Dieselový toreador

Přírůstkem do rodiny dieselových motorů pohánějících Seat Leon je čtyřválcová 1.9 s výkonem úctyhodných 150 ks. Dieselovým toreadorem je tedy Seat Leon Tdi Sport.
Dieselový toreador
Přírůstkem do rodiny dieselových motorů pohánějících Seat Leon je čtyřválcová 1.9 s výkonem úctyhodných 150 ks. Dieselovým toreadorem je tedy Seat Leon Tdi Sport.

O sportovním určení nového motoru svědčí i to, že se bude nabízet pouze ve spojení se šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol 4Motion. Seat Leon s ním dosahuje maximální rychlosti 210 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 9 vteřin. Zajímavá je i hodnota točivého momentu -320 Nm – při 2000 ot./min. Díky tomu zrychluje Leon Tdi Sport z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň za pouhých 9 vteřin.

S Leonem není potřeba příliš často navštěvovat čerpací stanice, protože za tyto výkony si řekne v průměru jen o 5,3 litry nafty na každých sto ujetých kilometrů.

Za vzrůstem výkonu stojí především upravený vstřikovací systém, kde každý válec má svůj vlastní vstřikovač, schopný vyvinout tlak 400 až 2 050 barů. Při tak vysokém tlaku dochází k dokonalejšímu spalování. V důsledku lepšího spalování došlo také ke snížení emisí o 25 %. Protože je využívána metoda předvstřiku paliva, došlo k omezení, pro diesely charakteristického, klepání.

V duchu provedení Sport má i Leon Tdi Sport o 20% sportovněji laděné pérování, 16“ litá kola obutá do pneumatik 205/55 shodná s Leonem 1.8 20V Turbo. O zpomalení se starají kotoučové brzdy vybavené ABS. Na předních kolech najdeme kotouče s vnitřním chlazením o průměru 232 mm, na zadních pak kotouče o průměru 228 mm. V bezpečnostní výbavě nechybí TCS a ESP.

Standardní vybavení zahrnuje automatickou klimatizaci, již zmíněné ABS a TCS. Nechybí přední a boční airbagy, el. ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, sportovní sedadla, kůží potažený sportovní volant nebo autorádio s předinstalací pro měnič CD.

Pro ty zákazníky, kteří hledají odlišení je v nabídce celá řada prvků. Týká se to kožených potahů, elektrické ovládání sedadel s pamětí, střešní okno, navigační systém GPS, dešťový senzor, nebo ESP.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků