Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Zatímco motor 2.0 TDI čekají v rámci svolávacích akcí koncernu Volkswagen jen softwarové změny, downsizovaný motor 1.6 TDI projde i hardwarovými úpravami, aby vyhověl emisním požadavkům. Médiím to oznámil tiskový mluvčí německého ministerstva dopravy.

Zatím se přesně neví, co přesně bude Volkswagen u motoru 1.6 TDI, který najdete ve všech masových značkách napříč celým koncernem, měnit. Už dříve se ale mluvilo o tom, že vedle samotné úpravy řídící jednotky půjde také o výměnu vstřikovačů.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Ve hře je i možnost dodatečného namontování systému SCR s AdBlue, ale to by podle předběžných odhadů stálo koncern jen na materiálu skoro 10 000 korun na každém autě. Úprava se může týkat i systému recirkulace výfukových plynů.

Podle Volkswagenu začnou svolávací akce všech dotčených aut v lednu 2016 a do konce téhož roku by měly být již dokončeny. Někteří odborníci ale namítají, že zásah může ovlivnit vlastnosti auta a doporučují na servisní úpravu softwaru nejezdit.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků