Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

kuk  |  25. 11. 2018 14:16

Pohřeb rakovinometů v praxi. Ani se nedostanou do výroby.

Odpovědět  |   | 
RC  |  25. 11. 2018 14:48

Bych to spíše viděl na pohřeb fabriky v přímém přenosu.. Přechod z nafty na elektřinu je poněkud výrazná změna technologií, pokud na tom nepracovali již mnoho let předem tak jsou odepsaní.....
Jediná šance je nadále vyrábět naftové avie, ale prodávat je na trzích kde ekoteroristi zatím nejsou u moci. A v získaném mezičase pracovat na elektrovoze..

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 11. 2018 15:58

Odepsaní jsou hlavně proto, že ten nevýkonný a předražený kchár na baterky bude tady neprodejný. Jedině nějaký státní podnik jako třeba Česká pošta, kde se na cenu nehledí.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 16:27

elektrickou verzi Avia úspěšně prodává již několik let zejména v USA. Jinak elektropohon má všechny parametry podstatně lepší jak spalovací motorek. Je mnohem výkonnější, spolehlivější, dynamičtější, levnější na provoz i servis, příjemnější na ovládání atd... Ve firmě máme několik osobních aut i dodávek na elektřinu a kdyby byla možnost pořídit elektrickou verzi v této kategorii nákladních aut, tak po zkušenostech nebudu váhat..

Odpovědět  |   | 
RUDA  |  25. 11. 2018 18:45

Souhlasím s Vámi ohledně výkonu a dynamiky .Tím to končí.Baterie neskutečně drahé, omezená životnost baterií a výroba elektřiny je také zátěž pro přírodu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 11. 2018 18:55

Clovek je oebecne dost velka zatez pro prirodu, pricemz dopady vyroby elektriny se daji celkem uspesne - v zavislosti na lokalnich podminkach - mirnit.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  25. 11. 2018 21:39

Jakože životnost spalovacího motoru je neomezená?
Prosím o nějaký odkaz na studii, z níž vyplývá, že výroba el.energie v Evropě je větší zátěží pro životní prostředí než těžba a rafinace ropy a následné spalování v autě. :)

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 22:12

pro info: výměna baterií u dodávky Nissan NV200 (40kWh) stojí cca 180tis Kč. Na nejstarší dodávce máme najeto za cca 3 roky cca 180tis km (to je ušetřeno je za PHM cca 400tisKč) a baterie jsou na cca 90% kapacity. Z víc jak 90-ti % jsou obecně všechny EV nabíjeny nočním proudem tzn tím proudem, který se musí vyrobit zejména pro průmysl a rafinaci ropy a taky proto, aby sis mohl večer pustit třeba televizi. EV spotřebovává hlavně energetické přebytky a proto se energetické společnosti o EV tak zajímají - pomáhají stabilizovat energetickou síť.....
Pro přírodu je mnohem horší těžba ropy, její doprava, rafinace ropy, doprava ropných produktů atd Jen pro tzv. výplach tankerů se každý rok dostane do moře cca 180tis tun ropy...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  26. 11. 2018 11:34

Rafinerie na nocni proud... to je jeste lepsi nez od Samana

Odpovědět  |   | 
RC  |  26. 11. 2018 22:31

Já si fakt nemůžu pomoci...
Jakou nabíječku mají Vaše dodávky? Neb u nového Nissanu Leaf se dá 40kWh baterie nabít za 7,5 hodiny z Wallboxu při 32A což je ale u Nissanu, jak uvádění na stránkách, docela novinka. Z klasické zásuvky 10A/230V se tahle baterka nabíjí 21 hodin což znamená že na práci zbývají stěží tři hodiny... Super protože řidič nemusí absolvovat ani bezpečnostní přestávku a za takový úvazek si sitva vydělá na bydlení...
Hmm s tím jak EV spotřebovává hlavně energetické přebytky se dá polemizovat.. Na první pohled to vypadá, že ano lidé přes noc nabíjejí přes den jezdí, jenže jedna z energetrických špiček je překvapivě kolem 20-té hodiny ... Většina průmyslových provozů jede na třísměnný nepřetržitý provoz což znamená víceméně stabilní energetický odběr. V neposlední řadě musíme vzít v potaz i rychlonabíjení přes den kdy na 80% kapacity nabijete nová EV do 30 minut jenže proud bývá nezřídka desetinásobkem pomalého nočního nabíjení..
K vyplachování tankerů a ztrátám stovkám tisícům tun ropy... Tuhle demagogii zkoušejte na děti bez základního vzdělání... Proboha proč by to dělali, jestliže v tankeru zbyde nevyčerpaná/telná proč by ji vyplachovali? Při další cestě se opět natankuje nová ropa... Oni hoši z ropného průmyslu jsou podle Vás úplně vypatlaní a umývají bezdůvodně tanker po každé přepravě.. Při vámi uváděných 180000t ropy x 8 (průměrně barelů na tunu ropy) x 80$ (za barel ropy) by na výplachu tankerů ročně ztratili 115 200 000$ ... To jako fakt?!

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  26. 11. 2018 23:44

Nissan eNV200 má integrovanou 6,5kW palubní nabíječku, kterou z běžného domácího Wallboxu nabijete jeho 40kWh baterii (ujede reálných cca 300km) za cca 3-5h , protože auto téměř nikdy nepřijede prázdné. Z teoretické 0% by do 100% nabití trvalo cca 7-8h. U eNV200 s 24kWh baterií (ujede reálných cca 140km) to je cca 1/2 výše uvedených časů.
Výrobcem uváděné nabíjení z běžné zásuvky 10A je pravda, ale v běžné domácí 240V zásuvce je 16A tzn. cca 3,5kW popř 32A na tzv. pětikolík tzn cca 6,5kW - tzn. stačí použít jiný, jak výrobcem dodávaný omezený kabel a nabíjíte o polovinu rychleji. Kabel má redukce, je chytrý a umožňuje plynulé nastavení proudu dle jištění zásuvky.
Na rychlonabíječce nemusíte stát hodinu, kdy se i půl hodiny může nabíjet posledních 10-15%, ale stačí např. 15min. dle potřeby a nabijete cca 20kW na což ev ujede cca 130km. Někdy se zastavím třeba jen na 5min., prostě jen než si koupím bagetu a zajdu na záchod. Auto má nastavené časy spínání nočního proudu, proto po připojení se nabíjení spustí třeba až ve 22h.
Energetické přebytky v CZ jsou aktuálně 16TWh za rok tzn nejsou v sítěi jen třísměnné provozy s trvalým stálým odběrem. To by se ČEZu asi rekonstrukce Dlouhých strání moc nevyplatila....
U tzv. "výplachů" tankerů se nejedná o nádrže na ropu, ale o výplach tzv balančních nádrží, které se plní kvůli stabilitě lodí, když tankery přeplouvají prázdné. Tankery nečerpají ropu ve stejných přístavech jako ji vyloží, ale naplouvají se jiné přístavy. Ta čísla máte zhruba správně,ale jen si to vydělte celosvětovým počtem rejdařů nebo tankerů a tam už to zas tak hrozné číslo není.
Pokud Vás zajímá víc třeba o běžném rodinném provozu EV, ta mrkněte třeba na www.qauto.cz - je tam na mě i případný kontakt. Tady nás možná za chvíli vypnou...

Odpovědět  |   | 
RC  |  28. 11. 2018 01:22

Vemu to popořádku. Upravujete data aby vyhovovala Vašim tezím.
Z domácího Wallboxu, který není až tak obvyklý, se dle nissanu nabije 40kWh baterie za 7,5 hodiny. Málokdo má doma dostatečně dimenzovaný hlavní jistič a instalaci aby mohl jet neustále 16A. Většina domácností v ČR má hlavní jistič v hodnotě 25A a menší. jsou celé panelové domy, kde jsou hlavní jističe pouze 15A. V jednom takovém bydlím. Pokud někdo má 32A jen pro nabíjení auta, nezbývá než říci "Šťastný a bohatý to člověk.". Jestliže výrobce uvádí, že proudem 10A nabíjí 21 hodin baterii 40kWh, pak průměrný uložený výkon za hodinu je 1,9 kW. Příkon je ovšem při proudu 10A a napětí 240V 2,4kW což znamená cca 20% ztrát. Pokud to aplikujeme na Vámi zmiňované nabíjení proudem 16A, pak příkon je 3,8kW -20% ztrát = 3kW z čehož vyplývá nabíjení v délce přibližně 13,3 hodiny +- autobus.
O tomm jak fungujete při nabíjení s Vámi polemizovat nebudu, jen mi ty časy a hodnoty kolidují s odkazem který jsem již uvedl kde autor narážel na problémy s nefungujícím nebo pomalým nabíjením, různým laborováním s nabíječkami a kabely a v neposlední řadě i na probém s přeřívajícími se bateriemi a samovoným ukončením nabíjení.
O tom jak funguje noční proud mne poučovat nemusíte jsem v tomhle ohledu odborník, pokud máte sazbu akumulace 8 tak nízký tarif máte pouze 6(5) hodin v noci a 2(3) hodiny odpoledne v závorce uvedené jsou hodnoty méně časté. pokud máte HDO pak časy bývají jen orientační neb distributor si může tyto časy upravit pokud to vyžeduje situace v síti.
U Dlouhých strání jste se taky moc netrefil, ČEZ do ní investoval protože je podstatná pro zajištění stability sítě jako špičková elektrárna. Je totiž schopna najet na plný výkon již za 1,5 minuty dodávat může cca 6 hodin, funguje tedy jako výkonová rezerva a podílí se i na frekvenčním řízení soustavy, dokáže i regulovat napětí. Tohle je důvod proč ČEZ investoval, tato výkonvá rezerva není určena na vývoz, ale na regulaci.
O tom jak funguje energetika a regulace v ní, si můžeme povykládat, pokud o tomto oboru máte povědomí a ještě lépe jste-li v něm jako já vzdělán. Laikovi se tato problematika vysvětluje poněkud složitě a pokud má vlastní zakořeněné názory bývá to docela boj. Energetika není jen ČEZ který komentují snad všichni ale také E-on a PRE jako distributoři a ČEPS jako provozovatel přenosové soustavy. Zároveň je potřeba si uvědomit že České elektrárny a sítě jsou součástí evropské distribuční a přenosové soustavy.
Je dost hodin a jsem již znaven na rejdaře se už vykašlu. Jen podotknu, že každý správný kapitalista, by si nechal pro dollar koleno vrtat...

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  28. 11. 2018 22:04

kecy v kleci pane odborníku (laik také nejsem). Myslím, že jste právě vy převedl úpravu dat, tak aby Vám vyhovovala, ale nechám to být. Když to shrnu, tak se mi snažíte vysvětlit,že to vlastně nejde a v podstatě se EV používat nedá. Tak jak to teda děláme? Zrovna jsem se vrátil z Bratislavy a zítra ráno jedu do Olomouce, ale podle Vás to vlastně není možný. Firma běžně používá e-dodávky a e-osobáky, v mém okolí je i druhá firma co nafťáky prodala, znám spoustu spokojených majitelů EV, ale vlastně jsme se Vás spolu s miliony ostatních majitelů EV po světě, výrobců, kteří je nestíhají vyrábět, investorů i energetických společností a provozovatelů sítí a soukromých firem, kteří do rozvoje elektromobility investují fůru peněz zapomněli zeptat, že to vlastně nejde...
Podívejte se na produkci elektřiny před třeba 50-ti lety a dnes. Kdyby měli tenkrát podobný přístup jako máte vy, tak v podstatě nic na ele doma ani ve firmách nemáme, protože ten nárůst přece sít nemůže vydržet !! Jste jako chlap co mu telefonuju ,že stojím na dešti a on mi tvrdí, že to není možný....
Nesnažím se Vás přesvědčovat, jen budťe v klidu, síť to zvládne...
Jinak každý správný kapitalista taky porovnává výnosy a náklady tzn kolik ho třeba zcela dokonalé utěsnění balančních nádrží bude stát a kolik na tom následně ušetří.....

Odpovědět  |   | 
abc  |  16. 12. 2018 11:12

Všichni ti spokojení frikulíni, kerým ich autíčka na baterčičky ušetrili mnoho peňazí by nemali zabudnúť dodať, že ušetrili akurát tak na spotrebnej dani, ktorá sa bude týkať aj elektriny, akonáhle začne byť takých frikulínov viac.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  17. 12. 2018 22:17

1km se spalovákem = cca 2,5 Kč/km
1km se EV = cca 0,3 Kč/ km
Co chcete řešit? je mi jedno z čeho se ušetřená částka skládá. A i kdyby se někdy v budoucnu (třeba za 5 nebo 10 let) provozní náklady EV a parního stroje nebo spalovacího motorku srovnali, tak stejně budu chtít jezdit s EV, protože má prostě všechny parametry mnohem lepší. Auto se spalováčkem si nechám jako veterána a když bude hezky, tak s ním zasmrdím děckám někde na pouti.

Odpovědět  |   | 
Moula  |  27. 11. 2018 22:18

BINGO, takže když si každej tedka narychlo koupí nejakou elektrickou chrchlu co ujede na dobytí 80 km a přes noc budou všichni dobíjet to se asi zvohejbají dráty když se sem z číny povede elektrika. Nebo vodkud?

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  25. 11. 2018 21:00

škoda, že jsem v US nikdy na elektro Avii nenarazil. Vpodstatě jsem nenarazil na žádná elekto truck. Cesta elektrifikace nákladních aut je zcestná. Proto by se avie asi měla soustředit spíš na CNG. Ale i to je riziko, protože se neví, jak se zelení jantaři vyspí a co dalšího vymyslí.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 11. 2018 21:10

Ta naivni predstava, jak vse ridi zeleni jantari a nejbohatsi byznysmani resp nejvlivnejsi politikove jim podlehaji

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  25. 11. 2018 21:30

Ale oni jim nepodléhají. To by bylo naivní. Oni s nimi čilé spolupracují.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 22:29

neprodává se tam pod značkou Avia a taky byste si jí asi ani nevšiml, kdybyste stál přímo vedle. Navíc na Ameriku těch aut tam jezdí strašně málo. Nemyslím, že CNG je cesta a určitě se necítím na to, aby někomu radil (a už vůbec ne jiným firmám), ale když to někdo chce, tak ať si to koupí. Pokud se srovná z řidičského pohledu a z pohledu provozovatele EV a spalovací motorek (ať už spaluje cokoli), tak pro mě je volba EV jasná. Taky, když si někdo vybere spalováček, tak ho nebudu nazývat třeba ropným mafiánem, protože důvod pro jeho volbu neznám a je to jeho volba.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 06:07

Buď si jistej, že ty si v USA nenarazil na spousty věcí a ani v životě nenarazíš

Už se snažili v roce 2012.
https://auto.idnes.cz/svezeni-s-elektrickym-nak... ...

Odpovědět  |   | 
king014  |  25. 11. 2018 16:48

fabriku pohřbili už korejci, ale značka ještě stále přežívá

Odpovědět  |   | 
E15  |  27. 11. 2018 11:15

Jaké fabriky? To byla sotva manufaktura...

Odpovědět  |   | 
Los dieslos  |  25. 11. 2018 22:47

Je to třeba říct i ženským s kuním xichtem, co stojí půlhoďku před sámoškou s nastartovaným motorem zatímco ťukaj do mobilu, zda ten tuřín je opravdu echt bio..dnes jich tam na místě blafalo 5. Smradu jak v plynové komoře

Odpovědět  |   | 
Libor  |  25. 11. 2018 16:18

Pokud bude vládnout ekoteroristická mafie, tak je Avia po smrti. Nejméně deset let bude trvat, než světu dojde, že elektromobily nejsou budoucnost, ale slepá ulička. A mezitím chcípne řada osvědčených značek, co bohužel vyráběly benzínové nebo dieselové motory.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 16:41

ano, je to slepá ulička, ale půjdeme po ní mnohem déle než s parním strojem nebo spalovacím motorkem... . Za mě je to správná cesta, ale každý ať si jezdí čím chce. Pokud preferuji dynamiku, lepší jízdní vlastnosti, nízké provozní a servisní náklady, tak zvolím elektromobil. Pokud mi jde o nízké pořizovací náklady a ostatní mě nezajímá, protože třeba moc nejezdím nebo naopak potřebuji často překonávat stovky km za den nebo mám doma auto jen třeba na dovolenou dvakrát za rok, tak zvolím v pořizovacích nákladech levnější variantu se zastaralým, smrdícím, hlučným a provozně výrazně nákladnějším spalovacím motorkem.
Proč myslíte, že se celosvětově každý rok počet majitelů elektromobilů zdvojnásobuje a to i v státech jako CZ, přes vyšší cenu a i bez dotací? Osobně bych už spalovací auto nikdy nechtěl a Vám to dojde taky, až těch aut bude víc a budou Vás předjíždět i plně naložené elektrické dodávky a náklaďáky ...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 11. 2018 18:36

Kdyby k tomu politici (volení ekoteroristy) přistupovali takhle (vaše volba, vyberte si, co je pro vás lepší), tak by nikdo neřekl ani popel. Akorát že vy mi tu elektrokoloběžku nutíte a spalovací motor zakazujete. V tom je problém. On kdyby ten elektromobil stál tolik, co auto se spalovacím motorem a ujel alespoň 400-500km na jedno nabití, tak už bych ho měl taky.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  25. 11. 2018 20:29

Precenejuse podiel ekoteriristov na volicskej zakladni. Vacsinou su to normalni ludia s minimalne stredoskolskym vzdelanim, ktori nemaju nasrate v hlave a zalezi im na tom, kde ziju a kde budu zit ich deti.

Ak sa ti nepaci, zdvihni zadok a chod si zvolit podobnych vypatlancov.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 11. 2018 20:58

Lidi neustale nadavaji na ekoteroristy, ale nejvetsi prachy ve FVE, CEZ apod maji politici a lobiste. A ted babo rad

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 02:39

Lidi strašně rádi nadávaj a nálepkujou, protože jsou to blbci co jsou líný myslet a svět je pro mě moc komplikovanej.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 02:45

Návrh na výhodný výkup ze solárů podalo ČSSD a později si lobbysté s Topolánekem a s ČEZákama upekli protažení výhodných výkupů o 2 roky aby jejich kamarádičkové mohli dostavě FV elektrárny. Zelený u toho vůbec nebyli ani nebyli v parlamentu.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  25. 11. 2018 21:45

Neříkám, že jsou přímo zákazy cesta, na druhou stranu, vzhledem k tomu, že elektromobily jsou jednoznačně příznivější pro životní prostředí než spalováky, dá se nějaké omezování spalováků očekávat.
Vy si stěžujete na zákazy, já na ten smrad, co mi pak auta nutí čuchat, když jdu po chodníku u silnice. :)


Než dojde k nějakému omezování spalovacích motorů ze strany státu v ČR, budou elektromobily plně konkurenceschopné cenově i dojezdem oproti klasickým vozům. (To jsou ve vyšších třídách již dnes, viz.Tesla), v nižších až za pár let.
Cena výroby 1 kWh článků byla před 6 lety zhruba 800 dolarů, dnes Teslu vyjde 1kWh na 110 dolarů.

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  27. 11. 2018 14:55

Ne, tesla není konkurenceschopná cenově ani dojezdem. Stojí trojnásobek a dojezd má poloviční. Až bude stát jen o polovinu více a dojezd bude dvoutřetinový, pak můžeme mluvit o konkurenceschopnosti. Samozřejmě v rámci třídy, tj. mainstream vyšší střední (např. jako nově uvedená Toyota Camry, která je ale pořád řádově lépe propracovaná, ale budiž).

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 21:55

ty ceny ev s nárůstem jejich výroby budou zlevňovat, dojezd se zvyšuje - na 400-500km stačí cca 60kWh baterie, která se už dává do "běžných" EV nižší střední třídy. Už i VW slibuje do dvou let srovnatelnou cenu dieselu a ev. Ale taky je to o postoji každého a o prioritách. Kromě toho, že EV je po všech stránkách lepší, tak taky se spalovacím autem je to jako s cigárem - to si doma nezapálím, ale ať si ho kuřák vykouří někde za barákem / tzn. raději ať kouří elektrárna, která je odsířená a maximálně sledovaná, než aby ty auta smrděly každý ráno děckám před školou - všimněte si kolem školy každý ráno cca 100m okruh s nakyslým oparem a dětičky se zarudlýma očkama....

Odpovědět  |   | 
RC  |  25. 11. 2018 22:29

Člověče vy jste nemocen... Jak často míváte tyto vidiny??
Že Vy jste přestal požívat medikaci bez konzultace s lékařem??
100m okruh s nakyslým oparem kolem školy a dětičky se zarudlýma očičkama...
No Vy jste povedený...
Vaše srovnání s cigaretama je naprosto přesné, evidentně něchtěně. Pokud budu kouřit za barákem a ne v bytě budu zdravější? Nebudu!! Vyřešil jsem problém s kouřením? Nevyřešil!! Jen jsem problém přesunul jinam a pokud se vrátím zpěrt k autům tak nejenom že problém posunete jinam navíc vybudujete megatovárnu na baterie ta je sama o sobě ekologickou zátěží stejně jako výroba a likvidace baterií. Ale to Vy vidět / slyšet nechcete Vám jde jen o jedno, posunout problém fyzicky jinam aby se o něj staral někdo jiný.
Abych Vám pohnul žlučí -> koupil jsem si teď nové auto a ano je to dvoulitrový diesel a ano měl jsem k tomu důvod....

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 22:54

jste sarkastický a to je m.j také důkazem toho že Vám začínají chybět argumenty. Je mi jedno čím jezdíte, vyhoďte si peníze za co chcete. Komfort, jízdní vlastnosti, dynamika atd. EV se s 2L motorkem nedají srovnat. Nejsem zapálený ekolog, posuzuju to z pohledu řidiče a uživatele a tam je to pro mě jasné. Evidentně Vám elektřina jako taková nevadí, pokud ji používáte na spotřebiče, které sám doma máte nebo třeba, když se ta elektřina používá na rafinaci ropy (což je obrovsky energeticky náročný proces) nebo její těžbu, dopravu ropy ropovody a jejich následných produktů popř. i každá čerpací stanice potřebuje dost velké množství elektřiny. Ano, posunu smrad tam, kde si s tím lépe poradí a to je fakt - je to centrální výroba. Nikomu na rozdíl od Vás, neradím, nikomu nic nenutím, nikoho se nesnažím urazit - pouze jsem se podělil o svou cca 10-ti letou zkušenost s EV. Někde jsem četl, že dnes už není problém rychlejšího rozvoje elektromobility v malém dojezdu nebo nedostatečné infrastruktuře pro nabíjení, ale velmi nízkém nebo téměř žádném povědomí většiny lidí a fůra mýtů a fám, které tady taky zkoušíte šířit.

Odpovědět  |   | 
RC  |  26. 11. 2018 12:37

Sarkastický jsem od přírody. Argumentů mám stále dost.
Souhlasím, že koupě auta jsou vyhozené peníze, Ovšem komfort je velmi subjektivní záležitost, jízdní vlastnosti se skládají z více položek a v přímém srovnání se do této položky vždy promítne i dojezd...
No zkusme třeba oblíbený nisan leaf auto nižší střední třídy +- ... budu brát ten nový aby to bylo fér, výbavově jsem vybral nejvyšší variantu ať to je stejně jako naše..
Cena ceníková 1026000,- , 0-100 7,9s , 150kW, 320 Nm, papírový dojezd 270km, doba nabíjení 0-80% na rychlonabíječce 60 minut, jinak jsme zralí na ubytování po dobu nabíjení .. 7,5 hodiny pří 6,6kW nabíječce či krásných 21 hodin z domácí 10A zásuvky...
A nyní naše nové auto
Cena ceníková 869000,- , 0-100 9,5s, 120kW, 400Nm, papírový dojezd 1146km, doba tankování 5minut
Mně z přímého srovnání vychází, že Leaf je rychleji akcelerující a o trochu tišší auto.
Naše auto je zase větší - pro ilustraci kufr Leaf 405/1161 litrů naše 704/1843
Rozdíl 1,6s při 0-100km a nižší provozní náklady versus několikanásobně větší dojezd a žádné čekání u čerpacích stanic... O počtu volných a vhodných a funkčních nabíjecích stanic se krásně rozepsali zde:
http://www.hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-40-... ...
Jo a abych nezapomněl, já si sypu emise (dle EURO 6d, které bude platit až od 2020) ze spalovacího motoru 3m za zadkem, kdežto uživatelé Nisanu je posunuli do komína elektrárny, což možná někomu opodstatní koupi....

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  27. 11. 2018 00:13

komfort je subjektivní potřebami posádky, ale jinak se dá měřit jednoduše nabídkou auta pro posádku. Tichá plynulá jízda, absence vibrací a hluku, nezávislá klimatizace, dálkově řízená a programovatelná včetně vytápění a předehřevu volantu a všech sedadel ve standardu, možnost řídit auto jen jedním pedálem, naprosto plynulý a dynamický přechod mezi plnou brzdou a plným plynem... atd atd. Tohle prostě do Vašeho nového auta nedostanete.
Při srovnání dynamiky nemůžete koukat jen na čísla. EV má stále k dispozici plný výkon a plný krouťák. Abyste tohle měl u spalováku, tak byste musel mít pořád motor v ideálních otáčkách pro max výkon a krout. moment tzn. cca 3,5-6tis ot/min. dle druhu motoru. Takhle bych moc dlouho to auto trápit nechtěl a ani jízda by v něm moc příjemná za chvíli nebyla. Já jezdím stylem rychlá akcelerace i z nuly téměř pořád a můžu to dělat od rána do večera. Spalovákem to uděláte jen párkrát - to je ta dynamika o které mluvím, ne jen rozdíl zanedbatelných 1,5s.
Dál spalovák k těm čerpačkám jet musí a musí se to taky zaplatit. EV má každé ráno plnou a nikam pro energii jezdit nemusí (cca 300km/den dojezd je pro většinu lidí dostatečný) pro min. 90% cest - toto platí pro většinu řidičů, samozřejmě ne pro všechny. Ještě k tomu pro EV přihoďte téměř nulové provozní náklady a téměř žádný servis. Prohlídka po 30tis km stojí na Leaf 146,-Kč. Po 120tis km jsem měnil žárovku a stěrače.
Nikoho nepřesvědčuju, jen se dělím o zkušenosti - jezdím se spalovákem i s EV.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 11. 2018 10:35

A po 10 letech, když to bude fungovat jak má nové baterie v cně 90-350 tis kč dle typu EV auta A elektriku ti vyrábí atom a uhelná elektrárna, ekologie jak cyp.

když nasněží na solární panely a nikdo je neodmete, dávaj 30%. Tam kde je písek při píšečné bouři dávaj 0%.
Větrníky při totálním bezvětří nebo naopak vichřici nepoužitelný.

Co tam máš dál?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 03:38

RC nezapomeň poslat kačku na dětskou onkologii.
https://www.krtek-nf.cz...

Odpovědět  |   | 
RC  |  26. 11. 2018 12:44

Já Krtkovi přispěl, i když ne kvůli autu, a Vy.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  26. 11. 2018 11:19

Většina z nás bydlí ve městech a tam je exhalací z aut se spalovacím motorem hodně. Nemluvě o pevných částicích z brzdových destiček, kterých produkuje EV díky brzdění rekuperací výrazně méně. Také jsou spalováky velkým zdrojem hlukového smogu.
Já osobně jsem za každé EV ve městě rád a moje děti též.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 11. 2018 10:30

tak se odstěhuj na samotu, když ti vadí město. Můžeš dýchat krásnej vzdoušek a být v absolutním klidu. A na střechu si dát solár, abys měl vůbec čím svítit. Tak směle do toho, za 400 tis máš krásnej fotovoltaickej systém.

Jestli si žebrák a koupíš si obyč za 150, budeš holt každý 4 roky měnit baterky v ceně 38 000 kč

Odpovědět  |   | 
czhunter  |  27. 11. 2018 21:32

Víceméně jste první správěn trefil, že hlavní problém sporu elektřina v autech vs. spalování dehtu je jen další pokračování sporu "město vs. vesnice".

Měšťané (myslím nad 1M obyvatel) používají auta málo = mají z nich málo pozitivních zisků, ale negativních "zisků" mají mnoho - mnoho hluku, prachu, CO2, nebezpečnost, "nesvoboda" pohybu. Protože je tam prostě aut hodně, z nichž nemají v podstatě žádné výhody (ano, obligátně někdo řekne, že jim přece nějaké dodávky vozí balíky a doplňují obchody - ale to je tak 0,01% provozu. A stejně to vozí jen "pendlery" za skladu 20 km za městem a i ty můžou být EV).
Proto jsou měšťané převážně pro elektřinu - ta sice všechny problémy automobilové dopravy ve městech nevyřeší, ale některé ano a jiné zmírní. A měšťané mají možnost si za to připlatit (těch pár, co auto opravdu potřebuje).
Oproti tomu venkov má z aut mnoho pozitivních efektů (hlavně šetření času) a velmi málo negativních - protože většina negativních efektů je hlavně způsobena vysokou koncentrací aut, a to na vesnici nehrozí - pokud tam nevede nějaký hlavní silniční tah.
Vesničané přechodem na elektro nezískají žádná pozitiva, která by ocenili, ale jen negativa, zejména vysokou cenu.

Tady Marty dole sice navrhuje odstěhovat se na samotu, když to mešťanům vadí, ale pokud jich bude většina, tak je pro ně mnohem jednodušší odhlasovat si zákaz vjezdu dehtometů než aby se jich půl milionu stěhovalo na samotu. A kdo už s nima vjet potřebuje, ten si za to pořádně zaplatí.

Odpovědět  |   | 
RUDA  |  25. 11. 2018 18:57

Už se těším jak budu míjet elektrickou dodávku,která mne předjela zatímco stojí nejméně tři hodiny u nabíječky cha cha cha.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 22:36

nabíjí se v noci, na což přes den najede cca 100-150km s dostatečnou rezervou i v zimě. Pokud jede dál zastaví se na rychlonabíječce, což zabere cca 5 až 30min. - dle potřeby. Pohybuje se po celé CZ, SK, A a D. Pořád se smějete?

Odpovědět  |   | 
jean  |  26. 11. 2018 06:28

To mi nejak nevychádza, dojazd 150 km a jazdí za hranice. Bud ste moc vzácna firma, že zákazníci tolerujú dojazd za 3 dni, alebo odrbávaš .

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  27. 11. 2018 00:28

po 100-150km se na cca 20min. řidič zastaví na rychlonabíječce, dá si kafe, skočí si na záchod, protáhne se a jede dál. Jasně, že se zastaví na pauzu nebo na oběd tam, kde je nabíječka, ale dnes už s tím není takový problém. Do Vídně to máme cca 250km tzn jedna zastávka. Do Mnichova cca 500km, tady musí zastavit 3x tj cca hodina navíc....Ovšem náklady na 500 km jsou na naftu cca 1500Kč, za ele 300Kč (90kWh = 270Kč - při 3Kč / kWh) rozdíl jen na jedné cestě tam a zpět 2400Kč.... kde je problém?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  25. 11. 2018 22:40

Viš proč se majitele elektromrdek nezdravi? Pač se co hodinu potkavají na nabiječkách.....

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  25. 11. 2018 23:07

přeceňujete EV a jejich rychlost. Cca 300km za hodinu neujedu...

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 11. 2018 10:28

v -15 s puštěným topením a na sěnhu budeš rád, že ujede 170 km. Víc to na elektriku nedá. V -25 na šumavě bys po nasněžených cestách ujel tak 100 a na sibiři bys vůbec nevyjel

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  28. 11. 2018 22:20

to jsi kde vyčetl? Asi máte obrovské praktické zkušenosti s EV. Jak my to teda děláme? Loni v zimě jsem třeba při tom týdnu co mrzlo u nás cca -16stC pomáhal přes kabely sousedovi ráno startovat jeho zamrzlou dodávku ze svého EV.... Samozřejmě úbytek z kapacity neznatelný - EV se startovat ani zahřívat nemusí. Prostě sednete do předem vyhřátého auta (což jste si zapnul přes mobil nebo naprogramoval v autě), s předehřátými sedačkami a volantem jen v tričku a vyrazíte s plnou dynamikou. Vytápění zajišťuje tepelné čerpadlo takže dojezd sice je o cca 20-30km nižší zejména kvůli nárůstu vnitřních odporů v článcích baterie, ale z cca 300km dojezdu je mi to jedno..... Nevyjedete v zimě tak možná s dieselem....

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 11. 2018 10:19

Jasně, hned mě budou předjíždět. Každý EV auto vč dodávky bude mít 300 HP a zrychlení za 6 vteřin
A kolik takový Ev auto a dodávka bude stát? 4 miliony?

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  27. 11. 2018 14:58

Slepá ulička není elektromotor, ale baterky. Elektromotor je fajn, baterky jsou totální nesmysl a proto jsou také zamýšleny jen na dobu přechodnou.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  28. 11. 2018 22:26

souhlasím, baterie jsou slepá ulička a já si v té uličce budu s elektrickým autem vesele dál jezdit a pak moje děti a děti jejich dětí....
Stovky investorů po celém světě budou stavě baterkárny, výrobci je budou vyrábět, všichni na tom budou vydělávat asi tak jako dnešní rafinerky na výrobě PHM, které jsou taky slepá ulička...
Vadí Vám baterie jen v elektromobilech nebo obecně i v aku nářadí, v mobilech a počítačích nebo jako součást systému u fotovoltaiky, nebo jak záložní zdroje v nemocnicích...? I starší zálohy co ještě mají spalovací agregáty se startují bateriemi.. Ty Vám taky vadí?
Nebo je to tak,že Vám vadí baterie jen u EV, který nemáte, ale u ostatních spotřebičů které vlastníte a používáte jsou OK? jste pobavil....

Odpovědět  |   | 
E15  |  27. 11. 2018 11:16

úplně mimo...

Odpovědět  |   | 
lubajs  |  25. 11. 2018 19:11

Brusel nejprve zavedl povinnost do benzínu a nafty přidávat biosložky a hned potom přikázal automobilkám prudce snižovat emise na hranice fyzikálních možností. Jenže ty biosračky v palivech ale emise zvyšují. Se zeptejte techniků na měření emisí. Největší problémy emisemi projít nemají ani tak staré diesely, ale benziňáky a docela mladé ročníky. Benzín se totiž s těmi biosračkami kazí mnohem rychleji než nafta. Já mám Octavii první generace s klasickým motorem TDI a letos na konci léta na měření emisí (před technickou) jsem prošel naprosto hladce aniž bych s tím motorem něco dělal, přitom před dvěma roky jsem měl problém vůbec projít a kdybych technikovi tam nedal do kapsy, tak ani neprojdu. Tehdy se to dalo ještě lehce o*ebat, ale letos v létě to zpřísnili a technici se bojí měření emisí šidit. Jenže před dvěma roky jsem měl při měření emisí v nádrži naftu koupenou u nás pumpě a letos jsem měl v nádrži naftu koupenou na Ukrajině, kde jsem byl na dovolené v termálech v Kosinu. Na Ukrajině je nafta stále opravdovou čistou naftou a ne směs nafty s biosračkami. Bruselu zřejmě vůbec nejde o snižování emisí, ale o vytlačení starších a starých aut ze silnic. A stará auta používá chudina, která nemá prachy aby si co pár let obměňovala auta podle toho jakou emisní normu zrovna Brusel zavede.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 02:52

Spalováky můžou jít do hrobu i svejma biosložkama a i s Burešem a jeho řepkou a výrobnou bio lihu kterou si koupil v roce 2011 a bere na to milijardy v dotacích.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 02:52

...a co mám teď bude rozežírat motory.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 03:20

nám

Odpovědět  |   | 
E15  |  25. 11. 2018 21:42

Tak hlavní problém je nejspíš to, že to (obnovení výroby Avií jako takových) byl od začátku nesmysl a reakce trhu to potvrdila. Takto to navíc mohou svést na "ekoteroristy z Bruselu" a nevypadají tak blbě.

Zkusit to s elektrickou verzí je imho mnohem rozumnější. Prodeje v tomto segmentu jsou zatím malé, konkurence také a tak má i manufakturní způsob výroby (s podporou stále ještě relativně nízkých českých mezd) větší šanci na úspěch. Snaha uspět s obyč. dieselovými náklaďáky byla hodně naivní....

Odpovědět  |   | 
E16  |  25. 11. 2018 23:06

Máte pravdu. Obnovení výroby byl nápad byznysmenů - jednorázovka. Koupíme to, a když dostaneme jistou zakázku, hodně vyděláme. A pokud ne, něco proděláme. Teď se snaží aspoň něco vykřesat z těch trosek.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 11. 2018 21:46

Již před více než rokem jsem slyšel, že Jaroslav Strnad koupil Aviu jen kvůli lukrativním pozemkům v Praze, že firma bude chvíli fungovat a potom zkrachuje, případně přejde na výrobu něčeho jiného v tomto odvětví. Možná, že "ta jedna paní, co to povídala" měla pravdu.

Odpovědět  |   | 
Edie  |  26. 11. 2018 01:08

Dochází někomu, že až bude těch elektroaut hodně a bude daleko větší poptávka po elektrické energii, že taky rapidně zdraží a nebál bych se říct že o 1000%. Někde se ty ušlé ropné zisky musí vrátit jako bumerang. Ale hlavně že všichni jste zblbnuty zachraňováním planety, ono na to člověk ani nemusí mít vliv a je to prostě prirozeny cyklus země. Baterie vyrábí dominantně Čína a bude si moct diktovat co bude chtít. Proč myslíte že se zakazují staré žárovky a nutí vám ledky... Aby až se elektřina skokove zdraží aby jste platili pořád stejně nebo víc jako s vlaknovyma zarovkama.

Dokáže si někdo představit to množství energie, co by bylo potřeba když se nahradí všechny spalovací motory ? A kapacita přenosové soustavy ...? A jaderná elektrárna je pěkná věc, ale stavět nový znamená náklady, který zaplatí zákazník, takže ne že se bude levnější a ekologická... Elektřina se stane stejně vzácná jako bude za chvíli voda na některých místech.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 11. 2018 03:34

Ty si musel při psaní těhle blábolů vydejchat a vyprdět strašný množství CO2 a skleníkovejch plynů. Aby si za chvíli nemusel na emise čóveče.
Elektrický energie spotřebujem ještě míň než kolik každej rok vyvezem a kolik jí propálíme v rafinériích. Nebo si opravdu tak hloupoučkej a mysliš si, že ti benzín padá rovnou z nebe a chytá se do kýblů a naftu chčijou bílý jednorožci?
Vo tom, že se k tomu zbavíme i sraček a CO2 co lítá z vejfuků spalovacích popelnic ani nemluvě.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 11. 2018 10:24

Kde tu čistou elektriku vyrobíš, když zakážeš atom a uhlí?
Ve větrníkách a solárech? Čéče, to aby Británie, Francie a Německo dohromady postavili tak 900 000 větrníků a osázeli tak 4 miliony hektarů solárem.

Jinak utopie, navíc nestabilní věci a přečerpávací stanice a baterie stojí raketu, životnost navíc tak 5-10 let.

Baterie jdou hrozně napřed vid, ale Lionka v mobilu a notasu s bídou vydrží 2 roiky, pak je na 40% kapacity.
Divný vid

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 11. 2018 08:52

Těch odkazů na články, kde byla potřebná kapacita rozvodové sítě (už dnes postačuje) a potřebná výroba elektřiny pro teoretickou náhradu všech vozidel v ČR elektromobily, tu bylo za poslední rok nespočetně. Fakt je nutné znovu a znovu psát takové nesmysly, namísto toho, aby sis ten článek konečně taky jednou přečetl?

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  27. 11. 2018 00:36

máš podobně bujnou fantazii, když si zapneš doma vysavač nebo televizi? Pozor - jsou na elektřinu?
Když by se hned nahradili všechny spalováky elektromobily, tak nebude skoro žádný odběr nafty a benzinu, zmizí čerpačky (jedou na elektřinu) zastaví se ropovody (jedou na ele), zastaví se rafinérky (tohle je opravdu hodně energeticky náročný proces), sníží se těžba ropy (jede na ele) atd. ušetříme víc elektřiny než elektromobily spotřebují...

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 11. 2018 10:26

Evropa někde těží ropu krom Norska? Kde?

Všechno dovz rusko, arábie, asie, jižní amerika, afrika atd.

Místo čerpaček musíš postavit miliony dobíjecích stanic, kolik energie spotřebuješ při jejich výstavbě, výrobě, dovozu na místo určení?

Kolik energie spotřebuješ na stavbu zbytečných továren, na těžbu a zpracování lithia, niklu, mědi....

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 11. 2018 09:26

"Evropa někde těží ropu krom Norska?"
To hadam nemyslis vazne. Chlapce, nemas elementarne znalosti z problematiky.

Britania tazi ropu v Severnom mori.
Rumunsko tazi ropu doma v celkom slusnych objemoch.
Ropa a zemny plyn sa sa tazia aj v Cechach a na Slovensku.

https://www.indexmundi.com/energy/...

Odpovědět  |   | 
Marty  |  28. 11. 2018 09:39

jo pro veděcké účely anebo rumunský naleziště s 0,0 prd produkcí.

Severní moře není kontinent.

Takže se ptám znovu, kdo z Evropy těží mimo oceán ropu?

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  26. 11. 2018 15:02

Vzhledem k to že ve vozovým parku JZD to patřilo po staré multikáře k nejlevnějšímu náklaďaku vubec. Už chci vidět ho lidi kupujo tak kam dotěď.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  26. 11. 2018 18:10

Rozhodnutie urcite prospeje. Znacka sa stane do roka absolutnou legendou.

Odpovědět  |   | 
Iveco elektro  |  28. 11. 2018 19:09

Třeba Iveco daily podvozek na baterky stojí od 120 000 euro. Čtete dobře, 3 000 000 na startu. To koupí jen blázen a nebo dotační podvodník.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A