Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Naftové motory se navzdory emisnímu skandálu stále těší velké oblibě. Už za pár let by tomu ale měl být podle všeho konec. Jejich popularitu mají v budoucnu začít přebírat zejména elektromobily. Za důvodem ale nehledejte změnu preferencí u zákazníků, nýbrž stále přísnější předpisy, které mají elektromobily prosadit za každou cenu.

Společnost AlixPartners vypracovala studii, která odhaduje budoucí vývoj. Cesta, kterou se bude automobilová doprava ubírat, je podle nich poměrně jasná - budou to elektromobily. Právě elektrifikace je prý jedinou možností, jak plnit čím dál přísnější emisní normy. Konvenční spalovací motory prý už za pár let nedokážou plnit stanovené normy, takže automobilky v zásadě čekají jen dvě cesty - platit velké daně za jejich překročení, nebo se přeorientovat na výrobu elektromobilů.

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Většina z nich si nejspíš vybere tu druhou možnost. Do roku 2022 má počet továren na výrobu spalovacích motorů klesnout na 55 z loňských 62. A na straně druhé má narůst počet továren na elektromotory z aktuálních 26 na rovných 40. Poměr se má až do roku 2030 dále měnit v nastoleném trendu, což se pochopitelně odrazí také na podílu prodaných dieselů.

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Žebříčku by měly za necelých patnáct let vévodit benzínové hybridy s podílem 28 %, následované klasickými benzínovými modely s 25 %. Následovat budou čisté elektromobily s 20 %, plug-in hybridy se spalovacím motorem by měly mít na trhu podíl 18 %. Diesely by měly prodeje uzavírat s pouhými 9 procenty.

Jak vidíte budoucnost automobilové dopravy vy, dali byste přednost hybridu či čistému elektromobilu před naftovým autem s velkým dojezdem?

Podíl na trhu v roce 2030 Druh pohonu
28 % Hybrid se zážehovým motorem
25 % Zážehový motor
20 % Elektromobil
18 % Plug-in hybrid se zážehovým motorem
9 % Vznětový motor
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků