Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Všechny vznětové šestiválce, které prodal Volkswagen v Americe od roku 2009 až dodnes, jsou podle amerických médií opatřeny softwarem na obcházení emisních zkoušek.
Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Skupina Volkswagen přiznala v pátek americké Agentuře ochrany životního prostředí (Environmental Protection Agency, EPA), že všechny motory V6 3.0 TDI prodané v USA od roku 2009 až dodnes mají software na detekci emisní zkoušky. Tyto jednotky se ocitly v podezření už dříve, automobilka však obvinění poměrně důrazně odmítla.

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Zatím není jasné, kolika přesně aut se nejnovější vývoj aféry týká (EPA uvádí „nejméně 85 000“) a jaké budou implikace pro Evropu. Lze se pouze domnívat, že pokud byl tajný software nalezen i v nejnovějších víceválcových dieselech pro USA, obsahují ho také řídicí jednotky motorů aktuálně prodávaných na evropském trhu. Na bližší informace si ale budeme muset počkat do začátku příštího pracovního týdne, kdy Volkswagen snad vydá upřesňující prohlášení. 

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Aféra Dieselgate propukla v září. Během vyšetřování „nevysvětlitelných“ rozdílů mezi homologovanými a reálnými emisemi motorů TDI přiznali představitelé Volkswagenu zástupcům EPA, že řídicí jednotky obsahují tajný software. Ten rozpozná probíhající zkoušku měření emisí a upraví chod motoru tak, aby testem prošel. V reálném provozu pak spalovací proces probíhá jiným způsobem.

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Diesegate rozpoutala personální zemětřesení v celé skupině Volkswagen, vedla k rozsáhlým škrtům nových projektů a v EU urychlila debatu o nové metodice měření emisí. Také pomohla některým politikům ke zviditelnění. Jak ale ukazuje nejnovější vývoj, aféra ještě zdaleka nekončí.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků