Devět nejspolehlivějších ojetin podle Dekry: Němci v čele, ale bez VW

Německý provozovatel stanic technické kontroly zveřejnil aktuální přehled závadovosti kontrolovaných aut. Jeho součástí jsou i nejčastější zjištěné závady u jednotlivých modelů.

Nejméně závad při technické kontrole mají auta německých výrobců. Tak vyznívá nejnovější zpráva společnosti Dekra o ojetých automobilech. Německé modely zvítězily v šesti z devíti vypsaných tříd. 

Zpráva s oficiálním názvem „DEKRA Gebrauchtwagenreport 2014“ vychází ze statistik technických kontrol. Organizace známá i z České republiky patří v Německu k nejvýznamnějším provozovatelům tamní obdoby STK – podle vlastního vyjádření jí náleží tržní podíl 35 procent. 

Sjeté gumy se nepočítají, děravý výfuk ano

Statistiky, na nichž zpráva staví, zahrnují patnáct milionů technických kontrol provedených v uplynulých dvou letech. Vyloučeny jsou modely, které nebyly kontrolovány alespoň v tisíci exemplářích. 

Dekra zohledňuje kilometrový nájezd a při sestavování přehledu nebere v úvahu závady typicky způsobené zanedbanou údržbou: ojeté pneumatiky, opotřebovaná stírátka stěračů, rozbitá zpětná zrcátka. Za závady na elektroinstalaci, brzdách nebo výfuku se ale trestné body udělují.

Zajímavosti | Technika | Byznys

Žebříček spolehlivosti SUV podle Auto Bildu: od Tiguanu po Duster

Výsledky přehledu lze vyhledat na webu Dekry v sekci Gebrauchtwagenreport, který vedle němčiny nabízí rovněž francouzštinu, angličtinu, italštinu, polštinu a švédštinu. 

Nejdříve v rozbalovacím seznamu vlevo dole vyberete kategorii, model vozu a kilometrový nájezd. Po klepnutí na „Weiter“ (další) zjistíte, jak si konkrétní typ stojí v rámci své kategorie.

Octavia v průměru

Nechybí ani stručné slovní hodnocení každého modelu včetně typických závad zjištěných při technické kontrole. Například Škodu Octavia s nájezdem 50-100 000 km označuje Dekra za „dobrého představitele průměru třídy“. U vozů s nízkým a středním nájezdem se prý nadprůměrně často vyskytují poruchy elektroinstalace a bývají neseřízená světla včetně mlhových.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Mezi závadami Octavie Dekra uvádí poškozená pryžová uložení tlumičů pérování, pouzdra ložisek příčných ramen a opotřebené brzdové kotouče. 

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Vítězové jednotlivých kategorií

  • Minivozy a malé vozy : Audi A1 (DMI 96,4* )
  • Nižší střední třída: BMW řady 1 ( 96,8 )
  • Střední třída: Volvo S60 / V60 ( 98,7 )
  • Vyšší střední a vyšší třída: Mercedes-Benz třídy E ( 97,4 )
  • Sportovní vozy a kabriolety: BMW Z4 ( 97,2 )
  • Terénní vozy a SUV: Mercedes -Benz GLK ( 95,0 )
  • Osobní MPV: Mercedes-Benz třídy B ( 99,2 )
  • Minivany: Škoda Roomster / Praktik ( 83,1 )
  • Dodávky: Renault Master ( 83,1 )

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Nejlepší auta napříč kategoriemi

  1. Mercedes-Benz třídy E (DMI : 93,5 )
  2. Audi Q5 ( 91,0 )
  3. Audi A5 ( 88,1 ) 

*DMI = Dekra Mängelindex (Index zjištěných závad), vyjádřený jako rozdíl mezi procentem vozů daného typu s nulovým výskytem relevantních závad a procentem vozů, u nichž byl zjištěn jeden nebo několik „závažných“ nedostatků. Vyšší číslo znamená lepší výsledek.

Podobný žebříček jako Dekra zveřejňuje rovněž konkurenční TÜV. Viz

Život řidiče | Názory

TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

Předchozí KAPITOLY Následující
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků