Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Mercedes-Benz třídy S generace W220 přišel na trh v roce 1998 a Mercedes-Benz třídy E generace W211 v roce 2002. Jedná se tedy o poměrně stará auta, ale jejich základní mechanické skupiny stále žijí a vyrábí se. Montovat je nadále bude čínská automobilka BAIC.

Ta totiž chystá „novou“ generaci sedanu, kombi a SUV. Základ nových aut nebude tvořit nic jiného než platforma Chrysler LX koncernu FCA Fiat-Chrysler, na které jezdí třeba Chrysler 300. A tato platforma zase není nic jiného než předek ze staré třídy S a zadek z třídy E včetně podvozkových dílů.

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Od Mercedesu bude dokonce pocházet i automatická převodovka a také motory, konkrétně přeplňovaný čtyřválec 1,8 l a atmosférický šestiválec 3,0 l. Původní je i systém kontroly jízdní stability a základní elektronika řízení celého auta. Pokud tedy budeme počítat standardní životní cyklus okolo osmi let, přežijí původní komponenty z Mercedesů více než třicet let ve výrobě.

Produkty čínské automobilky BAIC jsou určeny výhradně pro domácí trh, ale pro českého spotřebitele to představuje jednu zásadní výhodu. O původní podvozkové díly na staré Mercedesy a Chryslery nebude ještě dalších několik let nouze...

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků