Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Kvalita vozů Opel se zdvihá, to je zřejmé. Horší už je to s image německé značky. Kam vlastně patří? Problém je, že to zřejmě pořádně nevědí nejen lidé z jejího vedení, ale ani z vedení koncernu General Motors, kam patří.
Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Prodejci Opelu jsou už z toho nervózní, tápou, neví, co bude. Potřebují, aby se GM jasně vyslovilo. Aby definovalo postavení Opelu a Chevroletu. Kdo kde stojí. Chtějí slyšet, zda Opel je nebo není značka přibližující se těm prémiovým.

Někteří dokonce přímo navrhují, aby GM orientoval Opel proti značce Škoda. To je podle nich ten správný soupeř, ne Volkswagen.

Reagují tak na slova, která řekl viceprezident GM Steve Girsky v březnu na autosalonu v Ženevě, že představitelé koncernu General Motors vidí koexistenci Opelu a Chevroletu podobně jako spolužití Volkswagenu a Škody.   

„Vezměte si Volkswagen a Škodu,“ řekl Girsky reportérům. „Opel bude dražší, s lepší výbavou, Chevrolet bude nabízet vozy levnější.“

I přes tato pronesená slova to ale vypadá, že u GM stále nevědí, co chtějí. „Jejich strategie se neustále mění,“ řekl analytik Christian Mayes ze společnosti Edward Jones. „Potřebují ty dvě značky, Chevrolet a Opel, lépe, výrazněji odlišit.“

Nyní to vypadá tak, že se GM snaží Opel a jeho vozy nabízet světu jako „předního evropského automobilového výrobce, který nabízí vysokou kvalitu, přitažlivé modely, postavené v duchu německého inženýrství“.   

Snaží se znovu nabídnout Opel jako tu dražší značku v Evropě, přitom za pochodu vymýšlejí strategii pro Chevrolet, pro jeho místo na trhu.

U Opelu nyní mají o co se opřít. Úspěch malého SUV Mokka je nezpochybnitelný. Hodně pozornosti přitahuje i mini Adam. Faktem ale také je, že Opel je v Evropě ztrátový již třináct let za sebou. 

Chevrolet je celosvětově prodávaná úspěšná značka GM společně s Cadillacem. V Evropě se mu ale nedaří. Opel letos na trhu s novými vozy v Evropě drží podíl 6,8 procent, oproti loňskému roku žádná změna. Zato Chevrolet ztrácí, přišel o čtyři desetiny, nyní má tržní podíl 1,1 procenta.
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků