Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Devel Sixteen nepřestává šokovat svět. V nejvýkonnějším provedení má mít až 5000 koní, ani „běžná“ verze však není k zahození. Nebo je vám výkon 3000 koní málo?

Byly doby, kdy všichni oprávněně oslavovali auta jako Bugatti Veyron, Hennessey Venom nebo Koenigsegg Regera. Zkrátka auta, pro která výkon 1000 koní není vlastně vůbec nic. Jenže ty dny jsou už pryč. Nástupce Veyronu má 1500 koní, a přestože pro řadu řidičů je takový výkon pod pravým kotníkem naprosto nepředstavitelný, pořád to není strop.

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

V posledních letech svět několikrát šokoval hypersport skoro z jiného světa. Však také název Devel Sixteen napovídá, že snad přišel ze samotného pekla. Cílem společnosti, kde funkci šéfinženýra zastává Paolo Garella, který se v minulosti podílel na skvostech jako Ferrari P4/5 nebo nový Stratos, je dotáhnout to až na 5000 koní a maximální rychlost přes 500 km/h. Dopomoci k tomu má obrovský šestnáctiválec o objemu 12,3 litru, otázkou ale zůstává, jestli tento silniční dragster někdo skutečně pustí do běžného provozu.

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

Civilnější provedení se na silnice jednou podívá, byť i jeho 3000 koní vzbuzuje obrovský respekt. Než se tak stane, budou například muset být vyvinuty speciální pneumatiky, které takový výkon nejenom dokážou přenést na silnici, ale při maximální rychlosti se nerozervou na hadry.

Jako malou ochutnávku společnost Devel zveřejnila krátké video, ve kterém hypersport Sixteen akceleruje z místa. Není to žádná divočina, protože řidič využívá pouze dvacet procent potenciálu, ale poslechněte si ten zvuk! Inu, šestnáctiválec!

 

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků