14
Fotogalerie

Dieselový Focus ST je realitou. Nabídne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svou premiéru za sebou. Facelift přinesl podle očekávání přepracovaný vzhled, do interiéru nové materiály, objevuje se multimediální systém SYNC a především do Evropy dorazí provedení s naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Právě dieselové ST je jednoznačně největší novinkou tohoto faceliftu. O pohon se stará dvoulitr TDCi naladěný na 136 kW (185 k) dostupných při 3500 ot./min. Točivý moment dosahuje na 400 Nm v rozmezí 2000-2750 ot./min. Nová konkurence pro Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h (na šestku) proběhne za 9,7 s, maximální rychlost činí 217 km/h. V kombinovaném provozu si má diesel vystačit s přídělem 4,4 l/100 km.

Zájemci o benzin mohou sáhnout po původním dvoulitru disponujícím výkonem 184 kW (250 k). Obě jednotky mají standardně systém start/stop.

Ford zapracoval také na podvozku. Vpředu jsou nové pružiny, na obě nápravy se nastěhovaly nové tlumiče. Přepracovaný je rovněž posilovač řízení. V interiéru očekávejme jiný volant, lepší zpracování a systém SYNC s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Co se designu týká, logicky ST následuje základní hatchback. Jiná je kompletně celá přední i zadní část, do nabídky přichází nová kola (18 a 19 palců) a dostalo se také na nové barvy karoserie. Kromě tmavě šedé, která je vidět na přiložené fotografii, je novinkou také tmavě modrá.

Objednávky na omlazený Focus ST začne Ford přijímat na podzim, první auta dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud