Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Devel Sixteen nepřestává šokovat svět. V nejvýkonnějším provedení má mít až 5000 koní, ani „běžná“ verze však není k zahození. Nebo je vám výkon 3000 koní málo?

Byly doby, kdy všichni oprávněně oslavovali auta jako Bugatti Veyron, Hennessey Venom nebo Koenigsegg Regera. Zkrátka auta, pro která výkon 1000 koní není vlastně vůbec nic. Jenže ty dny jsou už pryč. Nástupce Veyronu má 1500 koní, a přestože pro řadu řidičů je takový výkon pod pravým kotníkem naprosto nepředstavitelný, pořád to není strop.

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

V posledních letech svět několikrát šokoval hypersport skoro z jiného světa. Však také název Devel Sixteen napovídá, že snad přišel ze samotného pekla. Cílem společnosti, kde funkci šéfinženýra zastává Paolo Garella, který se v minulosti podílel na skvostech jako Ferrari P4/5 nebo nový Stratos, je dotáhnout to až na 5000 koní a maximální rychlost přes 500 km/h. Dopomoci k tomu má obrovský šestnáctiválec o objemu 12,3 litru, otázkou ale zůstává, jestli tento silniční dragster někdo skutečně pustí do běžného provozu.

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

Civilnější provedení se na silnice jednou podívá, byť i jeho 3000 koní vzbuzuje obrovský respekt. Než se tak stane, budou například muset být vyvinuty speciální pneumatiky, které takový výkon nejenom dokážou přenést na silnici, ale při maximální rychlosti se nerozervou na hadry.

Jako malou ochutnávku společnost Devel zveřejnila krátké video, ve kterém hypersport Sixteen akceleruje z místa. Není to žádná divočina, protože řidič využívá pouze dvacet procent potenciálu, ale poslechněte si ten zvuk! Inu, šestnáctiválec!

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků