Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Aspoň to tedy tvrdí šéf Volkswagenu pro Severní Ameriku Michael Horn, který vypovídal před Komisí pro energetiku a obchod dolní komory amerického kongresu. Podle něj se nejednalo o korporátní příkaz a úkol zhora, ale muselo jít o rozhodnutí několika málo inženýrů zodpovědných za vývoj softwaru.

Svolávací akce Dieselgate začne v lednu 2016. Nebude to jen software

Svolávací akce Dieselgate začne v lednu 2016. Nebude to jen software

Michael Horn odmítl kohokoli jmenovat, protože Volkswagen stále provádí vlastní interní vyšetřování celé události. Horn nicméně připustil, že o problému věděl už od doby, kdy byly publikovány výsledky emisního testu panelu ICCT.

Tehdy se ale přesně nevědělo, proč auta v reálném provozu vypouští několikanásobné množství emisí NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ovšem tvrdí, že ho ani nenapadlo přemýšlet o tom, že mají auta zabudovaný software, který emisní test obejde.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Volkswagen je prý připraven auta značek Audi a VW provozovaná v USA upravit. Spotřeba se údajně nezmění, ale majitelé mohou očekávat drobné zhoršení maximální rychlosti „o pár mil za hodinu“. Nepůjde totiž jen o změnu softwaru, ale Volkswagen bude muset provést i hardwarové úpravy.

Automobilka již vyčlenila prostředky na podporu dealerů vozů VW a Audi v USA. Z těch mají být hrazeny servisní práce (v průměru zabere úprava auta pět až deset hodin) a kompenzace pro zákazníky, například zápůjčky náhradních vozů.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků