Dieselový toreador

Přírůstkem do rodiny dieselových motorů pohánějících Seat Leon je čtyřválcová 1.9 s výkonem úctyhodných 150 ks. Dieselovým toreadorem je tedy Seat Leon Tdi Sport.
Dieselový toreador
Přírůstkem do rodiny dieselových motorů pohánějících Seat Leon je čtyřválcová 1.9 s výkonem úctyhodných 150 ks. Dieselovým toreadorem je tedy Seat Leon Tdi Sport.

O sportovním určení nového motoru svědčí i to, že se bude nabízet pouze ve spojení se šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol 4Motion. Seat Leon s ním dosahuje maximální rychlosti 210 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 9 vteřin. Zajímavá je i hodnota točivého momentu -320 Nm – při 2000 ot./min. Díky tomu zrychluje Leon Tdi Sport z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň za pouhých 9 vteřin.

S Leonem není potřeba příliš často navštěvovat čerpací stanice, protože za tyto výkony si řekne v průměru jen o 5,3 litry nafty na každých sto ujetých kilometrů.

Za vzrůstem výkonu stojí především upravený vstřikovací systém, kde každý válec má svůj vlastní vstřikovač, schopný vyvinout tlak 400 až 2 050 barů. Při tak vysokém tlaku dochází k dokonalejšímu spalování. V důsledku lepšího spalování došlo také ke snížení emisí o 25 %. Protože je využívána metoda předvstřiku paliva, došlo k omezení, pro diesely charakteristického, klepání.

V duchu provedení Sport má i Leon Tdi Sport o 20% sportovněji laděné pérování, 16“ litá kola obutá do pneumatik 205/55 shodná s Leonem 1.8 20V Turbo. O zpomalení se starají kotoučové brzdy vybavené ABS. Na předních kolech najdeme kotouče s vnitřním chlazením o průměru 232 mm, na zadních pak kotouče o průměru 228 mm. V bezpečnostní výbavě nechybí TCS a ESP.

Standardní vybavení zahrnuje automatickou klimatizaci, již zmíněné ABS a TCS. Nechybí přední a boční airbagy, el. ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, sportovní sedadla, kůží potažený sportovní volant nebo autorádio s předinstalací pro měnič CD.

Pro ty zákazníky, kteří hledají odlišení je v nabídce celá řada prvků. Týká se to kožených potahů, elektrické ovládání sedadel s pamětí, střešní okno, navigační systém GPS, dešťový senzor, nebo ESP.

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků