Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Hlavní metropole Bádensko-Württemberska, kde sídlí firmy jako je Porsche či Daimler, s platností od 1. ledna 2019 zakáže vjezd do města všem automobilům se vznětovým motorem až po EU4.

Oficiálním důvodem pro toto opatření má být podle německých médií naměřené překročení mezních hodnot oxidů dusíku hned na několika místech v centru Stuttgartu. Na rozdíl od Hamburku, který omezil vjezd pro diesely pouze v několika ulicích, má mít zmiňovaný zákaz dalekosáhlejší důsledky. Jde prakticky o celé město včetně okolních regionů Böblingen, Esslingen, Göppingen, Ludwigsburg a Rems-Murr-Kreis.

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Německá města mají zelenou. Mohou zakázat vjezd starších dieselů

Podle dosavadních zjištění se toto omezení dotkne všech automobilů s naftovým motorem s emisní normou EU1 až EU4, což ve zmiňované oblasti přestavuje skoro 190 tisíc automobilů, a předpokládá se, že postižené budou další desítky tisíc vozů dojíždějících do daného regionu se svými majiteli za prací.

Podobně jako v Hamburku by následně po zavedení zákazu měly probíhat jednak náhodné, ale také masové policejní kontroly. Motoristé, kteří omezení poruší, budou muset počítat s pokutou 25 eur v případě osobního automobilu a 75 eur, pokud vyznačenou hranici překročí nákladní vůz.

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Pozoruhodné na této restrikci je, že se tamní město rozhodlo bojovat v podstatě jen s individuální automobilovou dopravou. Jinak řečeno, z daného pravidla budou mít výjimku řemeslníci, policie, hasičská i záchranná služba, popeláři, stavební firmy a podle posledních zpráv rovněž autobusy cestovních kanceláří.

Kdo naopak na rozdíl od Hamburku povolení nedostane, jsou rezidenti a jejich návštěvy, ačkoli všichni zúčastnění přiznávají, že v dané oblastí významně přispívá ke znečištění i komerční doprava. Domácí deník Stuttgarter Nachrichten říká, že od ledna do dubna by mělo existovat přechodné období, ve kterém budou mít majitelé inkriminovaných aut čas „na nápravu“. Pak se ke svému bydlišti nebo z něj legálním způsobem nedostanou.

Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart

Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart

Co není dosud jasné, je to, jak dlouho budou moci v uvedené oblasti jezdit auta s naftovými motory plnicími emisní normy EU5 a EU6. Pokud se totiž ve Stuttgartu a širším okolí nezlepší ovzduší ani do poloviny roku 2019 a NOx nespadne pod zákonné limity, místní vláda je odhodlána zakázat od roku 2020 i dieselová auta s EU5.

 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 84 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků