Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Opel je další automobilka, která se přiznala, že její diesel může vypínat řízení emisí. Zdůrazňuje ale, že je to kvůli ochraně motoru.
Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Volkswagen v tom není sám. Ani zdaleka ne. Ve Francii je teď vyšetřován koncern PSA Peugeot-Citroën, stále se řeší, co vlastně provedl Renault a nově musí v Německu do servisu naftové Mercedesy a Opely. Už se stahují mračna i nad Fiatem, který měl také obcházet měření emisí dieselů.

Prozatím nejhorší je to teď u Opelu, protože se jako další v pořadí přiznal k tomu, že jeho auto vypíná řízení emisí. Má jít o model Opel Zafira Tourer s motorem 1.6 CDTI, ale automobilka tvrdí, že je to legální. Auto údajně vypíná řízení emisí v případě potřeby ochrany motoru.

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

K vypnutí řízení emisí dochází podle Opelu jen v určité rychlosti vozidla, teplotě a tlaku vzduchu. Právě německé vyšetřování nejen Opelu, ale i ostatních značek, odhalilo, že automobilky vlastně obcházejí zákon tím, že používají ochranný režim motoru.

Právě pokud existuje při jízdě riziko ohrožení bezpečnosti nebo motoru, může být řízení emisí (například EGR ventil) dočasně vypnuto. Vlastně ale neexistuje jednoznačná hranice, co je a není ohrožení motoru a bezpečnosti. Dá se říci, že všechno v rámci měření dle evropské normy není ohrožení motoru a cokoli mimo to už je...

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

V případě Opelu se prozatím podařilo během testování zjistit, že vypíná řízení emisí při rychlostech vyšších než 145 km/h. Vedle Zafiry to dělá i například Insignia. Opel a jiné značky ještě vypínají nebo omezují řízení emisí v určitých teplotách.

Opel zdůrazňuje, že se nejedná o speciální software, který by fungoval jen při normovaném měření emisí, ale že se skutečně jedná o ochranný režim motoru. Při běžné jízdě v normálních podmínkách prý řízení emisí funguje normálně a spolehlivě.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků