Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Naftové motory se navzdory emisnímu skandálu stále těší velké oblibě. Už za pár let by tomu ale měl být podle všeho konec. Jejich popularitu mají v budoucnu začít přebírat zejména elektromobily. Za důvodem ale nehledejte změnu preferencí u zákazníků, nýbrž stále přísnější předpisy, které mají elektromobily prosadit za každou cenu.

Společnost AlixPartners vypracovala studii, která odhaduje budoucí vývoj. Cesta, kterou se bude automobilová doprava ubírat, je podle nich poměrně jasná - budou to elektromobily. Právě elektrifikace je prý jedinou možností, jak plnit čím dál přísnější emisní normy. Konvenční spalovací motory prý už za pár let nedokážou plnit stanovené normy, takže automobilky v zásadě čekají jen dvě cesty - platit velké daně za jejich překročení, nebo se přeorientovat na výrobu elektromobilů.

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Většina z nich si nejspíš vybere tu druhou možnost. Do roku 2022 má počet továren na výrobu spalovacích motorů klesnout na 55 z loňských 62. A na straně druhé má narůst počet továren na elektromotory z aktuálních 26 na rovných 40. Poměr se má až do roku 2030 dále měnit v nastoleném trendu, což se pochopitelně odrazí také na podílu prodaných dieselů.

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Žebříčku by měly za necelých patnáct let vévodit benzínové hybridy s podílem 28 %, následované klasickými benzínovými modely s 25 %. Následovat budou čisté elektromobily s 20 %, plug-in hybridy se spalovacím motorem by měly mít na trhu podíl 18 %. Diesely by měly prodeje uzavírat s pouhými 9 procenty.

Jak vidíte budoucnost automobilové dopravy vy, dali byste přednost hybridu či čistému elektromobilu před naftovým autem s velkým dojezdem?

Podíl na trhu v roce 2030 Druh pohonu
28 % Hybrid se zážehovým motorem
25 % Zážehový motor
20 % Elektromobil
18 % Plug-in hybrid se zážehovým motorem
9 % Vznětový motor

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků