Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Naftové motory se navzdory emisnímu skandálu stále těší velké oblibě. Už za pár let by tomu ale měl být podle všeho konec. Jejich popularitu mají v budoucnu začít přebírat zejména elektromobily. Za důvodem ale nehledejte změnu preferencí u zákazníků, nýbrž stále přísnější předpisy, které mají elektromobily prosadit za každou cenu.

Společnost AlixPartners vypracovala studii, která odhaduje budoucí vývoj. Cesta, kterou se bude automobilová doprava ubírat, je podle nich poměrně jasná - budou to elektromobily. Právě elektrifikace je prý jedinou možností, jak plnit čím dál přísnější emisní normy. Konvenční spalovací motory prý už za pár let nedokážou plnit stanovené normy, takže automobilky v zásadě čekají jen dvě cesty - platit velké daně za jejich překročení, nebo se přeorientovat na výrobu elektromobilů.

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Většina z nich si nejspíš vybere tu druhou možnost. Do roku 2022 má počet továren na výrobu spalovacích motorů klesnout na 55 z loňských 62. A na straně druhé má narůst počet továren na elektromotory z aktuálních 26 na rovných 40. Poměr se má až do roku 2030 dále měnit v nastoleném trendu, což se pochopitelně odrazí také na podílu prodaných dieselů.

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Žebříčku by měly za necelých patnáct let vévodit benzínové hybridy s podílem 28 %, následované klasickými benzínovými modely s 25 %. Následovat budou čisté elektromobily s 20 %, plug-in hybridy se spalovacím motorem by měly mít na trhu podíl 18 %. Diesely by měly prodeje uzavírat s pouhými 9 procenty.

Jak vidíte budoucnost automobilové dopravy vy, dali byste přednost hybridu či čistému elektromobilu před naftovým autem s velkým dojezdem?

Podíl na trhu v roce 2030 Druh pohonu
28 % Hybrid se zážehovým motorem
25 % Zážehový motor
20 % Elektromobil
18 % Plug-in hybrid se zážehovým motorem
9 % Vznětový motor
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků