Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Byl konec září a ministr dopravy Dan Ťok na tiskovém briefingu pořádaném v souvislosti s tehdy začínající kauzou Dieselgate pronáší zcela suverénní stanoviska. Svolávací akce na české automobily je možná do čtrnácti dnů, začátkem října má být hotový nezávislý postup testování, pomocí kterého budou v Roztokách u Prahy odhalovat další falešné softwary a hlavně čeští řidiči do servisu kvůli úpravám motorů nemusí, protože jim z toho údajně žádné postihy nebudou hrozit dnes, ani v budoucnu. Všechno to vypadá zcela jasně.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Byl začátek listopadu a věc se má zase jinak. Dan Ťok vyrazil do Německa a výsledkem byla tisková zpráva o tom, že to s těmi nepovinnými návštěvami asi nevyjde. Údajně bude návštěva pro všechny povinná, protože se musí sladit postup v rámci EU.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Dnes, tedy v polovině prosince, Dan Ťok zavítal do Británie, kde probíhají homologační zkoušky Škodovek a najednou je zde zase další tisková zpráva. Ta nám tentokrát říká, že „servisní prohlídky pro Škodovky zřejmě nebudou povinné, protože k tomu nejsou zákonné prostředky“. Důvod je podobný jako v případě předchozí otočky. Zatímco v listopadu „to říkalo Německo“, dnes „říká ministerstvo dopravy ve Velké Británii, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu“.

Takže si to shrňme. Servis kvůli Dieselgate u nás povinný určitě nebude, tedy vlastně bude, tedy vlastně nebude. Čert aby se vyznal v tom, jak to bude. A jak to bude třeba se silniční daní, o které ministr Ťok suverénně prohlásil koncem listopadu, že se na všechna osobní auta určitě vztahovat nebude? Nečeká nás i tady úplně náhodou nějaká ta otočka?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků