Dinan BMW V10: klasicky to také jde

Vlastníte-li model bavorské automobilky BMW, který pod přední kapotou schovává skvělý desetiválec o objemu 5 litru s výkonem 507 koní, máte skvělou možnost, jak získat pořádný ranec koní navíc a to i se zárukou.

Zvýšení výkonu není v dnešní době žádný problém. Většina tunerů na to jde cestou instalace turba, v lepším případě kompresoru, ale tím se jednoduše ztrácí lesk atmosférického motoru. Obzvláště při použití turbomychadla dojde k totální degradaci původního charakteru a turbo díry, případně skokovité nárůsty výkonu kazí dojem ze skvělého motoru.

Specialista na BMW na to jde ovšem jinak. Žádné turbo, žádné přeplňování, ale klasická cesta zvětšení objemu.

Základem všeho je převrtání na objem 5,7 litru. Tuto úpravu pak doplňuje nasazení nové klikové hřídele vlastního návrhu a výroby společnosti Dinan. Nové jsou také odlehčené písty a ojnice. Z vlastní dílny je také pozměněné sání a řídící jednotka s novým software.

Nový je také výfuk se sportovním koncovým a středovým dílem se závodním katalyzátorem a rezonátorem. Nové jsou také speciální vstřiky.

Díky těmto změnám nabízí motor 628 koní a 653 Nm. Tedy o 121 koní a 133 Nm více, než u sériové verze.

Výhodou tohoto všeho je, že úprava bude stát sice ranec, ale získáte na motor záruku 4 roky nebo 80 000 Km. Dá se tedy říci, že úpravce své práci věří, protože se jedná ve světě tuningu o vcelku solidní garanci, kterou jen tak nenaleznete.

A o tom, že si motor zachoval svůj půvabný charakter a došlo v podstatě k lineárnímu nárůstu výkonu a točivého momentu v celém spektru otáček se můžete přesvědčit z křivek průběhu těchto veličin.

Klepněte pro větší obrázek

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků