Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Díly z dvacet let starých Mercedesů stále žijí díky Číňanům

Mercedes-Benz třídy S generace W220 přišel na trh v roce 1998 a Mercedes-Benz třídy E generace W211 v roce 2002. Jedná se tedy o poměrně stará auta, ale jejich základní mechanické skupiny stále žijí a vyrábí se. Montovat je nadále bude čínská automobilka BAIC.

Ta totiž chystá „novou“ generaci sedanu, kombi a SUV. Základ nových aut nebude tvořit nic jiného než platforma Chrysler LX koncernu FCA Fiat-Chrysler, na které jezdí třeba Chrysler 300. A tato platforma zase není nic jiného než předek ze staré třídy S a zadek z třídy E včetně podvozkových dílů.

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Od Mercedesu bude dokonce pocházet i automatická převodovka a také motory, konkrétně přeplňovaný čtyřválec 1,8 l a atmosférický šestiválec 3,0 l. Původní je i systém kontroly jízdní stability a základní elektronika řízení celého auta. Pokud tedy budeme počítat standardní životní cyklus okolo osmi let, přežijí původní komponenty z Mercedesů více než třicet let ve výrobě.

Produkty čínské automobilky BAIC jsou určeny výhradně pro domácí trh, ale pro českého spotřebitele to představuje jednu zásadní výhodu. O původní podvozkové díly na staré Mercedesy a Chryslery nebude ještě dalších několik let nouze...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků