Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Zatímco motor 2.0 TDI čekají v rámci svolávacích akcí koncernu Volkswagen jen softwarové změny, downsizovaný motor 1.6 TDI projde i hardwarovými úpravami, aby vyhověl emisním požadavkům. Médiím to oznámil tiskový mluvčí německého ministerstva dopravy.

Zatím se přesně neví, co přesně bude Volkswagen u motoru 1.6 TDI, který najdete ve všech masových značkách napříč celým koncernem, měnit. Už dříve se ale mluvilo o tom, že vedle samotné úpravy řídící jednotky půjde také o výměnu vstřikovačů.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Ve hře je i možnost dodatečného namontování systému SCR s AdBlue, ale to by podle předběžných odhadů stálo koncern jen na materiálu skoro 10 000 korun na každém autě. Úprava se může týkat i systému recirkulace výfukových plynů.

Podle Volkswagenu začnou svolávací akce všech dotčených aut v lednu 2016 a do konce téhož roku by měly být již dokončeny. Někteří odborníci ale namítají, že zásah může ovlivnit vlastnosti auta a doporučují na servisní úpravu softwaru nejezdit.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků