Takto zrychluje budoucí nejrychlejší hyperauto světa. Čekali jste více?

Devel Sixteen nepřestává šokovat svět. V nejvýkonnějším provedení má mít až 5000 koní, ani „běžná“ verze však není k zahození. Nebo je vám výkon 3000 koní málo?

Byly doby, kdy všichni oprávněně oslavovali auta jako Bugatti Veyron, Hennessey Venom nebo Koenigsegg Regera. Zkrátka auta, pro která výkon 1000 koní není vlastně vůbec nic. Jenže ty dny jsou už pryč. Nástupce Veyronu má 1500 koní, a přestože pro řadu řidičů je takový výkon pod pravým kotníkem naprosto nepředstavitelný, pořád to není strop.

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

V posledních letech svět několikrát šokoval hypersport skoro z jiného světa. Však také název Devel Sixteen napovídá, že snad přišel ze samotného pekla. Cílem společnosti, kde funkci šéfinženýra zastává Paolo Garella, který se v minulosti podílel na skvostech jako Ferrari P4/5 nebo nový Stratos, je dotáhnout to až na 5000 koní a maximální rychlost přes 500 km/h. Dopomoci k tomu má obrovský šestnáctiválec o objemu 12,3 litru, otázkou ale zůstává, jestli tento silniční dragster někdo skutečně pustí do běžného provozu.

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

Civilnější provedení se na silnice jednou podívá, byť i jeho 3000 koní vzbuzuje obrovský respekt. Než se tak stane, budou například muset být vyvinuty speciální pneumatiky, které takový výkon nejenom dokážou přenést na silnici, ale při maximální rychlosti se nerozervou na hadry.

Jako malou ochutnávku společnost Devel zveřejnila krátké video, ve kterém hypersport Sixteen akceleruje z místa. Není to žádná divočina, protože řidič využívá pouze dvacet procent potenciálu, ale poslechněte si ten zvuk! Inu, šestnáctiválec!

 

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků