Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Kvalita vozů Opel se zdvihá, to je zřejmé. Horší už je to s image německé značky. Kam vlastně patří? Problém je, že to zřejmě pořádně nevědí nejen lidé z jejího vedení, ale ani z vedení koncernu General Motors, kam patří.
Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Prodejci Opelu jsou už z toho nervózní, tápou, neví, co bude. Potřebují, aby se GM jasně vyslovilo. Aby definovalo postavení Opelu a Chevroletu. Kdo kde stojí. Chtějí slyšet, zda Opel je nebo není značka přibližující se těm prémiovým.

Někteří dokonce přímo navrhují, aby GM orientoval Opel proti značce Škoda. To je podle nich ten správný soupeř, ne Volkswagen.

Reagují tak na slova, která řekl viceprezident GM Steve Girsky v březnu na autosalonu v Ženevě, že představitelé koncernu General Motors vidí koexistenci Opelu a Chevroletu podobně jako spolužití Volkswagenu a Škody.   

„Vezměte si Volkswagen a Škodu,“ řekl Girsky reportérům. „Opel bude dražší, s lepší výbavou, Chevrolet bude nabízet vozy levnější.“

I přes tato pronesená slova to ale vypadá, že u GM stále nevědí, co chtějí. „Jejich strategie se neustále mění,“ řekl analytik Christian Mayes ze společnosti Edward Jones. „Potřebují ty dvě značky, Chevrolet a Opel, lépe, výrazněji odlišit.“

Nyní to vypadá tak, že se GM snaží Opel a jeho vozy nabízet světu jako „předního evropského automobilového výrobce, který nabízí vysokou kvalitu, přitažlivé modely, postavené v duchu německého inženýrství“.   

Snaží se znovu nabídnout Opel jako tu dražší značku v Evropě, přitom za pochodu vymýšlejí strategii pro Chevrolet, pro jeho místo na trhu.

U Opelu nyní mají o co se opřít. Úspěch malého SUV Mokka je nezpochybnitelný. Hodně pozornosti přitahuje i mini Adam. Faktem ale také je, že Opel je v Evropě ztrátový již třináct let za sebou. 

Chevrolet je celosvětově prodávaná úspěšná značka GM společně s Cadillacem. V Evropě se mu ale nedaří. Opel letos na trhu s novými vozy v Evropě drží podíl 6,8 procent, oproti loňskému roku žádná změna. Zato Chevrolet ztrácí, přišel o čtyři desetiny, nyní má tržní podíl 1,1 procenta.
 

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků