Diskotéky způsobují těžké následky dopravních nehod

Na diskotéky, technoparty a další hudební zábavy už dnes chodí – alespoň mimo velká města – málokdo pěšky. A v autech se také většinou nejezdí po jednom. Následky nehod při cestách z takových podniků jsou podle statistiků obzvlášť závažné.

Dochází k nim především v noci o víkendech a mají několik charakteristických rysů. Například počet usmrcených a zraněných je při těchto nehodách, ve srovnání s ostatními nehodami, obzvlášť vysoký. Vozidla bývají poměrně plně obsazena, takže při jedné takové nehodě je postiženo více osob než u jiných nehod.
 
Přes 90 % všech těchto nehod se přihodí v osobním automobilu a více než dvě třetiny disko-nehod se stává o víkendech. Obzvlášť častou příčinou nehod je nadměrná rychlost (nepřiměřená jak sníženým schopnostem často podnapilých řidičů, tak také stavu povrchu i průběhu vozovky). Ukázalo se také, že velká část obětí disko-nehod nepoužila bezpečnostní pás.

Mladistvé ženy přijíždějí na diskotéky jako řidičky vlastních nebo zapůjčených automobilů výrazně vzácněji ve srovnání s jejich mužskými vrstevníky. Odpovídající výzkumy vycházejí z poměru 3:1 u mužských a ženských samostatných řidičů v souvislosti s řízením automobilu "na" nebo "z" diskotéky.

Takové cesty nejsou ničím zvláště českým, podobně je tomu i jinde v zahraničí. I tam jsou následky většinou těžké. Je zbytečné někoho nabádat, aby radikálně způsob takových cest změnil, to je prostě nereálné. Ale střídat se v pití – jeden týden ty, druhý já – nebo důsledně zapínat pásy, to zase není až tak složité.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků