Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Mercedes-Benz třídy S generace W220 přišel na trh v roce 1998 a Mercedes-Benz třídy E generace W211 v roce 2002. Jedná se tedy o poměrně stará auta, ale jejich základní mechanické skupiny stále žijí a vyrábí se. Montovat je nadále bude čínská automobilka BAIC.

Ta totiž chystá „novou“ generaci sedanu, kombi a SUV. Základ nových aut nebude tvořit nic jiného než platforma Chrysler LX koncernu FCA Fiat-Chrysler, na které jezdí třeba Chrysler 300. A tato platforma zase není nic jiného než předek ze staré třídy S a zadek z třídy E včetně podvozkových dílů.

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Od Mercedesu bude dokonce pocházet i automatická převodovka a také motory, konkrétně přeplňovaný čtyřválec 1,8 l a atmosférický šestiválec 3,0 l. Původní je i systém kontroly jízdní stability a základní elektronika řízení celého auta. Pokud tedy budeme počítat standardní životní cyklus okolo osmi let, přežijí původní komponenty z Mercedesů více než třicet let ve výrobě.

Produkty čínské automobilky BAIC jsou určeny výhradně pro domácí trh, ale pro českého spotřebitele to představuje jednu zásadní výhodu. O původní podvozkové díly na staré Mercedesy a Chryslery nebude ještě dalších několik let nouze...

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků