Detroit 2005: velký přehled novinek (speciál)

Na letošním autosalonu v americkém Detroitu se představila široká škála nejrůznějších novinek. Automobilky se předvedli se svými hybridními koncepty, Volkswagen představil Jettu, svými novinkami přispěli také Chevrolet, Chrysler, Saturn aj.
Detroit 2005: velký přehled novinek (speciál)
Seznam kapitol
  1. Acura, Audi, Bentley, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler
  2. Dodge, Ferrari, Ford
  3. Ford, GM, Infiniti, Jaguar
  4. Kia, Lexus, Mazda
  5. Mercury, Mitsubishi, Nissan, Opel, Pontiac
  6. Saturn, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen

Detroitský autosalon definitivně zavřel svoje brány. Autmobilky na něm představili řadu novinek, které jsme shromáždili v tomto přehledu.

Acura RD-X

Na základu tohoto konceptu bude postaveno sériové SUV, které si odbude na americkém trhu premiéru v roce 2006; do vínku dostane pohon všech kol, který bude debutuje v sedanu Acura RL. Nový systém pohonu všech kol dokáže nejen distribuovat pohon na nápravu, která to v danou chvíli potřebuje, umí ale také přenášet sílu mezi jednotlivými koly jedné nápravy. Pod kapotou studie se nachází šestiválcový benzíňák s výkonem okolo 300 k (221 kW). Ten pohání 19" kola s pneumatikami 255/50, pod kterými se schovávají brzdové kotouče Brembo. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi Allroad

Studie Allroad má délku 4,93 m, šiřku 1,89 m a je o 60 mm vyšší než předchůdce a stojí na 19" kolech s pneumatikami 255/45 R19, které byly vyvinuty jen pro tento koncept. Pod kapotou se nachází naftový osmiválec 4.8 V8 TDI s lehce zvýšeným výkonem na 210 kW (286 k), který je dostupný už v 3 200 otáčkách. Točivý moment dosahuje na hodnotu 650 Nm, a to mezi 1 600 a 3 000 ot. Na stovku zrychlí vůz za 6,4 s, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Přes automatickou šestistupňovou převodovku jsou poháněna všechna; stáhlý pohon všech kol zajišťuje diferenciál Torsen. Podvozek má vzduchové odpružení, přičemž tuhost pérování je možno měnit. Současně lze zvyšovat a snižovat světlou výšku vozu v rozsahu 160 až 210 mm. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Bentley Arnage cabrio

Bentley představil v Detroitu nový koncept Arnage Drophead. Pokud si velký čtyřsedadlový kabriolet najde své zákazníky, kteří podepíšou připravené objednávky, pak vedení Bentley garantuje, že na jaře 2006 si do svého miláčka nasednou. Kabriolet se silně podobá modelu Arnage Limousine, není se čemu divit, je totiž postaven na stejném podvozku a přední část vozu je také ze stejné linky. Otevřenému interiéru dominuje především kůže, dřevěné obložení a hliníkové doplňky. Pod kapotou se ukrývá monstrózní osmiválec 6.75 l Twin-Turbo s výkonem 335 kW (456 k) a maximálním kroutícím momentem 875 Nm. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW M6

Stejně jako model BMW M5 i M6 bude vybaveno desetiválcem o objemu pět litrů a výkonu 507 k (373 kW); maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 520 Nm. O tom, že jde o motor mimořádně točivý, svědčí i to, že maxima výkonu dosahuje až v 7 750 otáčkách (maxima točivého momentu pak v 6 100 otáčkách). Vysoký výkon motoru lze na přání řidiče omezit; pokud se vám zdát pět set koní moc, stačí stisknout tlačítko a změnšit počet koníků pod kapotou na 400 (294 kW). Výkon motoru se přenáší na zadní kola pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky SMG Drivelogic. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cadillac STS-V

Nové STS-V odlišíte od standardního provedení několika doplňky vnějšího vzhledu, ale i interiérem, kde se nachází kůže, červená látka, dřevo a hliník. Pod kapotou je osmiválcový Northstar (rozvod DOHC, variabilní časování ventilů) s objemem 4.4 l a s přeplňováním. Nabízí 328 kW (446 k) v 6 400 ot. a 583 Nm v 3 600 ot., na stovku se s tímto cadillacem dostanete za méně než pět sekund. Na předních 18" kolech se nachází pneumatiky 255/45 R18, na zadních pak 275/40 R19. Oproti standardu jsou rovněž zvětšeny brzdové kotouče, podvozek dostal tužší stabilizátory a tlumiče, přímější převod řízení pak zajišťuje rychlejší odezvu na požadavky řidiče. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet Corvette Z06

Na jaře se na autosalonu v Detroitu představí ostrá verze šesté generace Chevroletu Corvette pod tradičním označením Z06. Zatímco standardní model má pod kapotou šestilitrový osmiválec o výkonu 298 kW (400 k) a točivém momentu 543 Nm, Z6 dostane pod kapotou sedmilitr s označením LS7 (Z06 páté generace měl motor s označením LS6) s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec. Ten bude bez problému konkurovat BMW M5 - má totiž stejný výkon, 373 kW (507 k) a masivní točivý moment 657 Nm. S tímto drobečkem zrychlí Corvette na stovku za 3,8 s. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet HHR

Nový Chevrolet HHR se má svézt na vlně retro, jakou nastartoval Chrysler PT Cruiser. S rozměry 4 472 x 1 730 x 1 560 mm jde o kompaktní MPV, které dokáže na rozvoru 2 620 připravit pro cestující dostatek místa. Pod kapotou budou dva motory s objemy 2.2 a 2.4 l s výkony 104 a 126 kW (207 a 235 Nm). Ve standardu je pětistupňový manuál, za příplatek můžete mít čtyřstupňový automat. Už v základní výbavě najdete klimatizaci či changer na šest CD. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chrysler Firepower

Základem pro Firepower se stal Dodge Viper, který se v Detroitu představil i jako kupé. Firepower je sportovní dvoumístné kupé, které kombinuje eleganci, preciznost, a vášeň. Nápravy mají rozvor 2 510 mm, rozměry vozu činí 4 383 x 1 859 x 1 211 mm. Pod kapotou je ukryt osmiválcový motor s objemem HEMI s objemem 6.1 l; stejný se nachází také v Chrysleru 300C SRT-8 a Dodge Magnum SRT-8. Potřebnou trakci zajišťují kola s disky z lehkých slitin o rozměrech 19x12 palců vpředu a 20x12 vzadu, která jsou obuta do pneumatik 275/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu. A nyní dobrá zpráva pro chtivé čtenáře: je téměř jisté, že Firepower půjde do sériové výroby. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Acura, Audi, Bentley, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler
  2. Dodge, Ferrari, Ford
  3. Ford, GM, Infiniti, Jaguar
  4. Kia, Lexus, Mazda
  5. Mercury, Mitsubishi, Nissan, Opel, Pontiac
  6. Saturn, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků