Diesely Opelu jsou prý v pořádku a nepodvádí, říkají německé úřady

Diesely Opelu jsou prý v pořádku a nepodvádí, říkají německé úřady

Před časem proběhla médii překvapující zpráva, že se k šidění emisí přiznala také automobilka Opel. Ve skutečnosti to ale bylo trochu jinak. Německá automobilka patřící do koncernu General Motors pouze řekla, že v určitých jízdních situacích může její dieselový motor vypnout řízení emisí, ale že je to naprosto legální.

Nyní německé úřady, které právě Opel vyšetřovaly, dospěly k závěru, že jsou skutečně naftové motory Opelu v souladu se zákonem. Sice může docházet k omezení řízení emisí motorů 1.6 CDTI a 2.0 CDTI, ale opravdu se tak děje pouze v mezích, které dovoluje předpis.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Podobně se prozatím projevují diesely i ostatních prověřovaných automobilek, které jsou podezřelé z toho, že obchází řízení emisí. Zákony totiž dovolují řízení emisí omezit nebo vypnout, pokud je to v zájmu ochrany motoru před poškozením, případně pokud je to nutné kvůli bezpečnosti.

Naftový motor Opelu při určité rychlosti (nad 145 km/h), teplotě a atmosférickém tlaku řízení emisí skutečně omezuje nebo rovnou vypíná, ale německým úřadům se nepodařilo navodit situaci, při které by tak motor činil i v režimu, kdy to právní úprava nedovoluje.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Prozatím se ještě čeká na výsledky vyšetřování Fiatu, který je podezřelý, že rovněž obchází měření emisí podobným zařízením, jaké používal Volkswagen. Renault už na dřívější podezření zareagoval rychlou svolávací akcí a software aut upravil. Podle dostupných informací totiž motory Renaultu čistily emise jen v určitém intervalu venkovní teploty, ve kterém probíhá právě měření emisí.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků