Devátá generace Golfu má údajně na kahánku. Druhý nejprodávanější model možná skončí předčasně

25 komentářů

josephko
5. září • 20:25

Já se těm Němcům divím. Zahazovat kultovní označení Golf na smetiště dějin. Vždyť mohli postavit elektromobil, který by vzhledově navazoval Golf a by se i jmenoval Golf. Možná by nebyl přeborníkem v prostornosti, ale zákazníci by těch pár cenťáků určitě oželeli.

Kuk Vykuk
5. srpna • 19:44

Však když poprvé ukázali koncept iD3, tak ho preznetovali jako novou generaci jejich přelomovou legend jako byl brouk a Golf. Nástupce tedy už dávno vyráběj. Sice má furt co dohánět, ale základ už mají.Zde je oficiální obrázek z prezentace https://forococheselectricos.com/wp-content/uploads/2018/0... ...

petr r. (petrumr)
6. srpna • 6:23

tohle, ale neřeší odliv zákazníků od VW. Znám jednoho podnikatele a ten měl vždy GOLF a bác koupil KIA xceed na starý kolena. Osud golfa potkal i octavii, tam lidi taky přecházejí i ze superbu na levnější bmw a právě soused jak měnil po týdnu octavii rs za levnější 3 jsem psal a to byl škodovkář jak z učebnice.

homer
6. srpna • 6:29

Když zchudneš jdeš si pro kiu, když zbohatneš jdeš si pro bavoraka. Nehledej v tom nějaký marketingový složitosti.

JAC
6. srpna • 18:16

Ale no tak homer, tak jednoduché to zase není. Nejdražší KIA stojí zhruba dvakrát víc než nejlevnější BMW.:-)

homer
6. srpna • 21:42

Vozíš fakturu za sklem? Nevozíš, tak je každému jasný jestli přijel lúzr nebo vítěz.

Q
5. srpna • 16:13

Žádné rozhodutí není konečné a poptávka zákazníků může rozhodnutí zvrátit.
Tak tomu bylo i v roce 2004. VW tehdy známil, že Golf páté generace ve verzi kombi (Variant) nebude. Místo něj si zákazníci měli kupovat MPV Golf Plus, které se dle slov VW do budoucna mělo stát nejžádanější karosářskou variantou Golfu. Pod tlakem zákazníků nakonec VW strategii přehodnotil a kombík nakonec o tři roky později přišel na trh.

petr r. (petrumr)
5. srpna • 16:39

včil je jiná situace i fábie není kombi a superb tak bude jen jeden, možná ani ten. ID3 to vše zastoupí.

Mirek
4. srpna • 21:43

Delší dobu nechápu testery na auto.cz a i zdejší. Jako příklad uvedu, u testu na auto.cz, uváděná technická data (v závorkách jsou dle výrobce).
Golf Variant
https://1url.cz/0rNCf...
Objem kufru - 611 l (611 l)
šířka auta - 1789 mm (1789 mm)
šířka vpředu vnitřní - 1480 mm (1471 mm)
šířka vzadu vnitřní - 1440 mm (1440 mm)
O rozměrech si lze udělat jen představu na obrázcích na konci https://1url.cz/wrNCX... Ford Focus kombi
https://1url.cz/brNCS...
objem kufru - 308 l (635 l) šířka auta - 1825 mm (1844 mm)
šířka vpředu vnitřní - 1430 mm (1421 mm)
šířka vzadu vnitřní - 1380 mm (1395 mm)
O tom, jak je to doopravdy se jde přesvědčit zde https://1url.cz/PrNC9...

Pročpak dělají soudruzi na těchto webech takové chyby? Opravdu má Focus kombi objem kufru 308 l? Není to náhodou 635 l? A pročpak uvádíte vnitřní rozměry u Focusu v úrovni ramen a u Golfu asi na opěrkách, nebo snad na vnějších klikách?

A to video je jen odraz naprosto nesmyslného testování a hodnocení. Měřit délku kufru bez zavřených dveří kufru je naprostá zhovadilost. To je jako měřit vnitřní šířku např. na předních sedadlech při otevřených dveří. Sporně naměřený cm navíc a je jasný vítěz, ale rozdíl cca 15 cm na šířku je hodnocen stejně. Když to přeženu, tak kufr o výšce 70 cm, délce 1200 cm a šířce 20 cm by jasně zvítězil. Dva rozměry by měl větší, že je nepoužitelný je vedlejší.
A abych nebyl za zaujatého, tak na testu https://1url.cz/8rNC8... má kufr objem pro změnu 392 l. No holt to dělají odborníci.

Q
5. srpna • 16:15

Pochybuju, že si někdo vybírá auto podle toho, že nějaké auto má o 1 cm větší kufr.
Ano, pokud udělají překlep a u kombíku dají objem kufru, který má hatchback, to samozřejmě je chyba.

Mirek
5. srpna • 22:02

Tak samozřejmě, vždyť to tak myslím i jsem to tam napsal, že je to naprosto nesmyslné testování a hodnocení. Problém však je, že Focus HB má objem kufru 375 l, tedy žádná hodnota na to nepasuje a páni redaktoři si ty údaje asi cucají z prstů. Pro zasmání je potom údaj o vnitřních šířkách verze HB, že by vyráběli až tak různá auta (HB - kombi), tomu snad nikdo nevěří.
https://1url.cz/8rNC8...
šířka vpředu 1470 mm
šířka vzadu 1450 mm

mmichall
4. srpna • 19:21

Posledny golf katastrofa
Ako znizenim kvality materialov a setrenim kde sa da.
Ako aj predajmi.
Z TOP 1. pozocie sa uplne prepadol.
Ani ss necudujem.
A nova gen. nebude kvoli rozhodnutiam toho degesa zeleneho Diessa ci ako sa volal.
To sa na 99% zmeni
Lebo
Trhovy podiel a pocet predanych kusov sa neda nahradit vysokou cenou ked nebude komu predavat.Ludia sa na VW uplne vykaslu a pojdu tam kde im daju co chcu.
Korejci, japonci, cina...

VK
4. srpna • 14:15

Nejdříve podělají osmou generaci. To že je ošklivější, než sedmá nemá cenu říkat, ale "na vzhled to nejezdí" . Ale totálně podělají interier obříma display a zpraseným SW. Napálí ceny....
Oni to ID prosadí, když nic jiného nebude. V Německu stahují dotace na elektro, ale aby šalamounsky už tam špatné prodeje neklesly, tak zvažují zdanit spalovací motory.
Prostě elekro bude, ať je to blbost jaké chce, prostě to prosadí.
(elektro do města a okolí proč ne, ale ne třitunové stodoly, ale nějaká malá auta ala F500, UP a podobně)

Praktické auto
4. srpna • 16:36

Tak tohle je pravděpodobně taky snaha zlepsit aktuální prodeje golfu. Aby si lidi řekli kupujte dokud jsou. Pak v nejhorším vydají novou generaci jako velký facelift stávající. Dávalo by to největší smysl pokud bude snaha udržet rok 2035 jako "konec" prodeje spalovaku.

petr r. (petrumr)
4. srpna • 17:58

golfa si kupovala vždy starší generace a oni to chtěli změnit, že tam dali vše na dotyk aby mladáci měli radost a prostě jim to nevyšlo ani s jednou generací. Je to prostě obchodní riziko.

Praktické auto
4. srpna • 18:27

Taky beru poslední golf jako neúspěch a prestreleni. Jsem zvědav jestli nové vedení poupraví směr nebo je pozdě.

Pikus
5. srpna • 8:16

Poslední golf je selhání. Je to vlastně jen větší facelift předchozí generace. Na druhe straně je fakt vidět, že se tam šetřilo úplně všude. Ovládání systému se moc nepovedlo a padá to. Nedokážu si vybavit jinou automobilku, co by s tím měla takové problémy.A to nejlepší? Chtějí za to víc peněz a ještě se čeká dlouho. To už musím být opravdu fanda, nebo chtít nějakou specifickou verzi, abych neskončil u Korejci či Japonců.Mě osobně chybí v nabídce motoru hybrid, který se hodí do města a kolon - tedy na dojíždění do práce. Jeden z hlavních důvodů nákupu tady toho auta.

JAC
4. srpna • 15:24

A nebo, jak se říká, po hodech přichází sračka. Týká se to nejen VW, Škodovky, ale i ostatních evropských automobilek.
O budoucnost nemám obavu. Korejci a hlavně Říše středu se postarají aby si zákazník mohl vybrat.

Khaaaja
4. srpna • 12:47

Za tím je koloběžková lobby! Oni nas těch smradlavých aut prostě zbaví a basta. Jo a co naklaďáky a lodě? Řekl někdo EU komisi, že ty to tu zasírají nejvíc? Jsme samostatní na vepřové maso, brambory a zeleninu, ale jíme něco přes půl zeměkoule dovezeného, protože zahraniční hyperřetězce z toho mají pořádnou marži. A vlády na to čumí a čumí. A my taky.

Praktické auto
4. srpna • 16:33

Protože tady nejde o efektivní snižování emisí ale politicko ekonomickou lobby. Co na plat včas pořídit nějaký dostupný aktuální spalovak a doufat že půjde dlouho servisovat jako na Kubě :) a že dalším krokem nebudou šílené "eko" daně na palivo.

Honimir
4. srpna • 13:28

Jezdi u Vas v centru mesta hodne lodi?Jinak jo, pokuta za emise pozabiji cokoliv pod nizsi tridu vcetne. S pokutou tenhle segment bude zacinat na nejakych 600-700k za holotu. Za tu cenu uz je v akci EV Kona.

Khááája
5. srpna • 13:14

No v centru Prahy smradlavé lodě na diesel jezdí. Ale myslel jsem to jinak. Emise a limity jsou přeci pro celou EU. A tady se přeci nebudeme dohadovat, jak je to s lodní dopravou v rámci EU, výletními supervelkými loděmi 300 metrů +, tankery, kontejnerovými loděmi apod. Co jsem tím chtěl říct, že šlapou po vybrané skupině, která z koláče emisí tvoří jen nějakou (a ne, nebudu se hádat jak velkou) část. Když emisní limity, tak i pro lodě a náklaďáky. Výrobce aut tak nutí k rozhodnutím jako montovat filtry pevných částic i na benzín, následně ihned promítnou do ceníku a tak to jde pořád dokola. Přísnější emise = větší vývoj a vícenáklady u automobilky = mnohem vyšší cena pro spotřebitele. Nemáš na auto? Kup si kolo...
Svět se v prdel obrací a vracíme se z blahobytu zpět. 2 auta na rodinu standard? Kdepak, teď bude max jedno a ještě na něj budou fronty ve spacácích. Topit doma na 22 stupňů? Kdepak, max 18, kupte si teplejší ponožky z vlny. Provozovat benzínové auto? No můžete, panáčci, ale benzín bude za 200 Kč/litr (protože je to špinavá technologie a už ho v zemi zbývá jenom asi 88% :-)))) Jo a abychom nezapomněli, máš V8, to je speciální kategorie vozidla, takže to bude ještě dodatečná roční ekodaň 100 € za každý gram CO2, co to vypustí na 1 km. Vyližte si prdel eurovylízanci.

Peter(Charouz)
7. srpna • 8:16

Náklaďáky je zcela zbytečné zmiňovat, protože ty už dávno mají motory splňující emisní normy euro 6. Náklaďákama to totiž všechno začalo.

Michal 2
5. srpna • 8:13

Kona Electric s normální nádrží je mezi 1 a 1,3mio a ta městská od 850 tisíc.Těch 700je za hybrid a nebo predvadecku

smějící se bestie 2
4. srpna • 11:44

Co za tím asi může tak být ?
Nezačíná to náhodou motorama, elektrikou vnucovanou !

Doporučujeme

Články odjinud