Detailní fotografie Volkswagenu Touran, první varianty Golfu V

V průběhu týdne představil Volkswagen detailní fotografie interiéru připravovaného modelu Touran. Jedná se o variaci na téma Opel Zafira, Renault Scénic a Citröen Xsara Picasso. Tyto vozy jsou odvozeny od svých straších sourozenců jakožto zástupců nižší střední třídy (Astra, Mégane a Xsara) a u Touranu tomu nebude jinak. Ten bude představen jako první karosářská varianta Golfu páté generace a na silnice vyjede na jaře příštího roku. Třídveřový a pětidveřový Golf V jej bude následovat až na podzim.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design Touranu nepřináší nic nového - nám připomíná Zafiru
od Opelu. Francouzi jsou v tomto ohledu extravagantnější.

Při pohledu zvenčí nás tohle kompaktní MPV rozhodně ničím nešokuje, po vzoru všech vozů značky Volkswagen vzhlíží střízlivě – bez zbytečných designérských kreací. Délka vozu je 4390 mm, šířka 1790 mm a výška 1630 mm. Stejně je na tom i interiér, svými rysy se rozhodně nesnaží odlišit od ostatních vozů značky, provedení je až moc typické, musíme si tedy položit otázku, zda to už Volkswagen s tím příliš konzervativním postojem nepřehání. V budoucnosti by se mu to nemuselo vyplatit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér se nese v duchu zavedených linií značky.

Co se týče praktického provedení a použitelnosti interiéru, neboli variability, chcete-li, je Touran standardně vybaven pěti sedadly a nabízí v tomto uspořádání zavazadlový prostor o objemu 695 litrů. Pakliže chcete počet míst rozšířit, jednoduše lze přidat třetí řadu sedadel (pro dva cestující) a maximální počet pasažérů tak vzroste na sedm. Zavazadlový prostor se ale v tomto případě smrskne na 121 litrů. V případě potřeby je ale možné sklopit i druhou řadu sedadel, tím pádem lze pro svá zavazadla získat až 1913 litrů. Manipulaci se sedadly usnadní určitě jejich váha, která činí pouhých 16 kg.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor nabízí standardně 695 litrů. --- Variabilita
vnitřního prostoru je příkladná.

Zpočátku bude Touran nabízen se třemi agregáty. Nabídka začíná u zážehového čtyřválce 1,6 FSI (85 kW/115 k), dále jsou k dispozici dva čtyřválcové turbodiesely, a to známý 1,9 TDI (74 kW/100 k) a zcela nový dvoulitr TDI (100 kW/136 k). O stabilitu řízení a podvozku se budou sériově starat systémy ABS a ESP. Cena by měla začínat na částce okolo 20 000 EUR.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Třetí řadu sedadel lze schovat do "kufru". --- Prostřední sedadlo
může být použito i jako praktický stolek.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Manipulace se sedadly není při jejich
váze (16 kg) žádným problémem.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků