Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Byl konec září a ministr dopravy Dan Ťok na tiskovém briefingu pořádaném v souvislosti s tehdy začínající kauzou Dieselgate pronáší zcela suverénní stanoviska. Svolávací akce na české automobily je možná do čtrnácti dnů, začátkem října má být hotový nezávislý postup testování, pomocí kterého budou v Roztokách u Prahy odhalovat další falešné softwary a hlavně čeští řidiči do servisu kvůli úpravám motorů nemusí, protože jim z toho údajně žádné postihy nebudou hrozit dnes, ani v budoucnu. Všechno to vypadá zcela jasně.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Byl začátek listopadu a věc se má zase jinak. Dan Ťok vyrazil do Německa a výsledkem byla tisková zpráva o tom, že to s těmi nepovinnými návštěvami asi nevyjde. Údajně bude návštěva pro všechny povinná, protože se musí sladit postup v rámci EU.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Dnes, tedy v polovině prosince, Dan Ťok zavítal do Británie, kde probíhají homologační zkoušky Škodovek a najednou je zde zase další tisková zpráva. Ta nám tentokrát říká, že „servisní prohlídky pro Škodovky zřejmě nebudou povinné, protože k tomu nejsou zákonné prostředky“. Důvod je podobný jako v případě předchozí otočky. Zatímco v listopadu „to říkalo Německo“, dnes „říká ministerstvo dopravy ve Velké Británii, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu“.

Takže si to shrňme. Servis kvůli Dieselgate u nás povinný určitě nebude, tedy vlastně bude, tedy vlastně nebude. Čert aby se vyznal v tom, jak to bude. A jak to bude třeba se silniční daní, o které ministr Ťok suverénně prohlásil koncem listopadu, že se na všechna osobní auta určitě vztahovat nebude? Nečeká nás i tady úplně náhodou nějaká ta otočka?

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 66 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků