Diesel-hybridní pohon Peugeotu končí. Není o něj zájem

17 komentářů

pacho
20. září • 14:00

Pre mňa vždy bude serioznejšie takéto jednanie, ako klamať a podvádzať http://ekonomika.sme.sk/c/8008022/volkswagenu-hro... ...

jednabedna
20. září • 17:30

Fintu s rozpoznáním testu emisí má v softwaru osmnáct automobilek z dvaceti. A je to obecně známá věc. Jen někteří ji pak v ovládacím menu ponechají dostupnou jako "efficiency program" jako například Audi. Pak se jim nedá nic vyčíst, protože je to jeden z řidičem volitelných režimů, byť normální řidič ho poprvé možná vyzkouší a pak už nikdy v životě nezapne. Ostatní ho zpravidla mají jen skrytý a pak mohou takhle dopadnout. VW je první, ostatní budou následovat.

robert
19. září • 12:00

ridil jsem diesel-hybribni 508 cobi jen jednou.
Shrnutí: tragický automat, příšerné řízení, podvozek tragedie. Tehdy za to chtěli milion.... 😒

David
20. září • 6:57

Mám úplně stejnou zkušenost.Těžkopádný auto. To připojení bylo sině cítit, automat mizernej. Oproti normální 508 výrazně horší.

josehko
19. září • 7:15

Frantíci sú majstrami v hľadaní slepých uličiek. Či už je to v dizajne alebo technike. Potom s nemožno diviť, že automobilky ziskové moc nie sú...
Stačí sa pozrieť do Nemecka. Nemci vyrábajú oveľa viac áut, ale neúspešných experimentov tam je podstatne menej. Úplným vzorom je "konzervatívny" Volkswagen. Vyrába síce "hranaté krabice", ale tie sa predávajú ako teplé rohlíky. Viď Touran či Tiguan prvej generácie, ktoré aj na sklonku svojho života boli/sú zďaleka najpredávanejšie autá vo svojom segmente...

kluc
20. září • 9:11

Na tvém případě je vidět, že VW má hlavně dobrou propagandu. Dokázala tě přesvědčit, že Touran byl nejlepší a nejprodávanější MPV. Realita je však taková, že tebou vysmívaní frantíci byli před ním. Dlouhodobě nejprodávanější Scénic teď vystřídalo nové Picasso. Stejně tak Tiguan prodává o 50 000 - 100 000 méně než polofrancouz Qashqai.:-))

petr
19. září • 13:36

Ale no tak ! Nejprodávanější v Evropě je Nissan Qashqai a celosvětově Honda CRV, žádný Tiguan.
A prodělečné a neúspěšné projekty má i VW, na každém Buggatti Veyronu prodělává 117 milionů Kč (celkem cca 43 miliard Kč ke konci roku 2013), pak taky VW Phaeton, na tom VW prodělal přes 50 miliard (cca 700tis Kč na kus) a prodělečná byla i první generace Audi A2 (cca 36 miliard - 190tis Kč na každém prodaném autě). O tom, že TDI PD byla slepá větev vývoje, která stála VW nemalé peníze taktéž není potřeba polemizovat.
Jinak nejztrátovějším automobilem je Smart fortwo, na kterém němci za roky 1997-2006 prodělali přes 85 miliard Kč (cca 113tis Kč na každém prodaném voze).

Zdeněk
5. října • 23:21

S tím PD nemáš pravdu. Všichni si myslí že PD bylo špatný tak se nahradilo common railem. Jenže je v tom politika. Kdo vymyslel a má patent na CR? Bosch. Tak se pánové jednou sešli a dohodli že PD musí umřít a nahradí ho CR.
A pro ty co nevědí, za každý prodaný CR se platí poplatky protože je to patentovaný.
Spočítejte si kolik vydělá bosch když za každý prodaný motor s jejich technologií dostane třeba 5 dolarů.
Tak si vezmi kalkulačku a spočitej to s a bez VW. :-D, jejda to jsou miliardy.........

Jura
27. října • 8:16

To není pravda. PD odešlo z toho důvodu, že bylo technicky zastaralé a více se z něj už "vymačkat" nedalo. Potažmo, možná i dalo, ale náklady by mnohonásobně překročily příjmy. Tudíž jasná slepá ulička.

eagle78
17. ledna • 10:44

Žádná slepá ulička to nebyla. Byla to jen další možnost kterou převálcovalo loby. Kdybys něco věděl o platbě za licence (patenty) tak bys nepsal takovýhle věci. Za vším jsou jen peníze.
Tím PD nehájím, zlatý rotační čerpadlo ale zamysli se nad tím proč tohle všechno. Vyšší vstřikovací tlak který pak produkuje nanočástice které lidské tělo nemůže zachytit takže to všichni dýcháme. A výsledek v propagovaných úžasných emisích je jen podvod. Je to honění se za něčím co nelze dostihnout a to jen proto aby z toho někdo profitoval. Technologicky je common rail lepší než PD to ale neznamená že to je ten pravý důvod proč tato změna nastala. Osobně si myslím že rotační čerpadlo s nějakým alias filtrem pevných částic by byla nejlepší kombinace. Spolehlivost která by zavřela pusu i ekologům.

Kankunen
18. září • 14:36

Tak to bylo jasné dopředu.
Jak pozoruji PSA, tak z tohoto neúspěchu usoudili, že o čtyřkolku není zájem a proto budou prémiové DS nabízet jen jako navoňanou předokolku.

Vana666
18. září • 15:19

HYbrid4 coby konstruktérský paskvil byl odsouzený ke krachu ještě než ho začali vyrábět. Připojovat a zase odpojovat elektromotor od pohonu zubovými spojkami s nutností synchronizace otáček a miliónem hebel navíc může napadnout snad jen pomatené frantíky. Nenašel jsem jediný test, ve kterém by systém seriózně pochválili, naopak slkízel jen negativní ohlasy. Přijde mi že Peugeot je v poslední době nadšeným průkopníkem slepých uliček

kluc
20. září • 9:01

Nebyl to vynález PSA. Byl za tím BOSCH.

Driver
18. září • 22:06

Souhlasit lze, ale záleží na úhlu pohledu. Aspoň něco vymysleli. To už dneska neumí kde kdo. Využití ovšem zoufalé. Taky to nechápu ale přesto to rozeberu. Za nějakých 850.00kč takto vybavené vozy (combi+diesel) nabízí konkurence bez čtyřkolky, bez hybridu, jen diesel. Peugeot tedy zkombinoval ještě třetí aspekt a to diesel s elektromotorem a to už od roku 11-12. To musel dotovat a stejně to nikdo nechce. Teď budou na trhu Audi s podobnou myšlenkou, jen v lepším provedení. Quattro+TSI (TDI) a elektro. Už Víš, na co narážím? O 4-5 let později a cena bude zásadně vyšší. Nezabývám se provedením, (zcela jiné) ale kdo to bude kupovat nechápu. Lidi šetří na výbavě, na motorech a najednou budou připlácet statisíce za funkční hybrid? Nevím... (nebo desetitisíce za nefunkční) Byť to bude mít lepší trakci, (Quattro) lepší dojezd (Pežó 2,5 km čistě na elektřinu) ale stejně tomu nevěřím z důvodů celkových nákladů na provoz a údržbu. Vlastně jen čekám na výši příplatku a na hodnotu čistě elektrického dojezdu. Mam pocit, že je hloupé v případě Pežó těžký hybrid zatěžovat ještě druhou hranou nápravou a tím snižovat jeho účinnost. Dneska rekuperační alternátor stojí 4x 5x 6x více než klasický. Dej každých 200.000km 20.000kč navíc za servis jen za altík, který ušetří 0,1 L. Tohle jsou technologie k ničemu. To nevydělá ani samo na sebe, natož aby to přinášelo nějaké úspory! A tyhle hybridy, co jedou 2 km bez nafty, to je shodný případ.

Vana666
19. září • 5:54

Driver: moc nesouhlasím, protože se zabývám právě provedením. Samotná myšlenka takhle uspořádaného pohonu 4x4 není až tak špatná, ale provedení je v tomto konkrétním případě bohužel tak zoufalé, že tu perspektivní myšlenku kompletně zabilo. Než tohle, to raději opravdu neměli vymýšlet nic. Je to špatně technicky i ekonomickyAle souhlasím s tebou co se týká cenové otázky, Audi to má samozřejmě dražší protože Audi. Ale má to vymyšlené a provedené aspoň trochu účelně. Nicméně ani tak se to nevyplatí. Určitě se najde pár dobrovolníků co se nechají obolbout masírkou, ale normální lidi to budou kupovat až když je k tomu donutí legislativa nebo daně.

Driver
19. září • 10:09

Chápu to dobře, že diesel na přední nápravě je dle Tebe OK, elektromotor na zadní rovněž, a jen je chybné zapojení pohonu mezi elektromotorem a diferákem? Já tu spojku nestudoval ale zdá se mi, že pořád tam máš navíc diferákem, poloosy, ovšem ušetřil jsi dva další diferáky a kardan oproti Quattro. VW AG má elektromotor v místě spojky ale zase má ztráty na haldex někdy a jeho pohonu (vždy) nebo na tom Quattro u Audi.
Neumím si však představit, jak se to bude řešte u kamiónů.
To jsou dneska lídři a statisíce kamiónů po EU jezdí s novou normou, i když ještě neplatí, ale hybrid v kamiónu nemůže fungovat jinak než na vodík. Nebo může?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
19. září • 16:13

Driver: mechanický fulltime pohon je funkčností samozřejmě o několik levelů jinde. Já to ale myslel spíše že když už má být auto hybrid s akumulátory a elektromotory, tak jejich použití pro pohon zadku opravdu řeší celkem jednoduše čtyřkolku, byť samozřejmě horší. Musí mít ale ještě i výkonný generátor připojený ke spalováku, protože spoléhat jen na akumulátory a jejich dobíjení rekuperací je nesmysl. Ale osobně taky preferuju plnou mechaniku bez debilních cingrlátek, které stejně slouží jen pro ošizení emisních limitů

Doporučujeme

Články odjinud