Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Přes 630 000 aut s diesely musí v Německu do servisu kvůli podezření z úmyslné manipulace s řídící jednotkou motoru. Nově se to týká také Opelů a Mercedesů.
Dieselgate III: V Německu musí do servisu i naftové Mercedesy a Opely

Německo nařídilo dalším domácím výrobcům svolat do servisů ke kontrole a případné opravě zhruba 630 000 aut s dieselovými motory. Hrozí u nich, že používají podobný softwarový trik jako Volkswagen, tedy že se odpojí řízení emisí v určitém jízdním režimu a vůz pak vypouští více emisí, než na co je homologován.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Svolávací akce dopadne na automobilky Audi, nově Mercedes-Benz a Opel a také na další vozy Porsche a Volkswagen. U vozů koncernu VW se ale jedná o jiné motory než ty, které jsou již součástí obří mnohamilionové svolávací akce, která právě běží, píší Automotive News.

Německé úřady mají podezření, že i jiní výrobci než koncern VW nepoužívají jen software, který rozpozná měření emisí ve zkušebně a upraví běh motoru, ale že používají také tzv. ochranný program, který v zájmu ochrany motoru před poškozením řízení emisí omezí nebo úplně vypne. To je ale svým způsobem legální.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Ono je totiž dovoleno řízení emisí vypnout, pokud hrozí poškození motoru nebo je ohrožena bezpečnost posádky či ostatních aut. Této legální kličky se zřejmě někteří výrobci snažili využít a motor se přepínal do „nouzového“ ochranného režimu častěji. Otázkou ale zůstává, zda se skutečně jednalo o ochranu motoru před poškozením nebo jen způsob, jak zlepšit například dynamiku nebo prodloužit servisní intervaly.

Právě podvodný software Volkswagenu měl fungovat na stejném principu, ovšem byl aktivní po celou dobu jízdy po silnici. Evropské úřady se teď budou více zabývat právě využíváním a zneužíváním legální ochrany motoru. A právě nyní v Německu svolávaná dieselová auta musí dostat modifikovaný software, který zajistí, že bude zneužívání této ochrany motoru eliminováno a bude fungovat skutečně jen tehdy, pokud bude hrozit poškození motoru nebo ohrožení bezpečnosti.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků