Dieselový Mercedes ML Hybrid se chystá na scénu

Mercedes-Benz se chystá již letos vstoupit mezi výrobce vozů s hybridním pohonem. Po třídě S dojde i na velké SUV ML.

První vlaštovkou na poli hybridních Mercedeů bude model S400 BlueHYBRID, benzinovo-elektrická varianta velkého sedanu řady S. Koncem letošního roku se však dočkáme i druhého k životnímu prostředí svým způsobem přátelského „medvěda“. Bude jím velké SUV ML, jež nabídne dále modifikovanou pohonnou jednotku, odvozenou z typu S400 BlueHYBRID. Důležitou změnou však nebude jen trvalý pohon všech kol, ale záměna zážehového spalovacího motoru za vznětový. Půjde o čestiválec 3,2 CDI využívající technologie Bluetec.

Podle vyjádření automobilky se bude výkon hybridního vozu Mercedes-Benz ML pohybovat okolo 340 koní, tedy v oblasti srovnatelné se stávajícím typem ML500. Hlavním posláním elektromotorů bude zlepšovat akceleraci a shromažďovat elektrickou energii vznikající při brždění v dodatečně instalovaných akumulátorech. Nový vůz však bude schopen dosahovat zajímavých hodnot spotřeby nafty a emisí i při cestách po městě a na kratší vzdálenosti, kde se bude Mercedes moci pohybovat pouze silou elektřiny. Spalovací motor je osazen také systémem start-stop pro zhášení motoru na křižovatkách, takže je údajně jeho spotřeba o 30 % nižší než u srovnatelně výkonného vozu s konvenčním zážehovým motorem. Na kilometr jízdy přitom vyprodukuje méně než 200 gramů CO2. Je to v dané třídě jistě zajímavá hodnota, na druhou stranu jsou dnes běžně na trhu auta s emisemi takřka polovičními, a to i přes použití běžného a o poznání levnějšího spalovacího motoru. Na věci se tak toho mnoho nezmění a ulicemi měst se dále budou za řevu karcinogeny produkujícího dieselu ploužit mohutná SUV, jejichž vlastnosti naprostá většina uživatelů ani nemůže využít...

Mercedes S400 BlueHYBRID se v Evropě začne prodávat letos v červnu, v srpnu se objeví v Číně a v září si jej budou moci objednat i zákazníci v USA. Model ML s hybridním pohonem bude následovat s jen minimálním odstupem. První hybrid ML se v podobě studie ML450 představil předloni ve Frankfurtu, ale pod kapotou oproti sériovému provedení ukrýval na místě spalovacího motoru šestiválcovou zážehovou jednotku, přičemž slibovaný výkon pohonné soustavy této studie dosahoval 320 koní. Použití dvou elektromotorů o celkovém výkonu 61 koní přitom zvýšilo točivý moment na celkových 480 Nm. Mercedes tehdy uváděl průměrnou spotřebu 7,7 litru benzínu na 100 km jízdy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ML450 Hybrid

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S400 BlueHYBRID
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků