Diskuse: ideální převodovka do auta

Každý řidič má jiné nároky. Vyznavač sportovní jízdy bude volit manuální převodovku, zastánce klidné a pohodlné jízdy pravděpodobně automat. Existují ale i další řešení. Každý motor si žádá své. Jaký je váš názor? Máte zajímavé zkušenosti?
Diskuse: ideální převodovka do auta

Před časem tu u jednoho článku vznikla zajímavá diskuse. Týkala se převodovek. Proto jsme se rozhodli vyjít vám vstříc oficiálně a dát vám další prostor k vyjádření svého názoru, popř. zkušeností, které s tímto tématem souvisí.

Je jasné, že tak jako se vyvíjejí pohonné jednotky, míra zabezpečení a další automobilové prvky, evolucí prochází i převodová ústrojí. Obecné normy přestávají být platnými a na scénu přichází nová, revoluční řešení.

Co se týče převodovek, v dnešní době se u sériových vozů nesetkáme pouze s běžnými manuálními či automatickými převodovkami, k dispozici jsou poloautomatická řešení, sekvenční převodovky atd. Řadit můžete klasicky bez spojky, na volantu (jako v F1), či vůbec. U sportovních vozů je záměr konstruktérů jasný - co nejvíce zkrátit dobu potřebnou k přeřazení. U běžných vozů, zejména městských vozítek, je prioritou pohodlnost a jednoduchost řešení.

Každý motor, ať už zážehový, či vznětový, žádá své. Vyznavači klidné a pohodlné jízdy budou zřejmě zastánci automatické, sportovní nadšenci zase manuální převodovky. Techničtí fanatici naopak většinou lační po alternativním řešení. Vše má své pro i proti, ať už se jedná o spotřebu, dynamiku jízdy, pořizovací náklady atd. Zajímá nás, jaké jsou vaše zkušenosti s různými převodovkami v nejrůznějších automobilech. Nebojte se vyjádřit v diskusi. Přispějte svou troškou do mlýna.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků