Dieselgate: Na manipulaci s emisemi se prý podílel i Martin Winterkorn

Kauza Dieselgate má další pokračování. Podle posledních informací se na utajování manipulace s emisemi podílel i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel Volkswagenu.
Dieselgate: Na manipulaci s emisemi se prý podílel i Martin Winterkorn

S informací přišel německý list Bil dam Sonntag, který se odvolává na důvěrné dokumenty přímo ze samotného podniku. Podle těchto dat se měl utajování manipulací s emisemi podílet i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen.

Martin Winterkorn byl v době provalení aféry Dieselgate generálním ředitelem koncernu Volkswagen, v důsledku skandálu však loni v září ze své funkce odstoupil. Podle státního zastupitelství v německém Braunschweigu je nyní Winterkorn v pozici obviněného.

Aféra Dieselgate: Všechno, co potřebujete vědět

Winterkorn se tak dle všeho přidává k Jamesi Liangovi, který pracoval na naftových motorech pro Ameriku. Protože se ale nepodařilo skloubit dostatečný výkon, nízkou spotřebu a požadavky zákazníků, došla řada na odpojovací zařízení. Liang je patrně pouze obětní beránek a do vývoje systému je namočeno mnohem více pracovníků Volkswagenu.

Volkswagen si na výdaje spojené s řešením skandálu vyhradil 16,2 miliardy dolarů (440 miliard korun). Analytikové ze společnosti NordLB však odhadují, že německou automobilku vyjde tenhle problém mnohem dráž. Podle prvotních odhadů to celé společnost přijde na 25-35 miliard eur (675-945 miliard korun).

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Američtí majitelé těchto vozů se mohou rozhodnout, jestli si vůz nechají upravit, nebo je Volkswagen odkoupí zpět a oni tak dostanou odškodné (mezi 123 a 241 tisíci korunami). Zajímavé je, že takto k tomu německá automobilka přistoupila pouze v zámoří, v Evropě podobným způsobem postupovat nehodlá.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků