Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Zatímco motor 2.0 TDI čekají v rámci svolávacích akcí koncernu Volkswagen jen softwarové změny, downsizovaný motor 1.6 TDI projde i hardwarovými úpravami, aby vyhověl emisním požadavkům. Médiím to oznámil tiskový mluvčí německého ministerstva dopravy.

Zatím se přesně neví, co přesně bude Volkswagen u motoru 1.6 TDI, který najdete ve všech masových značkách napříč celým koncernem, měnit. Už dříve se ale mluvilo o tom, že vedle samotné úpravy řídící jednotky půjde také o výměnu vstřikovačů.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Ve hře je i možnost dodatečného namontování systému SCR s AdBlue, ale to by podle předběžných odhadů stálo koncern jen na materiálu skoro 10 000 korun na každém autě. Úprava se může týkat i systému recirkulace výfukových plynů.

Podle Volkswagenu začnou svolávací akce všech dotčených aut v lednu 2016 a do konce téhož roku by měly být již dokončeny. Někteří odborníci ale namítají, že zásah může ovlivnit vlastnosti auta a doporučují na servisní úpravu softwaru nejezdit.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky