Dinan BMW V10: klasicky to také jde

Vlastníte-li model bavorské automobilky BMW, který pod přední kapotou schovává skvělý desetiválec o objemu 5 litru s výkonem 507 koní, máte skvělou možnost, jak získat pořádný ranec koní navíc a to i se zárukou.

Zvýšení výkonu není v dnešní době žádný problém. Většina tunerů na to jde cestou instalace turba, v lepším případě kompresoru, ale tím se jednoduše ztrácí lesk atmosférického motoru. Obzvláště při použití turbomychadla dojde k totální degradaci původního charakteru a turbo díry, případně skokovité nárůsty výkonu kazí dojem ze skvělého motoru.

Specialista na BMW na to jde ovšem jinak. Žádné turbo, žádné přeplňování, ale klasická cesta zvětšení objemu.

Základem všeho je převrtání na objem 5,7 litru. Tuto úpravu pak doplňuje nasazení nové klikové hřídele vlastního návrhu a výroby společnosti Dinan. Nové jsou také odlehčené písty a ojnice. Z vlastní dílny je také pozměněné sání a řídící jednotka s novým software.

Nový je také výfuk se sportovním koncovým a středovým dílem se závodním katalyzátorem a rezonátorem. Nové jsou také speciální vstřiky.

Díky těmto změnám nabízí motor 628 koní a 653 Nm. Tedy o 121 koní a 133 Nm více, než u sériové verze.

Výhodou tohoto všeho je, že úprava bude stát sice ranec, ale získáte na motor záruku 4 roky nebo 80 000 Km. Dá se tedy říci, že úpravce své práci věří, protože se jedná ve světě tuningu o vcelku solidní garanci, kterou jen tak nenaleznete.

A o tom, že si motor zachoval svůj půvabný charakter a došlo v podstatě k lineárnímu nárůstu výkonu a točivého momentu v celém spektru otáček se můžete přesvědčit z křivek průběhu těchto veličin.

Klepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků