Detroit 2005: velký přehled novinek (speciál)

Detroit 2005: velký přehled novinek (speciál)

Kapitoly článku:


Dodge Charger

Dodge Charger je variace na téma Chrysler 300C; Charger je podobně jako 300C pětimetrový sedan s obrovským rozvorem, který má ovšem více se svažující záď, takže vzbuzuje dojem kupé. Na trhu se vůz objeví v květnu tohoto roku, bude podobně jako jako 300C vybaven šestiválcem 3.5 V6 o výkonu 184 kW a osmiválcovým motorem 5.7 V8 Hemi, který má výkon 250 kW (a masivní točivý moment 525 Nm). Na stovku zrychlí za šest sekund. Výkon je přenášen na zadní kola stejně jako u 300C nebo Magnumu, ve standardu šestiválce jsou 17" litá kola s pneumatikami 215/65, Hemi dostává stejně jako u 300C osmnáctky. (více informací)

  

Dodge Magnum SRT-8

Dodge Magnum je dalším vozem, který mateřská automobilka vybavila populárním motorem Hemi se zvětšeným objemem z 5.7 l na 6.1 l. Základní výkon 250 kW (340 k) tak vzrostl na 313 kW (425 k) a točivý moment na 570 Nm. Rovněž byly zvýšeny maximální otáčky z 5 400 na 6 200. Na stovku zrychlí takto vyladěný Magnum za pět sekund. Stejně jako v základní verzi 5.7 Hemi i SRT-8 bude mít pětistupňový automat a pohon zadních kol. Podvozek byl snížen o 2,5 mm a trochu ztuhly tlumiče, což vozu dodá větší jistotu v zatáčkách. (další informace)

   

Dodge Viper SRT-10 kupé

Viperu se na detroitském autosalonu představí jako kupé vedle existujícího roadsteru. Oba modely mají pod kapotou desetiválcový motor s objemem 8.3 l s výkonem 373 kW (507 k) a točivým momentem 712 Nm. Stejně jako roadster i kupé zrychlí na stovku pod čtyři sekundy. Na každé nápravě najdete brzdy o průměru 355 mm, které zastaví Vipera ze stovky na 30,5 m. 18" a 19" litá kola zajišťují perfektní kontakt s vozovkou; vpředu mají michelinky rozměr 275/35 R18, vzadu pak 345/30 R19. Interiér i nadále zůstává spartánský a ryze funkční. (více informací)

    

Ferrari 575M Superamerica

Rok před ukončením výroby vozu 575M Maranello přichází Ferrari s variantou Superamerica. Sám název má připomenout 50. a 60. léta minulého století. Pod kapotou pracuje známý dvanáctiválec, ovšem vyladěný na 397 kW (540 k) oproti předchozím 379 kW (515 k). Ferrari Superamerica má nejvyšší rychlost okolo 320 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h zvládá stejně jako běžná sériová verze za 4,2 s. Co je vlastně novinkou? Speciální systém složení střechy. Celý mechanismus, vážící 60 kilogramů, otočí horní díl střechy na víko kufru, přičemž se nezmenší zavazadlový prostor. (více informací)

Ford Explorer Sport Trac

Trucky, neboli obří pickupy, jsou v Americe velmi populární. Američané si nemusí dělat starosti s místem, všude je ho dost, takže není divu, že jejich auta jsou velká a ještě větší. S velikostí si nedělá starosti ani nová studie Ford Explorer Sport Truck Concept, která dostala oproti sérii novou přední masku, grill, nasávací otvory a přední mlhovky. Muskulaturní dojem umocňují 21" litá kola stejně jako zvětšené oblouky blatníků. Nechybí ani zadní spojler a dvě koncovky výfuku. Pod kapotou bublá osmiválcový motor 4.6 V8 s blíže neurčeným výkonem, standardem je automatická převodovka přenášející výkon na zadní kola; ta mají nezávislé zavěšení.

  

Ford Fusion

Americký Fusion nemá se svým evropským protějškem společného zhola nic, jen jméno. Novinka je totiž sedan postaven na studii Ford 427 a patří do střední třídy, velikostně odpovídá evropskému Mondeu; délka je 4 831 mm, rozvor pak 2 728 mm. Pod kapotou se nachází dva motory, prvním je čtyřválcový 2.3 l s výkonem 118 kW, který lze kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem. Druhým motorem jest šestiválec 3.0 V6 s výkonem 164 kW, který pohání kola přes šestistupňový automat. Zavazadlový prostor má objem průměrných 480 l. (více informací)

  

Ford Mustang kabrio

Kabrio bude stejně jako kupé poháněno dvěma benzínovými motory, 4.0 V6 s výkonem 154 kW (210 k), verze GT pak agregátem 4.6 V8 s výkonem 221 kW (300 k). Střecha není po vzoru současného trendu pevná, nýbrž látková. K otevření střechy je nutné nejprve odblokovat dva jističe, než bude možné použít elektrohydrauliku; není ji tak možné otvírat či zavírat za jízdy. Střecha si pak najde svoje místo za zadními sedadly, takže zůstává zrakům kolemjdoucích skryta. Základní model bude na americkém trhu stát 24 495 dolarů, verze GT pak přijde na 29 995 dolarů. (další fotografie)

   

Doporučujeme

Články odjinud