Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

Celá aféra Dieselgate ohledně podvádění emisních zkoušek vznětových motorů TDI koncernu Volkswagen začala už někdy v roce 2005 a minimálně od roku 2007 musel Volkswagen (nebo aspoň někdo z VW) o případných problémech vědět, jak píše magazín Car and Driver.

Falešný software, který přepne auto do jiného režimu při provádění testů, vyvinula na objednávku společnost Bosch. Ta se ale domnívala, že ho Volkswagen použije pouze při testování a vývoji, nikoli v produkčních autech. Už v roce 2007 totiž Bosch koncern varoval, že případné použití těchto řídících jednotek by bylo u produkčních aut nelegální.

Zajímavosti | Volkswagen | Byznys | Krimi | Palivo | Dieselgate

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Bosch dodal do VW řídící jednotky, vstřikování a systémy řízení emisí, ale jak dodavatel uvádí, šlo o specifikaci plně podle požadavků automobilky. Je i na ní, aby pak takový systém upravila a odladila pro použití v produkčních autech. Navíc měly první zprávy o podvádění při měření emisí přijít přímo od lidí z vývoje Volkswagenu v roce 2011.

Vznětový motor pro trh v USA začal Volkswagen vyvíjet v roce 2005 a už tehdy si inženýři automobilky uvědomovali, že je potřeba systém AdBlue, aby motory vyhověly přísným emisním normám. Jenže jeden systém by stál 335 dolarů na auto a to bylo zřejmě pro finanční oddělení Volkswagenu moc. Automobilka tak pravděpodobně cíleně pustila do výroby motor s upravenou řídící jednotkou, protože šlo o levnější řešení.

Škoda | Život řidiče | Audi | Byznys | Dieselgate

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony  

Ještě připomeneme, že Volkswagenu hrozí jen v USA gigantická pokuta 18 miliard dolarů, protože podle nových amerických zákonů se dává za každé prodané auto s vadou pokuta až 37 500 dolarů. Koncern v USA prodal zhruba 482 000 naftových aut s upravenými řídícími jednotkami, celosvětově se pak problém týká až 11 milionů vozů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků