Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Když loni v září vyplavaly na povrch informace o podvádění Volkswagenu s emisemi, muselo být každému jasné, že se situace nevyřeší během chvíle. Ve vedení koncernu padaly hlavy, rošády nastaly také v jednotlivých automobilkách, hledá se možné technické řešení oprav postižených motorů, a neméně velké úsilí se vynakládá v otázce viníků. Jasno už začíná být také v poslední zmíněné oblasti.

Jedním z viníků je podle amerických úřadů dvaašedesátiletý inženýr James Liang, který se u soudu přiznal k podílu na falšování emisních testů naftových Volkswagenů. Obviněn byl už v červnu, informace však byla vypuštěna do světa až nyní.

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle prokuratury měl Liang společně s týmem inženýrů navrhnout naftové motory pro americký trh, které budou vyhovovat zpřísněným emisním normám, protože se ale stále nedařilo navrhnout agregáty vyhovující požadavkům zákazníků z hlediska výkonu, padlo rozhodnutí o vývoji podvodného softwaru. Díky němu vůz pozná, že je na něm prováděno měření, a přepne se do režimu, který mu umožní emisní normy splnit.

Liang pracuje ve Volkswagenu už od roku 1983 a podle agentury Reuters bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování. To ho nicméně neočistí – nyní mu hrozí pět let vězení a pokuta 250.000 dolarů, což je v přepočtu asi šest milionů korun.

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Volkswagen odmítl situaci komentovat, pouze potvrdil, že bude Liang ve všem spolupracovat. Liangův právník později řekl, že je inženýr pouze jedním z mnoha lidí, kteří se na skandálu podíleli.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků