Digitální automobil?

Mercedes jako první zkonstruoval vozidlo ve třídě S na plně digitální bázi, tzv. “digital mock-up”. To vyjadřuje, že všechny díly byly konstruovány pomocí počítače, avšak neznamená to, že by na počítači bylo vyvíjeno celé auto.
Digitální automobil?
Bharat Balasubramanian, původem z Indie, který je u společnosti Daimler-Chrysler odpovědný za takzvané “průřezové funkce” u osobních automobilů, k tomu říká: “Dříve než sestavíme ,hardware‘, tedy vlastní prototyp, ověřujeme si pomocí CAD (Computer Aided Design, designování s podporou počítačů) softwaru, že jednotlivé díly bude vůbec možné vyrobit a smontovat.”

Klepněte pro větší obrázekTato strategie vede k tomu, že “fyzikální mock-up”, tedy vlastní objekt simulací, se realizuje stále později. Tím je možno minimalizovat takzvané vývojové smyčky, kterými auto při vývoji prochází.

Ovšem skutečného modelu 1 : 1, prototypu schopného jízdy a testů motoru, se samozřejmě nikdo nevzdá ani dnes. Christoph Gümbel, vedoucí úseku simulací a výpočtů u firmy Porsche, to zdůvodňuje takto: “Při digitální prezentaci vozidla se vždy jedná o určitou idealizaci.”

Konečný výstupní nárazový test se bude podle jeho mínění ještě dlouho provádět se skutečnými vozy. A podle Ralfa Lambertiho, vedoucího “centra virtuálního světa” ve vývoji osobních aut u firmy Daimler-Chrysler, nebudou ani konečná rozhodnutí vedení firmy o designu probíhat na virtuálních modelech.

A protože nastíněná problematika návrhu automobilů není ani zdaleka vyčerpávající, budeme se ji věnovat i v dalším díle našeho "počítačového" seriálu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků