Detroit 2004: Lincoln, Lotus, Masserati, Mercedes, Mercury, Pontiac, Saab, Saturn, VW

Lincoln se na detroitském autosalonu chlubí konceptem Mark X, Lotus uvádí Elise 2005, Masserati luxusní sedan Quattroporte, MB kombinovaný vůz Vision GST, Mercury luxusní sedan Montego, Pontiac sedan G6 a roadster Solstice, Saab hatchback 9-2X, Saturn hezké kupé Curve a Volkswagen Concept T. Aktualizováno 6. ledna, 17:15
Detroit 2004: Lincoln, Lotus, Masserati, Mercedes, Mercury, Pontiac, Saab, Saturn, VW
Seznam kapitol
  1. Lincoln Mark X, Lotus Elise, Masserati Quattroporte, Mercedes-Benz Vision GST
  2. Mercury Montego, Pontiac G6, Pontiac Solstice
  3. Saab 9-2X, Saturn Curve, Volkswagen Concept T

Tip: Přečtěte si také další shrnující články o novinkách ostatních značek na detroitském autosalonu 2004. Jedině na AutoRevue.cz najdete přehled nejvýznamnějších novinek!


Lincoln Mark X

Mark X je koncept kabrioletu s pevnou střechou, který by mohl v budoucnosti doplnit modelovou značku této značky. Ačkoliv má automobil strohý design, je stejně luxusní jako další modely této značky. Mark X je postaven na platformě Fordu Thunderbird a pod kapotou skrývá osmiválec 3.9 l V8 se čtyřventilovou technikou. Motor pohání přes pětistupňový automat zadní kola, nabízí výkon 206 kW (280 koní) a točivý moment 388 Nm. Look kabrioletu je doplněn 19palcovými koly z lehkých slitin, jsou obuty do pneumatik Michelin; vpředu P245/40/R19 a vzadu P275/35/R19.

Parametry:

  • Rozměry: 4 701 x 1 838 x 1 302 mm
  • Rozvor: 2 764 mm
  • Motor: 3.9 l V8, 206 kW
  • Max. rychlost: 145 mph

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Lotus Elise

Ačkoliv je Lotus Elise v Evropě poměrně populární, na americký trh se dostává poprvé. V modelovém roku 2005 má délku 3785 mm, rozvor 2300 mm a hmotnost 890 kg. Pod kapotou (za zády řidiče a jeho spolujezdce) se ukrývá motor o objemu 1.8 l, který pochází z Toyoty Cellicy. Není tedy divu, že má proměnné časování ventilů a zdvihu VVTL-i a velmi slušný výkon 140 kW. Největší zátah nabízí motor až za hranicí šesti tisíc otáček, přičemž nepolevuje do do 7800 ot., kde nabízí maximální výkon. Maximální točivý moment 180 Nm je pak k dispozici při 6800 otáčkách. Je tedy patrné, že dominantou tohoto malého roadsteru jsou vysoké otáčky. Na 60 mph zrychlí Elise za 4,9 s. Předpokládaná cena na americkém trhu činí 39 tisíc dolarů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Masserati Quattroporte

Nový luxusní sedan z produkce italského Masserati. Sedan je dlouhý 5052 mm, což ho činí konkurencí pro zavedený Mercedes-Benz S-klasse, Audi A8, Volkswagen Phaeton či BMW 7. Rozvor tohoto italského drobečka totiž činí 3064 mm, díky čemuž je uvnitř skutečně nadbytek místa. Pod kapotou se ukrývá osmiválcový skvost o objemu 4,2 litru a výkonu 294 kW při 7000 otáčkách. Maximální točivý moment dosahuje 451 Nm při 4500 otáčkách. Na zadní osmnáctipalcová kola z lehkých slitin přenáší sílu motoru šestistupňový automat. Více informací ve starší bleskovce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz Vision GST

Studie Vision GST je velmi blízká sériové produkci. Jde o kombinaci SUV, MPV a kombi, hlavními přednostmi novinky, která se dostane do prodeje na jaře roku 2005, bude variabilní vnitřní prostor, schopnost přepravit pohodlně až 6 pasažérů, komfort á la Mercedes-Benz, výkonné pohonné jednotky a vynikající jízdní vlastnosti. Pohon studie má na starosti osmiválcový dieselový motor s výkonem 184 kW (250 k) doplněný o elektromotor s výkonem 50 kW. Celkový výkon 234 kW a 860 Nm točivého momentu dává automobilu výbornou dynamiku. Více ve starší bleskovce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lincoln Mark X, Lotus Elise, Masserati Quattroporte, Mercedes-Benz Vision GST
  2. Mercury Montego, Pontiac G6, Pontiac Solstice
  3. Saab 9-2X, Saturn Curve, Volkswagen Concept T
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků