Dieselová doba pomalu přichází, Evropa vede

106 komentářů

martin
20. listopadu • 18:44

nabizim čisty řepkovy olej lisovany za studena do nakladnich aut tel.733117420

undatra
20. srpna • 22:50

Ten rozdil v cene neni tak zasadni. Je to spis politika vyrobcu, aby vydelali na modnosti nafty v EU. Rozdil ve vyrobnich nakladech bude par tisic. Prave ted kupuju toyotu avensise 2.2 diesel za cenu 1.8 benzinu protoze je to skladovy auto a je na nej 15% akce. Na benzin jsem dostal max 7% slevu. Vybava plna (krome navigace). A co jsem mel moznost svezeni s tim dieselem (110kW) 6 stup. manual tak to bylo o 100% lepsi pocit nez 108kW dvoulitr se 4stupnovym automatem. Samozrejme to ma filtr pevnejch castic, ne jako ten vychvalovanej smradlavej a zastaralej 1.9TDI od VW (vim o tom novym dvoulitru, ale to uz je darda)
A co je na tom nejlepsi - clovek ujede na nadrz 1000km - a to se vyplati ;-)

Me2d
21. srpna • 11:22

No tak pockej, az ti rizeni v Avensisu utrhne ruce :-) budes poloinvalida, a to se teprve vyplati. Holt ten motor je trosku tezsi, nez se cekalo.

M.art.in
20. srpna • 20:48

Myslím že v dnešní době je blbost porovnávat jestli je lepší nafta nebo benzin. Co takhle výsledky letošní 24h LM ? Měl sem pár benziňáků a to rozhodně žádný ořezávátka (Primera 2,0 GT, Peugeot 306 S16, 205 od Guttmana 180 koní) parádní záležitosti. No teď jezdím v 407SW 2,0 HDI a proč? Protože to má krouťák, výkon no prostě to jede. Navíc v zatáčkách s tím ujedu třeba i tomu 180 koňovýmu prckoj protože to je prostě auťák... PS. doporučuju zkušební jízdu v 607 2,7 HDI pak pochopíte o čem je nafta.

Martin Reiser
21. srpna • 11:39

No není každej bohatej jako ty. Moje kapsa stačí na auta v kategorii Felda, Fábka, Astra, maximálně Megan.
Jinak nevím, co si při +- dodržování předpisů s těmi motory počneš, myslím že více než takových 55Kw/1000kg auta se moc neužije.

blecha
20. srpna • 20:00

keď tu v Európe "pokapeme" o pár rokov skôr na karcinogény, tak budeme mať na náhrobných doskách niečo v zmysle, že ako dobreže sused jadil o 2 litre na 100km menej, alebo mal vyšší krútiaci moment...

ron
20. srpna • 13:38

Benzín a nafta budou čím dál tím dražší. Začnou se vyrábět i z uhlí (kterého je relativně dost). Pak už nebudou vůbec..
Aby ethanol nebo methanol nahradil benzín s naftou, bylo by potřeba obrovské množství zemědělské půdy. Takové množství není absolutně dostupné.
To samé s olejem např. z řepky.
Nahrazení benzínu s naftou elektřinou (vodík, baterie atd.) by vyžadovalo stovky nových jaderných elektráren. Ty taky nejsou a pochybuji, že budou..
Takže to vypadá, že až dojde ropa, budeme na tom všichni špatně. Tak buďme rádi, že si ještě můžeme užívat "silniční věk".. :-D

Hekynen
20. srpna • 9:51

Jdeme s tím k šípku! Dýzl patří do traktoru a ne do osobního auta. Zatím je benzín lepší. Dokud nebudou na naftu jezdil Formule 1, tak je benzín lepší. A na něj budu jezdit i já.

buri
23. srpna • 1:50

No pravda,formule na ní nejezdí,ale v 24 hodin Le Mans vyhrála tuším loni Audi s motorem TDI ! Tuším 10 Válec !!

podepište petici proti si
19. srpna • 22:49

podepište petici proti silničnímu zákonu www.chcetezmenu.cz/petice a čtěte www.chcetezmenu.cz a www.stalose.cz

Jirka
19. srpna • 23:21

Jdi do pr...le, nejezdi jako prase a nemusíš tu cancat blbosti

Haya
19. srpna • 21:51

a jinak s tím Ad Blue, fajn další věci, který si nechají firmy ovcemi rádi zaplatit B-] chudáci dopravci, potažmo daňoví poplatníci...

petrumr
19. srpna • 20:46

Nejvíc mě potěší,jak do fabkyII budou zastánci nafty lít tu močovinu,ale když to budou kupovat od tatrováka a spletou si nádrže:-))

DeeJay
19. srpna • 19:44

:-D teda lidi já nevím - dokud nezačneme jezdit levněli na nějaký rostlinný olej atd... prostě na něco co si vyrobíme sami a nebudeme to muset dovážet říkám,že je to skoro fuk avšak říkám "Nafta se lije do kamen" :-P Sám mám ZETEC 2.0i a rád si s oktáfkou 1,9TDI na dálnici vytřu :-D

Jakub
19. srpna • 19:58

Tak nevim, nalož do svýho 2.0i ZETECu 4 lidi a pak si s tebou Oktávka 1.9TDi 81kw vytře prdel nápodobně. Už se doprdele naučte že motor dva výkonový parametry a každej říká něco a pak je tu ještě poměr výkon váha. Takže za předpokladu že to máš v nějakým escortu či mondeu, si s tebou vytřu prdel i se s vou starou Corsou 91 1.3karb 82ps a to jenom proto že váží polovinu něž ty dvě voloviny co jsem psal výše.

Hekynen
20. srpna • 9:58

A já si vytřu tu "tdi". A s Oktávkou Combi. Jenže Oktávku s motorem... 1.8 20V TURBO 110 kW. Nic jiného jsem tam pod kapotu nechtěl (RS v té době ještě nebyla)... Co furt lidi máte, s tím vytíráním a natíráním! Ve služebních autech máme nafťáky. S tím se hold nic nenadělá. Naštěstí já si to své služební auto zařídil jinak. Takže jsem si mohl vybrat motůrek. Jinak bych taky jezdil v chrochtáku. Pro mne benzín lepší, klidnější a tišší chod, spotřeba dobrá, provoz cenově výhodnější, výkon perfektní. Nenahrkávám 60 tis ročně, jen 20 tis.

Jakub
20. srpna • 13:03

Nechtěl jsem tady vytírat prdele, jen poukázat na to, k čemu je údaj o kroutícím momentu. Jinak samozřejmě nalož si do auta plno(lidí i nádkladu) a pak si stou TDi zkus vytřít. TDi pojede tišeji, klidněji, levněji a hlavně i rychleji. Jestli nevěříš někoho popros a on ti to předvede. Tady je výhoda dieslů ne při ježdění v jednom, to je pak jen o tý spotřebě. A lidi si to pořizujou hlavně kvůli rodinnýmu cestování ne?
Jinak taky radši jezdim na benzin, a protože rád jezdim svižne tak mám auto jaký jsem psal výše, nevozim v něm rodinu, ale sebe a ještě jsem nepotkal jedinou oktávku co by mi na rozjezd stačila ani 20V turbo, ale zase je to jen o poměru výkon/váha, a o tom že mám čtyřkvalt a dvojka jde do 110 :))

Hekynen
20. srpna • 20:19

TDI pojede tišeji, klidněji a hlavně i rychleji? Tak to teda nevím, co máme ve firemnách oktávkách za TDI (jedna 81 kW, druhá 74 kW). A mimochodem, dvojka mi přes 110 jde taky. Dvacetiventil je dvacetiventil. A ještě navíc přeplňovaný. Ale jinak - každému dle jeho gusta, peněženky, zaměstnavatele a já nevím ještě podle všeho. Hezký den. PS ale můj nej dopravní prostředek je stejně to moje kolo kolečko, můj Ridley...A jsem ho schopen "hodit" do kufru bez demontáže čehokoliv;-)

stoural
19. srpna • 18:09

Proc bych si mel koupit naftovy motor?- je asi o 40-60 tisic drazsi, nez odpovidajici benzinovy
- cena benzin/nafta je plus minus stejna
- s benzinem bezne jezdim kolem 5l/100 km.
- u naftaku platim vetsi povinne ruceniJak sami vidite, naftak ma same "klady" oproti benzinu :-PB-]

Armando
19. srpna • 20:21

Hlavně že si to dokážeš pěkně odůvodnit. Aspoň se ti lépe usíná ;-)Nicméně mezi námi nejsou takoví jako jsi ty, kteří jezdí jednou za týden k tetičce na vesnici pro vejce, šetří každou korunu a dokáží s benzínovým autem jezdit za 5l. Což mezi námi (pokud nejde o nějaký litrový motor - který teda pro pohodlné svezení více jak jednoho člověka prostě nestačí) je naprostá demagogie.

stoural
20. srpna • 11:32

Za rok jsem najel 30 tisic km, nesetrim kazdou Kc, a nemam litrovy motor.Staci :)

Armando
20. srpna • 13:05

Tak nám pověz, kdo tě tahá na laně? :)A neboj se a rozveď tady, v jakémže voze to jezdíš kolem 5ti litrů? Já jsem velmi zvědav :)

Jarda
19. srpna • 14:58

Vznětový motor má o 28% větší účinnost oproti zážehovému, se stejného množství paliva vydá více energie, to znamená že dojedete rychleji a dále než se zážehovým motorem. Může spalovat kromě nafty také různé oleje jenž se dají pěstovat na nevyužité zemědělské půdě. Má mnohem více rezerv v dalším vývoji ( vícenásobné přeplňování, piezovstřikování a pod.).
Až arabaši zavřou kohoutky a vlády Evopských zemí pochopí nutnost alternativních zdrojů energie a daňově zvýhodní provoz aut na alternativní paliva, budeme za 10-20 let jezdit na řepkový olej a metyalkohol. Vzhledem ke klimatickým podmínkám v Evropě bude ekonomičtější výroba olejů ke spalování v automobilech oproti metylalkoholu.

klukjakobuk
19. srpna • 16:01

Nezapomeň na tu studii, ve které bylo spočítáno kolik se z 1 ha řepky dá vyprodukovat litrů. Pak mel něco o náhradě nafty řepkou. To nemluvím o tom, že zhruba 30% populace jsou alergici a z této skupiny plná třetina na řepku. Takže jedinou možností do budoucna je zkrátka etanol a vodík;-)

Izak
21. srpna • 13:05

Nejvetsi vyteznost ma lneny olej, takze prumyslove konopi na kazde vesnici ;-)
Jinak strejda jezdi na 100% repkovi olej, slunecnicovi min tahne.
Rikal ze pres jaro leto v pohode, akorat se 1-2 min zahriva a pomalu se rozjizdi, pak ale neni rozdil poznat, takhle jezdi uz pres rok, nema upravu auta s predehrivanim, motor nesmrdi, min hluci a jede klidneji, spotreba stejna, a potravinarsky repkovi olej je velice cisty .... a stoji v akci 15-16 Kc litr, takze jezdi za 1/2 ceny.Jinak na olej jezdi Turbo Diesel, stary diesel a pry nejezdui vzduchem preplnovany, akorat nevim co je muj ford TcDI ??? je to TDI nebo CDI ??? Podle me zvitezi vznetovi motor s elekto, clanky se nabijeji cim dal rychleji, cim dale vice pojmou, el motory zvysuji svoji ucinnost, v Japonsku uz maji el. vozitko, ktere ujede 200Km na jedno nabiti, pokud by se nabijelo 15minut, bylo by to v pohode, ale ono se nabiji az 5 hod .... takze hybrid: olej,elektro, sluncni panel na strese (jen jako doplnek)

ja
19. srpna • 17:16

Kde ten vodik vezmete? Z ropy nebo z jaderne energie, ktera dnes moc politicky pruchodna neni (bohuzel)?

mr.Cože
19. srpna • 19:30

To si snad děláte prdel ne? Vodík z ropy? Vodík hlavně z vody!!!!! Jinak všem co to zajímá doporučuju google a hledat, motor na vodík je znám už od roku 1973(nic dřív jsem zatim nenašel tak netvrdim že nexexistoval dřív). A když malinko pohledáte, najdete návod jak předělat jakejkoliv karburátorovej motor na vodík asi za 14.000,- kč

Jeník
19. srpna • 20:51

H2 se hlavně vyrábí ze zemního plynu, pokud se vyrábí z vody je zapotřebý velká spousta elektřiny která se dá použít rovnou k pohonu auta. H2 se v automobilu velice těžko skladuje, a "předělat jakejkoliv karburátorovej motor na vodík asi za 14.000,- kč"? To je snad největší vtip který jsem v této diskuzy přečetl. Klasický spalovací motor je pro spalování vodíku krajně nevhodný. Vodík má nízké oktanové číslo (pro štouraly "odolnost proti klepání), nízké mazací schopnosti............ Vodík je mnohem vhodnější do palivových článků nebo do proudových motorů.

Armando
19. srpna • 20:15

Sice za 14 tisíc, ale bezpečnost nulová. Vodík dokáže poměrně solidně bouchat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
19. srpna • 21:23

Stejně jako benzní, tedy jeho výpary, které se velmi snadno uvloňují, proto raději nevycházejte na ulici. B-]

Flasi
19. srpna • 21:28

Nikoliv. Vodik je horsi, podstatne.

Flasi
19. srpna • 20:15

Mila vodo, bud tak hrozne laskava a roztrhni se na vodik a kyslik. Asi tak nejak si to predstavujete?

ITTI
19. srpna • 16:27

Dnes jsou všichni alergici,riziková těhotenství,dyslektici,dysgrafici....B-]

buri
19. srpna • 14:31

No já nafťáka mám,a jiné auto bych asi nechtěl,ale to je jiná věc,jelikož pracuju ve firmě kde z našich linek denně sjíždí zhruba 4000 ks čerpadel systému Common rail,tak nám byly plány na příští rok poníženy o 300 000 ks/rok - čerpadel,což je hodně !! a svědčí o tom že trh je nasycen nafťáky a lidi si nebudou každej rok kupovat nové auto !! Ani u nás a ani v Evropě.

Speed
19. srpna • 15:19

Buri pokud dobře počítám tak příští rok má 250 pracovních dnů a to znamená že jste měli vyrobit 1 000 000 čerpadel. Pokud vám snížili plán o 300 000 ks, tak jednu třetinu roku nemáte co dělat.
Pokud nelžeš:-P tak vaše firma zřejmě zkrachuje!!!!!!:-(

buri
23. srpna • 1:40

Trošku tě zklamu,my děláme v nepřetržitým 12ti hodinovém provozu,káždá ze 4 linek za těch 12 hodin vyhrne zhruba 1100 čerpadel ! Jenže už od Září jedna linka jde jen na tři směny,už začali snižovat výrobu teď ! Prostě trh je nasycen ! Jinak tvé počty jsou nepřesné,na příští rok měly plán 2.4 milionu čerpadel,ale je jen 2,1 mil.čerpadel :(

bobr
19. srpna • 13:56

Auto nemam a naftaky mi desne smrdi. Takze naftu nebrat. :o)

radek
19. srpna • 13:54

Odhady byly .. jak proste ...

kaza.xx
19. srpna • 13:05

nedivím se. nafta se dá pomalu vyrobit z lecčeho, výkon a výdrž dieselů už pomalu pokořuje i spor'táky, jejich spotřeba je fantastická a tím nezatěžuje tolik výrobu a nezůžujou se zásoby, síla dieselu se prostě nedá srovnat s benzínem. Dle mého názoru za pár let budou v benzínu jen sporty a super sporty. Ostatní auta diesel. Hlavně jen by to chtělo trošku srazit cenu provozu motorů. to co se ušetří na naftě oproti benzínu zas se utratí do provozu motoru. jediná škoda. Jinak zahřátý diesel dneska pokořuje i sprinty na 400m benzíňáků;-)
ale to je můj názor

Jarda
19. srpna • 19:30

Zahraty diesel pokoruje sprinty na 400m benzinaku ??? Kdes to vycetl ??? Ftip roku :-D:-D:-D

Izak
21. srpna • 12:47

Tak tak a hlavne turbo benzin potrebuje chladic jak prase, takze tepelne ztraty

xX
19. srpna • 14:34

Hmm, akorat ze naftaky splnujici emise Euro IV jsou co na urovni Euro II u benzinu. Nemluve o oblacich dymu i za supernovyma a cistyma naftaka (AudI A4, novej passat, novej MB). Budoucnost je podle me ehanol a hybridy ... Navic vykonove na tom bude nafta vzdycky hur - je treba srovnavat srovnatelne - takze turbodiesel a turbobenzin, kde chrochtak proste sanci nema ....

Armando
19. srpna • 20:12

Jenže kolik lidí se rozhoduje mezi turbonaftou a turbobenzínem? Turbobenzín žere snad i trávu kolem cesty, což u turbonafty nehrozí.
Srovnávat si můžeš co cheš, systém těch motorů je odlišný a tudíž nějaké "je treba srovnavat srovnatelne" je absolutně zcestný názor. Pokud v tom vidíš jenom turbo a turbo, tak se v tom moc nevyznáš.

Jarda
19. srpna • 19:28

Tak to je. Ropak ma jen jednu vyhodu a tou je spotreba. Jinak ve vsem ostatnim hraje druhy housle. K tomu ethanolu a hybridum bych jeste pridal vodik :-))

renesis
19. srpna • 15:11

přesně ! B-]

Cynik
20. srpna • 12:05

Ovsem "chrochtak" v porovnani s turbobenzinem se nechyta ani spotrebou - ta muze byt u preplnovaneho benzinu az dvojnasobna.

renesis
19. srpna • 12:03

NAFTA JE NUDA ! ! ! ;-)

bobo007
19. srpna • 11:24

http://www.bencar.cz/navody19.htmzde uvedeny vzorec a vsechny promenne v nem urcuji vse. Kdybychom chteli byt opravdu dusledni, mel by se jeste zohldenit financni rozdil v nakupu noveho vozu benzin X nafta ve smyslu uslych uroku z tohoto rozdilu do bodu zvratu.

Jakub
19. srpna • 11:24

Doufám, že za deset let už nebudeme muset volit jen mezi benzínem nebo naftou. Rád bych aby se začaly vyrábět elektrombily, případně vozy s pohonem na vodík. Ekologická situace ve světě začíná být katastrofální a velkou mírou k tomu přispívají právě benzín s naftou.

phanatic
19. srpna • 13:05

Přesně tak. Já doufám, že tak za 5 let už bude mít každá automobilka v nabídce hybridní agregát za cenu srovnatelnou s klasikou. Japonci už k tomu mají našlápnuto hezky. Bohužel to bude stejně jedno, protože jakmile klesne spotřeba ropy, tak monopol zvedne její cenu, stát zvýší daně, aby měl z čeho látat svojí rozhazovačnou politiku a nula od nuly pojde :(

ITTI
19. srpna • 16:23

Jo, a u takového BMW mají pocit,že to bude hybrid,ale spalující naftu,skrz účinnost a množství paliva. Průser,co? Japonsko je specifická nenaftová země. To není kritérium,kam se bude vývoj ubírat. Být v něčem momentálně první, neznamená zvítězit ;-)

bingo
19. srpna • 12:57

A jeste vetsi letecka doprava, letels letos nekam na dovolenou ;-)

casc
19. srpna • 10:27

Ach ten češtin, za poslední větu by si autor zasloužil odstřelit :-)

petrumr
19. srpna • 20:40

táhni do prdele,profesore,tady se bavíme o autech3-[

Mem
20. srpna • 9:56

Jj, ale stejně bys měl mít za každou čárkou mezeru B-]

query
19. srpna • 11:10

Tak tohle je moc aji na propadlika ze treti tridy... Nejsem nejakej pedant ale tohle ja vazne moc... :-D:-D

Bobek
19. srpna • 11:04

Snad to neopraví na "bili"...

čenda
19. srpna • 9:50

je jeste jedna moznost, pohanet ho rostlinnym olejem. Mrknete na rapidoil.cz .

123
10. září • 18:49

Český trh a přestavbové systémy společnosti rapidOil AG/biodriveVážené dámy a pánové,v poslední době jsme si častěji všimli firem v České Republice, chlubící se našimi zkušenostmi a technikou, které pod naším jménem prodávají přestavbové systémy na rostlinný olej,.Tímto výslovně upozorňujeme na to, že v Čechách nemáme žádné obchodní vztahy se společnostmi stejného či obdobného jména (rapidoil). Tyto společnosti jednak nedisponují naším Know-How, ani naší technikou. Tyto pochybné firmy nejsou rovněž žádnými nositeli licence švýcarského výrobce Biodrive.Výslovně Vás proto varujeme před přestavbami nabízenými v Čechách pod názvem „rapidOil“ či „biodrive“. Fyzikální vlastnosti rostlinných olejů při použití jako náhrada motorového paliva v sobě skrývají Risika. Neodbornou montáží přestavbové sady nelze vyloučit škody na motoru, převodovce a škody nebo poruchy na mechanické i elektronické části vozidla.V případě že disponujete informacemi o takovýchto společnostech, prosíme Vás, abyste se s námi spojili. Kdykoliv rádi zodpo-víme Vaše dotazy k přestavbovým systémům i k nasazení rostlinného oleje jako paliva pro motorová vozidla !S přátelskými pozdravyrapidOil AG
www.rapidoil.de

Coufi
19. srpna • 9:40

Jen počkejte až si chytrý evropský úředník všimne jak se diesly a nafta dobře prodávají, nasadí daň a všichni se ochotně a rádi vrátěj k benzínu. ;-)

Brano
19. srpna • 11:24

Oni si to vsimli uz davnejsie a sa na europskej urovni sa uz dohodlo, ze postupne sa bude zdanovanie nafty vyrovnavat (t.j. zvysovat) na uroven benzinu. Nepametam si teraz presny rok, ale mam pocit ze okolo 2012 by sa to malo vyrovnat.

phanatic
19. srpna • 13:17

Jenže cenu nedělají jenom daně. Nafta je levnější na výrobu a dá se dělat i z jiných surovin, než z ropy. Navíc naftové agregáty mají nižší spotřebu, takže i při stejné danové zátěži vychází nafta výhodněji.

cc
19. srpna • 14:09

Pouze pokud hodně jezdíte, jinak je výhodnější v celkových nákladech benzín.

xX
19. srpna • 14:29

To je samozrejme blbost ... vyroba nafty je drazsi nez benzinu (staci se podivat na pomer ceny benzinu/nafty ze zemi kde neni nafta danove zvyhodnena). Navic benzin jde delat i z uhli ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
J
19. srpna • 15:33

no jasne, az na to, ze nafta se narozdil od benzinu vpodstate nevyrabi, jelikoz jde o odpad pri vyrobe ruznych maziv. Ono se tomu taky totiz jinak rika lehky topny olej.

Switch
19. srpna • 9:34

Bleskovky by měly stručně a jasně vystihovat fakta a neměl by zde být prostor pro nějaké citové výlevy autora. Polepšete se, protože už v mých očích už ztrácíte pozici důvěrného informačního serveru :-/ A ty rádoby vtipná videa téměř každý den také patří jinam.

petrumr
19. srpna • 7:53

rotační čerpadlo ano,ale piezoelektrický vstřikovače,škrtící klapku atd-hafo elektroniky to né-diesl byl jednoduchej,ted NE a co je složité,tak leze do peněz.Do tří let bude nafta o 15 korun stát víc jak benzín:-|

cc
19. srpna • 8:09

Nevím s cenou nafty, ale s motorem má pravdu. V 45.000 !? se nám na Tranzitu zanesly trysky. Jedna stojí 12.500,-. Tak kde je ta úspora?
Naštěstí to Ford uznal jako záruku. Byť, jak jsem zjistil až po koupi auta, má Ford velice zajímavé praktiky pro uznání záruk.

ITTI
19. srpna • 14:00

On je taky malý detail,jaká nafta a kde se tankuje.Že mi na O1 po 120tis vše fungovalo naprosto v pohodě a trysky perfektní. Dnes to má jiný,auto asi 180 tis a nemá problémy,vlastně jeden byl:musel se vyměnit akumulátor,to jde...Je třeba tankovat naftu,ne to,co se za naftu občas deklaruje,viz ONO v Plzni:-D
Zažil jsem tak šílenou naftu z Makro Brno,že motor na ni běžel na volnoběh 10 min a funfl nové vstřikovače se zakously.

cc
19. srpna • 14:07

Převážně to byl Shell, ale máte pravdu, sem tam i od Makro apod... Teď už výhradně Shell, ÖMV - na doporučení Forda.

J
19. srpna • 15:31

Se musim smat, jak si nekdo mysli, ze kdyz si koupi benzin/naftu/... u shell, ze leje do auta neco jinyho nez kdyz to koupi kdekoli jinde. Kdyz pak clovek chvilu sleduje cvrkot, zjisti, ze jim vsem dodava stejna firma. Nj, nekdo si holt furt mysli, ze cim vic pruhu, tim vic adidas.Poradny auto s poradnym motorem umi jezdit na vsechno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Izak
21. srpna • 10:53

A proc mi oktavka s TDI na Shell, OMV a pod jede mnohem lip nez kdyz naberu u Er* , benziny (tam je to fakt hmus .. i natural) ... hlavne na dalnici je to poznat. Do Nafty se bezne dava kerosin, pry to v pomeru 1:1 nevadi, ale ja radsi kvalitu, a potreba je na naftu ze Shell a OMV mensi, ale jeste lepsi je, kdyz natankuji v nemecku.Jinak nechapu co s tim ti pumpari delaji, strejda uz pres rok jezdi na repkovi olej z supermarkeu a je nadmiru spokojen, spotreba stejna, auto nesmrdi, motor je tizsi, akorat nez se auto rozehreje (cca 1-2 minuty) se pomalu rozjizdi, hold viskozita

MM
19. srpna • 21:03

Ano, vetsina si to nechava vozit z Rafinerske... jenze ne vsichni si odtamtud vozi to same, kazdy si objedna, co presne chce a s cim to chce namichat (aditiva) a pak si pro to zajede. Takze neni pravda, ze vsichni maji to same.

jogurt
19. srpna • 22:53

Hydrokrak běží v Kralupech, Pardubicích, Litvínově, Bratislavě a Vídni. K tomu se dováží nafta i benzín z Polska po kolejích a občas se doveze i z Německa. Domněnka, že všichni berou stejné pohonné hmoty, je naprostý omyl. K tomu ještě každý má svá aditiva.

Karel_
19. srpna • 17:13

Je videt, ze o tom vis hovno.Vsechny pumpy sice berou PHM bud z Ceske Rafinerske nebo ze SlovNaftu, lec pokoutni pumpari to pancuji srackama.
OMV, Shell apod jedou na franchisingu a SETSAKRA si kontroluji, zda franchiser nedela bordel. Pokud ano nasleduje LIKVIDACNI smluvni pokuta a konec franchisingove smlouvy. Pumpari od Shellu apod si SETSAKRA daji pozor na kvalitu, jinak proste konci.

petrumr
19. srpna • 20:37

OMV bere z rafinérky od Vídně.A u nás i Krodos-dováží to vlastní cisternou.

lobo
19. srpna • 15:40

to by do kategorie poriadne auta spadali len ruske nakladaky...

guseppe2
19. srpna • 15:30

Moje zkušenost - naftu od Shell a OMV, v zimě mě při -15°C zamrzla nafta nabraná od Benziny. Co je to pak za kvalitu si dovedete představit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mem
20. srpna • 9:53

Zas bych to tak nezobecnoval - otec tankuje taky u Shellky, bral tam v zime dokonce nejakou primes proti mrazu, a taky zamrzl (mozna ale bylo vic nez -15, to byly ty extremne chladne dny tuto zimu, jestli si vzpominate)

jogurt
20. srpna • 23:03

Pokud nemáš na podzim odkalený palivový filtr, můžeš brát naftu kdekoliv, dolívat do ní cokoliv a stejně zamrzneš. Chce to aby taťka buď dal na podzim káru do správkárny, nebo povolil takový ten plastový bazmek naspodu filtru, humus ze dna vyteče, zasejc to utáhneš a pak jezdíš v zimě jak pan starosta.
Nerměl jsem zatím za léta s diesely žádný problém ani při -27°C.

jogurt
19. srpna • 20:19

Si chtěl jezdit na vodu, co, že tankuješ u Benziny. Mám dobrou zkušenost a Shell, OMV, Esso, Agip a světe div se, Globus. Mizernou s Aralem, u Benziny, Parama a noname netankuji.

phanatic
19. srpna • 13:12

To ovšem dokazuje akorát to, že ford neumí diesley dělat a navíc má přeražené díly.

Kurt
19. srpna • 8:00

S´to trochu přehnal s jointem, ne? Už to vole nekuř, pak děsně blábolíš.

jozef77
19. srpna • 9:26

B-]:-)

Ladislav N.
19. srpna • 6:06

Vzhledem k tomu, že v EU je cena paliv určována zdaněním a administrativními zásahy (v USA nikoliv), muselo být zřejmě pro občany výhodné nakupovat auta se vznětovým motorem. Pokud je administrativně (cenově) zvýhodněna nafta oproti benzínu a diesel se vyplatí, občané se chovají tržně. O ničem jiném to není.

JiVi
19. srpna • 7:26

t trznimu chovani maji byt nastaveny stejne podminky - ne, ze jeden souper ma administrativni vyhody - nizsi zdaneni a sakra volny limity exhalaci. to kdyby se nasadilo do jedne roviny, jako je to v USA, nafta by si proste neskrtla .. mimo jine hlavne kvuli splodinam.Na jednu stranu je plno lidi, co vykrikuje - zvyhodnit ekologicka auta, na druhou stranu si kupuji ... skoda slov :-/

ITTI
19. srpna • 13:54

Správně, a když důslednost tak pro všechny.Třeba Kjótský protokol a USA,že? Posílám odkaz fanouškům USA,jak jejich modla nepodepsala,spolu s dalšímyB-] hovadyhttp://meteorologie.kvalitne.cz/klimatologie/kjotskyprotokol.php

Kylix
20. srpna • 0:58

Ach boze! Dalsi ruda kedlubna sem tlaci svoje anti-ami zvasty a otravuje s tim vsude, kam jeji bolsevicke komplexy nepatri! Tak zaprve ruda kedlubno: Neexistuje JEDINY vedecky dukaz, ze globalni za oteplovani to proti cemu se radoby snazi bojovat Kjotsky protokol!! A za druhe, v USA nerika - nebudeme snizovat emise, USA rika - nebudeme podepisovat takovou nesmyslnou hovadinu jako Kjotsky protokol, jenom protoze to nahodou podpsala Evropa, kdyz to nepodepsala vetsina svetovych znecistovatelu jako treba Cina apod. Takze navrhnete neco lepsiho, co podepiseme vsichni. A v USA se rocne investuje do ekologie tolik, ze tolik nul ruda kedlubna jako ty neumi ani spocitat!! A uz laskave nelez do diskuzi, do kterych nepatris!!

ITTI
20. srpna • 15:15

Pro skutečné a nefalšované bolševiky je typické radit a určovat,kam kdo může a nemůže. Víš co? Nazdárek,teda čest, rudo-modrý soudruhu.:-D
BTW:největší antikomunisté a modrásci jsou bývalí členové KSČ,co tak mám odpozorováno.:-D Počínaje s.Tlustým (ODS)B-]

Ladislav N.
20. srpna • 1:00

:-D :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cynik
20. srpna • 12:03

Proc volit takovy agresivni ton? Pusobi to stupidne a smesne.

richard
19. srpna • 15:14

Ty si nejaky nabruseny :) To ze je kjtosky protokol nezmysel, ktory si vymysleli politici a nie vedci Ti uz nevadi.

ITTI
19. srpna • 16:19

Vědci zjistili exaktní fakta a politici to upravili formou smlouvy. Tak chytří ti politici zase nejsou,aby na tohle přišli sami. Ale někteří,když už jsou volové,si nechají někdy alespoň něco vysvětlit,což evidentně není případ všech politiků,ale i řady nepolitiků. Já napsal jenom pravdu. Nebo ono není glob.oteplování? Opravdu není? Aha, pokud není, tak to je pak složité...:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozef77
19. srpna • 22:18

mas pravdu;-)

Kylix
20. srpna • 1:12

Prosimte uz tolik nechlastej a napis sem JEDINY dukaz, ze za globalni oteplovani mohou exhalace! Akorad kecas svoje rudy zvasty!!Taky pro tebe mam neco na cteni:http://www.osel.cz/index.php?clanek=1834:)

Flasi
20. srpna • 11:45

http://www.phun.org/newspics/funny_friday/776.jpg

Ladislav N.
20. srpna • 0:58

No, plést "globální oteplování" mezi vznětové a zážehové motory je nejspíš blbost.
Mimochodem - globální oteplování - a ochlazení - je na Zemi cyklický jev a ti, co chtějí "poručit větru, dešti" ať si trhnou nohou! :-P

BlackRider
20. srpna • 9:56

A ted jeste tu o ty neexistujici ozonovy dire prosim :)).

Good
19. srpna • 12:00

Uvidíme, jestli máte pravdu - nafta se do USA silně tlačí ( MB, AUDI, VW, BMW a další) a již splňuje i Kalifornské limity B-]

jogurt
19. srpna • 6:27

Máš v zásadě pravdu, jen to není úplné.
Mírně nižší zdanění nafty v tom nehraje zásadní roli, ostatně nedávno i u nás byla nafta dražší, než bzín a přesto zájem o diesely neklesal. Hlavním motivem je jejich nižší spotřeba aniž by to bylo zneváženo horší dynamikou.v USA stát na občanech neparazituje zdaněním tekutých paliv, která tak stojí přibližně polovinu ceny v EU a tím je tam zájem o nízkou spotřebu méně výrazný, jistou roli v tom hraje i defenzivní způsob jízdy, který benzínové motory spotřebou tolik proti dieselům neznevýhodňuje. To, že se v USA moc nedá koupit kvalitní nafta, vhodná pro moderní diesely a emisní limity je jen okrajový problém, který v případě zvýšení poptávky trh promptně vyřeší.

stoural
19. srpna • 18:11

Jestli je diselevy motor drazsi o 50-60 tisic Kc a nafta/benzin stoji cca priblizne stejne,pak se vam naklady do naftaku vrati po kolika, 100-150 tisicich km? A to se vyplatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Cw.
20. srpna • 16:23

tj. po dvou letech.
Nazdar.

Lidr
19. srpna • 18:49

Kupoval jsem si nové auto a rozhodoval jsem se mezi naftou a benzinem. Nakonec vyhrál benzin. A důvod? Hodně lidí naletí na skutečnost, že auta s naftovým motorem mají nízkou spotřebu oproti autům s benzinovým motorem. Jakmile si však spočítáte náklady na provoz a pořizovací cenu, zjistíte, že pravda je úplně někde jinde. Pořizovací cena mého byla o 60.000,- Kč nižší než s naftovým motorem, což znamená, že pokud bych ušetřil s naftou 1,- Kč na kilometr (což odpovídá zhruba realitě), pořizovací cena vozu by se vyrovnala teprve po ujetí 60.000 km, což může být třeba až za tři roky, pokud jezdím např. 20.000 km ročně. Zásadní problém však nastává jakmile si spočítáte ceny garančních servisů. Ceny se již sice přiblížily cenám s benzinem, ale je to pořád více, a to se nebavím o tom, že Vám žádný prodejce neřekne, že po ujetí určitého počtu kilometrů, budete nuceni vyměnit filtr pevných částic, kdy cena se pohybuje v řádů 50.000,- Kč a více podle typu vozu.

Anonym
30. srpna • 16:33

v řádu 50 000kč???
Nedavno jsem FAP filtr měnil a jeho cena byl 12 000kč

jozef77
19. srpna • 22:15

No neviem, ale s tym filtrom nemas pravdu. Ja som sa u dealera Hondy tu v Nemecku pytal na to,lebo moj syn tvrdil to iste co pises ty a on to poprel. Proste filter je tam nasstaveny na zivotnost auta. Sadze sa vzdy po urcitom ubehnuti kilometrov vo filtri FAP vypalia naftou a tym sa filter cisti. Toto som uz cital aj v Auto, motor a sporte, ked s tym vybehli ako prvi Francuzi v Peugeote.

jogurt
19. srpna • 20:16

Pokud jezdíš takhle málo, mohlo by to fungovat podle tvých počtů. jenže je tam háček. Ceny ojetých aut s naftovým motorem jsou znatelně vyšší, než u benzínů a rozdíl v kupní ceně nového vozu zůstává obvykle i při dalším prodeji. Takže realita je blíž k dieselům. Ostatně, před cca rokem dělal jakýsi automagazín srovnávací test aut různých značek a u minivozů byla návratnost investice do dieselu nejdelší, někde kolem 35000km, zatímco u větších aut to bylodaleko dříve, tuším že u passatu jim vyšla výhoda D už někde kolem 7tis. km.

Doporučujeme

Články odjinud