Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Mercedes-Benz třídy S generace W220 přišel na trh v roce 1998 a Mercedes-Benz třídy E generace W211 v roce 2002. Jedná se tedy o poměrně stará auta, ale jejich základní mechanické skupiny stále žijí a vyrábí se. Montovat je nadále bude čínská automobilka BAIC.

Ta totiž chystá „novou“ generaci sedanu, kombi a SUV. Základ nových aut nebude tvořit nic jiného než platforma Chrysler LX koncernu FCA Fiat-Chrysler, na které jezdí třeba Chrysler 300. A tato platforma zase není nic jiného než předek ze staré třídy S a zadek z třídy E včetně podvozkových dílů.

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Od Mercedesu bude dokonce pocházet i automatická převodovka a také motory, konkrétně přeplňovaný čtyřválec 1,8 l a atmosférický šestiválec 3,0 l. Původní je i systém kontroly jízdní stability a základní elektronika řízení celého auta. Pokud tedy budeme počítat standardní životní cyklus okolo osmi let, přežijí původní komponenty z Mercedesů více než třicet let ve výrobě.

Produkty čínské automobilky BAIC jsou určeny výhradně pro domácí trh, ale pro českého spotřebitele to představuje jednu zásadní výhodu. O původní podvozkové díly na staré Mercedesy a Chryslery nebude ještě dalších několik let nouze...

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků