Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Všechny vznětové šestiválce, které prodal Volkswagen v Americe od roku 2009 až dodnes, jsou podle amerických médií opatřeny softwarem na obcházení emisních zkoušek.
Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Skupina Volkswagen přiznala v pátek americké Agentuře ochrany životního prostředí (Environmental Protection Agency, EPA), že všechny motory V6 3.0 TDI prodané v USA od roku 2009 až dodnes mají software na detekci emisní zkoušky. Tyto jednotky se ocitly v podezření už dříve, automobilka však obvinění poměrně důrazně odmítla.

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Zatím není jasné, kolika přesně aut se nejnovější vývoj aféry týká (EPA uvádí „nejméně 85 000“) a jaké budou implikace pro Evropu. Lze se pouze domnívat, že pokud byl tajný software nalezen i v nejnovějších víceválcových dieselech pro USA, obsahují ho také řídicí jednotky motorů aktuálně prodávaných na evropském trhu. Na bližší informace si ale budeme muset počkat do začátku příštího pracovního týdne, kdy Volkswagen snad vydá upřesňující prohlášení. 

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Aféra Dieselgate propukla v září. Během vyšetřování „nevysvětlitelných“ rozdílů mezi homologovanými a reálnými emisemi motorů TDI přiznali představitelé Volkswagenu zástupcům EPA, že řídicí jednotky obsahují tajný software. Ten rozpozná probíhající zkoušku měření emisí a upraví chod motoru tak, aby testem prošel. V reálném provozu pak spalovací proces probíhá jiným způsobem.

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Diesegate rozpoutala personální zemětřesení v celé skupině Volkswagen, vedla k rozsáhlým škrtům nových projektů a v EU urychlila debatu o nové metodice měření emisí. Také pomohla některým politikům ke zviditelnění. Jak ale ukazuje nejnovější vývoj, aféra ještě zdaleka nekončí.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků