Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

Dieselgate: Bosch varoval VW před podváděním s emisemi už v roce 2007

Celá aféra Dieselgate ohledně podvádění emisních zkoušek vznětových motorů TDI koncernu Volkswagen začala už někdy v roce 2005 a minimálně od roku 2007 musel Volkswagen (nebo aspoň někdo z VW) o případných problémech vědět, jak píše magazín Car and Driver.

Falešný software, který přepne auto do jiného režimu při provádění testů, vyvinula na objednávku společnost Bosch. Ta se ale domnívala, že ho Volkswagen použije pouze při testování a vývoji, nikoli v produkčních autech. Už v roce 2007 totiž Bosch koncern varoval, že případné použití těchto řídících jednotek by bylo u produkčních aut nelegální.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Bosch dodal do VW řídící jednotky, vstřikování a systémy řízení emisí, ale jak dodavatel uvádí, šlo o specifikaci plně podle požadavků automobilky. Je i na ní, aby pak takový systém upravila a odladila pro použití v produkčních autech. Navíc měly první zprávy o podvádění při měření emisí přijít přímo od lidí z vývoje Volkswagenu v roce 2011.

Vznětový motor pro trh v USA začal Volkswagen vyvíjet v roce 2005 a už tehdy si inženýři automobilky uvědomovali, že je potřeba systém AdBlue, aby motory vyhověly přísným emisním normám. Jenže jeden systém by stál 335 dolarů na auto a to bylo zřejmě pro finanční oddělení Volkswagenu moc. Automobilka tak pravděpodobně cíleně pustila do výroby motor s upravenou řídící jednotkou, protože šlo o levnější řešení.

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony  

Dieselgate pokračuje. Škoda přiznala 1,2 milionu vozů, Audi dva miliony  

Ještě připomeneme, že Volkswagenu hrozí jen v USA gigantická pokuta 18 miliard dolarů, protože podle nových amerických zákonů se dává za každé prodané auto s vadou pokuta až 37 500 dolarů. Koncern v USA prodal zhruba 482 000 naftových aut s upravenými řídícími jednotkami, celosvětově se pak problém týká až 11 milionů vozů.

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků