Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Zatímco motor 2.0 TDI čekají v rámci svolávacích akcí koncernu Volkswagen jen softwarové změny, downsizovaný motor 1.6 TDI projde i hardwarovými úpravami, aby vyhověl emisním požadavkům. Médiím to oznámil tiskový mluvčí německého ministerstva dopravy.

Zatím se přesně neví, co přesně bude Volkswagen u motoru 1.6 TDI, který najdete ve všech masových značkách napříč celým koncernem, měnit. Už dříve se ale mluvilo o tom, že vedle samotné úpravy řídící jednotky půjde také o výměnu vstřikovačů.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Ve hře je i možnost dodatečného namontování systému SCR s AdBlue, ale to by podle předběžných odhadů stálo koncern jen na materiálu skoro 10 000 korun na každém autě. Úprava se může týkat i systému recirkulace výfukových plynů.

Podle Volkswagenu začnou svolávací akce všech dotčených aut v lednu 2016 a do konce téhož roku by měly být již dokončeny. Někteří odborníci ale namítají, že zásah může ovlivnit vlastnosti auta a doporučují na servisní úpravu softwaru nejezdit.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků