Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Kris  |  22. 09. 2015 17:00

Pani redaktori...

Skandal sa tyka 11 milionov aut celosvetovo.

Info je zname uz par hodin a vy sa tvarite, ze sa nic nedeje.

Diesel dnes zomrel a uz aj nemecke media nahlas pripustaju moznost konca VAG v podobe, ako ho pozname.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  22. 09. 2015 18:22

Bol by som rad ak by zomrel, ale motory s mocovinou pokial viem znecistuju len tak ako maju, no uvidime, co prinesu najblizsie dni, tyzdne, mesiace - najskor dalsie dlazdenie cesty pre elektricke auta :)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 09. 2015 09:06

No ono to ani s močovinou není až tak OK. Přečti si článek na auto.cz a tam se dočteš, že i při kontrolních měřeních v čr už dříve zjistili u aut s přívstřikem močoviny, že při emisním testu se močovina dávkuje a za provozu se v dlouhých cyklech nedávkuje vůbec, totéž s ovládáním EGR, které se otevírá jen při emisním testu a v provozu je zavřené. A to se netýká jen vw to se týká dalších značek. Čili tyto manipulace dělají všichni výrobci.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 09. 2015 17:42

Zelí | 23. 09. 2015 09:06 | [78.80.205.xxx]- hele Zelí, než něco napíšeš, tak si něco přečti, a to pozorně - například o "močovině": http://www.auto.cz/adblue-dobra-vec-nebo-dal... ...
Co se týče funkce a "ovládání EGR", tak nešiř drby a "Zelnaté slinty" a neprokazuj opakovaně, že v máš v hlavě vymeteno. Stačí, když odkážeš na odbornou objektivní informaci (a adresu, kde ji lze najít. Pomůžu ti a jedno celkem srozumitelné vysvětlení funkce EGR, jak pracuje, ti uvedu:
AGR ventil je ventil pro zpětné vedení spalin a je funkční pouze při režimu částečného zatížení. To je režim, kdy vozidlo jede na mírnou zátěž, laicky řečeno v režimu cca 1/4 pedálu akcelerace. Ventil AGR je ovládán podtlakově a v režimu studeného motoru, kdy systém ještě dožhavuje není potřeba aby AGR pracoval, protože AGR by měl pracovat až s ohřátějším motorem. Je tam totiž kvůli složkám výfukových plynů NOx, které se tvoří na teplém motoru při hoření chudé směsi s přebytkem kyslíku, což zvyšuje rychlost hoření nafty po vstříknutí, a tím i teplotu. Tato rychost hoření, tedy i vysoká teplota tohoto procesu spojená s výskytem jedovatých složek NOx, které jsou u dieselů velmi nežádoucí škodlivinou výfukových plynů, se nechá redukovat vpuštěním nějakého "inertního" plynu do sání, který vytlačí přítomnost vzduchu, a tedy i kyslíku z objemu nasátého vzduchu. V autě se k tomuto účelu nabízí výfukový plyn, který obsahuje kyslíku mnohem méně než vzduch.
Při zátěžových režimech, kdy je směs bohatší, nesmí být AGR otevřen a tedy nesmějí proudit spaliny do sání, protože by nedostatek kyslíku přebytkem nafty podporoval kouřivost a mařil by výkon (nafta by neměla s čím pořádně hořet). Proto je ventil AGR ovládán podtlakovou regulací, aby při akceleraci zavřel a při režimu mírné zátěže, kdy chceme ředit vzduch výfukovým plynem abychom snížily teploty a smrady, otevřel. Jak bylo již řečeno, jedná se tu o teplé režimy. Z již uvedených skutečností je patrné,že odpojení EGR je čistě o emisích a o kouřivosti(částečně) ale ne o výkonu.A ještě k počítači,dobře to pozná že je odpojený EGR.

Odpovědět  |   | 
.  |  24. 09. 2015 06:43

„Jiným příkladem může být vstřikování kapaliny AdBlue, kde jsme u nejmenované značky zaznamenali tzv. "šetření" močovinou, kdy se režim vstřikování do výfuku naprosto změnil v tom smyslu, že vozidlo při zkušební jízdě v těch samých režimech, kdy močovinu vstřikovalo, vstřikování močoviny zastavilo, a vůz jel třeba 30 km naprosto bez jediného vstříknutí močoviny, prostě jako kdyby systém močovinou šetřil," vysvětluje Fleischhans. A dodává: „Podobné chování na válcové zkušebně jsme ani při opakovaných testech nikdy nezaznamenali. Naopak močovina byla vstřikována s naprosto železnou pravidelností přesně v těch samých úsecích".
http://www.auto.cz/skandal-vw-emisemi-kde-za... ...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  24. 09. 2015 23:16

Reaguji na . | 24. 09. 2015 06:43 | [93.99.198.xxx]-

Zaprvé - reagoval jsem na Zelí, zejména na jeho poslední věty prokazující jeho "úžasnou" "logiku", cituji: "A to se netýká jen vw to se týká dalších značek. Čili tyto manipulace dělají všichni výrobci."

V textu článku, na který odkazuješ a ze kterého Zelí pravděpodobně vychází, je ale napsáno, cituji:
„…Jiným příkladem může být vstřikování kapaliny AdBlue, kde jsme u nejmenované značky zaznamenali tzv. "šetření" močovinou, kdy se režim vstřikování do výfuku naprosto změnil v tom smyslu, že vozidlo při zkušební jízdě v těch samých režimech, kdy močovinu vstřikovalo, vstřikování močoviny zastavilo, a vůz jel třeba 30 km naprosto bez jediného vstříknutí močoviny, prostě jako kdyby systém močovinou šetřil," vysvětluje Fleischhans. A dodává: „Podobné chování na válcové zkušebně jsme ani při opakovaných testech nikdy nezaznamenali. Naopak močovina byla vstřikována s naprosto železnou pravidelností přesně v těch samých úsecích". Popsaný vzorek nicméně nepocházel z koncernu VW... „A pak jsou tu ještě opravy. Při nich se setkáváme s tím, že určité věci na některých vozidlech fungují bez problémů a na jiných ty samé systémy s komplikacemi. Jde o konstrukční šikovnost každého výrobce. Bez chyb nepracuje nikdo. Musíme mít na paměti, že jsou to stále jen lidé, kteří techniku vyvíjejí. Že ale přeroste tato snaha "stačit" technicky a přitom "nepředražit" v tyto cílené podvody a trend, mne překvapuje,” uzavírá celou věc Libor Fleischhans.“

Vypíchnu podstatné sdělení z článku: "Popsaný vzorek nicméně nepocházel z koncernu VW... „A pak jsou tu ještě opravy. Při nich se setkáváme s tím, že určité věci na některých vozidlech fungují bez problémů a na jiných ty samé systémy s komplikacemi."

Už chápeš, že Zelí neumí nejen myslet ale i číst a není schopen porozumět obsahu sdělení z textu článku? Nikde není napsáno, že "tyto manipulace dělají všichni výrobci", jak uvedl Zelí.

Za druhé - z textu článku vyplývá ještě podstatná věc: "A pak jsou tu ještě opravy..."
Přece všichni v Česku moc dobře víme, jak se "hrabe" do aut, jak se odborně zasahuje a vylepšuje a "tuning" a chipování nabízí kdekdo. A také to, jaká auta dovezená ze Západu se po Česku prohání ve stavu "hodně vylepšené minulosti", nemluvě už o stočených km a vymlácených filtrech pevných částic a podobně. Takže všechno beru s velkou rezervou a rozhodně nesouhlasím se sdělením od Zelí, že: " tyto manipulace dělají všichni výrobci." Navíc se celý "skandál" u nás v Česku zbytečně rozmazává, protože, jak jsem už uvedl, těch skutečných "soukromých" podvodů je provedeno "tuningem" a chipováním možná ještě víc, než je počet "originálních podvodů" v podobě v Česku prodaných nových vozů koncernu VW.

Odpovědět  |   | 
s  |  03. 10. 2015 17:56

Ještě napište, že díky EGR ventilu se motor zanáší sazemi, zvláště pak turbo tím trpí a když se včas nemění olej, tak je zaděláno na problém. Proto jej spousta lidí zaslepuje, jak u naftových motorů, tak i moderních benzínových. U starších aut stačí kus plechu, u těch novějších je třeba změnit SW řídící jednotky. Uživatel nejen prospěje motoru z hlediska životnosti motoru, tak mu i o něco se zlepší spotřeba. Takže je to vlastně ekologické

Odpovědět  |   | 
F40  |  22. 09. 2015 18:18

A které kódy motorů jsou EA189?

Odpovědět  |   | 
flukes  |  22. 09. 2015 18:26

Výrobci bych nařídil takto postižená vozidla vykoupit zpět za plnou cenu!!

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  22. 09. 2015 18:31

Aby uplne skrachoval a tisicky ludi aj v SK a CZ stratili pracu. Nastastie viem ako funguju USA a pokuta bude riadna, ale urcite nie likvidacna...

Odpovědět  |   | 
flukes  |  22. 09. 2015 18:38

Tak že podvádění je v pořádku?? No jo, vždyť je to vlastne moderní že?

Odpovědět  |   | 
Ota  |  22. 09. 2015 18:46

Pokuta je jedna věc,ale větší problém je ztráta důvěry zákazníků,už vidím ty tisíce nasraných motoristů jak nebudou moci vjet do těch jejich umwelt zone až ty auta změří v reálném provozu.

Odpovědět  |   | 
flukes  |  22. 09. 2015 19:08

Co až se za pár let bude platit poplatek při převodu auta s EURO5 které se vydávalo za EURO6?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 09. 2015 17:49

Reakce na flukes | 22. 09. 2015 18:26 | [89.239.11.xxx] - hele, neber to "tragicky". Auta nejsou "postižená" - naopak jezdí jak z praku. Navíc řada majitelů si je nechala za další příplatek vytunit přečipováním. Jak správně "ekologicky" funguje moderní nafťák s poctivým nastavením řídící jednotky, stačí se podívat na 1,6-ku biturbo v CRV Honda. V určitých režimech nemastná, neslaná....

Odpovědět  |   | 
Dee  |  22. 09. 2015 18:44

Říkal jsem to vždycky a řeknu to klidně znova: Špinavej diesel. Poznáte ho podle smradu, když před váma šlápne na plyn... Nafta patří do kamen a plyn do sporáku...

Odpovědět  |   | 
no jo  |  22. 09. 2015 19:01

...a benzin do zapalovačů. Tak si kup jízdní kolo a šlapej, blbe

Odpovědět  |   | 
Perkins  |  23. 09. 2015 10:18

Jízdní kolo samozřejmě mám a šlapu.A proč si myslíš, že nejezdím po městě na kole BLBE?
Bohužel musím naložit kolo a vyrazit s uzavřenou cirkulací až za město do přírody, kde se můžu normálně nadechnout abych se neudusil díky chrochtajícím smradlákům na silnici. BLBE...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  23. 09. 2015 22:43

A proto se kazde rano dusim plyny neohratych benzinaku, kterym trva minimalne 5km, nez ohrejou kat a vypousti po tu dobu o moc horsi sajrajt nez diesely. At zije leukemie...
Tyhle keci o tom, jak je benzinak v pohode a naftak hnus jsou super. Oba jsou rakovinotvorne, jen diesel na plice a benzin leukemie, ale nebezpeci je uplne stejne...

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  24. 09. 2015 17:52

Na to jste přišel jak?
Nepřímovstřikový benzín je z hlediska ekologie to nejlepší, co může být. Srovnávat to s dieslem je úplně mimo, spalování probíhá úplně jinak, a složení výfukových plynů jakbysmet.
Přímovstřikový benzín je něco jiného, ten se dieselu v lecčems blíží.

Odpovědět  |   | 
Arry  |  26. 09. 2015 20:01

On Perkins bude asi naozaj deBil :)

Odpovědět  |   | 
JaroB  |  23. 09. 2015 00:27

Ja ťa poopravím...špinavý VW nič viac ...ostatný to vedia iba VW s ich trápnymi TDI si mysleli , že sú to motorové skvosty ...omyl

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 09. 2015 17:56

Reakce na Dee | 22. 09. 2015 18:44 | [109.107.200.xxx] - zkus si něco nastudovat o přímovstřikových přeplňovaných "moderních" benzinových motorech a budeš překvapen, co se tutlá a jaké karcinogenní látky tyto motory vylučují. Možná potom řekneš "klidně znova": Zlatej diesel. Jednoznačné čisté řešení je vodík a palivové články - Toyota to už rozjela. Uvidí se, co ukáže blízká budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Nevěřím vlastním očím  |  25. 09. 2015 18:35

Japončíkům nic jiného nezbývá. Jak ale získávat vodík, ekonomicky?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 09. 2015 10:49

Pro Nevěřím vlastním očím | 25. 09. 2015 18:35 | [37.221.243.xxx - před 20 lety také nikoho nenapadlo, že by mohly fungovat mobilní telefony a i-phony s miniaturními bateriemi...
Třeba větrné a sluneční (nebo příbojové,...) elekrárny, které by si postavily fabriky na výrobu toho vodíku, by mohly v dlouhodobém horizontu vyrábět dost levné a čisté energie tak, aby cena vodíku pro použití v autech (v palivových článcích) byla přijatelná. Pokud se prolomí vliv ropařského a petrochemického lobby a politicky podpoří ten vodík, tak by to mohlo fungovat. Jinak by se přece do seriové výroby vodíkových aut Toyota nepouštěla. Připomínám, že tuto technologii pohonu vodíkem mají vyřešenou a v podstatě připravenou do seriové výroby kromě Toyoty tu Mercedesu, BMW a u Hondy. Navíc Toyota uvolnila řadu patentů v oblasti vodíkového pohou. Takže to opravdu bude asi jen o tom politickém vlivu "skupiny" kolem ropy. (Co by potom arabské státy prodávaly, co by dělal Shell, BP,..?)

Odpovědět  |   | 
Cudl  |  22. 09. 2015 18:45

Vždyť pro mě jako uživatele jsou emise úplně nepodstatné. Leda bych se chtěl vyf. plyny udusit. Beztak je to povyk jen kvůli penězům.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  22. 09. 2015 18:50

Ale pro ty co jdou kolem tebe po chodníku to je podstatné,kvůli nim se to dělá jestli jsi to do teď nepochopil.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 09. 2015 18:54

Nepodstatné až na to, že chcípneš na raka z emisí ostatních smradlavých naftových aut. Říkám to pořád. Kdo si dobrovolně koupí naftu, je u mně stejné prase, jako když vypouští močku do lesa. V zájmu svého šetření otravuje ostatním život. Teď mně tady můžete vy sobečtí naftomilové kamenovat.

Odpovědět  |   | 
ukakanek  |  22. 09. 2015 21:28

A ty jak tam tomu nakladas v benzinu se spadlym vyfukem... A nemysli si ze je ten benzinek setrny...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  22. 09. 2015 21:42

to je jako kdyby se z výfuku benzinového auta linula vůně fialek..

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  23. 09. 2015 19:57

Ve srovnani s TDI tomu tak je.

Odpovědět  |   | 
Veronika  |  30. 09. 2015 11:08

TDI - Ten Dým Ignoruj nebo HTP - Hovno To Pojede To mi nedavni říkal kámoš :D :D nebo RS - Rozdekám Se :D :D :D

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 09. 2015 08:25

Jen se umínusujte. Doufám, že už se něco konečně rozhýbe a smradlavá rakovinotvorná nafta pomalu půjde na smetiště dějin. Že budou platit stejné normy pro naftu i benzín, nedostanete eko plakety pro vjezd do měst atd. Očekávám spršku nadávek nejhrubšího zrna.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 09. 2015 11:02

Pro Petr | 24. 09. 2015 08:25 | [90.179.56.xxx] - něco si nastuduj, abys věděl jak tomu ve skutečnosti je. Zejména s tou "rakovinotvorností". To, že platí normy, to všichni vědí. Dodržování norem je věc druhá a zde je zakopaný pes. Ve "velkém" to prasklo u toho VW, v malém a viditelném v tom, co můžeme postřehnout na silnicích a jak se praktikuje v podobě neseřízených nebo špatně "vytuněných" motorech, nebo často i v motorech, které jsou na hranici (za hranicí) svého technického života. S nadsázkou lze říci, že v Česku je krásnou ukázkou reality, že normy (zákony,...) nedodržuje a obchází pan prezident (Hrad). Tak potom není divu, že je to s dodržováním norem stejné i na silnicích - potvrzuje se pravidlo, že ryba smrdí od hlavy.
V principu není nafta problémem. Problémem je, jak se s ní zachází. To ale platí i pro benzin. A obecně pro všechno na světě...

Odpovědět  |   | 
fogel  |  22. 09. 2015 18:55

Cudl, na tento tvůj příspěvek k tomuto tématu nejde asi slušně reagovat...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  22. 09. 2015 19:48

Ježe on má bohužel pravdu. Kolega z práce, když kupoval asi rok a půl tomu shodou okolností ojetého diesla od WV, tak si chrochtal blahem, že koupil ještě auto bez kurvítka jménem filtr pevných částic.

Přitom permanentně nadává na ovzduší, uplakává, jaké mají jeho děcka problémy s alergiemi kvůli tomu bordelu v ovzduší a tak tou starou herkou jezdí v podstatě každý víkend někam na hory, na čistý vzduch.

Jenže tak se bohužel chovají všichni. Jezdím s necelým půl roku starým škodováckým TSI a přiznávám, že když jsem nové auto vybíral a srovnával s konkurencí, tak emise jsem neřešil vůbec. Odhaduji, že počet kW u svého motoru tu zná asi každý, ale kolik z nás zná množství emisí CO2, NOX, ... ? A kdo z nás je alespoň přibližně ještě schopen říct, kolik je už je moc, kolik normál a kolik super hodnota? Já ne.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  22. 09. 2015 20:54

Čistota výfukových plynu je udávána (v EU) dle tzv. Euro norem, nemýlím-li se. CO2 mě osobně extra nezajímá resp. hodnotím ji "víceméně" dle obsahu peněženky .
ICCT se jen zajímalo jaké je skutečné množství emisí v reálném provozu vs. množství emisí dle normovaných cyklů. Když se dostali k NOx tak u benzínových motorů nebyl s NOx problém. U naftových motorů to kapku nesedělo, obecně, bez ohledu na značku. Tak se problematice věnovali dál a na co nepřišli.

Odpovědět  |   | 
Fire-man  |  23. 09. 2015 09:02

Otázka je jestli má smysl ty emise při koupi vozu vůbec smysl studovat, když všichni výrobci v evropě na to mají speciální režimy které to poupravují a šidí to. Všichni to ví ale je to OK. Kdo ví jak je pak reálná hodnota daleko od té naměřené?

Neříkám, že nemá smysl řešit ekologii jen poukazuji na ty čísla která jsou tak zkreslená, že asi ani nemáme představu o tom kdo je na tom lépe než jiní.

Odpovědět  |   | 
Jebal  |  23. 09. 2015 09:09

Divné je že všechny auta prochází emisnímy kontrolami. Co tam vlastně kontrolujou?

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  24. 09. 2015 17:57

Na to si zvládnete odpovědět sám, stačí se podívat, čím vlastně emise běžně měříme.
Pokud nepřípustná hodnota je >0.5, přístroj měří s přesností +-1, tak zjistíte, že když vám na autě naměří 1.0, tak jste bezpečně prošel, protože jste vlastně na nule.
A takhle fungují emisní stanice. Spousta aut s vykuchaným filtrem částic emisemi projde, nejspíš úplně všechny. Ne proto, že by tam ten filtr byl zbytečně, ale proto, že tolerance měření je natolik vysoká, že se do ní bezpečně vejde i auto bez filtru.

Odpovědět  |   | 
dalid  |  23. 09. 2015 09:26

ako kto...
A preto som začiatkom roka kúpil hybrid

Odpovědět  |   | 
Honza  |  24. 09. 2015 11:22

No zrovna to zmíněné CO2 narozdíl od těch skutečných jedů vašim ani jiným dětem neublíží. Leda kdyby byly děti i s autem v nějaké díře a to CO2 by vytlačilo kyslík, pak ano. CO2 může maximálně tak oteplit planetu (ale kdo ví, jak to je, hádám, že na Zemi bude spousta negatiních zpětných vazeb, jinak bycham např. kvůli sopkám už dávno zmrzli nebo se uvařili) a je celkem jedno, jestli se pouští ve městech nebo daleko od všech lidských nosů.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  22. 09. 2015 18:55

No, mne osobne nie je jedno, ze vyrobca pouziva argumenty, ktorymi zamerne KLAME, na to, aby ma presvedcil o kupe. Tomu sa vravi vsade na svete PODVOD.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 09. 2015 20:35

V kapitalismu je to "optimalizace"...

Odpovědět  |   | 
s  |  03. 10. 2015 18:01

Tak nějak. Bohužel tak to dopadá, když úřední vítězí nad zdravým rozumem. Prostě VW se zachoval tak jak se chová většina lidí, když po nich někdo něco chce, tak mu prostě vyhoví. Řekne mu co chce slyšet.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  22. 09. 2015 18:53

Mno. Takze pokial sa vyskytne chyba, ktora je neodstranitelna /auto nesplna emisnu normu/, ma zakaznik pravo odstupit od kupnej zmluvy a vratenie plnej sumy. A keby to bolo malo, tak ten, kto pri predaj zamlci skutocnosti, ktore...atd atd. Jedna sa o trestny cin podvodu.

Hovorim to stale a dokola: neopravitelna zavada od vyroby?
VRATIT!
Bez diskusie, bez debaty, nemilosrdne - a ak sa pokusia kluckovat, k odstupeniu od zmluvy este prilozit aj fakturu za znalecky posudok. S prislusnym cislom uctu, kam a dokedy previest prislusnu ciastku.

Odpovědět  |   | 
Perkins  |  22. 09. 2015 18:56

Chudáci lidé (strašně je lituji), kteří si nechají nasadit bulíky na nos, že vepřák od das (VAG) auto je to nejlepší pro ně, si najdou vždy něco, co se dá dobře ohnout.
Stačí se mrknout na kanál AMUS, kde není o této prasečině ani hláska.

Jen doufám, že tato událost je konečným řešením otázky rakoviny na silnicích a tím pádem bude ve městech zase o něco čistší vzduch. Třeba budu moct opět jezdit s otevřenou cirkulací.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 09. 2015 19:19

Jasně, naše autobusy splňují euro 15, náklaďáky euro 17 a fungl nové lokomotivy českých drah z roku raz dva dokonce euro 20, takže dieselové osobáky byla poslední překážka pro zdravý vzduch ve městech.

Odpovědět  |   | 
 |  22. 09. 2015 19:27

Jen tak pro info. Ty si pořizuješ auto podle hodnoty emisi. Když vezmu kolik sra.ek vypouštěj letadla, naftovy lokomotivy tak auta jsou proti tomu nic

Odpovědět  |   | 
Buffalo  |  22. 09. 2015 21:36

počkej... ty stojíš vedle letadla když startuje ? nebo jdeš takhle po chodníku ve městě a najednou letadlo ? :)) ... prosimtě, kolik nákladu převeze letadlo a kolik osobní auto a potom druhá otázka, kolik je letadel a kolik aut ? :))

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 09. 2015 23:13

Jsi vedle jak ta jedle. Letecká doprava je zdaleka ten nejhorší způsob dopravy z hlediska zplodin, které produkuje na jednu přepravenou tunu nákladu. A nemusíš stát vedle startujícího letadla, z leteckých koridorů všechno spadne na zem lidem rovnou do ksichtu.
http://www.nrdc.org/international/cleanbydesi... ...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  24. 09. 2015 10:59

.....2/3 vykonu sa spotrebuje len na to, aby sa to vobec udrzalo vo vzduchu.
Nedocenena je vlakova a lodna doprava, kde maximum vykonu ide tam, kam ma.

Odpovědět  |   | 
Skrew77  |  25. 09. 2015 09:26

To je zajímavé. Lodní doprava s nízkootáčkovými diesly bývá často uváděna jako to nejhorší zlo co se týká emisí.

Odpovědět  |   | 
chorche  |  25. 09. 2015 16:50

Jasne koupime si vsichni benziny, spotreba ropy se zvedne o 10%, protoze blba foukana 1.2TSI fobie zere vic nez moje dvoutunovy 2.0TDI quattro a bude nam fajn.

A vubec budem mit vsichni zeleny technologie, material zatim je:
http://zpravy.idnes.cz/sever-ciny-je-zniceny-tez... ...

Odpovědět  |   | 
komik  |  22. 09. 2015 19:17

"Problém" je v tom, že v USA je norma v podstatě stejná bez ohledu na co auto jezdí. V EU jsou pro diesel mnohem volnější mantinely, nižší daně atd. Jinak bychom taky jako v civilizovaných koncech světe (USA, Jap...) jezdili v osobních autech na bezín a nekazili si tolik vzduch. Prostě EU má normy kolem aut (i spotřeba) vycucané z prstu...

Osobně si myslím, že USA pokutu dají a dost drsnou, nemají zájem aby jim VW drtil domácí automobilky. Navíc v EU dostaly vlajkové lodi USA jako Google, Microsoft pokuty v mld €, takže to bude darda. Ale celých 11 ne :)... Pod 80€ za akcii bych nakupoval :)).

Odpovědět  |   | 
tommy  |  22. 09. 2015 20:14

Předpokládám,že stará čoudící nákladní tatrovka vyprodukuje tolik emisí jak asi 10000
osobáků.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  23. 09. 2015 22:46

no, ale ty saze, ktere jsou nebezpecne, jsou tak velke, ze se zachyti v nose a vysmrkas je. Kdezto ty slavne moderni diesely vytvari nanocastice, ktere pronikaji do plic a do krve...

Odpovědět  |   | 
s  |  03. 10. 2015 18:07

Ale proč? Aby nevypouštěli tolik CO2. Proto je směs rozprášena pod větším tlakem takže i výsledné částice jsou menší. Takže poděkujme těm co tvoří normy za to co dýcháme. Samozřejmě z pohledu řidiče i životního prostředí by bylo mít všude velkoobjemové atmosferické benzíny, ale to by nesměli být tak velké spotřební daně na paliva, ale to jsme už někde úplně jinde....

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  22. 09. 2015 20:35

EU je celé založené na podvodu,takže no problem

Odpovědět  |   | 
jirka  |  22. 09. 2015 20:51

vw křičí jak je technicky na špici a bmw to umí a oni ne cha cha cha cha cha
Jen dál hlupáčkové kupujte ty skvělé smradlavé fuj dízl motor. Když to kolem mě projede na vesnici to je smrad. A pro dodatek mám benzín a jezdím bez katu. I dkyž ho auto původně mělo ale přišel origo výfuk který je dlouhý tak že se tam vejde bez katu tak proč ne.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 09. 2015 21:02

To se máš čím chlubit.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  22. 09. 2015 21:06

Super cteni, jak tady spousta lidi najednou moralizuje Dvacet let se pohybuju v automotive a doposud jsem ani jednou jedinkrat nezaznamenal, ze by kdokoliv pri rozhodovani o koupi vozu resil emise. Resp. poslednich par let to lidi resi, ale presne obracene Tj. musim koupit auto rychle, nez zacnou vsude montovat filtr pevnych castic... Nasledne se spechalo s porizenim vozu nez bude standardem Start Stop... A jako posledni vadila mocovina. Podtrzeno secteno, lide nechteji kupovat auta, kde vznikaji jakekoliv komplikace na ukor emisi! To je realita.
No a ted si tu par pisalku naostri tuzku, par huraekologu si kopne do VW a za par dni se vsichni opet sejdeme v showroomu Volkswagenu nebo Audi u sveho auta snu Jedeme dal...

Odpovědět  |   | 
fogel  |  22. 09. 2015 21:28

No,tak to při koupi nových aut u nás samozřejmě funguje.V tomto případě se emisní normy řešit nemusí,protože jsou dané-EURO 5 A 6.Ale v případě VW si do něj kopnu,protože jde o podvod,aby mohl diesely prodávat v USA.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  22. 09. 2015 21:59

Nechci to jakkoliv zlehcovat, ale VW me prijemne prekvapil, kdyz zvolil takovou ceskou cestu Na debilni ekonormy zareagoval na Nemce s az necekanou kreativitou Otazkou vsak je, jestli to VW fakt tak kreativne vymyslel, nebo to jen od nekoho opsal, ale to se asi uz brzy dozvime, jestli je v tom VW sam

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 09. 2015 23:17

VW je v tom sám v tom smyslu, že se jako jediný přiznal státním institucím USA. Jinak existuje milion důkazů, že automobilky houfně a hromadně neplní ani Euro6 ani US normu. Tady je podrobná studie 12 evropských nafťáků a 3 amerických, kde se až na jeden jediný žádný výrobce nevejde ani do měkčí normy euro 6.
http://www.theicct.org/sites/default/files/publi... ...

Odpovědět  |   | 
Petr B.  |  24. 09. 2015 16:22

Ono emise a emise, samozřejmě nelze porovnávat staré diesely s těmi dnešními,ale taky je zavádějící množství emisí vznikajících při výrobě,výměně a likvidací prvků,které toto zajišťují.Další je to,co se na STK/ME/ měří.Rozhodně se neměří látky,které se postupně uvolňují z katu a v podstatě je za ideálních podmínek vdechujeme.Tyto podmínky jsou ,,nejlepší" ve městech a v teple,to se to drží nízko nad komunikací,nabluje se to na prach a to dýcháme.
Kdysi jsem objevil ve starším Světě motoru studii nějakého lékaře s mnoha tituly,uznávaného specialistu na léčbu rakoviny,který sledoval výskyt rakoviny v bývalém NDR - psáno: v zemi plné čoudících trabantů,Wartubrgů apod. a v porovnání s tehdejší NSR ,kde se po 10 letech zavedení bezolovnatého benzínu a vozidel zvedlo procento onemocnění o cca 1/3.A to provnával města s podobnou hustotou provozu a dlohodobě.
Tyto cesty ke snižování emisí ANO ,ale ne za tuto cenu,kdy na tom hlavně vydělávají výrobci.

Odpovědět  |   | 
Me2d  |  22. 09. 2015 23:57

Bylo by to vtipný, kdyby ty debilní normy nebyly na míru pro Volkswagen. Ono totiž TDI v osobáku potřebovali Němci z DDR aby mohli za prací do SRN nikdo jiný.
A Dolní Sasko (DDR náhodou) má kontrolní balík ve VW.
A ty normy efektivně brání prodávat velký atmosféry, zatímco kdo je průkopník downsizingu a přeplňováni?
Takže kvůlivá podvodníkům jsme přišli o fajn motory a honíme vysavače

Odpovědět  |   | 
Jan  |  23. 09. 2015 07:26

tak spolková země Dolní Sasko rozhodně nebyla součástí NDR......jen pro info.
Neplést si se Saskem, které sousedí s ČR

Odpovědět  |   | 
hůla  |  23. 09. 2015 12:06

Niedersachsen nebylo DDR, ale jinak souhlas

Odpovědět  |   | 
Petr Bozrůček  |  22. 09. 2015 23:08

Vážení,
zde je vidět ta proslulá německá kvalita VW, jen německej hnus, kterej si hraje na něco víc. Myslím si že i Dacia pod křídly Renaultu by něco takového nedovolila. Prostě špína VW nic víc.

Odpovědět  |   | 
honza  |  22. 09. 2015 23:27

Neracionální emisní limity, neracionální diskuze. Neracionální diskuze, neracionální emisní limity.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  23. 09. 2015 09:00

Loni jsem kecal s jedním starším prodejcem Škody. Říkal něco v tom smyslu, že kdyby se do toho ekoEU nenavážela, tak mohly být motory úplně někde jinde vlastní evolucí. Výrobci se jen dostali tam, kam je dotlačila rádoby ekoEU. I když je pravda, že VW i se Škodou se chovali už hodně arogantně a přezíravě vůči všem.

Odpovědět  |   | 
sidey  |  23. 09. 2015 11:59

A kde, to nerekl?

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  23. 09. 2015 10:27

takže volkswagen klame a nielen v tomto vcetne tzv skody aké užasné autá??!! aký dizajn "užasný"...aby som sa nepodelal...

Odpovědět  |   | 
xxx  |  23. 09. 2015 11:15

Už asi před 2 roky bylo v televizi.že německé automobilky žádají odklad normy EURO VI protože s tím mají v dieslech problémy. Proto taky některé Mercedesy jezdí na motorech od Renaultu. Pověstná Německá preciznost !

Odpovědět  |   | 
Skuhry  |  23. 09. 2015 11:29

Ale jak to chteji upravit? spis vyhodej pouze SW? Tim padem to neprojde dalsi technickou?

Jinak neco do pranice: nafta patri na pole a nebo do kamen! ;)

Odpovědět  |   | 
Mino  |  23. 09. 2015 15:08

A proč by to nemělo projít technickou? Vždyť ty motory ekologicky jezdit umí, když jim ty nízké emise naměřili. Jen teď by ten speciální nízkoemisní režim měl být využíván všude a pořád, takže ta TDI budou patrně lenivější a jinak "ošizená".

Odpovědět  |   | 
Martin B.  |  23. 09. 2015 16:17

mozno prejdu technickou, ale problem bude v tej lenivosti - v tom pripade nebudu splnat parametre na zaklade ktorych si to auto niekto kupil
ak zo 100kW bude zrazu 60kW tak to je celkom jasny dovod na reklamaciu, ktora bude neriesitelna, iba ak by chceli do kazdeho auta montovat SCR, co asi nebude tak jednoduche.

Odpovědět  |   | 
smejkal  |  25. 09. 2015 10:43

No problém je, jestli by to potom vůbec vyjelo do kopce

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  31. 12. 2015 13:49

Kdo ještě nevyužil snížení ceny akcií VW po aféře, ten má nejvyšší čas ještě nakoupit. Viz http://www.blueinvest.cz/volkswagen/...

Odpovědět  |   | 
Šmoula Mrzout  |  23. 09. 2015 17:07

Citace autora článku >>Volkswagen používal software, který podle atmosférického tlaku, úhlu natočení volantu a rozdílných otáček přední i zadní nápravy poznal, že auto prochází testem na válcové zkušebně, a upravil chod motoru tak, aby vyhověl americkým normám na emise oxidů dusíku. <<

1. většina příspěvků je psychologicky odvrácena směrem k ostouzení VW a nepřemýšlí nad technickými bludy - rádoby důkazy
2. pokud někdy byl kdy na STK, ví, že auto, pokud je na na válcích, testuje se ůčinost brzd, ne EMISE. To by software přišel s křížkem po funuse.
3. Podle atmosferického. Další pitomost. Proč? Atmosferický tlak se sice mění, ale v budově, pokud není uměle tlakovaná, je stejný jako mimo ni.
4. Při ukončení měření se motor přepne do běžného režimu a vypoští mnohonásobně větší emise. Blbost hak zvon. Všichni ví, že když čipujete ropáka, přidáte mu ropu. Čím víc mu jí přidáte, tím větší emise. Laicky, i kdyby to bylo jen 2x méně, v moment měření by tento motor měl 1/2 výkon. Dost webů tvrdí, že to bylo až 40x větší emise!!! Kdyby ten PC takhle rapidně snížil výkon, chcípl by.

5. krize s migranty, neúspěšná smlouva TTIP, Sýrie drzí americký ISIL, a teď, podle mne, vykonstruovaná kachna tak, aby ekonomicky ublížila Evropě. Vždyť na to přišly v USA a zveřejnili to ovíkendu. Standartní postup na to, nedat nikomu šanci ve dnech pracovního klidu reagovat. No a hra na akciových trzích na sebe nenechala dlouho čekat!

Takže neřešte jestli VW nebo VW, je to jen prostředek na to, jak ublížit Evropě.

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  24. 09. 2015 18:11

Člověče, tady ale nejde o měření na STK nebo pravidelnou kontrolu emisí.
Tady jde o normované měření, které probíhá jednorázově podle naprosto jistého scénáře, který musí být vždy stejný. Všude se o tom píše, každý měsíc někde jinde, vytáhněte hlavu z opájení se vlastními názory, otevřte oči, a podívejte se na realitu...

Odpovědět  |   | 
Skrew77  |  25. 09. 2015 09:40

Ahoj, je to sprosty vymysl USA. A proto na to VW po vikendu plnem spekulaci odpovedel tim ze priznal podvadeni a Martin Winterkorn odstoupil. Velmi presvedcive.

Odpovědět  |   | 
benzin  |  23. 09. 2015 17:54

No, třeba tahle aféra bude pro znamenat nástup Škodovky do USA?! VW a Audi jjsou v Americe odvařený na dlouhou dobu, tak by se mohlo, pro zachování zisků VW group, investovat do nové a neznáme značky

Odpovědět  |   | 
Pyrha  |  23. 09. 2015 22:20

Nevím proč je kolem toho takovej povyk. Je jenom otázka času, jak tahle aféra bude pukat i v ostatních megaautomobilkách. Wolksvagen jen prostě měl smůlu jako první! Už se nemůžu dočkat až bude naplněn program čípové zdrevotní karty. Tam bude také softvérem možné upravovat krevní, ale i jiné výsledky mého těla. NWO k nám přileze přes zkurvenou elektroniku. Co je moc, to je moc, pánové....

Odpovědět  |   | 
Pyrha  |  23. 09. 2015 22:27

A ještě malé přirovnání: Když si kupujete plynovej sporák, všimli jste si, jak velikánské jsou některé horáky? Proč asi? Komu nahrávají výrobci sporáků? O nějakých úsporách nemůže být řeči.

Odpovědět  |   | 
Yard  |  24. 09. 2015 11:02

Emisní normy jsou zlo. Tlačí to automobilky vytvářet motory, které nevydrží, které stojí majlant, pak to samozřejmě prodražuje cenu vozidla a vývoj stojí další majlant. Přitom jestli v ČR bude jezdit 1 mil. aut s normou EU3 nebo EU6 je oproti jedné malé vesnici se 100 domy, které topí pražcema, petkama, napuštěnýma paletama a podobným svinstvem.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  24. 09. 2015 11:57

Dakujem za skutočne prehladné a jasné vysvetlenie..skrátka je to podvod zo strany VW,samozrejme autá nemusia byť špatné a asi ani nie su,mne zatial vyhovuju iné značky
korejské aj subaru aj suzuki má pekné a cenovo pristupné autícka...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 09. 2015 21:24

Tak to by jsi mohl vědět, že korejské automobilky podváděly zase se spotřebou, i když to dělá asi většina automobilek. Stejně jako větší či menší obcházení emisních norem. Mám pocit, že většina zdejších diskutérů má komplex z VW a řeší něco, co je doposud vůbec nezajímalo, naopak na svých autech často demontují katalyzátory, vytloukají filtry pevných částic, STK projdou pouze ze známosti a za přispění do kasičky.
Méně malosti a pokrytectví a více přiznané reality přátelé!

Odpovědět  |   | 
Lastur  |  25. 09. 2015 07:27

Třeba to bylo těžce cílené - viz link:

http://krucifix.mablog.eu/kauza-tdi-vw-dalsi-snaha-... ...

Odpovědět  |   | 
Alfa  |  25. 09. 2015 08:25

vzhledem k tomu, co je známo - VW a Toyota největší světoví výrobci (současně prodejci) OA a GM a Ford jsou někde níže, tak bych se vůbec nedivil tomu, že je to uměle cílené proti těmto dvěma značkám a právě z americké strany - ostatně Toyota nedávno také něco řešila protože Amíci........... Je smutné, že se tyto věci řeší mezi našimi státy a nikdo neřeší loupeže, kradení, zneužívání patentů-značek atd. jistým nejlidnatějším státem světa ...... tam je to klídek. A naše státy se mlátí hlava nehlava a třetí svět z toho má préééééééééééééééééé

Odpovědět  |   | 
Jerryx  |  25. 09. 2015 10:05

To si teda nemyslím, že by pro VW bylo výhodnější upravit software, aby i během normální jízdy plnil limity NOx, protože by se nedoplatil za kompenzace snížení výkonu o desítky procent.. To spíše odstraní ten režim v software při měření emisí a nějak budou muset kluci z VW dodělat SRC a zaplatit to, jinak by ty motory asi hravě spadly z EURO 5 do EURO 2

Odpovědět  |   | 
smejkal  |  25. 09. 2015 10:17

Pokud ze silnic zmizí tyhle rakovinomety bude jen dobře. Už mě nebaví zavírat při každé jízdě za dieselem přívod venkovního vzduchu do kabiny. Ty mraky černých sr.ček co většina nafťáku vypouští se fakt nedají dýchat.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 09. 2015 10:35

Přečti si smejkale něco o přeplňovaných moderních benzinových motorech s přímým vstřikem, aby ses dozvěděl, jak to ve skutečnosti je s benzinovými "rakovinomety".
Chce to v prvním kroku zajistit dodržování zákonných pravidel a předpisů, aby nikdo "netunil" motory bez ohledu na exhalace a aby STK a policie fungovaly, jak mají správně fungovat a vyřadily tak "vraky" a "tuněné dragstery" ze silnic. V druhém kroku omezit ropařské a petrochemické lobby a na silnice prosadit místo ropných produktů vodík, nebo něco jiného, co bude ekologicky stejně čisté jako ten vodík. Pokud by se přímé a nepřímé investice, které plynou do často nesmyslných a uměle stanovovaných limitů EURO 6 (7, 8,...), použily třeba pro ten vodík, tak by to v konečném důsledku přineslo hmatatelné výsledky pro všechny účastníky provozu na silnicích. (...navíc by případné "tunění" elektro aut s palivovými články mělo vliv maximálně na spotřebu toho vodíku...)
Ještě podstatná všeobecně známá "kuriozita", že oceánské lodě s jejich "motory" produkují takové exhalace, které se ani zdaleka nepřibližují exhalacím "problémových" osobních aut. EU to ale neřeší a jen "buzeruje" a zabývá se poměrně často s úplnými nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 09. 2015 14:00

Nechci zrovna říci, že nemáš pravdu, jen mne zaskočil názor na vytunění aut s palivovými články. Jak chceš zvýšit vytuněním výkon elektromotoru? Moc by mne to zajímalo. Uděláš mu nové vinutí doma na koleně? Nebo jak toho docílíš?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  28. 09. 2015 17:17

Čeští "koumesi" by na něco přišli, Mirku . Vůbec bych se nedivil, pokud by někteří podnikavci přišli s nápadem na "převinutí" motoru nebo výměnou "zaručeně" kvalitnějších ložisek s minimálním valivým odporem, instalací "kobaltových" magnetů, případně i "výměnou" motorů jako celku. Nebo dokonce nápad s "přísadou" do palivových článků. Nebo UV ozařování nádrže s vodíkem... , nebo přilepením silných magnetů na vodíkovou nádrž... pro polarizaci iontů vodíku a by "účinněji" "reagoval".... Když se daří v Česku prodávat chipování Fabie 1,2 HTP se "zaručeným" zvýšením výkonu a kupci se stále nachází, tak proč by to třeba někdo v budoucnu v Česku nezkusil s "tuněním" elektromotoru nebo palivových článků?
V minulosti mne pobavilo, jak kdysi u stodvacítek přišli "koumesi" s lepením magnetů na hrdlo karburátoru nebo s "vložkou" do sání, "aby se lépe promíchala směs benzinu a vzduchu...

Závěrem vážně, řada nadšenců je schopna zasáhnout do současného spalovacího motoru, který je rozhodně podstatně složitější, jak elektromotor. To, že se dá s elektromotory experimentovat, to ti řekne řada modelářů, kterou baví "vrtat se" elektromotorech a něco zkoušet místo toho, aby si koupili hotovou věc.

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  26. 09. 2015 15:31

NEEXISTUJE a nikdy nebude existovat ekologický motor spalující fosilní paliva. Celé to snižování emisí je jenom pokrytectví a alibismus. Je to jako když říkáme: Lojzo, řezej tu větev na které sedíme pomaleji, určitě se někdy zlomí ale nevíme kdy, snad to nevyjde na nás ale třeba na naše děti nebo děti našich dětí.

Odpovědět  |   | 
tony  |  27. 09. 2015 18:02

Limity, emise, homologace, ... same kraviny, ktere pujde VZDYCKY obelhat. At uz vice nebo mene sofistikovane. Stacilo by snizit spotrebni dan z benzinu a naopak dan z nafty nechat na stejne urovni. Jenze to by rada byrokratu prisla o sva tepla mistecka

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 09. 2015 19:45

ravim,mám vw passat z roku 2008 kód motoru cbab nechápu proč píšou od roku 2009 a euro 5?Jam mám euro 4 rok výroby 2008 kód motoru cbab a ten kdo má rok 2009 motor stejný cbab má euro 5?Nechapu!! Pořadí nekdo? Dík

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 09. 2015 19:47

Zdravim,mám vw passat z roku 2008 kód motoru cbab nechápu proč píšou od roku 2009 a euro 5?Jam mám euro 4 rok výroby 2008 kód motoru cbab a ten kdo má rok 2009 motor stejný cbab má euro 5?Nechapu!! Pořadí nekdo? Dík

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 10. 2015 19:32

Též jeden názor pro zamyšlení:
http://auto.idnes.cz/jeremy-clarkson-afera-die... ...

Odpovědět  |   | 
ecopal.cz  |  27. 12. 2015 19:14

Jsou i jiné způsoby jak zlepšit emise či výkon ušetřit nejen za palivo
(změřeno na státem certifikovaných a homologovaných přístrojích),
ale také údržbu vašeho vozidla.
Spousta z vás hledá výkon za nízké provozní náklady,
i toto umíme...a to i u vozidel s již velkým počtem najetých Km
Nyní po kauze s podvodným softwarem v motorech vozidel je čas vrátit se k běžné fyzice.
Případné info na www.ecopal.mypage.cz

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A