Aféra kolem naftových motorů koncernu Volkswagen, které při testech upravovaly své nastavení tak, aby vykazovaly nižší produkci emisí, má další pokračování. Škoda oficiálně přiznala 1,2 milionu prodaných vozů vybavených „vylepšujícím“ softwarem, Audi potvrdilo dva miliony automobilů.
V případě Audi se jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Jenom po německých silnicích jezdí téměř 600 000 vozů, kterých se aféra přímo dotýká, v Evropě to je celkem 1,4 milionu automobilů. Poté, co přišlo Audi se svým číslem, následovala také Škoda. Ta potvrdila 1,2 milionu celosvětově prodaných automobilů, které obsahují – pro běžný provoz nijak nebezpečný – software. Přesto je v plánu svolávací akce.
Konkrétně se jedná o automobily osazené naftovými motory řady EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), které používala předchozí Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid i Yeti. Automobilka (ani nikdo jiný) neřekla, co přesně se s automobily stane v servisu. Ví se pouze to, že servis aplikuje „nápravná technická opatření“.
Jak už bylo napsáno dříve, majitelé dotčených automobilů do servisů vůbec nemusejí. Problém se totiž týká pouze velmi specifické situace při homologačních zkouškách, v běžném provozu se speciální emisní software nijak neprojevuje. A jak potvrdilo ministerstvo dopravy, na majitele dotčeného automobilu se nevztahují ani žádné jiné povinnosti, takže může vůz dále provozovat.