Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Všechny vznětové šestiválce, které prodal Volkswagen v Americe od roku 2009 až dodnes, jsou podle amerických médií opatřeny softwarem na obcházení emisních zkoušek.
Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Skupina Volkswagen přiznala v pátek americké Agentuře ochrany životního prostředí (Environmental Protection Agency, EPA), že všechny motory V6 3.0 TDI prodané v USA od roku 2009 až dodnes mají software na detekci emisní zkoušky. Tyto jednotky se ocitly v podezření už dříve, automobilka však obvinění poměrně důrazně odmítla.

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Zatím není jasné, kolika přesně aut se nejnovější vývoj aféry týká (EPA uvádí „nejméně 85 000“) a jaké budou implikace pro Evropu. Lze se pouze domnívat, že pokud byl tajný software nalezen i v nejnovějších víceválcových dieselech pro USA, obsahují ho také řídicí jednotky motorů aktuálně prodávaných na evropském trhu. Na bližší informace si ale budeme muset počkat do začátku příštího pracovního týdne, kdy Volkswagen snad vydá upřesňující prohlášení. 

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Aféra Dieselgate propukla v září. Během vyšetřování „nevysvětlitelných“ rozdílů mezi homologovanými a reálnými emisemi motorů TDI přiznali představitelé Volkswagenu zástupcům EPA, že řídicí jednotky obsahují tajný software. Ten rozpozná probíhající zkoušku měření emisí a upraví chod motoru tak, aby testem prošel. V reálném provozu pak spalovací proces probíhá jiným způsobem.

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Diesegate rozpoutala personální zemětřesení v celé skupině Volkswagen, vedla k rozsáhlým škrtům nových projektů a v EU urychlila debatu o nové metodice měření emisí. Také pomohla některým politikům ke zviditelnění. Jak ale ukazuje nejnovější vývoj, aféra ještě zdaleka nekončí.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků