Detroit 2005: velký přehled novinek (speciál)

Na letošním autosalonu v americkém Detroitu se představila široká škála nejrůznějších novinek. Automobilky se předvedli se svými hybridními koncepty, Volkswagen představil Jettu, svými novinkami přispěli také Chevrolet, Chrysler, Saturn aj.
Detroit 2005: velký přehled novinek (speciál)
Seznam kapitol
  1. Acura, Audi, Bentley, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler
  2. Dodge, Ferrari, Ford
  3. Ford, GM, Infiniti, Jaguar
  4. Kia, Lexus, Mazda
  5. Mercury, Mitsubishi, Nissan, Opel, Pontiac
  6. Saturn, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen

Saturn Aura

Studie sportovního sedanu střední třídy Saturn Aura možná ukazuje, jak bude vypadat facelift Opelu Vectra. Pod kapotou konceptu se nachází šestiválec 3.6 V6 s výkonem 184 kW (250 k). Výkon motoru je přenášen přes šestistupňový automat s možností sekvenčního řazení na 19" kola s pneumatikami 245/40. Ve standardní bezpečnostní výbavě má Aura přední, boční a hlavové airbagy, ABS a ESP. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Saturn Sky

Saturn Sky je sportovní roadster, který se bude podle serveru Auto Motor und Sport prodávat v Evropě jako Opel GT. Novinku pohání standardní čtyřválec Ecotec s objemem 2.4 127 kW. Maxima výkonu dosahuje v šesti tisích otáčkách, nejvyššího točivého momentu 220 Nm pak ve 4 800 ot. Vůz není nijak výrazně velký, rozměrově je o 25 cm delší než Opel Speedster. Hmotnost je ideálně rozložena mezi nápravami v poměru 50:50. Výkon motoru je přenášen na zadní kola, která jsou stejně jako přední obuta do pneumatik 245/45 R18. Ve standardu je pětistupňový manuál, za příplatek je ale možná i kombinace s pětistupňovým automatem. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Subaru Tribeca

Novinka má oproti dřívějším modelům úplně novou masku, která se představila již na konceptu B9SC. Tribeca je sedmimístné SUV, které má, jak je u vozů této značky obvyklé, stálý pohon všech kol. Platformu novinka převzala z modelu Legacy, celkově však vůz narostl do délky i do výšky; rozměry jsou 4,82 x 1,88 x 1,69 m, rozvor činí 2,75 m. Poslední řadu sedadel je možné složit do podlahy a zvětšit tak zavazadlový prostor. Pod kapotou se skrývá další prvek z Legacy, a sice třílitrový šestiválcový boxer s výkonem 184 kW. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Concept X

Pro rok 2006 plánuje Suzuki nový sportovní crossover, něco mezi kombi a SUV, určený pro Ameriku; novinka má zlepšit pozici značky na tomto náročném trhu. Suzuki chce totiž do roku 2007 ztrojnásobit zdejší prodeje až na 200 tisíc kusů. Koncept má nejen moderní design a futuristicky řešený interiér, ale také stejně jako podobné studie proti sobě se otvírající dveře. Je poháněn 3.6litrovým šestiválcem z produkce General Motors a stojí na 20" litých kolech. Výkon je přenášen na všechna kola, nechybí ABS, ESP, boční a hlavové airbagy pro všech pasážery. (další fotografie)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Toyota FX-SC

FT-SC je studie crossoveru, která by se mohla v sériové produkci objevit už za tři roky. Tato čtyřdveřová studie je vybavena šestiválcovým motorem, pohonem všech kol, velkou otvíratelnou prosklenou střechou a 21" litými disky. Novinka dostala novou přední masku, kteroy Toyota nazývá T-Face; tu postupně dostanou všechny nové toyoty. Základem konceptu je platforma modelů Camry a Avalon. (více fotografií)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Volkswagen New Beetle Ragster

Název Ragster pochází ze spojení slov Ragtop a Speedster. První označuje plátěnou střechu, druhý rychlost. Základem pro broučího Ragstera byl samozřejmě New Beetle, kterému byla snížena střecha o 150 mm (přední A-sloupky o 90 mm), takže vůz vypadá delší, ačkoliv vlastní délka zůstala zachována. Změn oproti broučkovi doznal i vzhled, nové jsou světlomety i nárazníky, vůz stojí na 19" kolech. V interiéru najdete pouze přední sedadla, samozřejmě ve sportovním provedení, sportovní volant s tlačítkem pro startování motoru, ovládání plátěné střechy a velký zavazadlový prostor. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Volkswagen Jetta (Bora)

Volkswagen představil první obrázky americké verze Bory, která se na tamním trhu prodává pod názvem Jetta. Vůz má nejenom novou příď a záď, ale měl by podle některých zdrojů dostat oproti Golfu i o 70 mm prodloužený rozvor. Naopak server VWvortex.com uvádí rozvor stejný jako u Golfu, tedy 2 578 mm; celková délka novinky je 4 554 mm a šířka 1 760 mm. Tisková zpráva je na informace ohledně rozměrů skoupá, takže si na finální rozměry budeme muset počkat na detroitský autosalon. Základním motorem pod kapotou je pětiválec s objemem 2.5 l a výkonem 110 kW (210 Nm), za příplatek si budou moci přespolní zákazníci objednat šestistupňový tiptronic. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola
Seznam kapitol
  1. Acura, Audi, Bentley, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler
  2. Dodge, Ferrari, Ford
  3. Ford, GM, Infiniti, Jaguar
  4. Kia, Lexus, Mazda
  5. Mercury, Mitsubishi, Nissan, Opel, Pontiac
  6. Saturn, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků