Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Opel je další automobilka, která se přiznala, že její diesel může vypínat řízení emisí. Zdůrazňuje ale, že je to kvůli ochraně motoru.
Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Volkswagen v tom není sám. Ani zdaleka ne. Ve Francii je teď vyšetřován koncern PSA Peugeot-Citroën, stále se řeší, co vlastně provedl Renault a nově musí v Německu do servisu naftové Mercedesy a Opely. Už se stahují mračna i nad Fiatem, který měl také obcházet měření emisí dieselů.

Prozatím nejhorší je to teď u Opelu, protože se jako další v pořadí přiznal k tomu, že jeho auto vypíná řízení emisí. Má jít o model Opel Zafira Tourer s motorem 1.6 CDTI, ale automobilka tvrdí, že je to legální. Auto údajně vypíná řízení emisí v případě potřeby ochrany motoru.

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

K vypnutí řízení emisí dochází podle Opelu jen v určité rychlosti vozidla, teplotě a tlaku vzduchu. Právě německé vyšetřování nejen Opelu, ale i ostatních značek, odhalilo, že automobilky vlastně obcházejí zákon tím, že používají ochranný režim motoru.

Právě pokud existuje při jízdě riziko ohrožení bezpečnosti nebo motoru, může být řízení emisí (například EGR ventil) dočasně vypnuto. Vlastně ale neexistuje jednoznačná hranice, co je a není ohrožení motoru a bezpečnosti. Dá se říci, že všechno v rámci měření dle evropské normy není ohrožení motoru a cokoli mimo to už je...

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

V případě Opelu se prozatím podařilo během testování zjistit, že vypíná řízení emisí při rychlostech vyšších než 145 km/h. Vedle Zafiry to dělá i například Insignia. Opel a jiné značky ještě vypínají nebo omezují řízení emisí v určitých teplotách.

Opel zdůrazňuje, že se nejedná o speciální software, který by fungoval jen při normovaném měření emisí, ale že se skutečně jedná o ochranný režim motoru. Při běžné jízdě v normálních podmínkách prý řízení emisí funguje normálně a spolehlivě.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků