Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Přes 630 000 aut s diesely musí v Německu do servisu kvůli podezření z úmyslné manipulace s řídící jednotkou motoru. Nově se to týká také Opelů a Mercedesů.
Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Německo nařídilo dalším domácím výrobcům svolat do servisů ke kontrole a případné opravě zhruba 630 000 aut s dieselovými motory. Hrozí u nich, že používají podobný softwarový trik jako Volkswagen, tedy že se odpojí řízení emisí v určitém jízdním režimu a vůz pak vypouští více emisí, než na co je homologován.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Svolávací akce dopadne na automobilky Audi, nově Mercedes-Benz a Opel a také na další vozy Porsche a Volkswagen. U vozů koncernu VW se ale jedná o jiné motory než ty, které jsou již součástí obří mnohamilionové svolávací akce, která právě běží, píší Automotive News.

Německé úřady mají podezření, že i jiní výrobci než koncern VW nepoužívají jen software, který rozpozná měření emisí ve zkušebně a upraví běh motoru, ale že používají také tzv. ochranný program, který v zájmu ochrany motoru před poškozením řízení emisí omezí nebo úplně vypne. To je ale svým způsobem legální.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Ono je totiž dovoleno řízení emisí vypnout, pokud hrozí poškození motoru nebo je ohrožena bezpečnost posádky či ostatních aut. Této legální kličky se zřejmě někteří výrobci snažili využít a motor se přepínal do „nouzového“ ochranného režimu častěji. Otázkou ale zůstává, zda se skutečně jednalo o ochranu motoru před poškozením nebo jen způsob, jak zlepšit například dynamiku nebo prodloužit servisní intervaly.

Právě podvodný software Volkswagenu měl fungovat na stejném principu, ovšem byl aktivní po celou dobu jízdy po silnici. Evropské úřady se teď budou více zabývat právě využíváním a zneužíváním legální ochrany motoru. A právě nyní v Německu svolávaná dieselová auta musí dostat modifikovaný software, který zajistí, že bude zneužívání této ochrany motoru eliminováno a bude fungovat skutečně jen tehdy, pokud bude hrozit poškození motoru nebo ohrožení bezpečnosti.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT: Módní záležitost se vším všudy

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT

Když dělal Hyundai facelift modelu i30 N, nacpal jeho techniku rovnou i do crossoveru Kona. Tím rozšířil rodinu sportovních modelů o nového člena. Jak jezdí první sportovní SUV Hyundaie?

20.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků