Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Aféra kolem naftových motorů koncernu Volkswagen, které při testech upravovaly své nastavení tak, aby vykazovaly nižší produkci emisí, má další pokračování. Škoda oficiálně přiznala 1,2 milionu prodaných vozů vybavených „vylepšujícím“ softwarem, Audi potvrdilo dva miliony automobilů.

Život řidiče | Volkswagen | Škoda | Byznys | Dieselgate

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

V případě Audi se jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Jenom po německých silnicích jezdí téměř 600 000 vozů, kterých se aféra přímo dotýká, v Evropě to je celkem 1,4 milionu automobilů. Poté, co přišlo Audi se svým číslem, následovala také Škoda. Ta potvrdila 1,2 milionu celosvětově prodaných automobilů, které obsahují – pro běžný provoz nijak nebezpečný – software. Přesto je v plánu svolávací akce.

Život řidiče | Volkswagen | Škoda | Dieselgate

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Konkrétně se jedná o automobily osazené naftovými motory řady EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), které používala předchozí Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid i Yeti. Automobilka (ani nikdo jiný) neřekla, co přesně se s automobily stane v servisu. Ví se pouze to, že servis aplikuje „nápravná technická opatření“.

Život řidiče | Americká auta | Volkswagen | Byznys | Palivo | Dieselgate

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Jak už bylo napsáno dříve, majitelé dotčených automobilů do servisů vůbec nemusejí. Problém se totiž týká pouze velmi specifické situace při homologačních zkouškách, v běžném provozu se speciální emisní software nijak neprojevuje. A jak potvrdilo ministerstvo dopravy, na majitele dotčeného automobilu se nevztahují ani žádné jiné povinnosti, takže může vůz dále provozovat. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků