Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony

Aféra kolem naftových motorů koncernu Volkswagen, které při testech upravovaly své nastavení tak, aby vykazovaly nižší produkci emisí, má další pokračování. Škoda oficiálně přiznala 1,2 milionu prodaných vozů vybavených „vylepšujícím“ softwarem, Audi potvrdilo dva miliony automobilů.

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

V případě Audi se jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Jenom po německých silnicích jezdí téměř 600 000 vozů, kterých se aféra přímo dotýká, v Evropě to je celkem 1,4 milionu automobilů. Poté, co přišlo Audi se svým číslem, následovala také Škoda. Ta potvrdila 1,2 milionu celosvětově prodaných automobilů, které obsahují – pro běžný provoz nijak nebezpečný – software. Přesto je v plánu svolávací akce.

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Do kauzy VW se vložil i ministr Ťok. Půjdou vozy Škoda a další do servisů?

Konkrétně se jedná o automobily osazené naftovými motory řady EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), které používala předchozí Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid i Yeti. Automobilka (ani nikdo jiný) neřekla, co přesně se s automobily stane v servisu. Ví se pouze to, že servis aplikuje „nápravná technická opatření“.

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Jak už bylo napsáno dříve, majitelé dotčených automobilů do servisů vůbec nemusejí. Problém se totiž týká pouze velmi specifické situace při homologačních zkouškách, v běžném provozu se speciální emisní software nijak neprojevuje. A jak potvrdilo ministerstvo dopravy, na majitele dotčeného automobilu se nevztahují ani žádné jiné povinnosti, takže může vůz dále provozovat. 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků