Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Byl konec září a ministr dopravy Dan Ťok na tiskovém briefingu pořádaném v souvislosti s tehdy začínající kauzou Dieselgate pronáší zcela suverénní stanoviska. Svolávací akce na české automobily je možná do čtrnácti dnů, začátkem října má být hotový nezávislý postup testování, pomocí kterého budou v Roztokách u Prahy odhalovat další falešné softwary a hlavně čeští řidiči do servisu kvůli úpravám motorů nemusí, protože jim z toho údajně žádné postihy nebudou hrozit dnes, ani v budoucnu. Všechno to vypadá zcela jasně.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Byl začátek listopadu a věc se má zase jinak. Dan Ťok vyrazil do Německa a výsledkem byla tisková zpráva o tom, že to s těmi nepovinnými návštěvami asi nevyjde. Údajně bude návštěva pro všechny povinná, protože se musí sladit postup v rámci EU.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Dnes, tedy v polovině prosince, Dan Ťok zavítal do Británie, kde probíhají homologační zkoušky Škodovek a najednou je zde zase další tisková zpráva. Ta nám tentokrát říká, že „servisní prohlídky pro Škodovky zřejmě nebudou povinné, protože k tomu nejsou zákonné prostředky“. Důvod je podobný jako v případě předchozí otočky. Zatímco v listopadu „to říkalo Německo“, dnes „říká ministerstvo dopravy ve Velké Británii, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu“.

Takže si to shrňme. Servis kvůli Dieselgate u nás povinný určitě nebude, tedy vlastně bude, tedy vlastně nebude. Čert aby se vyznal v tom, jak to bude. A jak to bude třeba se silniční daní, o které ministr Ťok suverénně prohlásil koncem listopadu, že se na všechna osobní auta určitě vztahovat nebude? Nečeká nás i tady úplně náhodou nějaká ta otočka?

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků