Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Všechny vznětové šestiválce, které prodal Volkswagen v Americe od roku 2009 až dodnes, jsou podle amerických médií opatřeny softwarem na obcházení emisních zkoušek.
Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Skupina Volkswagen přiznala v pátek americké Agentuře ochrany životního prostředí (Environmental Protection Agency, EPA), že všechny motory V6 3.0 TDI prodané v USA od roku 2009 až dodnes mají software na detekci emisní zkoušky. Tyto jednotky se ocitly v podezření už dříve, automobilka však obvinění poměrně důrazně odmítla.

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Zatím není jasné, kolika přesně aut se nejnovější vývoj aféry týká (EPA uvádí „nejméně 85 000“) a jaké budou implikace pro Evropu. Lze se pouze domnívat, že pokud byl tajný software nalezen i v nejnovějších víceválcových dieselech pro USA, obsahují ho také řídicí jednotky motorů aktuálně prodávaných na evropském trhu. Na bližší informace si ale budeme muset počkat do začátku příštího pracovního týdne, kdy Volkswagen snad vydá upřesňující prohlášení. 

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Aféra Dieselgate propukla v září. Během vyšetřování „nevysvětlitelných“ rozdílů mezi homologovanými a reálnými emisemi motorů TDI přiznali představitelé Volkswagenu zástupcům EPA, že řídicí jednotky obsahují tajný software. Ten rozpozná probíhající zkoušku měření emisí a upraví chod motoru tak, aby testem prošel. V reálném provozu pak spalovací proces probíhá jiným způsobem.

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Diesegate rozpoutala personální zemětřesení v celé skupině Volkswagen, vedla k rozsáhlým škrtům nových projektů a v EU urychlila debatu o nové metodice měření emisí. Také pomohla některým politikům ke zviditelnění. Jak ale ukazuje nejnovější vývoj, aféra ještě zdaleka nekončí.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků