Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Německý úřad pro dohled nad automobilovým trhem (KBA) odmítl plánovanou dobrovolnost svolávací akce kvůli kauze Dieselgate. U našich západních sousedů proto budou muset do servisů povinně všichni majitelé dotčených automobilů, což pro Volkswagen znamená dohromady dostat na prohlídku 2,4 milionu vozů. 

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Němečtí majitelé koncernových modelů s motory řady EA 189 musí začít jezdit do servisů začátkem příštího roku a vše má být do konce téhož roku vyřešené. Dohlížet na to chce právě v úvodu zmíněný úřad KBA, který také zaslal dopis týkající se této skutečnosti českému ministerstvu dopravy. 

Dan Ťok zatím prohlašoval, že u nás bude návštěva servisů dobrovolná. Jestli se toto stanovisko změní, to zatím ministerstvo ještě neví. Obrátilo se s dotazem do Anglie, kde probíhají evropské homologace modelů Škoda a podle odpovědi se údajně zařídí. 

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

"Nebudeme přijímat nějaká unáhlená rozhodnutí ohledně povinnosti nebo dobrovolnosti svolávací akce. Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemůžou. Nicméně jsme nyní v kontaktu s německými a britskými autoritami, se kterými řešíme další postup," říká ministr dopravy Dan Ťok.

Jen připomeneme, že se stále neví, jaká vlastně opatření v servisu mají být realizována. I český ministr dopravy pouze obecně uvádí zmínky o novém softwaru a případné instalaci zařízení, které vylepší emise. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků