Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Kvalita vozů Opel se zdvihá, to je zřejmé. Horší už je to s image německé značky. Kam vlastně patří? Problém je, že to zřejmě pořádně nevědí nejen lidé z jejího vedení, ale ani z vedení koncernu General Motors, kam patří.
Dilema Opelu: je spíše prémiová, nebo spíše levná značka?

Prodejci Opelu jsou už z toho nervózní, tápou, neví, co bude. Potřebují, aby se GM jasně vyslovilo. Aby definovalo postavení Opelu a Chevroletu. Kdo kde stojí. Chtějí slyšet, zda Opel je nebo není značka přibližující se těm prémiovým.

Někteří dokonce přímo navrhují, aby GM orientoval Opel proti značce Škoda. To je podle nich ten správný soupeř, ne Volkswagen.

Reagují tak na slova, která řekl viceprezident GM Steve Girsky v březnu na autosalonu v Ženevě, že představitelé koncernu General Motors vidí koexistenci Opelu a Chevroletu podobně jako spolužití Volkswagenu a Škody.   

„Vezměte si Volkswagen a Škodu,“ řekl Girsky reportérům. „Opel bude dražší, s lepší výbavou, Chevrolet bude nabízet vozy levnější.“

I přes tato pronesená slova to ale vypadá, že u GM stále nevědí, co chtějí. „Jejich strategie se neustále mění,“ řekl analytik Christian Mayes ze společnosti Edward Jones. „Potřebují ty dvě značky, Chevrolet a Opel, lépe, výrazněji odlišit.“

Nyní to vypadá tak, že se GM snaží Opel a jeho vozy nabízet světu jako „předního evropského automobilového výrobce, který nabízí vysokou kvalitu, přitažlivé modely, postavené v duchu německého inženýrství“.   

Snaží se znovu nabídnout Opel jako tu dražší značku v Evropě, přitom za pochodu vymýšlejí strategii pro Chevrolet, pro jeho místo na trhu.

U Opelu nyní mají o co se opřít. Úspěch malého SUV Mokka je nezpochybnitelný. Hodně pozornosti přitahuje i mini Adam. Faktem ale také je, že Opel je v Evropě ztrátový již třináct let za sebou. 

Chevrolet je celosvětově prodávaná úspěšná značka GM společně s Cadillacem. V Evropě se mu ale nedaří. Opel letos na trhu s novými vozy v Evropě drží podíl 6,8 procent, oproti loňskému roku žádná změna. Zato Chevrolet ztrácí, přišel o čtyři desetiny, nyní má tržní podíl 1,1 procenta.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků