Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Byl konec září a ministr dopravy Dan Ťok na tiskovém briefingu pořádaném v souvislosti s tehdy začínající kauzou Dieselgate pronáší zcela suverénní stanoviska. Svolávací akce na české automobily je možná do čtrnácti dnů, začátkem října má být hotový nezávislý postup testování, pomocí kterého budou v Roztokách u Prahy odhalovat další falešné softwary a hlavně čeští řidiči do servisu kvůli úpravám motorů nemusí, protože jim z toho údajně žádné postihy nebudou hrozit dnes, ani v budoucnu. Všechno to vypadá zcela jasně.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Byl začátek listopadu a věc se má zase jinak. Dan Ťok vyrazil do Německa a výsledkem byla tisková zpráva o tom, že to s těmi nepovinnými návštěvami asi nevyjde. Údajně bude návštěva pro všechny povinná, protože se musí sladit postup v rámci EU.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Dnes, tedy v polovině prosince, Dan Ťok zavítal do Británie, kde probíhají homologační zkoušky Škodovek a najednou je zde zase další tisková zpráva. Ta nám tentokrát říká, že „servisní prohlídky pro Škodovky zřejmě nebudou povinné, protože k tomu nejsou zákonné prostředky“. Důvod je podobný jako v případě předchozí otočky. Zatímco v listopadu „to říkalo Německo“, dnes „říká ministerstvo dopravy ve Velké Británii, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu“.

Takže si to shrňme. Servis kvůli Dieselgate u nás povinný určitě nebude, tedy vlastně bude, tedy vlastně nebude. Čert aby se vyznal v tom, jak to bude. A jak to bude třeba se silniční daní, o které ministr Ťok suverénně prohlásil koncem listopadu, že se na všechna osobní auta určitě vztahovat nebude? Nečeká nás i tady úplně náhodou nějaká ta otočka?

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků