Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Když loni v září vyplavaly na povrch informace o podvádění Volkswagenu s emisemi, muselo být každému jasné, že se situace nevyřeší během chvíle. Ve vedení koncernu padaly hlavy, rošády nastaly také v jednotlivých automobilkách, hledá se možné technické řešení oprav postižených motorů, a neméně velké úsilí se vynakládá v otázce viníků. Jasno už začíná být také v poslední zmíněné oblasti.

Jedním z viníků je podle amerických úřadů dvaašedesátiletý inženýr James Liang, který se u soudu přiznal k podílu na falšování emisních testů naftových Volkswagenů. Obviněn byl už v červnu, informace však byla vypuštěna do světa až nyní.

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle prokuratury měl Liang společně s týmem inženýrů navrhnout naftové motory pro americký trh, které budou vyhovovat zpřísněným emisním normám, protože se ale stále nedařilo navrhnout agregáty vyhovující požadavkům zákazníků z hlediska výkonu, padlo rozhodnutí o vývoji podvodného softwaru. Díky němu vůz pozná, že je na něm prováděno měření, a přepne se do režimu, který mu umožní emisní normy splnit.

Liang pracuje ve Volkswagenu už od roku 1983 a podle agentury Reuters bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování. To ho nicméně neočistí – nyní mu hrozí pět let vězení a pokuta 250.000 dolarů, což je v přepočtu asi šest milionů korun.

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Volkswagen odmítl situaci komentovat, pouze potvrdil, že bude Liang ve všem spolupracovat. Liangův právník později řekl, že je inženýr pouze jedním z mnoha lidí, kteří se na skandálu podíleli.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků