Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Aféra kolem naftových motorů koncernu Volkswagen, které při testech upravovaly své nastavení tak, aby vykazovaly nižší produkci emisí, má další pokračování. Škoda oficiálně přiznala 1,2 milionu prodaných vozů vybavených „vylepšujícím“ softwarem, Audi potvrdilo dva miliony automobilů.

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

V případě Audi se jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Jenom po německých silnicích jezdí téměř 600 000 vozů, kterých se aféra přímo dotýká, v Evropě to je celkem 1,4 milionu automobilů. Poté, co přišlo Audi se svým číslem, následovala také Škoda. Ta potvrdila 1,2 milionu celosvětově prodaných automobilů, které obsahují – pro běžný provoz nijak nebezpečný – software. Přesto je v plánu svolávací akce.

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Konkrétně se jedná o automobily osazené naftovými motory řady EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), které používala předchozí Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid i Yeti. Automobilka (ani nikdo jiný) neřekla, co přesně se s automobily stane v servisu. Ví se pouze to, že servis aplikuje „nápravná technická opatření“.

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Jak už bylo napsáno dříve, majitelé dotčených automobilů do servisů vůbec nemusejí. Problém se totiž týká pouze velmi specifické situace při homologačních zkouškách, v běžném provozu se speciální emisní software nijak neprojevuje. A jak potvrdilo ministerstvo dopravy, na majitele dotčeného automobilu se nevztahují ani žádné jiné povinnosti, takže může vůz dále provozovat. 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků