Kapitoly článku:
Nové Subaru Forester
S novým vznětovým motorem Subaru představilo i třetí zbrusu novou generaci nového Foresteru., který si však bude muset na diesel počkat do ledna 2009. Zatím se o pohon budou starat jen zážehové motory. Nový crossover přichází na trh v době, kdy se stávající model stále dobře prodává. Mezigeneračně karoserie povyrostla na délku o 75 mm, na výšku o 110 mm a na šířku o 45 mm. Prodloužen byl také rozvor o 90 mm na konečných 2615 mm. Zvětšil se i rozchod kol (vpředu o 35 mm, vzadu o 45mm). O tom, že s Foresterem bude radost vyrazit do terénu, svědčí i zvýšená hodnota světlé výšky (215 mm pro 2,0X a 225 mm pro 2,5 XT), přičemž pohonné jednotky jsou usazeny o 10 mm níže, což vede ke snížení těžiště. Zvětšily se i nájezdové úhly. Zvětšení karoserie přineslo více místa především cestujícím. Lépe využitelný je i zavazadlový prostor, který nabízí o 38 litrů více (450 l). Dobrou zprávou je, že se u nového Foresteru podařilo udržet pořizovací cenu téměř na stejné úrovni jako u dosluhujícího modelu. Předpokládaný nárůst ceny představuje pouhých 10 000 Kč. Základní model by tak vyšel na 648 800 Kč.
Nový Forester jsem vyzkoušel jen krátce, proto by jeho hodnocení bylo předčasné. Podrobný verdikt vyneseme až po obvyklém redakčním testu.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ