Dieselgate: Na manipulaci s emisemi se prý podílel i Martin Winterkorn

Kauza Dieselgate má další pokračování. Podle posledních informací se na utajování manipulace s emisemi podílel i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel Volkswagenu.
Dieselgate: Na manipulaci s emisemi se prý podílel i Martin Winterkorn

S informací přišel německý list Bil dam Sonntag, který se odvolává na důvěrné dokumenty přímo ze samotného podniku. Podle těchto dat se měl utajování manipulací s emisemi podílet i Martin Winterkorn, bývalý generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen.

Martin Winterkorn byl v době provalení aféry Dieselgate generálním ředitelem koncernu Volkswagen, v důsledku skandálu však loni v září ze své funkce odstoupil. Podle státního zastupitelství v německém Braunschweigu je nyní Winterkorn v pozici obviněného.

Aféra Dieselgate: Všechno, co potřebujete vědět

Winterkorn se tak dle všeho přidává k Jamesi Liangovi, který pracoval na naftových motorech pro Ameriku. Protože se ale nepodařilo skloubit dostatečný výkon, nízkou spotřebu a požadavky zákazníků, došla řada na odpojovací zařízení. Liang je patrně pouze obětní beránek a do vývoje systému je namočeno mnohem více pracovníků Volkswagenu.

Volkswagen si na výdaje spojené s řešením skandálu vyhradil 16,2 miliardy dolarů (440 miliard korun). Analytikové ze společnosti NordLB však odhadují, že německou automobilku vyjde tenhle problém mnohem dráž. Podle prvotních odhadů to celé společnost přijde na 25-35 miliard eur (675-945 miliard korun).

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Američtí majitelé těchto vozů se mohou rozhodnout, jestli si vůz nechají upravit, nebo je Volkswagen odkoupí zpět a oni tak dostanou odškodné (mezi 123 a 241 tisíci korunami). Zajímavé je, že takto k tomu německá automobilka přistoupila pouze v zámoří, v Evropě podobným způsobem postupovat nehodlá.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků