Dieselová Honda Civic je už v Česku k mání i s devítistupňovým automatem

Honda u Civicu rozšiřuje nabídku převodovek k dieselové šestnáctistovce.

Široce přepracovanou vznětovou šestnáctistovku jsme v novém Civicu již otestovali. V kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nás tohle pohonné ústrojí potěšilo kultivovaností a nízkou spotřebou. Nyní si na své přijdou i příznivci dvou pedálů.

TEST Honda Jazz 1,5i-VTEC: Může být sportovní? Motor na to má!

TEST Honda Jazz 1,5i-VTEC: Může být sportovní? Motor na to má!

Na českém trhu je totiž už možné objednat si dieselový Civic s novou devítistupňovou samočinnou převodovkou. Jedná se o planetovou převodovkou s hydrodynamickým měničem točivého momentu, která tak doplňuje skříň CVT dostupnou u zážehových motorů. Zajímavé je, že možnost objednat si naftový Civic s automatem je tu vůbec poprvé v historii. Honda slibuje, že nová skříň bude umět plynule a rychle přeskakovat několik převodových stupňů.

Motor dosahuje maximální výkon 120 k (88 kW) při otáčkách 4 000 ot./min. a točivým moment 300 Nm při 2000 ot/min. S tímto motorem ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou Civic dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11 sekund, tedy o půl sekundy pomaleji než manuál, a dosahuje téměř shodné maximální rychlosti 200 km/h.

Honda chce znovu překonat rychlostní rekord. Sekačka má uhánět přes 240 km/h

Honda chce znovu překonat rychlostní rekord. Sekačka má uhánět přes 240 km/h

K dispozici bude nová kombinace dieselu a automatu jak v pětidveřové, tak čtyřdveřovém provedení Civicu. Objednávky jsou prý již přijímány, české zastoupení ale zatím ještě nevydalo oficiální ceník.

Honda Civic - srovnání vznětové verze se zážehovými + konkurent
Model Honda Civic Peugeot 308
Motor 1,6 i-DTEC 1,6 i-DTEC AT 1,0 VTEC TURBO 1,5 VTEC TURBO 1,5 BlueHDI EAT8
Převodovka 6M 9A 6M 6M 8A
Zdvihový objem [cm3] 1597 1597 988 1498 1499
Válce/ventily 4/4 4/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 88/4000 88/4000 95/5500 134/5500 96/3750
Točivý moment [N.m/min] 300/2000 300/2000 200/2250 240/1900-5000 300/1750
Maximální rychlost [km/h] 201 200 203 220 206
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,5 11 10,4 8,2 9,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,5 - 4,8 5,8 3,7
Základní cena [Kč] 509.900 - 469.900 639.900 580.000
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků