Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Opel je další automobilka, která se přiznala, že její diesel může vypínat řízení emisí. Zdůrazňuje ale, že je to kvůli ochraně motoru.
Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Volkswagen v tom není sám. Ani zdaleka ne. Ve Francii je teď vyšetřován koncern PSA Peugeot-Citroën, stále se řeší, co vlastně provedl Renault a nově musí v Německu do servisu naftové Mercedesy a Opely. Už se stahují mračna i nad Fiatem, který měl také obcházet měření emisí dieselů.

Prozatím nejhorší je to teď u Opelu, protože se jako další v pořadí přiznal k tomu, že jeho auto vypíná řízení emisí. Má jít o model Opel Zafira Tourer s motorem 1.6 CDTI, ale automobilka tvrdí, že je to legální. Auto údajně vypíná řízení emisí v případě potřeby ochrany motoru.

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

K vypnutí řízení emisí dochází podle Opelu jen v určité rychlosti vozidla, teplotě a tlaku vzduchu. Právě německé vyšetřování nejen Opelu, ale i ostatních značek, odhalilo, že automobilky vlastně obcházejí zákon tím, že používají ochranný režim motoru.

Právě pokud existuje při jízdě riziko ohrožení bezpečnosti nebo motoru, může být řízení emisí (například EGR ventil) dočasně vypnuto. Vlastně ale neexistuje jednoznačná hranice, co je a není ohrožení motoru a bezpečnosti. Dá se říci, že všechno v rámci měření dle evropské normy není ohrožení motoru a cokoli mimo to už je...

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

V případě Opelu se prozatím podařilo během testování zjistit, že vypíná řízení emisí při rychlostech vyšších než 145 km/h. Vedle Zafiry to dělá i například Insignia. Opel a jiné značky ještě vypínají nebo omezují řízení emisí v určitých teplotách.

Opel zdůrazňuje, že se nejedná o speciální software, který by fungoval jen při normovaném měření emisí, ale že se skutečně jedná o ochranný režim motoru. Při běžné jízdě v normálních podmínkách prý řízení emisí funguje normálně a spolehlivě.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků