Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Byl konec září a ministr dopravy Dan Ťok na tiskovém briefingu pořádaném v souvislosti s tehdy začínající kauzou Dieselgate pronáší zcela suverénní stanoviska. Svolávací akce na české automobily je možná do čtrnácti dnů, začátkem října má být hotový nezávislý postup testování, pomocí kterého budou v Roztokách u Prahy odhalovat další falešné softwary a hlavně čeští řidiči do servisu kvůli úpravám motorů nemusí, protože jim z toho údajně žádné postihy nebudou hrozit dnes, ani v budoucnu. Všechno to vypadá zcela jasně.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Byl začátek listopadu a věc se má zase jinak. Dan Ťok vyrazil do Německa a výsledkem byla tisková zpráva o tom, že to s těmi nepovinnými návštěvami asi nevyjde. Údajně bude návštěva pro všechny povinná, protože se musí sladit postup v rámci EU.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Dnes, tedy v polovině prosince, Dan Ťok zavítal do Británie, kde probíhají homologační zkoušky Škodovek a najednou je zde zase další tisková zpráva. Ta nám tentokrát říká, že „servisní prohlídky pro Škodovky zřejmě nebudou povinné, protože k tomu nejsou zákonné prostředky“. Důvod je podobný jako v případě předchozí otočky. Zatímco v listopadu „to říkalo Německo“, dnes „říká ministerstvo dopravy ve Velké Británii, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu“.

Takže si to shrňme. Servis kvůli Dieselgate u nás povinný určitě nebude, tedy vlastně bude, tedy vlastně nebude. Čert aby se vyznal v tom, jak to bude. A jak to bude třeba se silniční daní, o které ministr Ťok suverénně prohlásil koncem listopadu, že se na všechna osobní auta určitě vztahovat nebude? Nečeká nás i tady úplně náhodou nějaká ta otočka?

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků