Dieselový Mercedes ML Hybrid se chystá na scénu

Mercedes-Benz se chystá již letos vstoupit mezi výrobce vozů s hybridním pohonem. Po třídě S dojde i na velké SUV ML.

První vlaštovkou na poli hybridních Mercedeů bude model S400 BlueHYBRID, benzinovo-elektrická varianta velkého sedanu řady S. Koncem letošního roku se však dočkáme i druhého k životnímu prostředí svým způsobem přátelského „medvěda“. Bude jím velké SUV ML, jež nabídne dále modifikovanou pohonnou jednotku, odvozenou z typu S400 BlueHYBRID. Důležitou změnou však nebude jen trvalý pohon všech kol, ale záměna zážehového spalovacího motoru za vznětový. Půjde o čestiválec 3,2 CDI využívající technologie Bluetec.

Podle vyjádření automobilky se bude výkon hybridního vozu Mercedes-Benz ML pohybovat okolo 340 koní, tedy v oblasti srovnatelné se stávajícím typem ML500. Hlavním posláním elektromotorů bude zlepšovat akceleraci a shromažďovat elektrickou energii vznikající při brždění v dodatečně instalovaných akumulátorech. Nový vůz však bude schopen dosahovat zajímavých hodnot spotřeby nafty a emisí i při cestách po městě a na kratší vzdálenosti, kde se bude Mercedes moci pohybovat pouze silou elektřiny. Spalovací motor je osazen také systémem start-stop pro zhášení motoru na křižovatkách, takže je údajně jeho spotřeba o 30 % nižší než u srovnatelně výkonného vozu s konvenčním zážehovým motorem. Na kilometr jízdy přitom vyprodukuje méně než 200 gramů CO2. Je to v dané třídě jistě zajímavá hodnota, na druhou stranu jsou dnes běžně na trhu auta s emisemi takřka polovičními, a to i přes použití běžného a o poznání levnějšího spalovacího motoru. Na věci se tak toho mnoho nezmění a ulicemi měst se dále budou za řevu karcinogeny produkujícího dieselu ploužit mohutná SUV, jejichž vlastnosti naprostá většina uživatelů ani nemůže využít...

Mercedes S400 BlueHYBRID se v Evropě začne prodávat letos v červnu, v srpnu se objeví v Číně a v září si jej budou moci objednat i zákazníci v USA. Model ML s hybridním pohonem bude následovat s jen minimálním odstupem. První hybrid ML se v podobě studie ML450 představil předloni ve Frankfurtu, ale pod kapotou oproti sériovému provedení ukrýval na místě spalovacího motoru šestiválcovou zážehovou jednotku, přičemž slibovaný výkon pohonné soustavy této studie dosahoval 320 koní. Použití dvou elektromotorů o celkovém výkonu 61 koní přitom zvýšilo točivý moment na celkových 480 Nm. Mercedes tehdy uváděl průměrnou spotřebu 7,7 litru benzínu na 100 km jízdy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML450 Hybrid

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S400 BlueHYBRID
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků