Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.
Je tomu rok, k tomu dva měsíce. Tehdy jsme do detailu prohlédli novou automobilku Avie v Přelouči. Modernizovaný model D120 se zde akorát začínal vyrábět na skromné, avšak nové montážní lince. Kapacita mohla tehdy stoupnout až na 1 200 vozů ročně. Jenže plány se mění.
Čtyřválcový motor Cummins se zdvihovým objemem válců 4462 cm3 a maximálním výkonem 152 kW (207 koní) spojený se šestistupňovou manuální převodovkou ZF totiž již nesplňuje nejnovější evropské emisní normy, i když se ji podařilo dostat na základní Euro 6. Není to ale jediná překážka.
"Z důvodu vývoje situace na trhu, chystaným novým emisním regulacím a dalším požadavkům zvyšujícím náklady na produkci užitkových vozidel v kategorii, v níž Avia vyrábí, došlo k přehodnocení strategie společnosti. Bylo rozhodnuto o ukončení sériové výroby automobilů AVIA s dieselovým motorem," uvedl pro ČTK mluvčí holdingu Czechoslovak Group Andrej Čírtek.
Budoucnosti Avie však tímto zapovězena není. Společnost se snaží urychlit vývoj elektrické verze. "Intenzivně jednáme s potenciálními partnery, kteří disponují potřebným know-how a technologiemi v oblasti elektropohonu a pro které by Avia byla vhodný partner pro výrobu podvozku," uvedl Čírtek.