Stejně je to s těmi emisemi nesmysl. Výrobci aut jsou drženi pod krkem nesmyslnými normami, přitom zde jsou další producenti škodlivin. Třeba lodě. Na světě jsou stovky obřích výletních lodí a tisíce tankerů, kontejnerových lodí atd. A pouhých 16 největších nákladních lodí vyprodukuje stejné množství škodlivin, jako všechna auta na celém světě. Mimo přístavy totiž spalují méně kvalitní a levnější paliva, samozřejmě za produkce velkého množství škodlivin.
Červenááááááááááá,- ještě trvaj na tom, že Vámi uveřejněný článek byl šťastný?- ještě trvaj na tom, že za tento průser může metodika měření emisí- ještě trvaj na tom, že VW nestojí az to žehlit u nás reputaci, že jsme bez významný a že se nás to vlastně netýká?Červenka, mi přijde, že vy na prezentaci chrápal, místo toho aby jste dával pozor. Prémie budou nižší, kujva nižší!!!:-D:-D:-D
Ja som nikdy nechapal preco sa zavedenim novej normy na meranie spotreby zrusila ta stara. Preco sa povodna nerozsirila o nove hodnoty. Myslim, ze spotreba pri 50/90/130 km/h (napr. so zapnutou klimou a standartnou vybavou) by aj sucasnosti davala zmysluplnejsie cisla...
Stará norma dávala ještě nižší a úplně nesmyslnější čísla. Zahrnovala jen jízdu ustálenou rychlostí, ale nejhorší je vždycky zrychlování.
skus to povedat majitelom HTP a prvym 1,2TSI, ci by pre nich nebola zaujimava informacia, ze na dialinci, pri ustalenej jazde so zatazou, budu mat spotrebu cez 8l / 100km :-)
Ale nelakuj, tolik nežere ani to HTP. S 1,2 55kW jezdím na dálnici při 130 km/h za 6,8 litru...
VW není jedinou značkou nabízející v USA nafťáky a tak si položím otázku.... Splňují normu i ostatní a nebo jsou to taky podvodnící? Pokud podvádí všichni, tak je asi ta norma špatná a na VW bych si neukazoval a řešil normu.Pokud švindluje jenom VW, tak tady není omluva a měl by je stihnout spravedlivý trest.
Myslím si, že takový podvod je celkem nefér k výrobcům, kteří motor na plnění přísných emisí(i když třeba evropských) konstruují s určitým omezenim v otázce výkonu a jeho průběhu. Nedivil bych se, pokud by se toto prokázalo i v Evropě.
Tady to není potřeba, měřící cyklus je takový, že jej splní naprosto hravě. Vždyť je to absurdita, auta s 200-300 kW jezdí průměrně "za šest" a nikdo z odpovědných se nad tím nepozastaví.Přitom nejhorší je právě ta akcelerace, která je v EU měřícím cyklu tak zoufale pomalá, že by to zvládla i stará Avia.
Skandal v jednom nadpisu s Follsfagen, tady uz chypi jen Fofola :-). Skopcaci dostanou vzdycky pres prsty, kdyz se zacnou roztahovat. Ze pani redaktori ;-).
Bohužel má článek pravdu. Každá bouřka se jednou přežene, lidé zapomínají, auta se vyrábějí a prachy se točí...Každý rozumný člověk ví, že automobilový trh je hodně citlivý na okolní podněty, má obrovský vliv na ekonomiku, a žádný politik-úředník si nevezme na triko destrukci třeba 10% HDP...
Pominu-li jisty moralni rozmer teto zalezitosti, pak se domnivam, ze se Volkswagen nemusi o sve prodeje vubec obavat. Vzpomenu-li na kauzy Toyoty v USA nebo na smrtici airbagy a dopad techto kauz na samotne prodeje, tak nejaka malichernost s emisema...? :-DPokud jsem si v garazi vysnil napr A6, tak si rozhodne nepujdu kvuli teto kauze koupit jinou znacku. Jeste jsem nepotkal nikoho, kdo by mi rekl, ze se mu jeho auto sice nelibilo a nevyhovuje mu, ale stejne si ho koupil, protoze ma nizke emise :-)) Pokud ale budu moralista, tak je to samozrejme odsouzenihodne, ale vsadim se, ze propad prodeju u VW ovlivni vyhradne situace v Cine a ne tato medialne lakava historka.
Američani jsou dost citliví na to, když se je někdo snaží podvádět. A vzhledem k tomu, že VW svou kampaň stavěl na čistotě dieselů, tohle se jich dotkne hodně. Jejich ekologické cítění je poměrně vysoké a taková věc je zase v očích ostatních shodí.
Američané jsou obecně dost precitliveli a vnímas nějaký zásadní negativni dopad na kauzu přímého "okrádání" spotřebitelů ze strany Hyundaje, který lhal ve spotřebě a tudíž i v emisích? Nic, slovy NIC se nestalo. Shell pry pomáhá kácet deštný prales a kupodivu tam všichni stále tankujeme a vesele sbíráme smart body :-D Pokud budeme hodnotit morální stránku věci, pak je to na úplně jinou diskusi, ale pokud se budeme bavit o negativním dopadu na prodeje značky, tak je to pro VW proste pohoda. Jiná situace však nastane, pokud ma některý z těch úchylných amerických státu emisní normy nastavené tak, ze v podstatě znemožní nebo daňově znevyhodni nákup takového vozu. To by samozřejmě spotřebitele v té konkretni zemi ovlivnilo, ale samotne vědomi o podvodu v metodice nikoliv.
Kdyby nebyla ohrožena pracovní místa v Česku, smál bych se až bych se až by se hory zelenaly. Takhle si dovolím jen jedno malé potutelné LOL.Ještě dnes se pamatuju, jak se tu horemspodem probíralo a nadávalo na to, jak neKimovi rýžojedi prokoučovali normovanou spotřebu u H+K v Americe. A ejhle, 10x horší případ, tentokrát ovšem u skvělého fauwé, a půlka zdejších "šádeodorantů" už hledá výmluvy na téma, že se vlastně až tak nic moc nestalo.Myslím, že tohle je fakt velký průser, který VW zasáhne hodně a bolestivě, jak finančně, ale hlavně z pohledu důvěry ve značku. Holt amíci si na hlavu kadit nenechají.
Ale prd, lidi kupuji ocima a emise jsou jim u zadku. Presne na pripadu podvodu H a K v USA vidis, jak se.... nic nestalo. A tam se jednalo o jasny podvod a uvedeni v omyl primo platiciho klienta. Tady se "jen" podvadela jakasi norma. To "jen" davam zamerne do uvozovek, protoze to nechci bagatelizovat co do moralniho selhani. Pokud bude VW produkovat pekna auta (viz.aktualni Passat, Touran a ted Tiguan), tak jsem si jist, ze prodeje pujdou nadale skvele. VW zaplati pokutu a kolotoc se toci dal... ;-)
Ale VW se v USA dlouhodobě nedaří, toto je taková rána z milosti, sami analytici píšou, že poslední zbytky důvěry jsou fuč....
Pokud bude dost ovcí jako jseš ty, tak se VW bát nemusí. Normální člověk si však auto od podvodníka nekoupí. A normálních lidí je taky dost. Akcie VW dnes klesli o 20%.
:-D ale ale... Uz jsi si někdy v životě za svoje vlastní peníze kupoval nové auto? Tak si představ, ze by jsi se před koupi, v okamžiku kdy jsi rozhodnutý, dozvěděl takovou informaci o nejakem podvodu s vykazováním emisi... Chápeme se? Možná jsem ovce, ale pokud si vyberu třeba Passata, protože mi vyhovuje a líbí se mi, tak si rozhodne nepůjdu místo nej koupit třeba Avensise a uz vůbec ne kvůli emisím...!!! ;-) Ano asi by mě ovlivnila kauza smrticich airbagů, protože to ohrožuje můj život, ale emise?A řekni mi, kdyz Ty tedy nejsi ovce, tak to určitě nechodis nakupovat do Tesca a ani do Kauflandu, vlastně ani do Aberta, všichni totiž byli uz tisíckrát obviněni z okrádání a klamání zákazníků... :-D
rozmýšlel bych se, protože jen bůh a winterkorn ví, jaká další kurvítka přidal přidal koncern VW do řídících jednotek
P.S.: a pochopitelně usvědčeným podvodníkům se vyhýbám a velmi vybírám, kde nakupuju. Takže třeba v tom zmíněném Albertu vezmu maximálně balenou vodu, ale maso mne v nich nikdo nedonutí koupit. Obvykle pak jdu raději úplně jinam. Pokládám to za naprosto samozřejmý přístup, že si nenechám kálet na hlavu a volím svou peněžkou takové obchodníky, kteří mne nepodvedli.
Mno, já bych tedy v současné době z koupě Passata hodně rychle vycouval. Tohle není nějaký švindl v udávání papírové spotřeby (ve kterém tedy VW lže taky, ale to není podstatné), tady se jedná o mnohem závažnější podvod. VW tímto dává najevo, že nejen nezvládá dodržet nějakou technickou normu, ale hlavně se rozhodl pro lhaní a ještě přímo ovlivňuje to, jak se motor bude chovat. A takovému autu mám věřit? Nepodvádí pak stejně třeba u crashtestů? Zvládá VW konstrukci aut v jiných oblastech, když u motorů evidentně lže?Tahle kauza zřejmě nakonec stejně vyšumí, protože většina řidičů vybírá jen očima a ne hlavou, a paměť mají na úrovni zlaté rybky, takže problémy své vyhlédnuté značky okamžitě zapomenou. Pro mne je ale tohle už naprosto nestravitelný ojeb na zákazníka. A postavil bych se k tomu stejně u jakékoli firmy - tohle totiž není neplánovaná výrobní vada, tohle je cílený podvod při neschopnosti udělat to v souladu s požadavky. Za tohle by neměla být jen pořádná pokuta,a le přímo trestní odpovědnost celého vedení (jednak tohle nemohl udělat nějaký inženýr v konstrukci, jednak přesně za tohle vedení má nést odpovědnost).
Souhlasím, to, co se stalo je sice svinstvo, ale spousta rozhořčených čtenářů si za 3 roky nechá vykuchat DPF a budou jezdit vesele dál :-/
Nedělejte z pana Winterkorna ženu ;)
Díky za upozornění, opraveno.
Kolik lidí asi tuší, že tahle Vaše narážka souvisí s tím přechodníkem použitém chybně v ženském rodu?
česky přece umí každý, ne? ;-)
Je možné zcela vyloučit, že něco podobného k optimalizaci emisí při měření mají i diesely od jiných výrobců? A co když se podvádí i s emisemi u elektromobilů? ;-)
Tak for je v tom, že jiní výrobci netlačili diesely do Kalifornie jako ecodiesely, protože prostě věděli, že by se na ty hodnoty třeba nedostali a nebo dostali, ale stálo by je to moc peněz. VW si ve své pozici tyto problémy nepřipustil a tak šel na to jinak. Byl to právě VW, který prohlašoval, že protlačí diesely v osobácích v USA (navzdory všem objektivním překážkám). V Evropě jsou limity stanoveny jinak, tady nepředpokládám, že mají výrobci potřebu podobných podvodů (vyloučit se to nedá).
Honda a Mazda už dříve uvedla, že mají problém se dostat s evropskými diesly na US normy. Těď je už jasné proč. Prostě nemají tak geniální konstruktéry jako VW. Snaha novinářů převést ostudu VW na špatné normy je trapná. Bude se však často opakovat a hodně lidí na to skočí. VW moc dobře ví, že je lepší zaplatit novináře než konstruktéry. PR mašinérie tento ostudný podvod zvládne. Stejně jako vykomunikovala ostudu s řetězy.
Jestli se domníváte, že PR mašinérie Volkswagenu je schopná v podstatě v řádu hodin úkolovat a motivovat novináře na relativně bezvýznamném trhu, kterého se daný problém ani přímo netýká, silně přeceňujete její pružnost a akceschopnost. ;-) (Raději úplně nechávám stranou, nakolik by mohl být takový postup účinný.) Pokud si ten sloupek přečtete ještě jednou, určitě zjistíte, že jeho smyslem není hájit Volkswagen, ale upozornit širší čtenářskou veřejnost na neschopnost platných homologačních zkoušek postihnout reálie běžného provozu.
No pane cervenka, spis by bylo vhodne zaslat nejakemu zakonodarci otevreny dopis za vasi redakci (nebo dokonce se spojit i s jinymi redakcemi - rekneme ze vas nazvu odbornou verejnosti) a vysvetlit mu, ze uz by se s tim kur** melo neco delat, toto je tristni a pokud se nepletu temer ZADNE auto neplni aktualni normy v evrope. Vzdyt jezdit s o litr vyssi spotrebou je u dieselu bezne u benzinu bych rekl spis... mozne... tak kde jsme? Uzsi verejnost ktera sem zavita to vi moc dobre - stejne jako vy - sirsi si troufnu tvrdit na tento web zavita jen sporadicky, pokud vubec. Ostuda jmenem NEDC byla "odhalena" pred X lety a nic se nedeje. Proc asi? Protoze kazde automobilce je jasne, ze ty emisni limity, co ekoteroristi vymysleji jsou uplne mimo.Nejvic me na tom stve, ze jednak tabulkove hodnoty spotreby jsou vyslovene car papiru (oproti USA, kde to aspon jakz takz funguje) a predevsim tabulkove hodnoty CO2 jsou spatny vtip, viz. nastaly problem.
Pane Červenko, mohl byste napsat obdobný PR komentář k této kauze?http://www.autorevue.cz/hyundai-a-kia-maji-v-usa-... ...
Wolf to možná trochu přehání, ale ruku na srdce, tohle "přelaďování" na problém subjektivně špatných ekopředpisů je kontraproduktivní. To víme všichni, že jsou nesmyslné, ale zrovna Němci sami razí zásadu že špatný zákon taky zákon. Od redaktorů AR bych čekal spíše více detailních a technických informací o samotném problému, nad rámec agenturního zpravodajství. A tenhle příspěvek berte prosím jako spíše konstruktivní kritiku, než mé obvyklé bezuzdné vyhryzování. ;-)
A pane Červenka....- nejde o homologizační zkoušky (jen) - proč asi tuhle fíčuru měla všechna auta, šlo o principiální ojeb.- samotná automobilka přiznává, že se bojí pošramocení pověsti v Německu, kde jsou lidé na podvody velmi citlivý a myslím, že i český zákazník může být k takové informaci vnímavý...
P A R A N O I K :-D
P A R N O I K :-D
Nad tvrzením, že jsou germáni na podvody citliví, jsem se docela zasmál.
Pane Červenka.Tohle beru jen jako přiznání.A ano je schopen.A ano není to bezvýznamná lokalita (vzhledem k tomu co o tom víme). Jsme země, kde má koncern 40% trhu, jsme země, kde sídlí jedna z jeho nejúspěšnějších značek v současné době, jsme země, kde investuje. A ano, stojí jim to za to, mít připravené v řádu hodin brebendy pro lidi jako jste vy. Těch lidí co tam dělá marketing je poměrně hodně, zvednout telefon, poslat notičky, zaúkolovat je v takovéto situaci otázka pár minut.Mimochodem,o tom průseru se ví půl roku, tedy měli dost času na to Vás instruovat, na jakékoliv pro Vás připravené prezentační akci.Netvrdím, že to tak je, ale Váš článek tak bohužel působí. Možná je to jen Vaše necitlivost, blbé načasování..., ale tohle se Vám prostě hrubě nepovedlo. Hrubě. JAk si to ospravedlníte vy sám před sebou je Vaše věc.
Prebendy, blbe...B-]
Boze ty jsi dobrej magor...
Ale, kazdy predsa vie ze v redakcii nezvonil VW, ale nejaky zidobolsevik, zjavne nie si zbehly v tychto veciach...
Haha, tak nejdriv ho napadnes, ze pise na objednavku, pak ze je to priznani a nakonec, ze to nemusi byt jeho pripad. Docela schiza, ne?A jinak je videt, ze mas o VW velmi dobre informace, jak dlouho jsi tam delal? Nebo ten kamarad kamarada?
Notabene je tato zpráva již z pátku, takže čas na přípravu byl... a že VW potažmo Škoda hasí při současném globálním, protože akcie jsou globální, průšvihu kdejaký plamínek, je více než jsité, pane Červenko, ...
už to nehul :-D
Proto sem si před Červenkou a dalšími, kteří budou následovat, imaginárně odplivl.Ale lidi jako Červenka se stydět nebudou, kdo jim zaplatí toho potlačí...
Kolik za to káplo pane Červenka?P.S. Kdyby jste tohle naspal před půl rokem, tak to nebudu považovat až za tak velký slint. Styďte se. pfuj
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.