Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Devel Sixteen nepřestává šokovat svět. V nejvýkonnějším provedení má mít až 5000 koní, ani „běžná“ verze však není k zahození. Nebo je vám výkon 3000 koní málo?

Byly doby, kdy všichni oprávněně oslavovali auta jako Bugatti Veyron, Hennessey Venom nebo Koenigsegg Regera. Zkrátka auta, pro která výkon 1000 koní není vlastně vůbec nic. Jenže ty dny jsou už pryč. Nástupce Veyronu má 1500 koní, a přestože pro řadu řidičů je takový výkon pod pravým kotníkem naprosto nepředstavitelný, pořád to není strop.

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

V posledních letech svět několikrát šokoval hypersport skoro z jiného světa. Však také název Devel Sixteen napovídá, že snad přišel ze samotného pekla. Cílem společnosti, kde funkci šéfinženýra zastává Paolo Garella, který se v minulosti podílel na skvostech jako Ferrari P4/5 nebo nový Stratos, je dotáhnout to až na 5000 koní a maximální rychlost přes 500 km/h. Dopomoci k tomu má obrovský šestnáctiválec o objemu 12,3 litru, otázkou ale zůstává, jestli tento silniční dragster někdo skutečně pustí do běžného provozu.

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

Civilnější provedení se na silnice jednou podívá, byť i jeho 3000 koní vzbuzuje obrovský respekt. Než se tak stane, budou například muset být vyvinuty speciální pneumatiky, které takový výkon nejenom dokážou přenést na silnici, ale při maximální rychlosti se nerozervou na hadry.

Jako malou ochutnávku společnost Devel zveřejnila krátké video, ve kterém hypersport Sixteen akceleruje z místa. Není to žádná divočina, protože řidič využívá pouze dvacet procent potenciálu, ale poslechněte si ten zvuk! Inu, šestnáctiválec!

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků