Mila> so svietenim s tebou nesuhlasim. Ako kazdodenny vodic na motorke sa moje domnienky potvrdzuju. Ty mas teoreticky pravdu s tym ze by vsetci mali dobre vidiet. Ale v praxi to nefunguje. Vela vodicov jazdi so spinavymi sklami, zlymi stieracmi, bez okuliarov (ak maju predpisane) a stari ludia, ktori nevidia ani s okuliarmi. Cely zivot co jazdim s autom (5 rokov) svietim a viem ze to nieje na skodu. Dokonca aj chodci si ta lepsie vsimnu (tam je tych "slepych" este viac)
Teraz, ked jazdim na motorke, mam svetlo nastavene tak, ze kazdemu svieti do oci. (navyse svietim dialkovym, takze je to dost silne) Vacsina vodicov mi nadava, vadi im to. Rozumiem im. Viem, ze 95% vodicov ma vidi a ja ich svojim svetlom obtazujem. Lenze stale tu zostava 5% . A ja kvoli nim nemienim skoncit na vozicku alebo prist o zivot.
Diskotéky nejsou podle mého názoru příčinou, příčina je v těch lidech a jejich výchově. Teprve až bude každému jedno, že ho někdo na silnici předjel, až mu bude jedno, že ho předjel někdo se slabším autem, až mu bude jedno, že ho někdo dohání, až to prostě přestane sledovat a nenechá se ohlupovat články, které se objevují např. i na těchto stránkách, bude na silnicích bezpečno. Těmi články myslím ty, které mluví o jakémkoliv autě jako o bombě, super sportovním žihadle, o tom, jak to a to auto jinému snadno napráská a zahanbí ho atd. Auto přece není nic životně důležitého, používá se teprve desítky let a bez něj bylo lépe. Auta zničila krajinu, zkazila život zvířatům, kterým tato země také patří a ono se to vymstí. Ti mastiči (na dálnici min. 150 km/hod.), kteří se tím ještě chlubí mají moje naprosté opovržení. Jsou to jen zakomplexovaní jedinci, kteří nemyslí a jinak se předvést neumí. Automob. závody přispívají velmi negativně také.
Protože patříte mezi propagátory svícení ve dne, chtěl bych Vám říci svůj názor. Je to myslím velká hloupost. Pominu opotřebení žárovek, alternátoru, větší spotřebu. Byl bych peskován, že zdraví je přednější. Nenechci si ale nechat masírovat mozek podplacenými hlupáky z řad poslanců. Svícení vždy a všude viditelnost zhoršuje, oslňuje a kazí oči (to je také zdraví). Zkuste všichni zhasnout a uvidíte, jak bude dobře vidět. Jede-li ale někdo bez světel a za ním někdo tzv. moudrý, který svítí, pak ten neosvětlený bude opravdu hůře vidět. Svícení ve dne bych osobně trestal. Nebylo byl lepší se nechat inspirovat tím, co už tu dříve bylo, kdy za zhoršené viditelnosti se jezdilo pouze na parkovací světla a teprve když už bych sám na cestu neviděl, použila se světla klopená, popř. dálková? Věřte mi, že si takto zhoršujeme zrak a stoupá počet nehod z důvodu oslnění. Kdo ve dne nevidí, neměl by vlastnit řidičský průkaz.
Svítící auto ve dne je jednoznačně lépe vidět z větší dálky, lépe se odhaduje jeho rychlost a tím se mimo jiné zvyšuje bezpečnost předjíždění a křížení směrů. Opotřebení žárovek za pár korun a pomyslné zvýšení spotřeby (140 Wattů při výkonech motorů v desítkách či stovkách kw???) jsou ubohé argumenty (a co třeba tvrdit že zvýšením brzdného účinku motoru se zvyšuje životnost brzdového obložení a kotoučů??). Navíc při povinném svícení ve dne odpadá problematika stupidních argumentů kdy je takové šero že už se svítit musí nebo ještě ne.
Evropa spěje jednoznačně k celodennímu svícení se samostatnými světly pro denní provoz a to je rozhodně dobře.
Pokud někomu imponuje jízda se zapnutými obrysovými světly, rozhodně mu nic nebrání ji praktikovat. Případné pokuty budou tou menší finanční újmou která ho čeká, karosářům zaplatí rozhodně víc.
nemyslim si, ze by to bolo autami. podla mna, auto je v tom uplne nevinne, a samozrejme najvacsi problem je medzi volantom a sedackou...
len pre maly priklad, mladez tu je troska viacej pri peniazoch, minuly tyzden sa stala niekde na periferii sydney nehoda, 6 chalanov vo veku 17-20r isli na ryby a ked sa v noci vracali , sofer to oprel do stromu, na uplne rovnej ceste! Auto bol nejaky offroad, vodic neskuseny asi 19r. Vsetci zahynuli. Podla doterajsich poznatkov, ani jeden nemal nasadene bezpecnostne pasy.
Hlavní problém je opravdu dobře vystižen, 120ka je v tom nevinně. Vykropenec se snadno zabije v čemkoli. Jo a proč by poldové riskovali kejhák v siniční honičce s opilcem, když jejich auta jsou k smíchu stejně jako plat a řidičák se na místě nedá sebrat. Takže když se nestane nic horšího než mrtví opilci....
Myslim, ze dalsim dulezitym a neuvedenym faktorem negativne ovlivnujicim statistiku techto nehod je fakt, ze mladez na akce jezdi povetsinou svymi vozy. No a vzhledem k tomu, ze mladez je jen malokdy movita tak jde vetsinou o ruzne variace na tema Skoda 120.
Pasivni (koneckoncu i aktivni) bezpecnost tohoto vozu je tragicka a zcela odpovidajici dobe kdy vznikal a to i kdyz je v dokonalem technickem stavu (coz neni skoro nikdy). Takova dvacet let stara zrezla stodvacitka nemusi ject ani prilis rychle aby to stacilo po narazu do stromu k jejimu rozpadu na sroubky a dalsi prvocinitele s prislusnymi dopady na posadku.
Tak jest. když se k tomu přidá osm pasažérů a rauš všech včetně řidiče, je to tu.
Policie české republiky samozřejmě neví, že v sobotu v noci bývají diskotéky, neví kde a neví co se tam děje a proto se jejich okolí velkým obloukem vyhýbá.
Jasně a od těch osmi lidí co se vyvalí z auta by ještě mohli dostat na budku, to si radši zvolí nějaký lehčí cíl.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.