Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Naftové motory se navzdory emisnímu skandálu stále těší velké oblibě. Už za pár let by tomu ale měl být podle všeho konec. Jejich popularitu mají v budoucnu začít přebírat zejména elektromobily. Za důvodem ale nehledejte změnu preferencí u zákazníků, nýbrž stále přísnější předpisy, které mají elektromobily prosadit za každou cenu.

Společnost AlixPartners vypracovala studii, která odhaduje budoucí vývoj. Cesta, kterou se bude automobilová doprava ubírat, je podle nich poměrně jasná - budou to elektromobily. Právě elektrifikace je prý jedinou možností, jak plnit čím dál přísnější emisní normy. Konvenční spalovací motory prý už za pár let nedokážou plnit stanovené normy, takže automobilky v zásadě čekají jen dvě cesty - platit velké daně za jejich překročení, nebo se přeorientovat na výrobu elektromobilů.

Zajímavosti | Technika | BMW | Palivo

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Většina z nich si nejspíš vybere tu druhou možnost. Do roku 2022 má počet továren na výrobu spalovacích motorů klesnout na 55 z loňských 62. A na straně druhé má narůst počet továren na elektromotory z aktuálních 26 na rovných 40. Poměr se má až do roku 2030 dále měnit v nastoleném trendu, což se pochopitelně odrazí také na podílu prodaných dieselů.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo | Cestování | Dieselgate

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Žebříčku by měly za necelých patnáct let vévodit benzínové hybridy s podílem 28 %, následované klasickými benzínovými modely s 25 %. Následovat budou čisté elektromobily s 20 %, plug-in hybridy se spalovacím motorem by měly mít na trhu podíl 18 %. Diesely by měly prodeje uzavírat s pouhými 9 procenty.

Jak vidíte budoucnost automobilové dopravy vy, dali byste přednost hybridu či čistému elektromobilu před naftovým autem s velkým dojezdem?

Podíl na trhu v roce 2030 Druh pohonu
28 % Hybrid se zážehovým motorem
25 % Zážehový motor
20 % Elektromobil
18 % Plug-in hybrid se zážehovým motorem
9 % Vznětový motor
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků