Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Všechny vznětové šestiválce, které prodal Volkswagen v Americe od roku 2009 až dodnes, jsou podle amerických médií opatřeny softwarem na obcházení emisních zkoušek.
Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Skupina Volkswagen přiznala v pátek americké Agentuře ochrany životního prostředí (Environmental Protection Agency, EPA), že všechny motory V6 3.0 TDI prodané v USA od roku 2009 až dodnes mají software na detekci emisní zkoušky. Tyto jednotky se ocitly v podezření už dříve, automobilka však obvinění poměrně důrazně odmítla.

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Zatím není jasné, kolika přesně aut se nejnovější vývoj aféry týká (EPA uvádí „nejméně 85 000“) a jaké budou implikace pro Evropu. Lze se pouze domnívat, že pokud byl tajný software nalezen i v nejnovějších víceválcových dieselech pro USA, obsahují ho také řídicí jednotky motorů aktuálně prodávaných na evropském trhu. Na bližší informace si ale budeme muset počkat do začátku příštího pracovního týdne, kdy Volkswagen snad vydá upřesňující prohlášení. 

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Aféra Dieselgate propukla v září. Během vyšetřování „nevysvětlitelných“ rozdílů mezi homologovanými a reálnými emisemi motorů TDI přiznali představitelé Volkswagenu zástupcům EPA, že řídicí jednotky obsahují tajný software. Ten rozpozná probíhající zkoušku měření emisí a upraví chod motoru tak, aby testem prošel. V reálném provozu pak spalovací proces probíhá jiným způsobem.

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Diesegate rozpoutala personální zemětřesení v celé skupině Volkswagen, vedla k rozsáhlým škrtům nových projektů a v EU urychlila debatu o nové metodice měření emisí. Také pomohla některým politikům ke zviditelnění. Jak ale ukazuje nejnovější vývoj, aféra ještě zdaleka nekončí.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků