Dieselový Focus ST je realitou. Nabídne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svou premiéru za sebou. Facelift přinesl podle očekávání přepracovaný vzhled, do interiéru nové materiály, objevuje se multimediální systém SYNC a především do Evropy dorazí provedení s naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Právě dieselové ST je jednoznačně největší novinkou tohoto faceliftu. O pohon se stará dvoulitr TDCi naladěný na 136 kW (185 k) dostupných při 3500 ot./min. Točivý moment dosahuje na 400 Nm v rozmezí 2000-2750 ot./min. Nová konkurence pro Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h (na šestku) proběhne za 9,7 s, maximální rychlost činí 217 km/h. V kombinovaném provozu si má diesel vystačit s přídělem 4,4 l/100 km.

Zájemci o benzin mohou sáhnout po původním dvoulitru disponujícím výkonem 184 kW (250 k). Obě jednotky mají standardně systém start/stop.

Volkswagen Golf GTD v detailu. Z 80 na 120 km/h se rozjede za šest sekund

Volkswagen Golf GTD v detailu. Z 80 na 120 km/h se rozjede za šest sekund

Ford zapracoval také na podvozku. Vpředu jsou nové pružiny, na obě nápravy se nastěhovaly nové tlumiče. Přepracovaný je rovněž posilovač řízení. V interiéru očekávejme jiný volant, lepší zpracování a systém SYNC s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Co se designu týká, logicky ST následuje základní hatchback. Jiná je kompletně celá přední i zadní část, do nabídky přichází nová kola (18 a 19 palců) a dostalo se také na nové barvy karoserie. Kromě tmavě šedé, která je vidět na přiložené fotografii, je novinkou také tmavě modrá.

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Objednávky na omlazený Focus ST začne Ford přijímat na podzim, první auta dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků