Diesely Opelu jsou prý v pořádku a nepodvádí, říkají německé úřady

Diesely Opelu jsou prý v pořádku a nepodvádí, říkají německé úřady

Před časem proběhla médii překvapující zpráva, že se k šidění emisí přiznala také automobilka Opel. Ve skutečnosti to ale bylo trochu jinak. Německá automobilka patřící do koncernu General Motors pouze řekla, že v určitých jízdních situacích může její dieselový motor vypnout řízení emisí, ale že je to naprosto legální.

Nyní německé úřady, které právě Opel vyšetřovaly, dospěly k závěru, že jsou skutečně naftové motory Opelu v souladu se zákonem. Sice může docházet k omezení řízení emisí motorů 1.6 CDTI a 2.0 CDTI, ale opravdu se tak děje pouze v mezích, které dovoluje předpis.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Podobně se prozatím projevují diesely i ostatních prověřovaných automobilek, které jsou podezřelé z toho, že obchází řízení emisí. Zákony totiž dovolují řízení emisí omezit nebo vypnout, pokud je to v zájmu ochrany motoru před poškozením, případně pokud je to nutné kvůli bezpečnosti.

Naftový motor Opelu při určité rychlosti (nad 145 km/h), teplotě a atmosférickém tlaku řízení emisí skutečně omezuje nebo rovnou vypíná, ale německým úřadům se nepodařilo navodit situaci, při které by tak motor činil i v režimu, kdy to právní úprava nedovoluje.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Prozatím se ještě čeká na výsledky vyšetřování Fiatu, který je podezřelý, že rovněž obchází měření emisí podobným zařízením, jaké používal Volkswagen. Renault už na dřívější podezření zareagoval rychlou svolávací akcí a software aut upravil. Podle dostupných informací totiž motory Renaultu čistily emise jen v určitém intervalu venkovní teploty, ve kterém probíhá právě měření emisí.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků