Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Přes 630 000 aut s diesely musí v Německu do servisu kvůli podezření z úmyslné manipulace s řídící jednotkou motoru. Nově se to týká také Opelů a Mercedesů.
Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Německo nařídilo dalším domácím výrobcům svolat do servisů ke kontrole a případné opravě zhruba 630 000 aut s dieselovými motory. Hrozí u nich, že používají podobný softwarový trik jako Volkswagen, tedy že se odpojí řízení emisí v určitém jízdním režimu a vůz pak vypouští více emisí, než na co je homologován.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Svolávací akce dopadne na automobilky Audi, nově Mercedes-Benz a Opel a také na další vozy Porsche a Volkswagen. U vozů koncernu VW se ale jedná o jiné motory než ty, které jsou již součástí obří mnohamilionové svolávací akce, která právě běží, píší Automotive News.

Německé úřady mají podezření, že i jiní výrobci než koncern VW nepoužívají jen software, který rozpozná měření emisí ve zkušebně a upraví běh motoru, ale že používají také tzv. ochranný program, který v zájmu ochrany motoru před poškozením řízení emisí omezí nebo úplně vypne. To je ale svým způsobem legální.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Ono je totiž dovoleno řízení emisí vypnout, pokud hrozí poškození motoru nebo je ohrožena bezpečnost posádky či ostatních aut. Této legální kličky se zřejmě někteří výrobci snažili využít a motor se přepínal do „nouzového“ ochranného režimu častěji. Otázkou ale zůstává, zda se skutečně jednalo o ochranu motoru před poškozením nebo jen způsob, jak zlepšit například dynamiku nebo prodloužit servisní intervaly.

Právě podvodný software Volkswagenu měl fungovat na stejném principu, ovšem byl aktivní po celou dobu jízdy po silnici. Evropské úřady se teď budou více zabývat právě využíváním a zneužíváním legální ochrany motoru. A právě nyní v Německu svolávaná dieselová auta musí dostat modifikovaný software, který zajistí, že bude zneužívání této ochrany motoru eliminováno a bude fungovat skutečně jen tehdy, pokud bude hrozit poškození motoru nebo ohrožení bezpečnosti.

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2012
Stav: 135 617 km
Cena: 780 000 Kč
Mercedes A 1,7
Rok výroby: 2005
Stav: 152 847 km
Cena: 89 000 Kč
Mercedes C 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 207 525 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 140 817 km
Cena: 600 000 Kč
Mercedes Vito 2,1
Rok výroby: 2004
Stav: 207 939 km
Cena: 120 000 Kč
Mercedes A 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 147 354 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků