Šéf Audi je ve vazbě kvůli emisím. Úřady mají strach z maření vyšetřování

Volkswagen už sice za aféru Dieselgate dostal ohromnou pokutu, vyšetřování však pokračuje a zřejmě budou padat další hlavy. Ve vazbě nyní skončil šéf automobilky Audi.
Šéf Audi je ve vazbě kvůli emisím. Úřady mají strach z maření vyšetřování

V září tomu budou tři roky od vypuknutí aféry Dieselgate a od té doby se toho stalo více než dost. Další značky byly nařčeny z podvodů, nařčení ihned dementovaly a podobně. Pořád a pořád dokola. Situace se začala stávat lehce nepřehlednou a občas i docela komickou.

VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Koncern Volkswagen udělal spoustu škrtů, začal ve velkém vyvíjet elektromobily a podobně. I přesto, že mu byla vyměřena pokuta v přepočtu téměř 26 miliard korun, vyšetřování nekončí a úřady stále hledají viníky. Nyní došlo na šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera, který byl zadržen německými úřady a vzat do vyšetřovací vazby.

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Informace zveřejnila agentura Reuters. Podle prokuratury v případě Stadlera stále platí presumpce neviny a do vyšetřovací vazby musel pouze kvůli obavám, že by mohl ovlivňovat, nebo dokonce mařit vyšetřování. Že je Stadler vyšetřován, oznámila prokuratura už minulý týden. Zadržen byl dnes ráno v jeho domě v Ingolstadtu. K výslechu by měl být předveden nejpozději ve středu.

Ustál VW dieselgate? Podle prodejů ano, překonal i Toyotu

Ustál VW dieselgate? Podle prodejů ano, překonal i Toyotu

Po období relativního mediálního klidu se aféra Dieselgate opět rozjíždí, avšak nikoliv pouze na písečku koncernu Volkswagen. Minulý týden bylo oznámeno, že softwarem pro regulaci emisí bylo vybaveno i více než tři čtvrtě milionu automobilů Mercedes-Benz provozovaných v Evropě, z toho 283 tisíc kusů se týká Německa. Tamní vláda nařídila, aby byla „postižená“ auta, provozovaná v Německu, okamžitě svolána k opravě.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků