Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Opel je další automobilka, která se přiznala, že její diesel může vypínat řízení emisí. Zdůrazňuje ale, že je to kvůli ochraně motoru.
Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Volkswagen v tom není sám. Ani zdaleka ne. Ve Francii je teď vyšetřován koncern PSA Peugeot-Citroën, stále se řeší, co vlastně provedl Renault a nově musí v Německu do servisu naftové Mercedesy a Opely. Už se stahují mračna i nad Fiatem, který měl také obcházet měření emisí dieselů.

Prozatím nejhorší je to teď u Opelu, protože se jako další v pořadí přiznal k tomu, že jeho auto vypíná řízení emisí. Má jít o model Opel Zafira Tourer s motorem 1.6 CDTI, ale automobilka tvrdí, že je to legální. Auto údajně vypíná řízení emisí v případě potřeby ochrany motoru.

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

K vypnutí řízení emisí dochází podle Opelu jen v určité rychlosti vozidla, teplotě a tlaku vzduchu. Právě německé vyšetřování nejen Opelu, ale i ostatních značek, odhalilo, že automobilky vlastně obcházejí zákon tím, že používají ochranný režim motoru.

Právě pokud existuje při jízdě riziko ohrožení bezpečnosti nebo motoru, může být řízení emisí (například EGR ventil) dočasně vypnuto. Vlastně ale neexistuje jednoznačná hranice, co je a není ohrožení motoru a bezpečnosti. Dá se říci, že všechno v rámci měření dle evropské normy není ohrožení motoru a cokoli mimo to už je...

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

V případě Opelu se prozatím podařilo během testování zjistit, že vypíná řízení emisí při rychlostech vyšších než 145 km/h. Vedle Zafiry to dělá i například Insignia. Opel a jiné značky ještě vypínají nebo omezují řízení emisí v určitých teplotách.

Opel zdůrazňuje, že se nejedná o speciální software, který by fungoval jen při normovaném měření emisí, ale že se skutečně jedná o ochranný režim motoru. Při běžné jízdě v normálních podmínkách prý řízení emisí funguje normálně a spolehlivě.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků