Diskotéky způsobují těžké následky dopravních nehod

Na diskotéky, technoparty a další hudební zábavy už dnes chodí – alespoň mimo velká města – málokdo pěšky. A v autech se také většinou nejezdí po jednom. Následky nehod při cestách z takových podniků jsou podle statistiků obzvlášť závažné.

Dochází k nim především v noci o víkendech a mají několik charakteristických rysů. Například počet usmrcených a zraněných je při těchto nehodách, ve srovnání s ostatními nehodami, obzvlášť vysoký. Vozidla bývají poměrně plně obsazena, takže při jedné takové nehodě je postiženo více osob než u jiných nehod.
 
Přes 90 % všech těchto nehod se přihodí v osobním automobilu a více než dvě třetiny disko-nehod se stává o víkendech. Obzvlášť častou příčinou nehod je nadměrná rychlost (nepřiměřená jak sníženým schopnostem často podnapilých řidičů, tak také stavu povrchu i průběhu vozovky). Ukázalo se také, že velká část obětí disko-nehod nepoužila bezpečnostní pás.

Mladistvé ženy přijíždějí na diskotéky jako řidičky vlastních nebo zapůjčených automobilů výrazně vzácněji ve srovnání s jejich mužskými vrstevníky. Odpovídající výzkumy vycházejí z poměru 3:1 u mužských a ženských samostatných řidičů v souvislosti s řízením automobilu "na" nebo "z" diskotéky.

Takové cesty nejsou ničím zvláště českým, podobně je tomu i jinde v zahraničí. I tam jsou následky většinou těžké. Je zbytečné někoho nabádat, aby radikálně způsob takových cest změnil, to je prostě nereálné. Ale střídat se v pití – jeden týden ty, druhý já – nebo důsledně zapínat pásy, to zase není až tak složité.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků