Dieselový šestiválec od BMW má dostat tři turba a 350 koní

Dieselový šestiválec od BMW má dostat tři turba a 350 koní

Podle nejnovějších zákulisních informací, se konstruktérům německé automobilky BMW zřejmě zdá být současný výkon třílitrového dieselu nedostatečný. V současnosti sice činí 210 kW/286 koní, což rozhodně není málo, ovšem sportovně-úsporně-těžká X5, kam by měl inovovaný agregát směrovat, výkonu zkrátka vyžaduje více. Místo osazení větším agregátem se však automobilka pohrává s myšlenkou přidat tomuto třílitru ještě třetí turbodmychadlo. Výkon tohoto motoru by se pak mohl vyšplhat až někam k hodnotě 350 koní a ptáte se proč tohle všechno?

BMW již předčasem avizovalo představení nové verze modelu X5, který by se mohl pochlubit dostatečným výkonem pro velmi svižnou jízdu a zároveň by se jeho spotřeba udržela v relativně normálních mezích. I právě proto má novinka disponovat paketem Efficient Dynamics, který zahrnuje třeba systém stop and start nebo systém regenerativního brzdění. Součástí bude i vylepšená aerodynamika, takže X5 by mohla být vhodnou alternativou pro ty, kteří rádi sešlápnou plyn o trochu víc a zároveň nechtějí, aby se spotřeba vyšplhala do astronomických čísel. Na konkrétnější informace si ale ještě budeme muset počkat.
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků