Diskuse: ideální převodovka do auta

Každý řidič má jiné nároky. Vyznavač sportovní jízdy bude volit manuální převodovku, zastánce klidné a pohodlné jízdy pravděpodobně automat. Existují ale i další řešení. Každý motor si žádá své. Jaký je váš názor? Máte zajímavé zkušenosti?
Diskuse: ideální převodovka do auta

Před časem tu u jednoho článku vznikla zajímavá diskuse. Týkala se převodovek. Proto jsme se rozhodli vyjít vám vstříc oficiálně a dát vám další prostor k vyjádření svého názoru, popř. zkušeností, které s tímto tématem souvisí.

Je jasné, že tak jako se vyvíjejí pohonné jednotky, míra zabezpečení a další automobilové prvky, evolucí prochází i převodová ústrojí. Obecné normy přestávají být platnými a na scénu přichází nová, revoluční řešení.

Co se týče převodovek, v dnešní době se u sériových vozů nesetkáme pouze s běžnými manuálními či automatickými převodovkami, k dispozici jsou poloautomatická řešení, sekvenční převodovky atd. Řadit můžete klasicky bez spojky, na volantu (jako v F1), či vůbec. U sportovních vozů je záměr konstruktérů jasný - co nejvíce zkrátit dobu potřebnou k přeřazení. U běžných vozů, zejména městských vozítek, je prioritou pohodlnost a jednoduchost řešení.

Každý motor, ať už zážehový, či vznětový, žádá své. Vyznavači klidné a pohodlné jízdy budou zřejmě zastánci automatické, sportovní nadšenci zase manuální převodovky. Techničtí fanatici naopak většinou lační po alternativním řešení. Vše má své pro i proti, ať už se jedná o spotřebu, dynamiku jízdy, pořizovací náklady atd. Zajímá nás, jaké jsou vaše zkušenosti s různými převodovkami v nejrůznějších automobilech. Nebojte se vyjádřit v diskusi. Přispějte svou troškou do mlýna.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků