Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Opel je další automobilka, která se přiznala, že její diesel může vypínat řízení emisí. Zdůrazňuje ale, že je to kvůli ochraně motoru.
Dieselgate V: Opel přiznal, že naftová Zafira vypíná řízení emisí

Volkswagen v tom není sám. Ani zdaleka ne. Ve Francii je teď vyšetřován koncern PSA Peugeot-Citroën, stále se řeší, co vlastně provedl Renault a nově musí v Německu do servisu naftové Mercedesy a Opely. Už se stahují mračna i nad Fiatem, který měl také obcházet měření emisí dieselů.

Prozatím nejhorší je to teď u Opelu, protože se jako další v pořadí přiznal k tomu, že jeho auto vypíná řízení emisí. Má jít o model Opel Zafira Tourer s motorem 1.6 CDTI, ale automobilka tvrdí, že je to legální. Auto údajně vypíná řízení emisí v případě potřeby ochrany motoru.

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

K vypnutí řízení emisí dochází podle Opelu jen v určité rychlosti vozidla, teplotě a tlaku vzduchu. Právě německé vyšetřování nejen Opelu, ale i ostatních značek, odhalilo, že automobilky vlastně obcházejí zákon tím, že používají ochranný režim motoru.

Právě pokud existuje při jízdě riziko ohrožení bezpečnosti nebo motoru, může být řízení emisí (například EGR ventil) dočasně vypnuto. Vlastně ale neexistuje jednoznačná hranice, co je a není ohrožení motoru a bezpečnosti. Dá se říci, že všechno v rámci měření dle evropské normy není ohrožení motoru a cokoli mimo to už je...

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

V případě Opelu se prozatím podařilo během testování zjistit, že vypíná řízení emisí při rychlostech vyšších než 145 km/h. Vedle Zafiry to dělá i například Insignia. Opel a jiné značky ještě vypínají nebo omezují řízení emisí v určitých teplotách.

Opel zdůrazňuje, že se nejedná o speciální software, který by fungoval jen při normovaném měření emisí, ale že se skutečně jedná o ochranný režim motoru. Při běžné jízdě v normálních podmínkách prý řízení emisí funguje normálně a spolehlivě.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků