude volný úsek, kde mě předjede bez mého zpomalení...!!! Vždyť jedu  30 km/h nad limit!!!!

Spirit
25. srpna • 8:33

Do mezery 50m mezi dva kamiony jedouci 80 km/h se ve 160km/h nema vyznam "uklizet", pokud za vami nejede 911 turbo. Ono to nema vyznam ani v nizsich rychlostech, protoze je to za dobrotu na zebrotu - ten za vami vas nepredjede tak rychle, abyste nemusel kvuli nemu brzdit.

A pokud jedu tempomatovych 140, tak holt ten pepik za mnou, co strasne pospicha, protoze rano zaspal a jeho dochvilnost je otazkou zivota a smrti, tak tenhle pepik proste pocka, ja kvuli nemu nebudu brzdit - jeho spech je jeho problem, ne muj. Nevjedu mu pred cumak, nebudu ho zbytecne zdrzovat, uhnu mu hned, jak to pujde, ale brzdit ani pridavat kvuli nemu nebudu.

 

Pavel
28. srpna • 11:48

Souhlasim.Líp bych to asi nenapsal.

Petr
25. srpna • 13:28

... a kolik jede to 911 Turbo? 240 jede i Octava na rovny dalnici.

Spirit
25. srpna • 15:04

0-100 za 4,2s, max. 305 km/h. Obavam se, ze do techhle cisel jeste oktavce kousek chybi .

BTW, nejrychlejsi octavia, coz je RS jede podle vyrobce 235 a 0-100 ma za 7,9s. Pres 200km/h se v octavce nic jineho, nez trubo benzin nedostane - mluvim o skutecne rychlosti na rovine, ne o udaji na tachometru z kopce .

Dominik Adler
25. srpna • 9:18

Pod tohle se podepisuju.

Honza
23. srpna • 11:46

ano neco podobneho se mi na nasich dalnicich stava casto, mam auto ktere sice neni nova luxusni limuzina ale kdyz chci tak pro nej není 200 km/h neprekonatelny problem...

Docela mi vadi bezohlednost pilotu sluzebnich oktavek 1,9 TDI 66kw, kteri letaji po dalnicich 190 a dozaduji se sveho "nezpochybnitelneho" prava na levy pruh.

Jednou jsem jel vecer pro D1 tak 130kou do Prahy a v jednom stoupani jsem se opovazil predjet 2 kamiony jedouci za sebou tak 90kou... nikde nikdo klidek pohoda, kdyz jsem byl na urovni kabiny prniho kamionu tak se za me priritil prave nejaky pilot s oktavkou a zacal me zurive problikavat... kdyz jsem se nenacpal do 10 m mezi kamiony a predjizdel i ten druhy zacal zurive troubit a najizdet mi na naraznik.... to uz jsem nevydrzel a zpomalil na 90 a jel soubezne s kamionem a bavil se jak majitel oktavky rudne a vzteka se za volantem. Vydrzel jsem ho trapit asi 2 km.... pak stacilo jen podradit za 3 a zmizet, nez se jeho TDI vzpamatovalo tak jsem byl pryc.

Nedelam takoveto schvalnosti bezne, ale obcas se proste neudrzim a pak se rozhodnu trestat...

Co vy na to? Odsoudite me, nebo me jednani schvalite?

MHPlus
29. srpna • 18:19

Pánové - žít a nechat žít!

Svého času jsem po dálnicích jezdil rychle a logicky se dostával do neustálých problémů s "motajícími" se předjíždějícími. Bzda-plyn-brzda-plyn atd. Teď si "cvaknu" tempomat někde mezi 110-140km/h (reálnými), podle momentální situace v pravém pruhu. Do "krizovky" se dostávám jen zřídka (naposledy, když mne zprava zúženým odstavným pruhem předjížděl dost vysokou rychlostí Mercedes, jehož řidiči se zřejmě zdálo předjíždění vlevo nezáživné). V cíli jsem možná o 10minut později (na trase cca 100km), ale bez stresu - ono se to nezdá, ale nervózní jízdou s neustálým přibržďováním a zrychlováním o moc rychleji v průměru nejedu a Američané už na to přišli....

Flipper-Tom
25. srpna • 11:55

jel jsem takhle v noci z brna a shodou okolností do kopečka předjíždím kolonu 3kamionů , já 130 kamiony tak kilo , najednou se přiřítila (skutečně rychlostí nevídanou) černá oktávka a zablikala. říkám si jo vim vo tobě, hned tě pustim, na úrovni kabiny prvního kamionu už dávám blinr jako že už mizim, kouknu mám ho za prdelí, začnu se zařazovat, kouknu za mnou nic ?! kouknu vedle a von už mě bere z prava !! normálně se narval do tý řekněme 10-15 metrový škvíry mezi mě a čumák toho kamionu.

To se mi fakt moc nelíbilo :/

LK
25. srpna • 8:01

Souhlasím. Nebudu nikomu dělat naschvály, ale aby nějaký blbec blikal proto, že předjíždím kamión ve 150 a nejedu těch 280 jako on, to je opravdu jeho problém a udělal bych to samé.
Na druhou stranu i já si občas bliknu, to když jedu těch mých 140-150 a v levém pruhu nějaká ženská šulí 110, pravej má volnej a ona ne a ne uhnout. Někdy to pomůže, někdy ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
25. srpna • 13:29

no, tak jí podjeď pravem

LK
25. srpna • 15:05

To taky výjimečně dělám. Občas je problém, že pravej pruh je zhruba stejně rychlej, jako ta baba přede mnou, místa hafo, ale v to pravém je hafo místa na jízdu, ale už ne na předjetí.

Eda
24. srpna • 16:43

To schvaluji, akorát jsem nikoho nevydržel trápit tak dlouho. Ale zasloužil si to.

Scrat
23. srpna • 20:39

Neodsoudím, neschválím - bojuješ totiž s větrnými mlýny...

Ale...dobře tomu oktaviánovi tak. To se nedělá, i když s úmyslným zdržováním taky nesouhlasím.

svb
22. srpna • 15:35

Pokud se za celou tu dobu co predjizdis kamion nepodivas do zrcatka a pak kdyz jsi u kabiny zjistis, ze "najednou" je za tebou auto, tak je taky chyba u tebe. Ridic ma sledovat situaci kolem auta. A kdyz vidis, ze te dojizdi auto, tak muzes trochu zrychlit - kdyz to sledujes a vidis ho dostatecne dopredu, tak staci zrychlit opravdu jen malicko - a muzes to v pohode stihnout az za kamion, nez prijede. To je proste slusnost. Pokud to nedelas, nediv se, ze ridice za tebou naseres.
(Da se to vykladat i tak, ze nedodrzujes vyhlasku, protoze nesledujes provoz kolem sebe.)

Viper
27. srpna • 15:29

Ked predbieha niekto kamion,vobec ho nemusi zaujimat co je za nim,ak za nim nik nebol v okamihu zacatia predbiehacieho manevru,nie? Potom sa zaradi pred kamion a vsetko je v pohode.

Spirit
23. srpna • 8:30

Psal, ze jede 130.

1. Jsou auta (i nova), ktera ve 130 uz skoro nezrychluji.

2. Protoze nekdo za nim prekracuje povollenou rychlost (a zrejme o hodne), proc by mel taky zrychlit nad 130? Jednim dechem ho nabadate k poruseni zakona a soucasne mu vycitate jeho nedodrzovani . Stejne tak prece ten za nim muze o neco zvolnit, (staci o malicko a tim mu dat cas potrebny na dokonceni predjizdeni - priritit se plnou rychlosti a pak to mu to zapichnot za kufrem, sorry, to udela jenom idiot.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal B.
24. srpna • 15:37

Ano jsou, a může za to především  české spořílkovství, jehož produktem je sen ztělesněný do motoru 1.9 SDI ,  1.2 HTP apod.     Pravdou je, že tito lidé se mi vysmějí pozdějí na benzínce, ale to je zase druhá věc  

z25
22. srpna • 15:26

Od té doby co jezdím už jen velkými offroady tenhle problém skoro nemám. Ty audiny a mercedesy si už zdaleka tolik nedovolujou  Když předjíždím, jedu podle situace svých 130 - 160, v klidu dokončím předjíždění a uhnu. Ale běda, kdyby si nějaký takovýhle zběsilý mercedes dovolil blikat. Pak je třeba vychovávat - zpomalím na rychlost kamiónu a nikam nechvátám. On si moc nedovolí, tažné zařízení vzadu vypadá dost hrozivě. Aby mi to pak oplácel a vybržďoval mě - to si na dvaapůltunovej kolos nedovolí . A ať se z toho třeba pose...

carrier
5. září • 21:57

jj stoprocente s tebou souhlasim taky jiz rok jezdim velkym americkym offroadem a nema to chybu mam mnohem vetsi autoritu nez kdejakej zavodnik v audi s4

Bodik
28. srpna • 23:20

Ach jo. Já se snažím se do nikoho moc extrémně nenavážet, ale po tom, cos tady ze sebe dostal, že zpomalíš na rychlost kamionu, bych Ti s chutí nadal do č....ů. Kdyby to do tebe někdo napálil zezadu, tak je to vina vás obou, protože on nedodržel bezpečnou vzdálenost za Tebou a ty si bezdůvodně zabrzdil (přibrzdil) - hlášky o psovi či kočce apod. Ti budou na prd.

Pokud seš v levém a předjíždíš, tak OK (blbec ten, který na Tebe bliká pokud ho "nevychováváš"), ale pokud vidíš za sebou auto a vjedeš mu tam, protože ho chceš vychovat, tak potěš pánbůh. Brrr.

Viados
26. srpna • 12:15

Tak přesně tyhle jako jsi ty "mám rád". Jestli to není jen tvoje slovní exhibice a skutečně "vychováváš" tímto stylem, tak zasloužíš, aby tě ve tvým báječným offroadu vychoval 40 tunový kamion s ocelí nebo se dřevem. Nesnáším zmrdy, co strašně spěchají (proto přece předjíždějí, ne?) a pak, když se jim někdo náhodou nelíbí, mají najednou dost času na to, aby ho školili, brzdili nebo dokonce vybržďovali. Tak spěchaj ti zmrdi, nebo nespěchaj ???

Dušan D.
23. srpna • 16:35

Lidi jsou hrozně pyšní, všichni si o sobě myslí, že jsou vychovatelé. Ten ve zběsilém mercedesu "vychovává" blikáním toho brzdiče vpředu a ten vpředu zase schválně jede pomalu. Ale ani jeden z nich nechápe, že je zrovna vychováván. Hňupové jsou samozřejmě oba. Na nejbližším odpočívadle si z výchovných důvodů bejsbolkama vzájemně roztlučou auta a na silnicích bude míň vychovatelů a tedy bezpečnějc :o)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
24. srpna • 9:56

Ať počítám jak počítámdlouhý kamion na předjetí potřebuje i slabší auto jen několik málo sekund a tak to asi opravdu bude tak, že tihle "vychovávatelé" v půlce předjíždění sundají tu nohu z plynu, jen aby Vás mohli vybrzdit? Normálního řidiče by měl napadnout pud sebezáchovy a měl by při předjíždění přišlápnout trochu plyn a ne jet o 3 m/h rychleji (rychlost chůze) než předjížděný.

jaa
29. srpna • 16:38

a sakrys, 3 m/h je rychlost chůze? Ja umim litat

Jose
22. srpna • 14:00

Dobře, ale blikání a lepení se na zadní nárazník jenom kvůli tomu, že mi auto "jede", není schválnost?

Petr
24. srpna • 9:51

Jestliže v levém pruhu předjíždí tzv. Schumacher, tj. regulérně má blinkr doleva a jede rychle, tak dle zákona mu tam Eda nesmí vjet do cesty a omezovat ho, nebo jak to je v zákoně, a pokud ten Eda ještě sundá nohu z plynu, tak to už je snad ohrožení a jestli nepozná, že za ním jedoucí vozidlo předjíždí, tak by měl možná vrátit řidičák (nebo si přečíst zákon).

Posuzovat porušování rychlostního limitu předjíždějícího Edovi asi nepřísluší, od toho jsou jiné orgány. Jinak Eda v tomto úryvku = blokující jedinec (jakoby nemohl sundat tu nohu z plynu před manévrém a nechat předjíždějícího předjet?).

A jestli Eda nevidí, že za ním někdo předjíždí (blinkr doleva), tak by měl Eda zajít na oční, leč pokud předjíždějící nemá spuštěn blinkr, jeho chyba, ať mu tam Eda klidně vjede.

Ještě bych chtěl podotknout, že mi dosti vadí, kdy se řidiči začínají chovat nevypočitatelně a už se ani neobtěžují ukazovat blinkry např. při změně jízdního pruhu (jejich pohodlnost, nikoliv jejich roztržitost nebo nezkušenost, už jsem takhle párkrát málem našil do těchto joudů, co si myslí, jak to mají pod kontrolou a že je nemohu tak rychle dojet

Eda
24. srpna • 16:36

Jestli jedu 130 a vjedu tam někomu, kdo je v tu chvíli 500m za mnou, nemůže být v žádném případě řeč o blokování. Přečíst zákon moc nepomůže, lepší je ho dodržovat a jede-li na naší silnici (či dálnici), někdo 200 a více jedno zda auto či motorka je ohrožením on a řidičák by měl vrátit(cha cha). Oční testy mám při své práci pravidelně(nadprůměrné). Možná, když začneš trochu dodržovat pravidla, nebo aspoň uznávat ty co je dodržují ušetříš si dost stresu.(nebo vrať řidičák)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
25. srpna • 6:35

To máš pravdu, že v tom případě nejde o blokování, o to by šlo jen pokud bys začal při tom manévru předjíždění např. zpomalovat a omezil bys toho za tebou, tak jak tu někteří bohužel psali.

V tebou uvedeném případě budeš mít >26 sekund na předjetí (ty jedeš 130, on jede 500m za tebou rychlostí 200km/h).

Protože je pravý pruh tzv. předjížděcí, tak jej tak používej a bude to OK. A nebo mu tam vjedeš i když je za tebou už jen 150 metrů (tak aby schválně musel razantně brzdit a ty jsi nemusel sundat nohu z plynu a v klidu jsi předjel kamion před tebou rychlostí o 1 km/h vyšší než jede ten kamion)? Věřím, že ne.

Pokud ano, pak se nediv, že to Schumachera na.... Už se tady psalo, že by se měl přizpůsobit ten, pro kterého je změna menší, s tím lze souhlasit.

Jen pro doplnění - Kdybys předjížděl v tebou udané rychlosti, která by byla vyšší jen o 10km/h, než rychlost předjížděných vozidel, tak ve výše uvedeném příkladě ti to vystačí na předjetí 72 metrové kolony, než by tě Shumacher jedoucí 200km/h dojel (pominul jsem metry potřebné na vybočení a zabočení, tak 10 metrů?).

Já jsem v pozici Schumachera neměl problém, problém byl zcela jinde, lidé se nezařazovali zpět doprava, i když vůbec nepředjížděli, prostě jedou si Škodověnkou 120 v levém pruhu a o povinnosti řadit se zpět do prava asi nic netuší.

Naopak v obci si někteří řidiči vynucují, abyste jim uhnuli - asi netuší, že v obci je tomu jinak?

JirkaK
25. srpna • 7:59

Já to vidím jednoduše - práva a povinnosti musí být na obou stranách vyvážená. Tedy modelová situace - pět kamionů s asi padesátimetrovými rozestupy za sebou. Když pojedu stovkou, jedu pomaleji než většina ostatních aut a budu se vracet mezi kamiony a pouštět rychlejší.  Když pojedu sto čtyřicet, tak předjedu všech pět kamionů naráz, a až potom pustím případné rychlejší auto za mnou.   Přitom mu tam ale nevjedu na pár metrů.  Protože zákon mě přikazuje uvolnit průjezd rychlejšímu, ale to splním tím že se po předjetí kamionů vrátím zpátky doprava. Nikde není psáno, že jsem povinen  zabrzdit na devadesát, zaplout mezi kamiony a magorovi který to valí dvoustovkou bezpodmínečně a okamžitě uvolnit VIP průjezd. Protože nemá modrý maják a tím právo přednostní jízdy. Howgh.

JirkaK
25. srpna • 8:07

A ještě k tomu dodám, že na těch devadesát přibrzdím a zajedu mezi kamiony, jen když pod tím modrým majákem pojede a) sanitka, b) hasiči, c) policie.  Civilní auta s modrým majákem si taky počkají, protože nějaký Klaus nebo Špidla mě může políbit p.....

Petr
25. srpna • 10:38

...nemá se náhodou při majáku zastavit u krajnice a nahodit výstražný blinkr?

ACE
26. srpna • 10:58

Nic proti tobě osobně, ale na to že tu vyzýváš k vracení řidičáků a přečtení zákona máš docela slabé znalosti. No jen doufám, že s tím zastavením u krajnice na dálnici je to úlet. Jinak bych tě celkem nerad potkával.

JirkaK
25. srpna • 12:56

Paragraf 41 odstavec 2:

Řidiči ostatních vozidel musí vozidlům s právem přednostní jízdy a vozidlům jimi doprovázeným umožnit bezpečný a plynulý průjezd, A JESTLIŽE JE TO NUTNÉ i zastavit vozidlo na takovém místě , aby nepřekáželo.

Z toho plyne, že když ta sanitka v pohodě projede levým pruhem, není proč zastavovat.  Zastavení na dálnici je podle mě sebevražda.

clayton
22. srpna • 13:18

Po dálnici se bezpochyby dá jezdit rychleji než povolují limity, nicméně s rozumem a pouze v úsecích, kde to bezpečně znáte. Nejsme v Německu, kde jsou dálnice v bezvadném stavu. Například v levém pruhu D5 směrem na Prahu, v klesání k výjezdu u Zdic, jsou takové nerovnosti vozovky (v podstatě se to tam úplně rozpadá), že pokud by na ně najelo auto s horšími tlumiči, bezpochyby by skončilo někde ve svodidlech. Na motorkáře jedoucího 250 radši ani nemyslet... Na daleko menší nerovnosti budete v Německu upozorněni značkou a snížením rychlosti na 80 km/h.

petous
22. srpna • 10:54

Podle mého se u nás zapomělo na dopravní značky. Rychlost se jimi dá nejen snižovat, jak je u nás běžné, ale i zvýšit, což je zase běžné venku. Nechápu, proč např. na novém přehledném úseku D8 není značka 150, nebo na rovných přehledných úsecích v obci třeba 70ka. V německu je v obcích tam kde je přehledný úsek zvyšující značka běžne. U nás je to pouhá buzerace, která časem lidi vychovává k úplné ignoraci zákonů, pravidel a předpisů. Není třeba měnit zákonem stanovenou rychlost, ale jen umístit správné značky tam, kde je to bezpečné (dokážu si představit bezpečnou jízdu i mnohem vyšší rychlostí než je 130, je to jenom číslo).

Petr K.
31. srpna • 2:02

Tak tak, myslím že ignoraci dopravních předpisů (tedy hlavně rychlostních limitů) má u nás na svědomí právě to co píšete.

60ka nebo 70ka na přehledném úseku v obci, kde už ani nejsou žádné domy a pod. je u nás opravdová výjimka, za to nesmyslně omezujících (a často zapomenutých přenosných značek)  je jako hub po dešti.  Když jedu přes Rakousko, necítím vůbec nikde potřebu překračovat rychlost, pokud je někde omezena tak to má vždy nějaký důvod, jinak je na silnicích mimo obec povolených 100km/h a narazil jsem i na úsek silnice I.třídy kde byly značky s povolenou rychlostí 120km/h. Když člověk přijede k nám, tak si potom připadá jak v kocourkově, táhnete se 50kou na úsecích kde to vůbec není potřeba. No a pochopitelně že radary jsou právě tam, kdežto kde by opravdu být měly nejsou.

martin
22. srpna • 13:52

Souhlas, když vidím jaké stupidní značky jsou na silnici dávany. Stačí nějaká blbost a okamžitě je rychlost snížena značkou na 60 nebo na 40 naprosto nesmyslně, jenom kvuli alibismu dopravních techniků.

Pak se nelze divit že lidé značky nerespektují, protože rychle zjistí, že neodpovídají reálné potřebě.

Souhlasím že rychlost na dálnici by měla být nastavena na cca 150-160. Dnes většina lidí s normálními auty stejně touto rychlostí jezdí a myslím že to není nijak nenormální rychlost. Před zvýšením limitu ze 110 na 130 se diskutovalo o kolik mrtvých bude na dálnicích víc a ejhle, ono je to pořád stejné. Myslím že po zvýšení na 150, by to dopadlo úplně stejně.

Marek Lutonský
22. srpna • 14:05

Nemyslím si, že by zvýšení povolené rychlost pomohlo, ba právě naopak. V článku se totiž píše hlavně o neplynulosti provozu a jeho příčinou jsou velké rozdíly mezi rychlostmi, kterých auta na českých dálnicích dosahují. Zatímco v USA i ta největší šunka zvládne povolených 65 mph, u nás stará auta 130 km/h jet nemohou.

Pokud by mělo jít o plynulost jízdy, řešením by naopak bylo stáhnout rychlost třeba zpět na 110 km/h a zvýšit limit, pod kterým by už automobil na dálnici nesměl. To ale už samozřejmě nikdo neudělá.

RRR
22. srpna • 15:28

Já si také myslím, že zavedení značek pro rychlejší jízdu by bylo velmi reálné a snadno proveditelné. Je diskutabilní pouze hranice té rychlosti, pro zajšitění bezpečnosti. K té poznámce v předchozím příspěvku, že stačí nějaká blbost a rychlost je snížena značkou ... souhlasím, ale rád bych ještě doplnil, že si myslím, že to je pro správce komunikací mnohem alibisticky "jednodušší", než aby případnou poškozenou část komunikace raději opravili.  Proto se tyto značky, často i jen přenosné, rozmohly jak houby po dešti.

Dusan
22. srpna • 10:32

Me predevsim vadi na nasich dalnicich agresivita a neohleduplnost. Je bohuzel celkem beznym jevem, ze "nadlimitni" ridici v levem pruhu si dost nevybiravym zpusobem vynucuji prednost. Bud jedou tak rychle, ze je obtizne odhadnout, aby jim clovek nevlitl pred cumak nebo auto pred sebou doslova protlaci dopredu. Jednak ohrozuji timhle provoz, kdyby se neco stalo, tak to ubrzdit by byl dost problem a nevrazit do predjizdeneho vozidla vpravo.
Beru rychlost tak do 150, to je celkem unosne. Ale nad 150 by si meli tihle ridici uvedomit, ze porusuji predpisy (to jiz od 130) a byt trochu vice ohleduplni. Na druhou stranu je zadouci, aby ti kteri zacnou predjizdet v levem pruhu davali dostatecny pozor, aby neohrozili auto v levem pruhu. Takove pripady taky nejsou zrovna ridke.
Akceschopnost nasi policie je bohuzel minimalni. Diky pomerum je zajima akorat to, aby splnili mesicni kvotu pokut. Bezpecnost provozu je podruzna. Jednak pravni prostredi to vcelku umoznuje, ale ani sama policie se o zvyseni autority nesnazi. Uplaceni je beznym jevem.
Agresivita provozu v USA je zavisl, stejne jako jinde, na oblasti. Ve mestech je provoz agresivnejsi, venku je to v pohode.

Leonardo Cupranek
22. srpna • 10:11

Chápu, že po návštěvě USA může člověku vadit, že tady jezdí každý jinak rychle.

Já ale zase nechápu, proč je v USA tak stupidní rychlostní limit, když :

1) Tam má každej alespoň třílitr

2) Všechno to jsou velká, nová, bezpečná auta (tedy minimálně relativně vztaženo k nám)

3) Dálnice tam jsou víceproudé, široké, dobré a kvalitní

4) Dojíždí se tam na podstatně větší vzdálenosti. Ject 200km do práce každý den šnečí rychlostí - to by mne asi trefil šlak

5) Nevěřím, že tam mají nižší nehodovost, než třeba v německu, kde žádný limit není (myslím, že statistika ukazuje pravý opak - já bych při té jejich

rychlosti, nudnosti rovných dálnic a tempomatu usnul za 10 minut).


Já prostě jezím úměrne stavu vozidla, stavu vozovky, stavu sebe (únava) a hustotě provozu.

Když to přeženu - ject v BMW 745 na prázdné plzeňské dálnici (třeba v neděli dopoledne) rychlostí 130km/h je úplná blbost.
Ject v hustém pátečním provozu na rozkopané brněnské či pardubické dálnici 130 je taky blbost, ale opačným směrem.

Vzhledem k tomu, že jsem na dálnici měření rychlosti nezažil snad 3 roky, tak prostě jedu podle situace. A mám pocit, že ostatní dělají totéž.
Když jede na přehledném úseku relativně kvalitní auto (třeba octavia) rychlostí 160km/h, nevidím na tom nic špatného.
Když jede předpisovou rychlostí 130km/h dvacetiletej žigul, je to vzhledem k jeho stavu určitě nebezpečnější.

Taky by mne zajímalo, co si tvůrci limitů myslí. Myslí si, že když si někdo koupí Porsche, nebo třeba Audi RS6, že si to kupuje s tím, že bude dodržovat pravěký rychlostní limit?
Kdyby všichni hodlali dodržovat limity, tak by jediným prodávaným modelem Octavie byla 1.4, nebo SDI. Proč by si někdo připlácel sto tisíc za TDI, když by mu to vlastně k ničemu nebylo? A kdo vůbec by si koupil Octavii RS, kdyby ji prakticky nemohl využít?
Pokud je někdo zastáncem demokracie, neměl by přehlížet každodení praktické hlasování řidičů na dálnici - limit nedodržuje prakticky nikdo.

Samozřejmě by to chtělo předpisy upravit. Podle mne je naprosto nepřípustné předjíždění kamionů, resp. jejich jízda kdekoli mimo pravý pruh.
Také bych redefinoval, co je ještě předjíždění a co již (zakázaná) souběžná jizda. Pokud někdo někoho předjíždí rozdílem rychlostí 10km/h, tak PROČ HO VLASTNĚ PŘEDJÍŽDÍ, když jede prakticky stejně? Mělo by být stanoveno, že kdo hodlá předjíždět menším rozdílem, než např. 20km/h předjíždět prostě nesmí.
Vstupenkou do levého pruhu by také měla být min. rychlost třeba 120km/h. Když jedna stopětka jedoucí 83km/h začne předjíždět jinou stopetku jedoucí

82km/h, auto blížící se zezadu normální rychlostí velkou radost opravdu nemá.

Také by mělo být striktně dodržováno, že se jezdí vpravo a vlevo jen předjíždí. Za Prahou (směrem na Brno) jsou i ty nejpomalejší stopětky jedoucí 90km/h

v tom nejlevějším pruhu ze třech! A strašně se diví, že na ně někdo blikne! Předjíždění zprava by mělo být i nadále trestné, ale trestán by měl být ten předjížděný, ne předjíždějící. Pokud je možné někoho předjet zprava, nemá v tom levém co dělat!

Pokud někdo argumentuje tím, že limit musí být, protože u nás jezdí i staré vozy, lze na to pouze říct: tak je tam nepouštějte! Stejně mají všichni technickou pouze pomocí úplatku a kdyby se zavedlo spravedlivé testování aut (např. stejné emisní limity pro všechny), neobstály by ani náhodou. Omezují naši rychlost, jsou bezpečnostním rizikem a ekologickou hrozbou. Tak alespoň na dálnici by se podle nich nemusel řídit svět!
Argument, že se dálnice staví a udržují i z jejich zaplacených dálničních známek je nesmysl. Když si vezmete, kolik na daních (ze kterých se dálnice platí) zaplatí jezdíci řidič (např. každé 3 roky 22% DPH z nového auta, DPH z pravidelných kontrol ve značkovém servisu, DPH z drahé pojistky, atd...), je 800Kč od příležitostného pilota vraku zanedbatelnou položkou. Dobře by to bylo vidět, kdyby nebyly daně (z auta, z PHM) a dálnice by se financovaly z mítného. Málokterý pilot Škody 105 by byl ochoten zaplatit za měsíc ježdění po dálnici víc, než je aktuální cena jeho vozu.

Vlasta
22. srpna • 12:03


You wrote: Já prostě jezím úměrne stavu vozidla, stavu vozovky, stavu sebe (únava) a hustotě provozu.


Ano, s tim souhlasim.


You wrote: Když to přeženu - ject v BMW 745 na prázdné plzeňské dálnici (třeba v neděli dopoledne) rychlostí 130km/h je úplná blbost.
Ject v hustém pátečním provozu na rozkopané brněnské či pardubické dálnici 130 je taky blbost, ale opačným směrem.


To je sice hezky, ale jestli pojedu na plzenske dalnici, ktera je dlouha 70km, rychlosti 160km/h ujedu vzdelanost za 26 min (to je ovsem pocitane z prumerne rychlosti 160km/h!!!!, coz v praxi nikdy asi nedosahnu). Kdyz pojedu rychlosti 130km/h, tak jsem pomalejsi pouze o 6 minut a nemusim celou cestu riskovat, ze mi tam nekdo vleti z praveho pruhu v rychlosti treba 100km/h.


You wrote: Taky by mne zajímalo, co si tvůrci limitů myslí. Myslí si, že když si někdo koupí Porsche, nebo třeba Audi RS6, že si to kupuje s tím, že bude dodržovat pravěký rychlostní limit?


Mysli si uplne to stejny, jak u 'normalnich' beznych vozu, pokud chce nekdo tohle auto, tak proste musi tak vzit v potaz, ze jsou zde jiste limity. Kdyz si chteji uzit rychlost, at si jedou na okruh (treba do Mostu nebo do Brna, ...) a nedelaji dzungli na silnicich.


You wrote: Také bych redefinoval, co je ještě předjíždění a co již (zakázaná) souběžná jizda. Pokud někdo někoho předjíždí rozdílem rychlostí 10km/h, tak PROČ HO VLASTNĚ PŘEDJÍŽDÍ, když jede prakticky stejně? Mělo by být stanoveno, že kdo hodlá předjíždět menším rozdílem, než např. 20km/h předjíždět prostě nesmí.
Vstupenkou do levého pruhu by také měla být min. rychlost třeba 120km/h. Když jedna stopětka jedoucí 83km/h začne předjíždět jinou stopetku jedoucí 82km/h, auto blížící se zezadu normální rychlostí velkou radost opravdu nemá.


Souhlasim s tim, ze prejezdeni by melo byt kratke a bezpecne. Ovsem davat nejake hloupe limity na rychlosti v levem pruhu je holy nesmysl, pokud pojedu za kamionem 80km/h, protoze jsem nemohl driv predjet a musel spomalit, tak si jako zastavim u motorestu a pockam az mi kousek ten kamion odjede a pak ho proste zkusim predjed znovu, protoze hodl mam normalni auto, ktere neni schopne udelat zrychleni z 80km/h na 130km/h na 3 vteriny.

Proste mam pocit, ze vsichni ti zavodnici, co jezdi po preplnene dalnici a blikaji a doslova tlaci auta (jedouci nebo predjizdejici rozumnou rychlosti 110km/h) pred sebou jsou normalni idioti a meli by se jit lecit. A kdyz vidi malinkou skulinku mezi kamoiny, tak radsi udelaji mysku, to jsou prece hovada!

Leonardo Cupranek
22. srpna • 15:25

Já se s tebou nijak nehodlám přít. Můj přípěvek byl (jak je mým zvykem) lehce nadnesený a provokativní.
Nicméně fakt si myslím, že jsou problémy na obou stranách - jak u těch příliž rychlých, tak u těch pomalých.
Plno lidí v levém pruhu jede 120km/h a předjíždí tak kamióny v pravém pruhu. Problém je, že je moc pohodlný zajet do pravého pruhu, i když mezi těmi

kamióny jsou 500m rozestupy. A pak se diví, že zezadu se přibižující auto jedoucí 150km/h si na něj dovolí bliknout. Toto jsem měl na mysli, že za

předjíždění zprava by měl být trestán předjížděný a ne předjíždějící. Pokud jsem schopen takto někoho dojet, počkat si 20 sekund, jestli mu nedojde, že

by mohl uhnout, pak párkrát bliknout a nakonec zatroubit - pokud jsem všechno toto schopen stihnout a ještě ho pak předjet zprava - protože to pako mělo

k tomu, koho chtěl předjet daleko 1km a přibližoval se k němu rozdílovou rychlostí 10km/h, pak by za to předjetí zprava měl být pokutován jednoznačně on.

Mimochodem, nikdo si samozřejmě nekupuje Audi či BMW proto, aby si občas jel zajezdit na okruh. Lidé si tato auta kupují pouze kvůli běžnému provozu a to

i kvůli síle motoru - image je totiž stejné u čtyřválce jako u přeplňovaného šestiválce - a lidé si do těch aut kupují spíš to druhé.

Nikdo po nikom nechce akceleraci z 80 na 130 za 3 vteřiny. Ale když prostě jedu 100 a předjíždím kamion jedoucí 90, tak na to buď šlápnu a nebo prostě

nepředjíždím. To podle mě není o výkonu, ale o slušnosti - ti lidé šetří benzín a na ostatní kašlou. Ať se ta hovada v nových autech třeba poserou, že!

Ale hlavně, když mám Škodu 105, tak by mi třeba mohlo dojít, že ten kamion nebudu předjíždět při jízdě do prudkého kopce, protože tam takové auto na plyn

moc nereaguje a zrychlení má do katapultu hodně daleko. Tak proč si nepočká, až cesta půjde dolů?

Blikače a tlačiče také rád nemám, většinou na ně posvítím mlhovkama a postříkam je stěračema. Ale nesnáším ty, kteří na úplně prázdné dálnici jedou z

principu vlevo. A těch, kteří na příproudé jedou uprostřed, těch je velmi mnoho. Mám pocit, že nejlepší by bylo, aby ti Blikači-Tlačiči tyto LevoJezdce

prostě sestřelili, aby se navzájem vyrušili, aby pak normální řidič mohl jet normálně a v klidu.

Nejak jsem nerozuměl té poslední větě: "předjíždějící rozumnou rychlostí 110km/h". Tak ale sorry, v posledním bodě s tebou souhlasit nemohu. 110km/h je rychlost na odstavný pruh, s přimhouřeným okem na pravý pruh. Ale kdo v rychlosti 110km/h na dálnici vleze do levého pruhu, ten si prostě nejen koleduje, ale přímo zaslouží, aby ho sestřelil první bavorák. Sory, při 110ti do levého NE !

Franta
28. srpna • 0:48

150 v levým pruhu - ty jsi právě jeden z těch kokotků, co by se měli pozabíjet o sloupy - je-li na dálnici povolená max. rychlost 130, platí to pro oba pruhy, ne jen pro pravej. Sám mám radost, když jedu po dálnici, v pravým pruhu kamiony, v levým já svých státem povolených 130 a najednou se zezadu přiřítí nějaký hovádko a začne blikat a troubit... Co myslíš, že udělám? Uhnu? Kdepák, zákony se maj dodržovat!!! Pěkně si to šinu dál 130... Ať se blbec posere...

Leonardo Cupranek
28. srpna • 8:41

Takze ty patris k tem expertum, kteri na vyjezdu z Prahy na Pruhonice, kde jsou min 3 pruhy, jednou dle sveho tachometriku 130 (tedy realne treba 115) v levem pruhu, i kdyz jsou oba pruhy napravo prazdne? No tak to te mam rad.
Jak uz jsem navrhoval - predjizdeni zprava by melo zustat zakazane, ale trestan by mel byt predjizdeny, nikoli predjizdejici. Pokud je nekoho mozne predjet zprava, nema vlevo co delat.
Pokud tak dbas na dodrzovani predpisu - kazdy odbornik ti rekne, ze neni v tve kompetenci posuzovat dodrzovani rychlosti ostatnich. Proste pokud nepredjizdis, nemas vlevo co delat!
Maximalka 130 na dalnici je blbost. V nemecku limit nemaji, mnohe jejich dalnice jsou horsi, nez nase, a nehodovost tam vyssi nemaj. A argumentovat tim, ze tady jezdi i stara auta - sorry, za to majitele lepsich aut nemuzou. Nehlede k tomu, ze jizda dejme tomu ve volvu S60 pri 160km/h je vyrazne bezpecnejsi, nez ve starem ziguliku pri 130km/h. I brzdnou drahu to volvo bude mit kratsi, nehlede k tomu, ze i pri prudkem brzdeni muze manevrovat - auto je diky ESP stale ovladatelne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr K.
31. srpna • 1:42

Pokud tak dbas na dodrzovani predpisu - kazdy odbornik ti rekne, ze neni v tve kompetenci posuzovat dodrzovani rychlosti ostatnich. Proste pokud nepredjizdis, nemas vlevo co delat!

Přesně tak, Franta by si navíc měl uvědomit že s takovým názorem může být nebezbečný jak ostatním tak ale také sobě. Až ho jednou někdo "sestřelí" z toho levého pruhu, bude mu v nemocnici nebo nedej bože v márnici prt platné že on jel předepsanou rychlostí. Předjíždění zprava bych také nepovolil ale upřímně řečeno, tohoto přestupku jsem se už několikrát výjimečně dopustil protože jsem jaksi nevěděl jak mám jinak předjet auto které jelo trvale několik kilometrů 120km/h v levém pruhu ač pravý byl zcela volný.

Nehlede k tomu, ze jizda dejme tomu ve volvu S60 pri 160km/h je vyrazne bezpecnejsi, nez ve starem ziguliku pri 130km/h. I brzdnou drahu to volvo bude mit kratsi, nehlede k tomu, ze i pri prudkem brzdeni muze manevrovat - auto je diky ESP stale ovladatelne.

Také souhlas, jenomže někteří majitelé starších aut to jaksi nechtějí pochopit. Když jsem jezdil s wartburgem, moje rychlost na dálnici byla tak kolem 110km/h protože pak už nešlo o požitek z jízdy ale vyslovený hazard se životem, kdy musel být člověk o 200% více ve střehu, auto prostě při vyšší rychlosti přestalo být správně ovladatelné, člověk také čekal kdy něco upadne....  Když jsem si koupil novou Felicii, tato hranice se výrazně posunula a při 120-130km/h jsem jel naprosto v pohodě asi jako když s wartburgem jsem jel rychlostí cca 80km/h. Mám ji dosud a tak na dálnici jezdím většinou těch 130 až 140km/h protože když se blíží rychlost k nějakým 150km/h tak už to opět není ono, prostě konstrukčně to auto pro výrazně vyšší rychlost není (navíc omezovač u mé 1.9D mě přes 158km/h nechce ani pustit ). Takže když hodně spěchám a jedu dejme tomu kolem 145km/h a začne mě předjíždět jiná Felicie (zřejmě 1,6 protože 1,3 na mě ve stoupání nemá) tak si jen pomyslím že dotyčný řidič je prostě sebevrah protože při této rychlosti stačí nepatrná nečekaná událost a auto na to nemá ani brzdy a hlavně na nějak manévr ani podvozek, prostě to už pak na té silnici nesedí. Jinak snažím se nikomu nepřekážet a pokud ve zpětném zrcátku vidím rychlejší vůz, tak i když bych ho ještě nijak neohrozil raději přibrzdím a nechám ho předjet a pak teprve předjíždím já. Pokud k tomu někdy dojde a koupím si lepší auto, opět se hranice bezpečnosti trochu posune a taky pojedu třeba těch 160km/h, proč ne.

Z
14. září • 18:37

Limit podvozku pro Felicii kombi je kolem 150 tacho, hodně záleží na stavu tlumičů, čepů a podobně. Pak už se tomu nechce moc zatáčet a celkově to spíš připomíná start letadla.

Franta
28. srpna • 19:56

1. nikdy jsem se nepohyboval na výjezdu z Prahy na Průhonice, ovšem ty asi také ne, když nevíš kolik je tam pruhů - píšeš min. 3 - to může být i max. 9...

2. obávám se, že Seat Leon Cupra má shodný tachometr se sériovým Leonem a ten mi podměřuje o 7 km/h. Vždy. Čili, jedu-li 140, mám ve skutečnosti 133, na našich dálnicích je povoleno 130, takže je to téměř v limitu.

3. jaký každý odborník mi řekne, že není v mé kompetenci posuzovat dodržování max. povolené rychlosti ostatních? Psychiatr? Patolog? Dopravní policista? Zvěrolékař? Vysokoškolský profesor? Popelář? - Prostě a jasně - u nás platí max. rychlost 130 km/h tak jí jedu, jede-li někdo rychleji, je to podle našich zákonů zločinec a já nemám nikde povinnost tomu praseti uhnout...

4. vzhledem k tomu, že jsou řidiči jako ty, tak je max. rychlost 130 na dálnici ještě dost. Podívej se kolem sebe, člověče, vždyť naše republika je v Evropě skoro nejhorší, co se týče kázně řidičů. Já jsem hrdý na to, že ač mám silné auto a mohl bych jezdit po dálnici 220, tak dodržuji předpisy a svoje koně a choutky krotím...

- takovým, co se zabijou při rychlé jízdě nad předpisy, bych chodil chcát na hrob! Opilým řidičům i srát!


Bodik
28. srpna • 23:04

Jééééééééžiši. Raději potkat tři řidiče prasata než Tebe. Kvůli takovým jsou nejčastější nehody na dálnicích, ale bohužel však vina je na havarovaném řidiči s tím, že nezvládl řízení. Ale jak ho měl zvládnout, když mu tam jel či vjel blbeček jako ty? Děs.

Leonardo Cupranek
28. srpna • 21:25

Pokud jedes v levym pruhu aniz predjizdis, porusujes predpisy uplne stejne.
Podle tveho slovniku a vyjadrovani je velmi dobre poznat, co jsi zac.
Koukal ses na statistiku nehodovosti na dalnici? NIC, proste NIC! Lidi bouraj a umiraj v obcich a na okreskach.
A to tech 130 asi dodrzujes jen ty sam a to jeste lzes.
Ale fakt to tvoje vyjadrovani, to je sila. Jestli takovi lidi maj obcanku, volebni pravo a absolvovali ZS, tak to je k zamysleni.

Franta
30. srpna • 15:31

Koukám, že ti došly argumenty. Moje vyjadřování nech stranou - je-li podle mého slovníku poznat, co jsem zač, chci se tě zeptat, jak to dokážeš poznat? Ty jsi pedagog? Psychiatr? A neříkej mi, že ty nikdy neřekneš sprosté slovo.
A k té statistice - tou se tady neoháněj, protože porovnáš-li délku našich dálnic s délkou ostatních silnic 1., 2. a 3. třídy, tak těch dálnic moc není. Tudíž i více řidičů jezdí po ostatních silnicích, než po dálnicích a proto je tedy jasné, že tam bude větší nehodovost. A pak, když už jsi z nedostatku argumentů načal tu statistiku, tak podle ní je nejvíce nehod zaviněno na 1. místě nedodržením rychlosti a pak následují ostatní prohřešky jako např. nedání přednosti, nesprávné předjíždění apod.
Kdyby řidiči jezdili tak, jak mají, nehod by ubylo. Ale to by tu nesměli být takoví kokotci jako ty.
A co se týče mého dodržování rychlosti, mohu tě ubezpečit, že nelžu a opravdu všude jezdím, tak jak se má. Já vím, že tobě a podobným, kteří mají s dodržováním pravidel problémy to zní divně, ale smiř se s tím, že jsou i normální lidi, narozdíl od tebe a tobě podobným...

notch
8. září • 1:14

Ty ses fakt trouba

Pavel
28. srpna • 11:34

Dalnice Praha-Brno většinou jedu mezi 140 a 150km/h.Vždysky mě podjedou nejmíň tři blbečkové,který ani nezablikaj ani nezatroubí prostě jedou a většinou musim přibrzdit aby se jeste nesrazili s kamionem,kterej předjíždim.Jednou se mi i stalo,že vidim jak se zezadu přibližuje Pasat jedu si svejch 150 on musel mit tak 180.Tak sem mu chtel uhnout, aby měl cestu prázdnou(pro rejpálky samozřejmě jsem nebyl v levim na výletě,ale předjížděl jsem).Ale jak jsem mu chtěl uhnout tak on v ten samej moment mě chtěl podjet bez blinkru samozřejmě.Kdybych nekoukal do zrcátek tak jseme oba na kaši.Pak ještě lamentoval,že jako já jsem úplnej blbečekˇ.=>podjíždění(aspoň u nás) bych trestal smrtí,protože když to dělaj nesoudný hovada tak jde o život.A dělaj to většinou hovada,protože komu přijde 150km/h tak šnečí rychlost,že nemůže pár sekund počkat tak se snad ani jinak nazvat nedá.

Leonardo Cupranek
28. srpna • 12:04

Tak to ja nebyl. Kdyz takhle jede nekdo v levym aniz musi, tak nepred jedu chvili za nim (doufam, ze mu to dojde), po chvili blknu a kdyz to nepomuze, tak zatroubim.
Kdyz ani to nepomuze, tak ho proste podjedu - to uz myslim, ze je jednoznacne jeho vina. A pribrzdovat kvuli me nikdo nemusi - takovy manevr delam jen, kdyz jsem presvedcen o jeho proveditelnosti a bezpecnosti.
 Kdyz nekdo samozrejme predjizidi, tak na nej samozreme netroubim. Na druhou stranu predjizdeni rozdilovou rychlosti 5km/h nepovazuji za predjizdeni, ale za soubeznou jizdu - nekde ta hranice byt musi.
Podjizdeni bez varovani a blinkru je fakt sebevrazda.

Franta
28. srpna • 20:40

"Tak to ja nebyl." - pěkná úvodní větička - potrefená husa se vždy ozve. Tím přiznáváš, že jsi prostě prase-řidič. Nemám, co bych dodal. Přečti si vyhlášku o silničním provozu a zkus se podle ní chovat. Pravda, není zcela ideální (co je?), ale kdyby se podle ní řidiči řídili, řídilo by se nám líp...

Leonardo Cupranek
28. srpna • 21:26

TO Franta: Z tebe by asi byl dobry pravnik. Pokud nekdo rekne "ja to nebyl", tak to je podle tebe priznani viny? No tebe by meli udelat ustavnim soudcem.

ACE
24. srpna • 16:18

Pokud někdo předjíždí 110 a nevpadne mi přímo před čumák, tak mi stačí dát nohu z plynu a až se zařadí zase si rychlost upravím podle svého. Jedu-li více přes 130 taky si řeknu že mohl počkat až ho předjedu ale musím počítat s tím že vyšší rychlost je čistě můj osobní problém, který nelze přenášet na ty, co jedou v rámci pravidel. Kdybych měl škodovku, která do kopce pojede 110 taky se nepotáhnu 5km za kamionem, kterej funí 90.

x
22. srpna • 13:30

průměrná rychlost 160 km/h je velmi reálná, zvlášť na plzeňské dálnici.. ale nebudeme tady rozpoutávat bitku mezi zastánci předpisů a jejich porušovateli

xx
22. srpna • 9:13

... možná trochu odbočím, ale napřed bych pokáral správu českých dopravních komunikací (potažmo vládu) a pak bych se vyjádřil přímo k tématu. Příkladem je vděčná dálnice D1, za ty roky co po ní již jezdím se mi snad ještě nepovedlo ji projet celou bez omezení na některém jejím úseku. Až tohle dají do pořádku, tak ať si mě stopují za překročení rychlosti, ale takhle ... jen se člověk rozjede, hned aby zase brzdil.

Limit bych posunul někam k hranici 160km/h (bez omezení je krásná vize, ale jsem realista, takže nevěřím ani těm 160). A předjíždění zprava - tam kde to jde, tak proč ne - ale to by bohužel museli na silnici jezdit jen řidiči a ne spící "trosky", které když je podjedete okamžitě strácí kontrolu nad svým vozem, čímž se stávají nebezpeční všem.

BTW : stejně si tady na silnicích většina lidí s rychlostními limity hlavu neláme. Posledně mě zastavili asi na 120 km D1 směr Praha ve zůžení, za 180 km/h na 130 km/h a když jsem se tam dohadoval ze strážníkem, tak se z vysílačky ozvalo - cituji: (TY VOLE BACHA, tři káry cosi černýho, stříbrnýho a červenýho neidentifikovatelnýho okolo 260 km/h to první je placatý ten zbytek nevíme, ale asi medvěd a audina stojíme moc daleko není to pořádně vidět, záběr na hovno)
A taky že jo, během chvíle dorazila krásně spanilá trojice - Maranello, Medvěd C32 a RS4. Policajti okamžitě zapomněli na mě, vrátili mi doklady a poslali mě pryč a začali si podávat pány závodníky, kterým to vyloženě nevadilo jak to dopadlo jsem už neviděl, ale o čtvrt hodiny později mne v cca stejné rychlosti jakou jim naměřili, předjížděli o několik kilometrů dál.

Z toho vyplívá, že dokud tady bude fungovat taková policie jaká doposud, tak se ani limity měnit nemusí.

Hezký den

RS4
22. srpna • 13:42

jestli se Vám tato příhoda stala někdy během konání brněnského autosalonu tak ti policisté neudělali naprosto nic jenom dělali chvíli ramena, pak jsme každej poplatili směšnou pokutu 500kč a pokračovali jsme vesele dál . takže asi tolik k rychlostem

Beda
5. září • 10:46

To vis ze jo,hovadko jedno.Nejpis sedis nekde v panelacku a o nejakym RS4 si muzes nechat jenom zdat.Hovadko!!!

smet
22. srpna • 17:56

dostat takovýho zmrda co jede víc než povolenejch 130 do ruky, nezůstala by na něm nitka suchá. Všechny tři (ferrari, MB a Audi) bych zavřel auta zabavil a sešrotoval.

RS4
25. srpna • 7:47

Ohh yes, wishing to see you on the road.

Polda
22. srpna • 13:16

Zlatý slova.

svb
22. srpna • 8:52

1, ja jezdim po dalnici tak 150-160, protoze mi to prijde jako rozumny kompromis mez dobou jizdy, spotrebou a rizikem (a vysi) pokuty. Tudiz bych byl logicky pro zvyseni maximalni rychlosti na 150-160

2, soubezna jizda na 2pruhovych dalnicich opravdu nema smysl

3, omezeni rychlosti nakladaku na 90 se mi zda jako rozumne a nerusil bych ho. Predjizdeni bych jim zakazal, protoze me stve, chapu ale, ze to je nesmysl. Rozumne by to bylo aspon jako v Nemecku - jen dva prave pruhy (kde jsou tri), v urcite denni doby (a na urcitych mistech) uplny zakaz predjizdeni. Tomu, ze se Bulhar (me to delaji spis Slovaci) narve doleva kdyz jste 30 metru za nim se ale asi da jen tezko zabranit... (No ono by to slo, ale musela by zapracovat policie a to je silne utopicka myslenka...)

4, ten clanek na iDnes mi prijde dost zvlastni. Cetli jste to? Nepochopil jsem, jak muze "pirat silnic" vytlacovat auta z leveho pruhu tak, ze dojde k nehode. Chapu to tak, ze na nej muze teda tak zurive blikat a tim ridice vydesit k smrti ze to ohne do prikopu. Nebo to mysli tak, ze je opravdu plech na plech odtlaci? To je snad jen v americkych filmech, ne?

Kazdopadne by me omezeni rychlosti na dalnich v Nemecku dost nastvalo, Nemecko je prave proto moji oblibenou prujezdni trasou prakticky kamkoliv.

Petr
24. srpna • 9:35

1.) pokud jde o vysi pokuty, bezpecna je rychlost do 180 km/h (tj. tacho cca 190 km/h), tam se vejdes do 1000,--, pri prekroceni o vice nez 50km/h nad predepsanou rychlost na dalnicich a silnicich pro motorova vozidla pak jiz hrozi 2000,- Kc v blokovem rizeni (v prestupkovem 3000,-).

martin
22. srpna • 15:38

Plech na plech - to se pri Karlsruhe skutecne stalo... By ses divil. Ja jezdim v Nemecku denne a do leveho pruhu se mi rve kde-kdo, nejenom Slovaci, navic bez blinkru, ktery Nemci obecne neradi pouzivaji.

mates
22. srpna • 8:35

na dalnici?? 180 je jeste bezpecna rychlost, zalezi jaky mate auto, nektera auta z teto rychlosti jsou schopna brz problemu zabrzdit za stejny cas jako jina z 90...  tohle mi prijde jako rozumny kompromis, problem je ze nasde "dalnice" ma dva pruhy, cili je to u nas nerealizovatelne......

LK
22. srpna • 8:22

Ono to u nás tak nikdy asi nepůjde, máme mnoho rozdílů oproti americe.
1. Američani mají široké dálnice, 4 pruhy je ještě pomalu okreska. Logicky se tam tvoří menší zácpy a krizovky.
2. Vzdálenosti v USA jsou podstatně jinde než u nás. I po těch letech vidím před očima značku "Next Rest Area - 150 miles" (a těch 150 mil byla opravdu jen dálnice a sem tam někde exit). U nás máme krátké vzdálenosti, každou chvíli se na dálnici připojuje nějaká okreska a tvoří se tam zácpy, navíc člověk se nestačí ani pořádně rozjet a už aby sjížděl.
3. Amíci mají cruise. Takže tam kopnou 105MPH a ono je to veze samo a jízda je pak maximálně plynulá. Cruise u nás pouze pár lidí, protože auta v Evropě jsou totálně bez výbavy a člověk aby doplácel pomalu i na to, že mu do auta dají volant a držet rychlost plynem je obtížné a vyžaduje to neustálou pozornost. Pamatuju, jak (když jsem ještě cruise neměl) jsem jel (tehdy předpisových) 110, kecám se spolujezdcem a najednou koukám, ono už tam je 140.
4. U nás se dálnice každou chvíli opravuje, uzavírky pruhů, 50ky a menší rychlosti nejsou žádná výjimka. To v USA nebylo (a přesto tam jejich dálnice byly v porovnání s našimi výborné).
5. Amíci dodržují rychlostní limity. Souvisí to s tím, že mají zmíněný cruise (ostatně ten je na dodržování rychlosti úplně ideální). Známí nám řekli, že ať jezdíme max. +5MPH navíc, že to policajti ještě tolerujou. Tak jsme taky jezdili. Byl jsem velmi překvapen, že prakticky jediný, kdo nás předjížděl, byly kamiony (když to srovnám s našimi kamiony, co neuvěřitelně zdržují a jsou schopni půl hodiny blokovat nejrychlejší pruh, protože rychlostí 95km/hod musí předjet kolegu, co je slimák, protože jede jen 90km/hod). Divil jsem se, jak to, že si to kamiony dovolí a bylo mi řečeno, že mají interkomy, kterými se varují před policejními kontrolami.
6. Co je ale amíkům naprosto cizí, je slušnost vůči ostatním řidičům. Zvláště ve Washingtonu jsem byl úplně hotovej z toho, že pokud je člověk na vedlejší a na hlavní je provoz, zkrátka se tam nedostane, pokud bude slušně čekat. U nás vás vcelku brzy nějaká dobrá duše pustí, v USA se tam musím vecpat (a to pak troubí jak blázni), protože pustit vás nikoho nenapadne.

Neustojimho
19. dubna • 20:38

No jo, ty ses kujon, nikdo ti nerekl, ze se to "cruise" jmenuje tempomat, vid?

Marek Lutonský
22. srpna • 9:07

Na slušnost amerických řidičů si nemohu moc stěžovat. Dělal jsem to jako oni - když jsem někam potřeboval, naznačil jsem, že tam opravdu potřebuju a nemíním se toho vzdát, hned se vytvořila mezera a byl jsem tam. Co si pamatuji, vždy se to obešlo bez troubení.

LK
22. srpna • 9:30

To jste měl kliku. Já jsem zpočátku vždycky stál s blinkrem a čekal, až mě někdo pustí a protože jsem se většinou nedočkal (a že opravdu nejsem ten typ, co se musí někam cpát a být všude první), zvykl jsem si se tam vecpat a občas to nějakej amík neunesl a zatroubil.
Co si mám představit pod pojmem "a nemíním se toho vzdát"?

Marek Lutonský
22. srpna • 9:37

Co si mám představit pod pojmem "a nemíním se toho vzdát"?

Když nepomůže blinkr, naznačím a potom jedu. Američané v podobných situacích často na první dva kroky úplně zapomínali :)

Radek
22. srpna • 1:54

Rychlostni limit na nasich dalnicich bych urcite zvysil na 150 km/h. Rozhodne bych ovsem nepovolil predjizdeji zprava, jelikoz nase dalnice jsou pouze dvouproudove a tim padem to ztraci smysl. Tato varianta je uzitecna pouze u ctyr a vice proudych dalnic jako je tomu v USA. Dale bych rozhodne vice na nasich dalnicich omezil vjezd kamionu do levych pruhu!!

Dale bych chtel zminit, ze bych byl ochoten platit i 1500Czk za rocni dalnicni znamku, pokud bych mel jistotu, ze penize by sli zpet do vystavby a udrzby pouze silnic a dalnic! Na nic jineho.

Capricorn
22. srpna • 7:18

No jo, ale ty peníze nepůjdou nikdy do silnic a dálnic, protože to si radši Ti papaláši navrchu, co si říkají vláda, zvednou platy a budou chodit dvakrát týdně do práce.

Ale zpěk k těm dálnicím. Myslím, že by to bylo dobré jak to mají v německu, bez omezení, protože u nás na dálnici nás řidiče vždy omezí co 50km nějaká uzavírka .

Al Bunda
22. srpna • 8:08

Jako v Německu bez omezení asi ne,  jsou úseky (zatáčky) kde prostě není takový rozhled abys mohl jet "bezpečně" 200 a více.

Ale zcela jednoznačně bych uzákonil zákaz jízdy kamionů (i předjíždění) v levém jízdním pruhu. Ono brzdit z povolených 130 na nějakých 80 na poslední chvili, protože mi nějakej "bulhar" udělá myšku s kamionem a pak půl hodiny předjíždí druhej kaminon, je na provaz (pro toho "bulhara").

Já osobně jezdím rychlostí okolo 150 s vyjimkou míst, kde je omezení značkou (neboť tam se nejčastěji měří).

Globetrotter.XL
3. září • 21:15

Ehm, ty uz si nekdy videl 40ti tunovej kamion kterej "udelal mysku???"  Ono by to spis chtelo venovat se naplno rizeni a ne telefonu ci slicne spolujezdkyni...

BTW: Co se predjizdeni kamionu tyce, nikdy jsem nezazil delsi nez cca 5 minut... a to te snad na 300 a vice kilometrove trase nezabije, nebo ne?

Timok
22. srpna • 12:27

No obavam se, ze ani v nemecku neprojedes kazdou zatacku 200 ...

Viados
26. srpna • 11:54

Kdo v Německu skutečně jezdil, už ví, že některé německé dálnice, a to ne ty Hitlerovy jako je stará A4 přes Duryňský les, ale i ty relativně nové (10-20 let) jsou na anebo pod úrovní našich. Například dálnice A70 Schweinfurt-Bayreuth má někde taková klesání, jinde zas takové poloměry a jinde je 2pruhová a bez krajnice, že nechápu jak může byt označena jako Autobahn. Kam se hrabe na naši R10 i s jejím "tobogánem" u Hodkovic nad Mohelkou. A na A5 od Karlsruhe na jih je zase pravý pruh tak vymačkaný od kamionů, že připomíná jízdu po pražcích. To je snad lepší i naše D1.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Viper
27. srpna • 14:32

Je to mozne,ale napr. dialnica Passau-Munchen je vynikajuca,taka sa v Cechach nenajde.

strejceknimra
22. srpna • 9:06

Taky jsem jezdíval 140 - 150 km/h. Ale od té doby, co mi tam vjel, jak Vy říkáte, Bulhar s kamionem a já chtě nechtě udělal s autem losí test, který skončil naštěstí jenom v klempírně (anděl strážný zafungoval perfektně), se ploužím 110 - 120 km/h. V pravém pruhu snad nikoho neomezuju a chce-li jet někdo rychleji, nebráním mu. Ještě mi neotrnulo...

Doporučujeme

Články odjinud