Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

20 komentářů

Stefan
15. září • 16:08

A není na řídících jedntkách koncernu náhodou nápis BoSCH?

Kuk Vykuk
11. září • 12:24

Kdyby jste to nevěděli, tak ten podvodnej systém vyvinuli v Audině a teprve po pár letech když se kravaťáci z VW dostali do úzkejch, tak si vzpoměli na tudle vychytávku z Audiny a v reálu ji použili a vychrlili bambiliony TDI sračkonetů.V jižní Korei rovnou zavřeli šéfa tamního VW, tak se to dělá.

Tombas
12. září • 19:21

A v Číně nebo Severní Koreji by ho rovnou zastřelili.
Díky bohu za tuhle aféru. Teď jenom doufám, že to bude znamenat brzký konec dieslů v osobních autech.

Kuk Vykuk
11. září • 12:19

Konečně ho našli "hajzla" jednoho.
Bravo, a svině manažeři, kteří to celý způsobili a namastili si kapsi si na jachtě mnou ruce jak z toho zase vyklouzli bez ztráty květinky šmejdi jedni zasraný!
3-[3-[3-[

ajfelko
10. září • 23:38

Tomu hovorím životný kaizen. Obtotok usanormy, schválili mu ho, zaplatili mu ho, priznal sa. Zabezpečil tým celé svoje potomstvo. Génius.

josephko
10. září • 13:48

Tak už našli nejakého obetného baránka. Dúfam, že automobilka VW mu, resp. jeho rodine aspoň dobre zaplatí...

Pantani
10. září • 12:35

Scénář:
"Z těch stovek lidí, co v tom byli namočení, najdeme někoho, kdo byl šéfem nějakýho týmu a kdo to teoreticky mohl mít na starosti a mohl i teoreticky celý vymyslet. S někým ze zaměstnanců se na obvinění domluvit určitě musíme, protože jinak se z toho nevylížem. Ten člověk dostane za tu štvanici tolik peněz, že to neunese, za každej případnej měsíc strávenej ve vězení ještě větší balík a bude to. Však on se za ty prachy někdo najde. A komu a kolik nakonec dáme peněz bude jedno, protože v tom už se šťourat nikdo nebudej, jsou to jen naše prachy. Veřejnost se uklidní, že byl někdo potrestanej, novináři se nakrmí hloupostma a je to v cajku."Někdo se ještě skvěle nemá, ale jistě bude mít! Přemejšlím o tom, jestli bych to pro ně udělal.

rákos
10. září • 11:23

Měli by ty dieselové smraďochy zakázat a byl by klid. Kdo to má čichat. :D

Jirik_H
10. září • 13:35

Přesně tak. Protože působí rakovinu plic, mají v USA 6 x přísnější limit na NOx. Argumentace dalnicemi je směšná. Zvláště u USA.

qwertz
11. září • 12:41

Další jelito, které si myslí, že ochrana a zdraví spotřebitele v USA má nějaký reálný význam :-DV USA jsou povoleny tisíce látek pro použití v potravinách, v kosmetice, ve zboží běžné spotřeby, atd..., které všechny civilizované země na světě zakázaly jako prokazatelně zdraví škodlivé, karcinogenní a ohrožující životní prostředí. A teď přijde nějaký Jiříček a bude nám tu tvrdit, že zrovna u NOx se rozhodli, že ho zregulují, protože škodí zdraví. Skvělá logika.:-D

Dzambor
11. září • 10:25

Lenže test spotreby je v USA nastavený tak, že skoro odpovedá aj realite. Kdežto EU tlačí viac na CO2 ako na ostatné a predpis má toľko múch a dier ako s tým vybabrať, že sa to automobilkám oplatí. Preto aj málo automobiliek z Európy predáva autá s naftou v USA. Keď som si pozeral asi dva tri roky dozadu Volvo v USA tak na stránke boli len benzíny. S iným motorom si auto nedostal.

Dzambor
10. září • 12:40

Musím to odporovať. Ľudia ktorí vedia na čo je určený diesel (t.j. dlhé trasy a pod) ho využívajú v drvivej väčšine mimo miest t.j. dialnice, cesty 1. triedy a podobne. Ďakuj EU ktorá nastavila limity úplne nezmyselne a vyjde pre naftu papierová spotreba v meste 5-6L, pričom je úplne nereálna. A dosť sprostých ľudí na to skočí a nakúpi v tom zmysle, že v meste to jazdí za menej ako benzín to musím mať. Odhliadnuc, že pre naftu je mesto viacmenej smrť. Ak by si ľudia dopredu prečítali o motoroch a autách čo chcú kúpiť a na čo to budú využívať, tak by to vyzeralo inak. Ale to sa ľudom nechce...tak kúpia prvú kravinu čo je v obchode.

qwertz
11. září • 12:43

On ten diesel nepatří ani na dálnici, respektive bu měl být vybaven DPF a SCR a plnit reálně laboratorní emise. Potom nechť si každý soudruh jezdí v čem chce.

mates
10. září • 10:39

aneb je potreba najit nekolik umele vytvorenych bilych koni kteri za "drobne" vsimne na sebe dobrovolne vezmou vinu, medialni stvaci to jako vzdy zbasti i s navijakem a dostanou na usta izolepu.... ;-) jen cekam kdy totez potka i ostatni automobilky, nedelam si iluze ze VW je jediny, a doufam ze nesmyslne Euro emisni limity a dotace na diesely tim konecne skonci, tam je totiz IMHO prapuvodni pricina, toto je uz jen nasledek...

qwertz
11. září • 12:22

Pokud jde o nova auta, diesely ve velkem skonci v roce 2020. EURO 7 nepujde splnit bez varazneho navyseni ceny, takze diesel zustane ve drazsich a vetsich autech.Pak uz jen dusledna STK a kontroly na silnicich a vyradit vsechny vraky adobytky s vykuchanym DPF.

jogurt
10. září • 10:58

Ono to není tak jednoznačné. Za prvé: někdo skutečně musel tu fintu vymyslet, provést, schválit a realizovat. jeden to určitě nemohl být.
Za druhé, obviňovat jenom VW je samozřejmě nesmysl. Jede v tom minimálně též Bosch a nepochybně další (ne-li všechny) automobilky. Jen ty to necpaly do USA, takže to na ně neprasklo.
Za třetí: samozřejmě, že na vině jsou nesmyslné limity, znevýhdňující tu jednu jindy druhou technologii. Monemtáně je zvýhodněn benzín, kde se - zatím - neřeší částice, přestože tam prokazatelně jsou.
Za čtvrté: právní situace v USA je diametrálně jiná než v EU. V USA deklaruje splnění výrobce, zde konkrétně VW, to je tedy "pachatel". V EU nikoliv, tam je třeba měření v nezávislé zkušebně. A ta odpovídá. Porovnávat tedy odpovědnost VW v USA a EU je naprosto zcestné, v EU se právně nemusel VW vůbec ničeho nekalého dopustit. Stejně jako všichni ostatní, nakonec technologie obcházení NOx limitů motory PSA je už známá a prokázaná. Rozdíl je jen v tom, že VW software používá verzi: "toto je test emisí", kdežto PSA verzi "toto není test emisí". Jinak jde o totéž.
A za páté: EU test emisí je úplná ptákovina, totálně odtržená od reality skutečného provozu. Neodpovídá ani městské realitě, což by dávalo smysl, ani okreskové realitě, což už moc smysl nemá a ani dálnici, což už vůbec žádný smysl nemá a ani žádné jejich kombinaci.

Buffalo
10. září • 21:19

Prosimtě, když Honda vyvíjela diesel pro Státy někdy od 2006 a v 2009 řekla, že není schopná splnit limity pro kalifornii bez vstřikování močoviny a proto ten vývoj zastavuje, druhej mercedes to tam dodával vždy pouze s močovinou... a následně přijde známý machr (a na proslavené motory obzvláště) lidová vozítka a řeknou, že oni to zmákli bez močoviny i pro kalifornii, tak podle tebe v tom průseru jedou teda všichni jo ? :))

kluc
10. září • 21:28

Ty vypatlané koncernové mozky nejsou schopny pochopit, že ten jejich nadkoncern je jen obyčejný podvodník a lhář. Pořád dokola se budou vymlouvat a házet vinu na jiné jako děcka. Fakta jsou však jasná. Jiný podvodník a lhář se zatím nenašel. Nikdo jiný také nafťáky bez močoviny v USA neprodával.

Jirik_H
10. září • 13:33

Nikoliv. USA mají 6 x přísnější limit na NOx než EU. A VW proto podváděl.

qwertz
11. září • 12:34

Ano, skutečně 6x přísnější limit?https://www.dieselnet.com/standards/us/ld_t3.php... Můžete to demonstrovat na číslech?

Doporučujeme

Články odjinud