Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Kvalita vozů Opel se zdvihá, to je zřejmé. Horší už je to s image německé značky. Kam vlastně patří? Problém je, že to zřejmě pořádně nevědí nejen lidé z jejího vedení, ale ani z vedení koncernu General Motors, kam patří.
Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Prodejci Opelu jsou už z toho nervózní, tápou, neví, co bude. Potřebují, aby se GM jasně vyslovilo. Aby definovalo postavení Opelu a Chevroletu. Kdo kde stojí. Chtějí slyšet, zda Opel je nebo není značka přibližující se těm prémiovým.

Někteří dokonce přímo navrhují, aby GM orientoval Opel proti značce Škoda. To je podle nich ten správný soupeř, ne Volkswagen.

Reagují tak na slova, která řekl viceprezident GM Steve Girsky v březnu na autosalonu v Ženevě, že představitelé koncernu General Motors vidí koexistenci Opelu a Chevroletu podobně jako spolužití Volkswagenu a Škody.   

„Vezměte si Volkswagen a Škodu,“ řekl Girsky reportérům. „Opel bude dražší, s lepší výbavou, Chevrolet bude nabízet vozy levnější.“

I přes tato pronesená slova to ale vypadá, že u GM stále nevědí, co chtějí. „Jejich strategie se neustále mění,“ řekl analytik Christian Mayes ze společnosti Edward Jones. „Potřebují ty dvě značky, Chevrolet a Opel, lépe, výrazněji odlišit.“

Nyní to vypadá tak, že se GM snaží Opel a jeho vozy nabízet světu jako „předního evropského automobilového výrobce, který nabízí vysokou kvalitu, přitažlivé modely, postavené v duchu německého inženýrství“.   

Snaží se znovu nabídnout Opel jako tu dražší značku v Evropě, přitom za pochodu vymýšlejí strategii pro Chevrolet, pro jeho místo na trhu.

U Opelu nyní mají o co se opřít. Úspěch malého SUV Mokka je nezpochybnitelný. Hodně pozornosti přitahuje i mini Adam. Faktem ale také je, že Opel je v Evropě ztrátový již třináct let za sebou. 

Chevrolet je celosvětově prodávaná úspěšná značka GM společně s Cadillacem. V Evropě se mu ale nedaří. Opel letos na trhu s novými vozy v Evropě drží podíl 6,8 procent, oproti loňskému roku žádná změna. Zato Chevrolet ztrácí, přišel o čtyři desetiny, nyní má tržní podíl 1,1 procenta.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků