Kapitoly článku:
Ferrari 612 Scaglietti
Novinka italského výrobce je tvořena převážně hliníkem a dokáže bez problému převézt čtyři cestující. Nové kupé má velmi ladné tvary, pod kterými se skrývá neodolatelný dvanáctiválec do V s objemem 5748 ccm poskytující úctyhodný výkon 397 kW (540 k) při 7250 ot.. Nové Ferrari se chlubí lepším rozložením hmotnosti na nápravy, nižším těžištěm, aktivními tlumiči a systémem pro kontrolu trakce a stability CST. Stovku novinka udělá za 4,2 s. Více informací ve starší bleskovce.
Ford Mustang GT
Nový Ford Mustang GT v produkční verzi následuje studii uvedenou na loňském autosalonu. Novinka je postavena kompletně od základu, není v ní ani kousek ze staré generace; má nový podvozek i celkovou konstrukci. Pod kapotou se objeví dva motory: V8 o objemu 4.6 l a výkonu 221 kW (300 k) a točivém momentu 427 Nm, a 4.0 l V6 s výkonem 149 kW (202 k) a točivým momentem 318 Nm. Oba Mustangy si můžete pořídit s pětistupňovým automatem nebo manuálem. Verze s osmiválcem se bude označovat GT, verze se šestiválcem V-6. Více obrázků najdete v krátké bleskovce.
Tip: Legendární Mustang letos slaví 40 let. Přečtěte si kompletní historii jeho života v našem starším článku Libora Zezulky.
Ford 500
Detroitský autosalon je velmi úrodný. Ford kromě nového Mustangu uvedl také svou novou vlajskovou loď: Five Hundred, tedy Ford 500. Americké zákazníky by měl nový luxusní model zaujmout především evopským designem a užitnou hodnotou. Pod kapotou najdete zatím jediný motor, a sice třílitrový šestiválec V6 (Duratec 30) s výkonem 147 kW při 5650 otáčkách a točivým momentem 270 Nm při 4500 otáčkách. Mezi základní výbavu patří přední airbagy, ABS, ASR, kotoučové brzdy na všech kolech, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, tempomat, klimatizace, rádio s CD přehrávačem či posilovač řízení. Více ve starší bleskovce.