Dieselgate: Na manipulaci s emisemi se prý podílel i Martin Winterkorn

Kauza Dieselgate má další pokračování. Podle posledních informací se na utajování manipulace s emisemi podílel i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel Volkswagenu.
Dieselgate: Na manipulaci s emisemi se prý podílel i Martin Winterkorn

S informací přišel německý list Bil dam Sonntag, který se odvolává na důvěrné dokumenty přímo ze samotného podniku. Podle těchto dat se měl utajování manipulací s emisemi podílet i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen.

Martin Winterkorn byl v době provalení aféry Dieselgate generálním ředitelem koncernu Volkswagen, v důsledku skandálu však loni v září ze své funkce odstoupil. Podle státního zastupitelství v německém Braunschweigu je nyní Winterkorn v pozici obviněného.

Aféra Dieselgate: Všechno, co potřebujete vědět

Winterkorn se tak dle všeho přidává k Jamesi Liangovi, který pracoval na naftových motorech pro Ameriku. Protože se ale nepodařilo skloubit dostatečný výkon, nízkou spotřebu a požadavky zákazníků, došla řada na odpojovací zařízení. Liang je patrně pouze obětní beránek a do vývoje systému je namočeno mnohem více pracovníků Volkswagenu.

Volkswagen si na výdaje spojené s řešením skandálu vyhradil 16,2 miliardy dolarů (440 miliard korun). Analytikové ze společnosti NordLB však odhadují, že německou automobilku vyjde tenhle problém mnohem dráž. Podle prvotních odhadů to celé společnost přijde na 25-35 miliard eur (675-945 miliard korun).

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Američtí majitelé těchto vozů se mohou rozhodnout, jestli si vůz nechají upravit, nebo je Volkswagen odkoupí zpět a oni tak dostanou odškodné (mezi 123 a 241 tisíci korunami). Zajímavé je, že takto k tomu německá automobilka přistoupila pouze v zámoří, v Evropě podobným způsobem postupovat nehodlá.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků