Díky této nehodě je BMW M5 First Edition ještě exkluzivnější. Zbylo jich 399

Bylo jich jenom 400 pro celý svět. Brutální nehoda, jejíž následky můžete vidět v přiložené galerii, sprovodila jedno z exkluzivních BMW M5 ze světa…

Nová generace BMW M5 je v prodeji od září minulého roku, od začátku také v exkluzivní verzi First Edition omezenou počtem 400 kusů. Poznat jí můžete podle krásného rudého matného laku, se kterým se vůz ukázal i na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Naživo je fakt něco neskutečného!

Oproti standardní verzi je First Edition o téměř dvacet tisíc eur dražší, mimo jiné i díky lepší výbavě. A lze očekávat, že cena jenom poroste, protože se vůz stává čím dál exkluzivnější.

Ostatně, podívejte se do přiložené galerie, jak dopadl jeden ze 400 kousků – předek je na maděru, pravděpodobně včetně motoru, nápravy, výztuh a kdo ví, čeho ještě. Tohle už dá dohromady snad jenom známý litevský opravář, který vrací původní tvar i totálně zničeným autům. Bezpečnostní aspekt je k diskusi…

Snímky se už včera objevily na facebooku, více podrobností k nehodě však nemáme. Ani kde se stala, kdo vůz řídil a v jakém je řidič stavu. Soudě podle žlutého svinstva na karoserie to však klidně mohlo být i u nás (ha ha ha).

Že by se řidič nechal unést 4,4litrovým osmiválcem o výkonu 600 koní a točivém momentu 750 N.m a prostě nezvládnul dobrzdit? I to je možné. Vůz je totiž vybaven karbon-keramickými brzdami, pro jejichž maximální účinek je potřeba je pořádně zahřát, což si řada řidičů, kteří na dálnici zadupnou plyn do podlahy a dlouhé kilometry jedou naplno, příliš neuvědomuje. Ale nebudeme spekulovat…

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků