Obávám se, že to nebude zas tak jednoduché. Spousta těch motorů je už po záruce u x-tého majitele, navíc spousta z nich už ani nemá filtr pevných částic a o zaslepeném EGR ventilu nemluvě. Navíc vidím majitelé vozů, jak běží si doinstalovat něco, co jim zvedne spotřebu nebo omezí výkon vozu.
Ať furt jenom nekopu do naftové mrtvoly. Myslím si že podobný problém s emisemi by mohly mít i benzínové pidi motory s přímým vstřikováním paliva. Takový 1,2 FSI motor v režimu vrstvenné směsi musí taky produkovat "nádherné" emise NOx a pevných mikro částič. A čistotou asi nebude moc daleko od common railů.Prostě taková benzínová 1,4-1,6 s nepřímým vícebodovým vstřikováním a řízeným katalyzátorem je tak na vrcholu "čistoty" spalovacího motoru. Dál už jen s nafukováním pomocí turba,zmenšováním objemu a se zvyšováním tlaků paliva, prostě jen měníme jeden jed za ještě horší. No snad teď po téhle naftové aféře konečně někoho v Bruselu napadne, že proces spalování má taky nějakou hranici, za kterou se prostě nejde dostat a tenhle zvrácený trend downsizingu motoru konečně někdo utne! (Zajímavé, že v tom naftovém skandálu dopadly nejhůře ty menší bjemy). Prostě do auta patří pořádný motor :-P
...hned nasadit aj silnejsiu spojku. Len ako tip.
A to jako že proč? V našem fleetu je 11ks 1,6TDI s proběhem nad 200 tis. km a spojku mají jako jeden muž původní, funkční a bez náznaku jakýchkoliv potíží a to i přesto že s některými jezdí nemuži. Nebude problém spíš mezi sedadlem, volantem a pedály než mezi motorem a převodovkou?
Tak dieselgate je pro někoho nafouklá bublina,ale přesto se auta svolají jak na úpravy softwaru tak i hardwaru a to se děje v Evropě kde emisní limity nejsou tak přísné jako v USA.
Evropský byrokratický moloch přeci musí vyvinout nějakou aktivitu aby při náhlé aktivitě amíků nevypadal reálně, tedy jako blb.Takže vlk se nažere ale kozy zůstanou celé.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.