Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Německý úřad pro dohled nad automobilovým trhem (KBA) odmítl plánovanou dobrovolnost svolávací akce kvůli kauze Dieselgate. U našich západních sousedů proto budou muset do servisů povinně všichni majitelé dotčených automobilů, což pro Volkswagen znamená dohromady dostat na prohlídku 2,4 milionu vozů. 

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Němečtí majitelé koncernových modelů s motory řady EA 189 musí začít jezdit do servisů začátkem příštího roku a vše má být do konce téhož roku vyřešené. Dohlížet na to chce právě v úvodu zmíněný úřad KBA, který také zaslal dopis týkající se této skutečnosti českému ministerstvu dopravy. 

Dan Ťok zatím prohlašoval, že u nás bude návštěva servisů dobrovolná. Jestli se toto stanovisko změní, to zatím ministerstvo ještě neví. Obrátilo se s dotazem do Anglie, kde probíhají evropské homologace modelů Škoda a podle odpovědi se údajně zařídí. 

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

"Nebudeme přijímat nějaká unáhlená rozhodnutí ohledně povinnosti nebo dobrovolnosti svolávací akce. Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemůžou. Nicméně jsme nyní v kontaktu s německými a britskými autoritami, se kterými řešíme další postup," říká ministr dopravy Dan Ťok.

Jen připomeneme, že se stále neví, jaká vlastně opatření v servisu mají být realizována. I český ministr dopravy pouze obecně uvádí zmínky o novém softwaru a případné instalaci zařízení, které vylepší emise. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků