Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Hlavní metropole Bádensko-Württemberska, kde sídlí firmy jako je Porsche či Daimler, s platností od 1. ledna 2019 zakáže vjezd do města všem automobilům se vznětovým motorem až po EU4.

Oficiálním důvodem pro toto opatření má být podle německých médií naměřené překročení mezních hodnot oxidů dusíku hned na několika místech v centru Stuttgartu. Na rozdíl od Hamburku, který omezil vjezd pro diesely pouze v několika ulicích, má mít zmiňovaný zákaz dalekosáhlejší důsledky. Jde prakticky o celé město včetně okolních regionů Böblingen, Esslingen, Göppingen, Ludwigsburg a Rems-Murr-Kreis.

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Podle dosavadních zjištění se toto omezení dotkne všech automobilů s naftovým motorem s emisní normou EU1 až EU4, což ve zmiňované oblasti přestavuje skoro 190 tisíc automobilů, a předpokládá se, že postižené budou další desítky tisíc vozů dojíždějících do daného regionu se svými majiteli za prací.

Podobně jako v Hamburku by následně po zavedení zákazu měly probíhat jednak náhodné, ale také masové policejní kontroly. Motoristé, kteří omezení poruší, budou muset počítat s pokutou 25 eur v případě osobního automobilu a 75 eur, pokud vyznačenou hranici překročí nákladní vůz.

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Pozoruhodné na této restrikci je, že se tamní město rozhodlo bojovat v podstatě jen s individuální automobilovou dopravou. Jinak řečeno, z daného pravidla budou mít výjimku řemeslníci, policie, hasičská i záchranná služba, popeláři, stavební firmy a podle posledních zpráv rovněž autobusy cestovních kanceláří.

Kdo naopak na rozdíl od Hamburku povolení nedostane, jsou rezidenti a jejich návštěvy, ačkoli všichni zúčastnění přiznávají, že v dané oblastí významně přispívá ke znečištění i komerční doprava. Domácí deník Stuttgarter Nachrichten říká, že od ledna do dubna by mělo existovat přechodné období, ve kterém budou mít majitelé inkriminovaných aut čas „na nápravu“. Pak se ke svému bydlišti nebo z něj legálním způsobem nedostanou.

Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart

Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart

Co není dosud jasné, je to, jak dlouho budou moci v uvedené oblasti jezdit auta s naftovými motory plnicími emisní normy EU5 a EU6. Pokud se totiž ve Stuttgartu a širším okolí nezlepší ovzduší ani do poloviny roku 2019 a NOx nespadne pod zákonné limity, místní vláda je odhodlána zakázat od roku 2020 i dieselová auta s EU5.

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků