Dieselový Focus ST je realitou. Nabídne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svou premiéru za sebou. Facelift přinesl podle očekávání přepracovaný vzhled, do interiéru nové materiály, objevuje se multimediální systém SYNC a především do Evropy dorazí provedení s naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Právě dieselové ST je jednoznačně největší novinkou tohoto faceliftu. O pohon se stará dvoulitr TDCi naladěný na 136 kW (185 k) dostupných při 3500 ot./min. Točivý moment dosahuje na 400 Nm v rozmezí 2000-2750 ot./min. Nová konkurence pro Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h (na šestku) proběhne za 9,7 s, maximální rychlost činí 217 km/h. V kombinovaném provozu si má diesel vystačit s přídělem 4,4 l/100 km.

Zájemci o benzin mohou sáhnout po původním dvoulitru disponujícím výkonem 184 kW (250 k). Obě jednotky mají standardně systém start/stop.

Volkswagen Golf GTD v detailu. Z 80 na 120 km/h se rozjede za šest sekund

Volkswagen Golf GTD v detailu. Z 80 na 120 km/h se rozjede za šest sekund

Ford zapracoval také na podvozku. Vpředu jsou nové pružiny, na obě nápravy se nastěhovaly nové tlumiče. Přepracovaný je rovněž posilovač řízení. V interiéru očekávejme jiný volant, lepší zpracování a systém SYNC s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Co se designu týká, logicky ST následuje základní hatchback. Jiná je kompletně celá přední i zadní část, do nabídky přichází nová kola (18 a 19 palců) a dostalo se také na nové barvy karoserie. Kromě tmavě šedé, která je vidět na přiložené fotografii, je novinkou také tmavě modrá.

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Objednávky na omlazený Focus ST začne Ford přijímat na podzim, první auta dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků