Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Aféra kolem naftových motorů koncernu Volkswagen, které při testech upravovaly své nastavení tak, aby vykazovaly nižší produkci emisí, má další pokračování. Škoda oficiálně přiznala 1,2 milionu prodaných vozů vybavených „vylepšujícím“ softwarem, Audi potvrdilo dva miliony automobilů.

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

V případě Audi se jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Jenom po německých silnicích jezdí téměř 600 000 vozů, kterých se aféra přímo dotýká, v Evropě to je celkem 1,4 milionu automobilů. Poté, co přišlo Audi se svým číslem, následovala také Škoda. Ta potvrdila 1,2 milionu celosvětově prodaných automobilů, které obsahují – pro běžný provoz nijak nebezpečný – software. Přesto je v plánu svolávací akce.

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Konkrétně se jedná o automobily osazené naftovými motory řady EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), které používala předchozí Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid i Yeti. Automobilka (ani nikdo jiný) neřekla, co přesně se s automobily stane v servisu. Ví se pouze to, že servis aplikuje „nápravná technická opatření“.

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Jak už bylo napsáno dříve, majitelé dotčených automobilů do servisů vůbec nemusejí. Problém se totiž týká pouze velmi specifické situace při homologačních zkouškách, v běžném provozu se speciální emisní software nijak neprojevuje. A jak potvrdilo ministerstvo dopravy, na majitele dotčeného automobilu se nevztahují ani žádné jiné povinnosti, takže může vůz dále provozovat. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků