Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

Celá aféra Dieselgate ohledně podvádění emisních zkoušek vznětových motorů TDI koncernu Volkswagen začala už někdy v roce 2005 a minimálně od roku 2007 musel Volkswagen (nebo aspoň někdo z VW) o případných problémech vědět, jak píše magazín Car and Driver.

Falešný software, který přepne auto do jiného režimu při provádění testů, vyvinula na objednávku společnost Bosch. Ta se ale domnívala, že ho Volkswagen použije pouze při testování a vývoji, nikoli v produkčních autech. Už v roce 2007 totiž Bosch koncern varoval, že případné použití těchto řídících jednotek by bylo u produkčních aut nelegální.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Bosch dodal do VW řídící jednotky, vstřikování a systémy řízení emisí, ale jak dodavatel uvádí, šlo o specifikaci plně podle požadavků automobilky. Je i na ní, aby pak takový systém upravila a odladila pro použití v produkčních autech. Navíc měly první zprávy o podvádění při měření emisí přijít přímo od lidí z vývoje Volkswagenu v roce 2011.

Vznětový motor pro trh v USA začal Volkswagen vyvíjet v roce 2005 a už tehdy si inženýři automobilky uvědomovali, že je potřeba systém AdBlue, aby motory vyhověly přísným emisním normám. Jenže jeden systém by stál 335 dolarů na auto a to bylo zřejmě pro finanční oddělení Volkswagenu moc. Automobilka tak pravděpodobně cíleně pustila do výroby motor s upravenou řídící jednotkou, protože šlo o levnější řešení.

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony  

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony  

Ještě připomeneme, že Volkswagenu hrozí jen v USA gigantická pokuta 18 miliard dolarů, protože podle nových amerických zákonů se dává za každé prodané auto s vadou pokuta až 37 500 dolarů. Koncern v USA prodal zhruba 482 000 naftových aut s upravenými řídícími jednotkami, celosvětově se pak problém týká až 11 milionů vozů.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků