Po více jak stovce tisíc vyrobených kusů představuje britská automobilka nástupce svého velkého dvanáctiválce.
S ikonickým motorem W12 se již Bentley oficiálně rozloučilo limitovanou sérií unikátního modelu Batur, a to nedávno rovněž v otevřené verzi Convertible. Dvanáctiválec je tedy v nabídce britského výrobce minulostí a nyní přichází hybridní éra. Velký motor totiž oficiálně nahrazuje nový elektrifikovaný vidlicový osmiválec.
Bentley tímto pokračuje na oznámené cestě hybridizace své modelové řady. Do budoucích nejsilnějších vozů nasadí nový plug-in hybridní V8, označovaný jako Ultra Performance Hybrid. Bentley uvádí, že díky pokročilému hybridnímu systému je novinka vůbec nejvýkonnějším motorem ve 105leté historii značky.
Konkrétní zdvihový objem osmiválce zatím Bentley neupřesnilo, výkon nicméně dosahuje hodnoty 750 koní (552 kW). Přináší tedy o 91 koní (67 kW) více oproti odchozímu šestilitrovému twin-turbo W12 z limuzíny Flying Spur či Continentalu GT Speed. Ve srovnání s finální specifikací W12 v Baturu má navíc 10 koní (7 kW).
Nová vlajková motorizace nabídne i dojezd až 80 km v čistě elektrickém režimu. Podrobnější informace o elektrickém hardwaru, například baterii či elektromotoru, Bentley taktéž ještě nezmiňuje. Pod střechou koncernu VW by se však celé ústrojí nemuselo příliš lišit od plug-in hybridní motorizace, kterou Lamborghini nedávno uvedlo v Urusu SE.
Motor 6.0 W12 bude v rámci Baturu Convertible oficiálně ukončen již během léta. Svého dvanáctiválce vyrobila britská značka za posledních 20 let zhruba 105.000 kusů. Nový hybridní V8 převezme štafetu již ke konci letoška v modernizovaném Continentalu a Flying Spuru. Konvenční twin-turbo V8 prozatím v nabídce zůstává, stejně jako slabší plug-in hybridní V6 k dostání v limuzíně Flying Spur a SUV Bentayga.