Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Přes 630 000 aut s diesely musí v Německu do servisu kvůli podezření z úmyslné manipulace s řídící jednotkou motoru. Nově se to týká také Opelů a Mercedesů.
Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Německo nařídilo dalším domácím výrobcům svolat do servisů ke kontrole a případné opravě zhruba 630 000 aut s dieselovými motory. Hrozí u nich, že používají podobný softwarový trik jako Volkswagen, tedy že se odpojí řízení emisí v určitém jízdním režimu a vůz pak vypouští více emisí, než na co je homologován.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Svolávací akce dopadne na automobilky Audi, nově Mercedes-Benz a Opel a také na další vozy Porsche a Volkswagen. U vozů koncernu VW se ale jedná o jiné motory než ty, které jsou již součástí obří mnohamilionové svolávací akce, která právě běží, píší Automotive News.

Německé úřady mají podezření, že i jiní výrobci než koncern VW nepoužívají jen software, který rozpozná měření emisí ve zkušebně a upraví běh motoru, ale že používají také tzv. ochranný program, který v zájmu ochrany motoru před poškozením řízení emisí omezí nebo úplně vypne. To je ale svým způsobem legální.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Ono je totiž dovoleno řízení emisí vypnout, pokud hrozí poškození motoru nebo je ohrožena bezpečnost posádky či ostatních aut. Této legální kličky se zřejmě někteří výrobci snažili využít a motor se přepínal do „nouzového“ ochranného režimu častěji. Otázkou ale zůstává, zda se skutečně jednalo o ochranu motoru před poškozením nebo jen způsob, jak zlepšit například dynamiku nebo prodloužit servisní intervaly.

Právě podvodný software Volkswagenu měl fungovat na stejném principu, ovšem byl aktivní po celou dobu jízdy po silnici. Evropské úřady se teď budou více zabývat právě využíváním a zneužíváním legální ochrany motoru. A právě nyní v Německu svolávaná dieselová auta musí dostat modifikovaný software, který zajistí, že bude zneužívání této ochrany motoru eliminováno a bude fungovat skutečně jen tehdy, pokud bude hrozit poškození motoru nebo ohrožení bezpečnosti.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků