Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Když loni v září vyplavaly na povrch informace o podvádění Volkswagenu s emisemi, muselo být každému jasné, že se situace nevyřeší během chvíle. Ve vedení koncernu padaly hlavy, rošády nastaly také v jednotlivých automobilkách, hledá se možné technické řešení oprav postižených motorů, a neméně velké úsilí se vynakládá v otázce viníků. Jasno už začíná být také v poslední zmíněné oblasti.

Jedním z viníků je podle amerických úřadů dvaašedesátiletý inženýr James Liang, který se u soudu přiznal k podílu na falšování emisních testů naftových Volkswagenů. Obviněn byl už v červnu, informace však byla vypuštěna do světa až nyní.

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle prokuratury měl Liang společně s týmem inženýrů navrhnout naftové motory pro americký trh, které budou vyhovovat zpřísněným emisním normám, protože se ale stále nedařilo navrhnout agregáty vyhovující požadavkům zákazníků z hlediska výkonu, padlo rozhodnutí o vývoji podvodného softwaru. Díky němu vůz pozná, že je na něm prováděno měření, a přepne se do režimu, který mu umožní emisní normy splnit.

Liang pracuje ve Volkswagenu už od roku 1983 a podle agentury Reuters bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování. To ho nicméně neočistí – nyní mu hrozí pět let vězení a pokuta 250.000 dolarů, což je v přepočtu asi šest milionů korun.

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Volkswagen odmítl situaci komentovat, pouze potvrdil, že bude Liang ve všem spolupracovat. Liangův právník později řekl, že je inženýr pouze jedním z mnoha lidí, kteří se na skandálu podíleli.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků